Concessie West-Brabant (2025-2035)
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Die vraag naar de Bijster/Amphia/Hogeschoollaan is er op schooldagen wel, maar daarbuiten is het echt rustig. Het centrum daarentegen is wel druk.
Vroeger was er lijn 1 welke vanaf het Centrum rechtdoor ging naar de Hogeschoollaan en verder. Daar zat ook altijd wel volk in, hoewel het in het niet viel bij de stroom van/naar het station.
Vroeger was er lijn 1 welke vanaf het Centrum rechtdoor ging naar de Hogeschoollaan en verder. Daar zat ook altijd wel volk in, hoewel het in het niet viel bij de stroom van/naar het station.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De woonwijken Heksenwiel en Kroeten in het noorden van Breda krijgen met de nieuwe lijn 4 (Paradijslaan – Heksenwiel – Moerlaken – Breda CS – Princenhage) een snellere verbinding met het station. Andere lijnen vanuit Haagse Beemden zijn lijn 2 (Kievitsloop – Breda Centrum – Breda CS – Hoge Vucht) en lijn 3 (Paradijslaan – Kesteren – Spinveld – Breda CS).
Bron: https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/04/22 ... ov-lijnen/
Voor de Haagse Beemden in Breda zijn er straks 3 stadslijnen. Dat lijkt em best veel voor een wijk met ongeveer 25.000 inwoners.
Bron: https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/04/22 ... ov-lijnen/
Voor de Haagse Beemden in Breda zijn er straks 3 stadslijnen. Dat lijkt em best veel voor een wijk met ongeveer 25.000 inwoners.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In de Roosendaalse wijk Tolberg ligt deze bussluis in de Kersenberg. Met de huidige buslijn 1 wordt deze niet gebruikt. Werd deze vroeger wel gebruikt? Misschien tijdens het BBA-netwerk toen de wijk nog niet zo ver ontwikkeld was? Ik kan helaas geen lijnennetkaart vinden om het te bewijzen.
Heb in het West-Brabants archief wel foto's gevonden dat hij zelfs beveiligd is geweest met een slagboom.
Heb in het West-Brabants archief wel foto's gevonden dat hij zelfs beveiligd is geweest met een slagboom.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Toevallig kwam ik bij de gemeente Roosendaal een concept van het exploitatieplan 2025-2026 tegen.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lang leve de wiki: Lijn 33 Roosendaal, Station - Tolberg West
Onder Veolia reed de bus dus nog via deze bussluis. De halte Fluwijnberg (allang opgeruimd) lag op de hoek bij de Fazantberg.
Onder Veolia reed de bus dus nog via deze bussluis. De halte Fluwijnberg (allang opgeruimd) lag op de hoek bij de Fazantberg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Top!Claus Plein schreef: ↑di 10 sep 2024, 10:50 Toevallig kwam ik bij de gemeente Roosendaal een concept van het exploitatieplan 2025-2026 tegen.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Bedankt!nvdw schreef: ↑di 10 sep 2024, 11:31 Lang leve de wiki: Lijn 33 Roosendaal, Station - Tolberg West
Onder Veolia reed de bus dus nog via deze bussluis. De halte Fluwijnberg (allang opgeruimd) lag op de hoek bij de Fazantberg.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Een paar dingen die me opvielen:Claus Plein schreef: ↑di 10 sep 2024, 10:50 Toevallig kwam ik bij de gemeente Roosendaal een concept van het exploitatieplan 2025-2026 tegen.
- Op zaterdag geen hoge frequenties meer op de stadsdienst. Eindtijd wordt ook 24.00u. Vroegere starttijd op zaterdag en zondag.
- Bavel in het weekend geen bus meer.
- Lijn 380 lijkt toch de gehele dag te gaan rijden.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Bedankt.Claus Plein schreef: ↑di 10 sep 2024, 10:50 Toevallig kwam ik bij de gemeente Roosendaal een concept van het exploitatieplan 2025-2026 tegen.
Ten opzichte van de huidige situatie zie ik eigenlijk alleen maar verbeteringen (op het opheffen van lijn 620 na).
Die hebben ze nu ook al niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 620 is sinds de coronacrisis veranderd in een soort sterfhuisconstructie door Pouw Vervoer een rit of drie per dag op en neer te laten rijden met hobbelpaard van een Sprinter City, in plaats van dat er in de brede spitsuren een comfortabele Integro in een soort van regelmaat op en neer reed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Vorige week heb ik er nog een Ambassador op zien rijden. De chauffeuse vertrok wel in haar eentje vanaf Dordrecht ondanks hoopvol openhouden van de deur.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
En wordt er dan ook niet veel gebruik meer van gemaakt?ArrivaBas schreef: ↑di 10 sep 2024, 14:48 Lijn 620 is sinds de coronacrisis veranderd in een soort sterfhuisconstructie door Pouw Vervoer een rit of drie per dag op en neer te laten rijden met hobbelpaard van een Sprinter City, in plaats van dat er in de brede spitsuren een comfortabele Integro in een soort van regelmaat op en neer reed.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Opvallend voor mij is dat er weer voor het eerst sinds 2004 weer een bus door de topaasstraat gaat rijden (de bussluis ligt er nog). Verder valt ook de nieuwe route van lijn 4 princenhage op. Voor de Haagse beemden zal het een grote verbetering zijn. Nu ben je vanaf de paradijslaan sowieso een halfuur kwijt aan naar het station reizen, dat wordt nu iets meer dan twintig minuten. Alleen de verbinding met het centrum is slechter, daarentegen wordt er weer via de merodelaan gereden, waardoor er bij de peersdsbroek kan worden overgestapt (net als vroeger).
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Hoewel in een eerder artikel was geschreven dat er geen bushaltes vervallen, kun je op basis van de lijnennetkaarten concluderen dat dat toch niet helemaal klopt:
- In het noorden van Geertruidenberg worden vier haltes straks alleen nog bediend door een scholierenlijn.
- In Roosendaal vervalt de halte A-dijk (tenzij lijn 220 daar gaat stoppen). Alternatieve haltes liggen overigens dichtbij.
- Doordat lijn 371 tussen Oosterhout en Dongen via de N629 gaat rijden, vervallen in Oosterhout de haltes Korte Hoogstraat en Kloosterdreef en in Oosteind de halte Hoogstraat. Bij de kruising tussen de Ekelstraat en Provincialeweg ligt er richting Oosterhout een nieuwe halte, maar in de andere richting kan ik die niet vinden.
Nee, die bussluis is in de afgelopen twee jaar vervangen door een fietspad.kristuipan schreef: ↑wo 11 sep 2024, 09:53 Opvallend voor mij is dat er weer voor het eerst sinds 2004 weer een bus door de topaasstraat gaat rijden (de bussluis ligt er nog).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Als haltes nog bediend worden door een scholierenlijn vervallen ze toch niet? In Ulicoten krijg je straks een zelfde situatie, daar komt enkel in de spits nog een bus.
Ben wel benieuwd hoe men lijn 174 (Made -Waalwijk - Kromme Nol) wil gaan exploiteren. Dat zal wel stalling Waalwijk worden? Aan de West-Brabantse kant zit je toch wel een eindje van stalling Breda af. In zijn algemeenheid blijft het ambitieniveau toch wel laag, vooral in het weekeinde.
Ben wel benieuwd hoe men lijn 174 (Made -Waalwijk - Kromme Nol) wil gaan exploiteren. Dat zal wel stalling Waalwijk worden? Aan de West-Brabantse kant zit je toch wel een eindje van stalling Breda af. In zijn algemeenheid blijft het ambitieniveau toch wel laag, vooral in het weekeinde.
-
- Berichten: 4451
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Is er geen stalling in Schelluinen?
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Die is van Qbuzz DMG
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Tja, het is Arriva hé. De enige overeenkomst bij de combinatie Arriva en ambitie is dat beide woorden met een A beginnen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Mee eens. In Breda Stad geen hogere frequenties meer op zaterdag. Zo zie je maar: de ritten die je schrapt komen vaak niet terug.
En ook de ontsluitende lijnen rijden alleen nog maar door de weeks. Ze enkel en alleen vol ingezet op de Bravo Direct lijnen.
