Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Marc schreef: ↑ma 27 jan 2025, 13:04
Echt waar, heeft iemand zich de moeite gedaan om op alle kaartjes de tekst "a DB company" met een blauwe stift weg te vegen
De tekst 'a DB company' mag niet meer zichtbaar zijn/gebruikt worden. Alleen het was handiger geweest om een andere kleur stift te gebruiken ja
Alleen op de werkkleding mag die tekst nog staan aangezien die kleding niet vervangen gaat worden maar medewerkers die gewoon opdragen.
De ex-Arriva ZHN Citea's 8737, 8744 en 8748 zijn inmiddels naar Limburg verhuisd en rijden bij Arriva Touring. Goede kans dat ze de Ambassadors 8201 en 8202 vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
De NMBS moet vandaag weer inspringen tussen Maastricht en Luik. Dit is overigens pas de eerste trein uit Luik én de eerste naar Luik, de voorgaande twee treinen zijn ook al uitgevallen...
Na twee of drie dagen sneltreinen zijn de treinen tussen Maastricht en Heerlen weer opgeheven. Er rijdt nu een drietje tussen Maastricht Randwyck en Roermond omdat er ook wat tweetjes ontbreken/niet ingezet kunnen worden...
Afgelopen zaterdag reden er in Maastricht een aantal bussen van Arriva met lijnnummer 120 en bestemming 'Maastricht University'. Deze stonden ook vermeld op de digitale vertrekborden bij het station en reden, als ik het goed herinner, om de 10 minuten.
Mij is deze lijn onbekend en ik kon er ook niks over vinden in de OV Wiki. Iemand enig idee over het hoe, wat, waar en waarom van deze lijn?
Dat is overigens al meerdere jaren zo, ik weet niet precies hoe lang. Nu ik ook een folder met de route zie, zal ik eens kijken of ik ook een pagina op de wiki kan maken.
umbusko schreef: ↑ma 10 feb 2025, 16:49
Dat is overigens al meerdere jaren zo, ik weet niet precies hoe lang. Nu ik ook een folder met de route zie, zal ik eens kijken of ik ook een pagina op de wiki kan maken.
Het lastige is echter dat deze bus niet altijd deze route rijdt. Enkele maanden geleden reed deze met hetzelfde lijnnummer via het Koningin Emmaplein, dus niet via de binnenstad. Dit terwijl er tóch geen evenementen waren waardoor deze route ontoegankelijk zou zijn.
Enkele dagen hebben weer treinen gereden tussen Luik en Aachen, maar eergisteren en gisteren was er weer een gesplitste dienst: twee Breaks pendelde tussen Maastricht en Luik en de Arriva Flirts pendelde tussen Maastricht en Aachen. Vandaag zijn de sneltreinen weer opgeheven tussen Maastricht en Heerlen door tekort aan personeel . Tussen Maastricht en Luik pendelen nog steeds Breaks.
Waar het de eerste week nog Integro’s waren, zet BusiNext tegenwoordig blijkbaar ex-BVG Citea’s in op de 350 met die oncomfortabele plastic stoeltjes. Daarvoor ben ik niet uit Berlijn gekomen! Gelukkig kon ik met een flinke sprint in Aachen mijn aansluiting van -3 minuten nog halen op de bus van een kwartier eerder met een Limburgliner.
Tussen Aachen en Vaals liepen we zojuist +20 op met dank aan de file vanaf 900 meter voor de grens. Er staan twee mannetjes Polizei af en toe wat auto’s tegen te houden, hoera Schengen en zo. Verder geen idee of er nog iets bijzonders te doen is. Ik zag wel een verkeersregelaar met een enorme carnavalshoed, maar dat hoeft niet zo veel te betekenen.
Nee, de politie stond op de weghelft richting Aachen; daar kwam een bus met +25 langs. Maar ook richting Vaals was er een lange file, daar liepen we dus +20 op.
Ik vind de nieuwe route door het centrum wel een stuk aangenamer. Dat heen en weer rijden langs de Elisenbrunnen met een kering door het Bushof was pas echt vertragingsgevoelig.
Ik blijf me toch altijd weer verbazen waar Arriva sommige chauffeurs vandaan haalt die op de streek rijden. Ik meld het altijd netjes als ik van plan ben halverwege in- of uit te checken (in dit geval in Vaals, waar ik dan verder mijn Deutschlandticket gebruik). Soms is de chauffeur daar blij mee, vaak is het gewoon prima. Vandaag was het antwoord een kortaf: “dat moet je zelf weten”. Ok!
Haha, jaren vaste prik geweest als ik de bus had die om 8.45 vertrok:
"Chauffeur, niet schrikken, maar ik check straks uit en direct weer in..."
"Dat is goed."
"... ja, het is misschien raar, maar dat heeft te maken met mijn voordeelabonnement..."
"Dat dacht ik al."
"... want weet u, als ik niet tussendoor in- en uitcheck betaal ik over de hele reis vol tarief..."
"Dat weet ik."
"... maar niet alle chauffeurs begrijpen dat, snapt u..."
"Dat snap ik."
"... dus sommigen worden dan boos en dan moet ik het allemaal opnieuw uitleggen..."
"Dat begrijp ik."
"... dus ja, nou, dus dan check ik hier uit en dan direct weer in, ziet u wel?"
Het is altijd een afweging. Je hebt er altijd een paar tussen die kwaad worden als ze niet alles weten, dus meld ik het meestal kort om dat te vermijden. Maar wellicht zijn ze deze situatie in Vaals al meer gewend dan in het begin.