Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Ja, maar je kan toch nog verder geld besparen en dat doen vervoerders graag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Het is sowieso een foute besparing om op de stadsdienst van Tilburg frequenties te verlagen zolang het nergens anders is terug te zien in een betere basisbereikbaarheid. Lijn 4 is juist degene die de universiteit en andere scholen het best bedient. Zolang er geen intercity's stoppen op station Tilburg Universiteit heb je dan ondercapaciteit op deze verbinding, want de universiteit ligt te ver lopen van station Tilburg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Volgens het exploitatieplan 2023 blijft juist de vervoersvraag op de lijnen 3, 4 en 8 achter bij de rest van de stadsdienst. Ook op de 601 zijn fors minder instappers ten opzichte van voor corona.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Op lijn 2 na,rijden nu in de stadsdienst op werkdagen overdag praktisch alleen maar halfuursdiensten,waar voorheen op een aantal lijnen de frequentie veel hoger was.Door de rare verdeling over het uur op lijn 2,krijg je daar ook soort van halfuursdiensten(2 bussen binnen 5 minuten,dan weer 25 minuten niks).
Neem daarbij dat de lijnen 6-7-8 na 21 uur en lijn 3 na 19 uur niet rijden,dan is dat mijns inziens geen aantrekkelijk ov voor een stad met zo'n 200.000 inwoners.
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving al gehoord,die aangaven tegenwoordig niet meer met de bus te reizen omdat ze of 'savonds niet terug kunnen of geen lange tijd willen wachten op een bus
Neem daarbij dat de lijnen 6-7-8 na 21 uur en lijn 3 na 19 uur niet rijden,dan is dat mijns inziens geen aantrekkelijk ov voor een stad met zo'n 200.000 inwoners.
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving al gehoord,die aangaven tegenwoordig niet meer met de bus te reizen omdat ze of 'savonds niet terug kunnen of geen lange tijd willen wachten op een bus
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Dat is het zelfde beeld als Eindhoven.
De 1 uursdienstregelingen op oa lijn 2, 4 en 5 kost gigantisch veel keuzereizigers.
Ikzelf ook. Ik neem zelfs nu eerder de auto naar het centrum van de stad of ik haal mensen daar op of zet ze af.
Dat zou daarvoor totaal niet in me opkomen.
De 1 uursdienstregelingen op oa lijn 2, 4 en 5 kost gigantisch veel keuzereizigers.
Ikzelf ook. Ik neem zelfs nu eerder de auto naar het centrum van de stad of ik haal mensen daar op of zet ze af.
Dat zou daarvoor totaal niet in me opkomen.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Idem bij mij. Niet alleen de uursdienst van lijn 2, ook het verdwijnen van lijn 3 in het weekend. Die had ik nog als alternatief. Soms kom je op een totaal verkeerde tijdstip aan met de trein en dan is het soms of 50 minuten wachten of een andere lijn tot woensxl en dan lopen naar de Tempel. Ik merk van mezelf dat ik dat wel beu wordt.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Dat is niet zo gek ook. Toen studenten niet met het OV mochten reizen en toch op de hogeschool of universiteit moesten komen, zijn die overgestapt naar de auto en dat blijven ze nu doen met dit soort stiefmoederlijke bediening van de scholen.regenmaker schreef: ↑zo 14 jan 2024, 20:18 Volgens het exploitatieplan 2023 blijft juist de vervoersvraag op de lijnen 3, 4 en 8 achter bij de rest van de stadsdienst. Ook op de 601 zijn fors minder instappers ten opzichte van voor corona.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Ja het is ook een beetje kip ei verhaal. Arriva gaf in het exploitatieplan ook aan dat lijn 2 in Den Bosch het slechtste herstel liet zien van alle stadslijnen maar dat het waarschijnlijk grotendeels te wijten viel aan het terugschalen naar 1x/uur gedurende de gehele week.
Ook heeft Arriva de intentie om alle stadslijnen in Tilburg weer tot middernacht in plaats van 21:00 uur te laten rijden, echter chauffeurstekort.
Ook heeft Arriva de intentie om alle stadslijnen in Tilburg weer tot middernacht in plaats van 21:00 uur te laten rijden, echter chauffeurstekort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
De meeste lijnen zullen ook wel terugkeren en ook de frequentie komt wel terug. Echter het chauffeurstekort, wat nog stukken erger is in ZOB is het probleem.
Er staan nog gigantisch veel DRU 'open'.
Er staan nog gigantisch veel DRU 'open'.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Hoe zit het eigenlijk met de bussen voor de 656/657? Ik neem aan dat ze nog steeds door van Gompel gereden worden maar momenteel lijkt voor de 656 in ieder geval nog steeds een amba ingezet te worden. Gaat die op termijn er ook uit zoals bij TCR de bedoeling is?
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Dat is ZOB.
- ThatPCDude
- Berichten: 515
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Ik zit net even te kijken in de situatie rondom het busvervoer in Baarle-Nassau/Baarle-Hertog en het viel me op dat de 132 en 137 daar sinds eind augustus vorig jaar gesplitst zijn. Ik vraag me nu wel af hoe de 132 nou eigenlijk het rondje maakt langs de Sint Janstraat, gezien alle eenrichtingsverkeer in de directe omgeving van de halte. Could someone enlighten me?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
De Leliestraat was in het verleden twee richtingen voor bussen. De lijn gebruikt(e) deze route ook.
Er hing een bord 'uitgezonderd bussen van De Lijn'.
Dat bord is inmiddels weg. Zie ik op streetvieuw van april 2023.
Ik had verwacht dat ze alle een lusje rijden via de leliestraat, maar dan staat de haltepaal verkeerd.
Ik weet het dus niet.
Er hing een bord 'uitgezonderd bussen van De Lijn'.
Dat bord is inmiddels weg. Zie ik op streetvieuw van april 2023.
Ik had verwacht dat ze alle een lusje rijden via de leliestraat, maar dan staat de haltepaal verkeerd.
Ik weet het dus niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Zou lijn 132 niet gewoon leeg door de Generaal Maczeklaan rijden en keren bij de rotonde?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
We keren via de leliestraat, dus de 132, 137 en de belgische bus stoppen allemaal aan de kant waar niet de haltehaven ligt. Soms staan er drie bussen achter elkaar tijd af te wachten op de weg dus de situatie is niet helemaal perfect. De haltepalen staan wel goed.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Vanwege de afsluiting van de Vlaszak in Breda gaat in West Brabant vanaf 15 juni de vakantiedienstregeling gereden worden. Tevens zullen lijn 2 en 7 niet meer in het Centrum stoppen. Lijn 2 gaat na de halte Dijkplein rechtstreeks via de Tramsingel naar het station. Om ervoor te zorgen dat de wijk Schorsmolen ook een OV verbinding blijft hebben gaat lijn 7 vanaf de Nieuwe Ginnekenstraat via de Fellenoordstraat, Schorsmolenstraat en Tramsingel naar het station.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Is het niet mogelijk om (in elk geval met lijn 132) via de naastgelegen parkeerplaats te rijden? Dan kun je wel de haltehaven gebruiken.kristuipan schreef: ↑za 10 feb 2024, 14:21 We keren via de leliestraat, dus de 132, 137 en de belgische bus stoppen allemaal aan de kant waar niet de haltehaven ligt. Soms staan er drie bussen achter elkaar tijd af te wachten op de weg dus de situatie is niet helemaal perfect. De haltepalen staan wel goed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Dat ziet er wel smal uit, vraag mij af of dat past met 12m.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2024
Idealer zou gewoon zijn het rondje via de Leliestraat andersom te rijden. Alleen gaat dat niet want het is eenrichtingverkeer. De lijn had daar in het verleden een uitzondering op dus als er een uitzondering voor alle lijnbussen zou komen zou dat dus wel kunnen. Dan zou lijn 137 dus eerst naar de halte kunnen gaan ipv eerst het rondje via de Leliestraat en lijn 132 via de Leliestraat naar de halte toe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten