Op 4 januari 2026 gaat de nieuwe dienstregeling van Hermes voor ZOB in.
Inmiddels blijft het ED al te beschikken over het voorlopige Explotatieplan. (achter betaalmuur)
https://www.ed.nl/eindhoven/hermes-brei ... ~a0528f8f/
Er wordt weer opgeschaald in de dienstregeling, alleen dit is nog aan wijzgingen onderhevig.
Wat wel door gaat is een aanpassing in de route van lijn 10 (niet meer via Stijp-S, maar wel via Boschdijk, busbaan Julierpas (weer geopend :-) ) Estafettelaan en dan de HOV 4 baan. Als de kruising bij de Schakel (net klaar) wordt aangepast kan op Industrietrerrein Acht de huidige route van lijn 10 behouden blijven. De route ontlast lijn 8 en lijn 10 kan bij Achtseweg Zuid niet de HOV baan op bij de A. Fokkerweg.
Verder, en dat is opmerkelijk en waar de stad al lang op wacht: Er gaan op een aantal lijnen 2,4, 317, 324, 401, 402, 403, 404 en 405 bussen om 0.36 en 1.06 rijden, vooralsnog alleen op zaterdag en zondag.
Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2026
-
- Donateur
-
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2026
Dat is heel mooi nieuws die latere ritten. Ik neem aan dat met zaterdag en zondag bedoelt wordt in de vrijdagdienstregeling en zaterdagdienstregeling?
En over 10 en 400, betekent dit dan dat de haltes langs de achtseweg-zuid hun bediening verliezen?
Ik kan me voorstellen dat voor de haltes op de schakel de huidige bedieningsperiode van lijn 10 voldoende is wat betreft bediening van die haltes. Alle haltes van de nieuwe HOV worden met deze wijziging van lijn 10 bediend als ik het goed zeg. Betekent dit dan 400 er geen stops bij krijgt?
Tot slot: is de opmerkelijke wens van de regio waarover je in drgl 2025 berichtte hier al in verwerkt of moet dat nog naar buiten komen?
En over 10 en 400, betekent dit dan dat de haltes langs de achtseweg-zuid hun bediening verliezen?
Ik kan me voorstellen dat voor de haltes op de schakel de huidige bedieningsperiode van lijn 10 voldoende is wat betreft bediening van die haltes. Alle haltes van de nieuwe HOV worden met deze wijziging van lijn 10 bediend als ik het goed zeg. Betekent dit dan 400 er geen stops bij krijgt?
Tot slot: is de opmerkelijke wens van de regio waarover je in drgl 2025 berichtte hier al in verwerkt of moet dat nog naar buiten komen?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Regionale omroep 1Kempen bericht ook over de opschalingen.
317 (ma - za overdag 4x per uur ipv alleen in de spits,) en 318 (4x per uur in de spits. Is nu al zo, maar wellicht het doortrekken van de verdichtingsritten, daar zegt het artikel verder niks over.
En als compromis voor de niet gehonoreerde wens tussen Valkenswaard en Veldhoven ieder halfuur een buurtbus in de spits.
https://1kempen.nl/hermes-plant-uitbrei ... voor-2026/
317 (ma - za overdag 4x per uur ipv alleen in de spits,) en 318 (4x per uur in de spits. Is nu al zo, maar wellicht het doortrekken van de verdichtingsritten, daar zegt het artikel verder niks over.
En als compromis voor de niet gehonoreerde wens tussen Valkenswaard en Veldhoven ieder halfuur een buurtbus in de spits.
https://1kempen.nl/hermes-plant-uitbrei ... voor-2026/
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Donateur
Ja.maurits-07 schreef: ↑za 07 jun 2025, 20:50 Dat is heel mooi nieuws die latere ritten. Ik neem aan dat met zaterdag en zondag bedoelt wordt in de vrijdagdienstregeling en zaterdagdienstregeling?
Klopt. De HOV halte die is aangelegd (Mispelhoef/De schakel) wordt dus niet gebruikt. Lijn 10 gebruikt namelijk de halte net aan de overzijde vd rotonde. Op termijn gaat lijn 10 mogelijk ook via BIIC en dan wordt die halte wel gebruikt. En vooralsnog een een tweede 40x lijn absoluut overbodig.maurits-07 schreef: ↑za 07 jun 2025, 20:50 Ik kan me voorstellen dat voor de haltes op de schakel de huidige bedieningsperiode van lijn 10 voldoende is wat betreft bediening van die haltes. Alle haltes van de nieuwe HOV worden met deze wijziging van lijn 10 bediend als ik het goed zeg. Betekent dit dan 400 er geen stops bij krijgt?
Moigelijk over een aantal als alles is volgebouwd
Jep.maurits-07 schreef: ↑za 07 jun 2025, 20:50 Tot slot: is de opmerkelijke wens van de regio waarover je in drgl 2025 berichtte hier al in verwerkt of moet dat nog naar buiten komen?