En ook de ontsluitende lijnen rijden alleen nog maar door de weeks. Ze enkel en alleen vol ingezet op de Bravo Direct lijnen.
Laatst gewijzigd door BusOV40 op wo 11 sep 2024, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4451
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Is dat niet wat de provincie eiste?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9281
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Exact dat is precies wat de provincie eiste.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Wat precies?
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Er is een verschil tussen wat de provincie eist en wat je uiteindelijk kunt bieden/biedt als vervoerder. En op Arriva HQ hebben ze doorgaans nu niet echt visie zoals Qbuzz bijvoorbeeld wel toont.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In vergelijking met sommige gebieden vind ik de plannen van Arriva hier nog best goed.
Er ontstaan veel meer doorgaande lijnen, zodat reizigers meer rechtstreekse verbindingen krijgen. Dat zou best tot meer reizigers kunnen leiden.
Wel vind ik lijn 177 maar een halfbakken oplossing: die lijn begint op een plek waar weinig mensen zijn (station Lage Zwaluwe) en brengt de reizigers hoogstens naar de weg die langs het industriegebied Moerdijk loopt in plaats van de bedrijven zelf.
Overigens lijkt de lusroute in Heusdenhout te vervallen, dus daar gaan de frequenties wel omhoog.
In Ulicoten vervallen "alleen maar" de ritten tijdens de doordeweekse daluren.
Op veel BravoDirect-lijnen gaat de frequentie op zondag wel omhoog.
Rondom Roosendaal rijden de meeste ontsluitende lijnen gelukkig wel in het weekend, maar daar rijdt dan ook geen BravoDirect.
De verbinding tussen Oud Gastel en Willemstad keert wel weer terug op zaterdag en de verbinding tussen Oud Gastel en Dinteloord wordt voortaan zelfs dagelijks van vroeg tot laat aangeboden.
in Bergen op Zoom komen straks nog maar drie Brabantse lijnen, maar die bieden wel alle huidige verbindingen.
Er ontstaan veel meer doorgaande lijnen, zodat reizigers meer rechtstreekse verbindingen krijgen. Dat zou best tot meer reizigers kunnen leiden.
Wel vind ik lijn 177 maar een halfbakken oplossing: die lijn begint op een plek waar weinig mensen zijn (station Lage Zwaluwe) en brengt de reizigers hoogstens naar de weg die langs het industriegebied Moerdijk loopt in plaats van de bedrijven zelf.
Als ik de Wiki mag geloven rijdt op dit moment alleen lijn 4 tussen CS en Princenhage in het weekend vaker dan 2x/uur.
Overigens lijkt de lusroute in Heusdenhout te vervallen, dus daar gaan de frequenties wel omhoog.
De haltes in het noorden van Geertruidenberg worden nu dagelijks van vroeg tot laat bediend en straks nog maar 2x per werkdag. Dan zijn ze inderdaad niet volledig vervallen, maar wel bijna.
In Ulicoten vervallen "alleen maar" de ritten tijdens de doordeweekse daluren.
Rondom Breda rijden alleen lijn 170 en 173 in het weekend, waarbij eerstgenoemde dan een veredelde stadslijn is en laatstgenoemde niet op zaterdag rijdt. Maar eigenlijk is dat niet anders dan nu, want de lijnen die nu wel op zondag rijden, worden straks BravoDirect. (Alleen de verbinding tussen Made en Raamsdonksveer komt zo te zien te vervallen op zaterdag.)
Op veel BravoDirect-lijnen gaat de frequentie op zondag wel omhoog.
Rondom Roosendaal rijden de meeste ontsluitende lijnen gelukkig wel in het weekend, maar daar rijdt dan ook geen BravoDirect.
De verbinding tussen Oud Gastel en Willemstad keert wel weer terug op zaterdag en de verbinding tussen Oud Gastel en Dinteloord wordt voortaan zelfs dagelijks van vroeg tot laat aangeboden.
in Bergen op Zoom komen straks nog maar drie Brabantse lijnen, maar die bieden wel alle huidige verbindingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten