Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Chollo schreef: ↑di 21 mei 2024, 21:12
Weet iemand waar de dienstregeling van de treinvervangende bus tussen Maastricht en Wezet te vinden is? (En hoeveel langer je door de wateroverlast nu onderweg bent)
In de reisplanner van NS staat de dienstregeling van de bus verwerkt. 1× per 2 uur rijdt een bus van NMBS. In het andere uur rijdt een bus die geregeld is door NS International.
IIVQ schreef: ↑di 21 mei 2024, 21:09
Ja sorry. Ik weet wel hoe het moet, maar op die site wordt niet aangegeven hoe het moet. En internationale treinkaartjes zijn - zeker voor zulke korte stukjes - schandalig duur (€5,30 voor de 4,2 km, terwijl je voor datzelfde tarief binnenlands een kleine 20 km kan reizen - vol tarief!) Dat was misschien nog te billijken toen er een kruier alle hutkoffers uit de trein moest sjouwen zodat de douane ze kon inspecteren, samen met je laisser-passer, maar sinds Schengen is dat een extra tarief op grensoverschrijden.
Als je een abonnement hebt met 100% korting in Nederland. Dan is deze geldig tot de grens. Tickets kun je dan kopen via B-europe.com of nsinternational.nl. geef hierbij je juiste leeftijdscategorie aan en de kortingskaarten die je hebt. Wel is het belangrijk dat je hierbij kunt aantonen dat je recht hebt op deze kortingen (dus kaart waarop het staat altijd meenemen). Een kaartje met 100% korting in Nederland zou dan maximaal €2,50 kosten voor de 2e klas en hetzelfde tarief krijg je ook op Roosendaal - Essen.
Reis je verder België in/uit dan van/naar Luik dan kan het voordeliger zijn alleen een kaartje Maastricht - Vise te kopen en voor het verdere deel van de reis een binnenlands NMBS ticket aan te schaffen. Prijzen vergelijken tussen internationale tickets en binnenlandse tickets loont internationaal vrijwel altijd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Waar ik nou heel benieuwd naar ben: gaat er nu wél gehandhaafd worden op daadwerkelijk inchecken naar Eijsden? Het was natuurlijk niet zomaar het station met met afstand de minste check-ins van NS.
cassie127 schreef: ↑di 21 mei 2024, 21:21
Als je een abonnement hebt met 100% korting in Nederland. Dan is deze geldig tot de grens. Tickets kun je dan kopen via B-europe.com of nsinternational.nl. geef hierbij je juiste leeftijdscategorie aan en de kortingskaarten die je hebt. Wel is het belangrijk dat je hierbij kunt aantonen dat je recht hebt op deze kortingen (dus kaart waarop het staat altijd meenemen). Een kaartje met 100% korting in Nederland zou dan maximaal €2,50 kosten voor de 2e klas en hetzelfde tarief krijg je ook op Roosendaal - Essen.
Als je per maand al per trein betaalt, wordt je inderdaad net iets minder hard genaaid op grensstukken. Roosendaal - Essen slaat ook nergens op. €2.50 voor maar liefst 600 meter van de grens naar het perron van station Essen.
cassie127 schreef: ↑di 21 mei 2024, 21:03
Alles blijft (grensoverschrijdend) gewoon zoals het nu is. Dus met abonnementen heb je je korting tot aan de grens (tenzij anders vermeld in de voorwaarden).
Maar waarom kun je dan wel met de OV-chipkaart naar Aachen reizen en niet naar Liège?
En moet je inderdaad in Maastricht omchecken als je van Heerlen naar Eijsden reist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het is misschien een discussie die hier niet past maar ik heb de noodzaak van dat omchecken nooit helemaal begrepen. Wanneer je bijvoorbeeld reist van Utrecht naar Valkenburg. Dan kun je toch gewoon zeggen: Utrecht -Maastricht of Heerlen is met NS, het overige deel met Arriva. We hebben nu de beschikking over snelle computers dus dan weet je ook hoeveel elke vervoerder krijgt. Dan zou je ook wat gemakkelijker kunnen doorrijden vanuit Gorinchem naar Rotterdam in een gemengd bedrijf. Dat zou de reiziger echt ten goede komen. Dat eilandjes denken slaat eigenlijk nergens op.
En voor Heerlen-Maastricht Randwyck dan? En voor Maastricht-Maastricht Randwyck? Mag je dan kiezen bij wie je incheckt?
Het minste dat ze toch wel hadden kunnen doen was om de NS-paal in Eijsden te vervangen door een Arriva-paal. Wie heeft er op deze manier nou nog wat aan die doortrekking? Vrijwel niemand.
Ja goed, maar de vraag was: is allebei dan toegestaan? En op welke grond eigenlijk? (Als Maastricht-Eijsden immers namens NS wordt uitgevoerd, mag je dan wel inchecken bij Arriva? )
cassie127 schreef: ↑wo 22 mei 2024, 10:11
Ja fan moet je dus omchecken.
Maar dat is toch belachelijk?
umbusko schreef: ↑wo 22 mei 2024, 10:28
Het minste dat ze toch wel hadden kunnen doen was om de NS-paal in Eijsden te vervangen door een Arriva-paal. Wie heeft er op deze manier nou nog wat aan die doortrekking? Vrijwel niemand.
Meltrain waardeert dit bericht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ik ga er op dit moment zelf vanuit dat er nog een aantal praktische implicaties niet zijn afgehandeld, zoals de introductie van het Arriva-tarief tussen Maastricht Randwyck en de grens en de controle op vervoersbewijzen in België. Het was uiteraard beter geweest als dat wel meteen was opgelost, maar er is in dit project wel vaker met enige naïviteit te werk gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tussen Maastricht en Maastricht Randwyck moet je overigens ook bij NS ingecheckt zijn met de RE 18.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127 schreef: ↑wo 22 mei 2024, 12:23
Tussen Maastricht en Maastricht Randwyck moet je overigens ook bij NS ingecheckt zijn met de RE 18.
Dat wordt leuk om uit te leggen aan de nietsvermoedende forens: in de stoptrein RS18 moet je ingecheckt blijven bij Arriva tot Mtr. In de RE18 vroeger - toen die wel eens naar Randwyck reed - ook. Maar in de RE18 nu, moet je in Maastricht omchecken naar NS.
VIRM schreef: ↑wo 22 mei 2024, 16:48
Maar krijg je genoeg tijd om om te checken op maastricht tussen NS en Arriva?
Als je op tijd rijdt wel Dan is het 11 of 12 minuten. Maar bij vertraging.. tja, het zal hopen zijn dat de machinist wacht tot de hele trein omgecheckt is, denk ik.
De hele trein is natuurlijk een beetje overdreven. Alleen mensen die internationaal verder reizen moeten uitchecken bij Arriva en mensen die op Randwyck of Eijsden willen uitstappen moeten dan nog weer bij NS inchecken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ThatPCDude schreef: ↑wo 22 mei 2024, 21:29
...dat is nou precies de hele trein vanaf Mt richting zuiden.
Hoeveel doorgaande reizigers zullen er nou echt zijn (zeker gezien de tijd die de trein ook nog stilstaat in Mt zelf).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km