Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Oh ja, dan heb ik het verkeerd gelezen. Staat op de wiki overigens ook wel verwarrend:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ex_Helmond
Voorganger(s): 51, 52, 53, 54, 555 doet vermoeden dat BravoFlex alle stadsbuslijnen incl. 51 compleet vervangt.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ex_Helmond
Voorganger(s): 51, 52, 53, 54, 555 doet vermoeden dat BravoFlex alle stadsbuslijnen incl. 51 compleet vervangt.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Niets nieuws hoor. Al diverse keren de revue gepasseerd. Staat ook al een paar weken op de wiki.
De dienstregeling van Hermes overigens ook.
Op zaterdagen rijdt 51 niet.
De dienstregeling van Hermes overigens ook.
Op zaterdagen rijdt 51 niet.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom er, nu er weer een rechtstreekse lijn (14) tussen Zeelst en Eindhoven gaat rijden, gekozen is om lijn 20 via Meerhoven, Meerhovendreef, Hertgang, De Dom en Heerbaan te laten rijden en niet via Park Forum, Hertgang, De Dom en Heerbaan en daarmee de route van de oude lijn 103 te herstellen. Die laatste optie lijkt mij veel sneller en ik denk niet dat een rechtstreekse verbinding Meerhoven - Veldhoven nou zo belangrijk is.
- Super Citea Bros.
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
- Locatie: Eindhoven
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Is het eigenlijk wel mogelijk dat er op de VDL Citea SLE Volans bussen reclame geplakt mag worden? Ik had zonet één gezien op Neckerspoel mét reclame. Foto heb ik niet. Ik dacht dat op de Volans (en Evolans) bussen niet geplakt mag worden omdat ze "herkenbaar" moesten blijven.
Ik ben trouwens nieuw op deze forumsite...
Ik ben trouwens nieuw op deze forumsite...
MAN bus best bus.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Reclame mag op het oorspronkelijke witte deel van de bus.
Dit staat zo beschreven in het Bravo Huisstijl Handboek.
Voor zover ik weet zijn de Evolans (is een niet officieel geïntroduceerde busterm) bussen reklamevrij.
Welkom op het forum trouwens Super Citea Bros.
Dit staat zo beschreven in het Bravo Huisstijl Handboek.
Voor zover ik weet zijn de Evolans (is een niet officieel geïntroduceerde busterm) bussen reklamevrij.
Welkom op het forum trouwens Super Citea Bros.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik zie op de wiki dat Bravo Flex alleen maar maandag t/m zaterdag overdag gaat rijden? Dat is wel heel mager. Mij leek het juist als compensatie iets als ze dit net als Breng Flex gewoon gedurende de hele week aanbieden. Volgens mij kun je in Nijmegen op elke dag t/m einde dienstregeling zowat een bus bestellen. Zo heb je alleen maar het slechtste van alle kanten. En geen lijnverbonden vervoer en ook nog steeds in de stille uren helemaal niks.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik keek zojuist op de site van Bravo (https://www.bravo.info/bravoflex), en daar staan ook de tijden van Bravoflex:
Bravoflex is beschikbaar tijdens de volgende uren:
maandag vrijdag: 07.00 - 19.00 uur
zaterdag: 08.00 – 18.00 uur
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
En op de site van Breng Flex zie ik dat het daar inderdaad elke dag tot 24:00 uur kan. Dus eigenlijk krijgen wij niet eens het Flex concept maar een Flex-light in Helmond. Jammer, daar had meer ingezeten. Maar ja, eerst maar eens kijken hoe het huidige voorstel aanslaat. Je krijgt wel iets van flexibiliteit omdat je van halte naar halte kunt gaan, ongeacht waar de halte ligt in Helmond. Gaat Stiphout overigens ook betrokken worden? Dat is vanuit Helmond zelf heel slecht bereikbaar. Het buurtbusje uit Beek en Donk komt vanuit Nuenen en gaat maar tot de Kerk en de 102 is een spitslijn. Mislukte kans om ook die haltes niet mee te nemen. Dat zou Stiphout nog een bereikbaarheid op zaterdag geven.
EDIT: het lijkt dat Stiphout er toch bij zit. Dorpstraat/Elsdonk doelt toch op Stiphout (ook al is het Dorpsstraat, vandaar dat ik dacht dat dit niet om Stiphout ging, Elsdonk zei me ook niks) en Kerk is dan waarschijnlijk de kerk van Stiphout. Ik dacht dat ze daarmee Mierlo-Hout zouden bedoelen. En ik de Hortsedijk nu ook, dus definitief Stiphout.
EDIT: het lijkt dat Stiphout er toch bij zit. Dorpstraat/Elsdonk doelt toch op Stiphout (ook al is het Dorpsstraat, vandaar dat ik dacht dat dit niet om Stiphout ging, Elsdonk zei me ook niks) en Kerk is dan waarschijnlijk de kerk van Stiphout. Ik dacht dat ze daarmee Mierlo-Hout zouden bedoelen. En ik de Hortsedijk nu ook, dus definitief Stiphout.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Op deze wiki-pagina (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ex_Helmond) zie ik de halte 'Kerk' staan, voor zover ik weet is er geen halte genaamd 'Kerk' in Helmond, dus wellicht dat die halte onder Stiphout valt, ook aangezien zowel 102 als 259 alleen de halte Kerk in Stiphout aandoen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Stiphout is ook gemeente helmond. Halte daar heet idd kerk.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Inderdaad.
Ik wil de halten nog sorteren op wijk.
Want Kerk is niet zoveel zeggend...
Ik wil de halten nog sorteren op wijk.
Want Kerk is niet zoveel zeggend...
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 21 nov 2017, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Hermes zet stevig in op PR. In navolging van vorig jaar een losse huis-aan-huis krant van 12 A3 paginas in een oplage van 260.000 stuks.
Ik heb helaas geen linkje.
Wel een fotootje van een Bravoflexhalte
Https://mobile.twitter.com/WillardPeeto ... 68/photo/2
Ik heb helaas geen linkje.
Wel een fotootje van een Bravoflexhalte
Https://mobile.twitter.com/WillardPeeto ... 68/photo/2
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Op de haltes waar ook nog buslijnen komen hebben ze op 1 strook ook bravoflex gezet. Heb helaas geen foto daarvan
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ah daar was is benieuwd naar, Netjes dat ze het zo hebben gedaan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 07 dec 2017, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
ik ben benieuwd hoe ze het organisatorisch voor mekaar willen krijgen. Zitten de BravoFlex chauffeurs op een standplaats te wachten op een opdracht. Of rijden ze op rond? Hoe worden de ritten gecombineerd? En wat betekent dat voor de wachttijd? Kan ik als gebruiker ook kiezen om wat langer in zo'n 8-persoons-busje te zitten en wat korter te hoeven wachten. Mijn langere rit in de bus kan weer ten koste gaan van een zitplek voor een andere reiziger.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Nu wel een linkje: https://www.bravo.info/nieuws/huis-aan- ... informatiehuibf schreef:Hermes zet stevig in op PR. In navolging van vorig jaar een losse huis-aan-huis krant van 12 A3 paginas in een oplage van 260.000 stuks.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Als Bravo Flex net zo gaat als Breng Flex: In Arnhem staat een Breng Flex busje doorgaans te wachten op een rit bij de uitgang Sonsbeekzijde van het station. In principe bepaalt het boekingssysteem wanneer je opgehaald kan worden en hoe laat je ergens kan zijn. Maar, de grote kritiek van opdrachtgever en reizigersorganisaties in Arnhem-Nijmegen: Breng Flex biedt geen enkele vorm van aansluitgarantie op andere vormen van openbaar vervoer (en ook 'natuurlijk' ook geen tariefintegratie). Dus als je echt de laatste trein wilt halen, dan kan je beter een gewone taxi bestellen. Met een gezin (in mijn geval) is dat nog goedkoper ook.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Dus in feite doen ze hetzelfde als een echte taxi, maar dan breng ze je niet van deur tot deur, maar van halte tot halte. Het is dus niet zo dat de busjes volgens een bepaald patroon rondrijden en dat de chauffeurs, via een app mensen moeten oppikken. Het zou natuurlijk handiger zijn als de busjes verspreid over het gebied zouden staan. Elk busje een eigen gebied had. Een tot twee busjes zouden van hot naar her, van de ene hoek naar de andere hoek, kris kras rijden. Hierbij gaat het om ritten van het vervoersgebied van bus A naar dat van bus B en omgekeerd. Als het niet te ver om rijden is, kan de buschauffeur in gebied A een passagier oppikken in gebied B en omgekeerd.KL577 schreef:Als Bravo Flex net zo gaat als Breng Flex: In Arnhem staat een Breng Flex busje doorgaans te wachten op een rit bij de uitgang Sonsbeekzijde van het station. In principe bepaalt het boekingssysteem wanneer je opgehaald kan worden en hoe laat je ergens kan zijn. Maar, de grote kritiek van opdrachtgever en reizigersorganisaties in Arnhem-Nijmegen: Breng Flex biedt geen enkele vorm van aansluitgarantie op andere vormen van openbaar vervoer (en ook 'natuurlijk' ook geen tariefintegratie)..
De buschaufffeur die van gebied A naar gebied B rijdt of omgekeerd dient als een soort vliegende kiep.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Busjes staan in Arnhem-Nijmegen ook verspreid over de stad. In Arnhem staan ze bijvoorbeeld ook op station Zuid en in Nijmegen op station Dukenburg en station Lent. Het is niet zo dat alle busjes bij het CS staan te wachten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik denk dat de planningssoftware daar slimme heuristieken voor gebruikt om de meest optimale wachtlocatie te bepalen, dan wel kosten-efficiënte routering te plannen. Dat kan ook zonder dat je a priori busjes al in specifieke gebieden vastlegt.lijntaxi schreef:Een tot twee busjes zouden van hot naar her, van de ene hoek naar de andere hoek, kris kras rijden.
Het is een echte taxi, maar dan één die flink wordt gesubsidieerd door de respectievelijke provincies. Of eigenlijk, het is een Uber/Lyft-concept (ook de onderliggende planningssoftware), met een bijbehorende Uber/Lyft passagiersniche. In Amsterdam noemde Transdev/Hermes/Connexxion dit taxi-concept Abel, maar daar hebben ze net de stekker uitgetrokken.lijntaxi schreef:Dus in feite doen ze hetzelfde als een echte taxi, maar dan breng ze je niet van deur tot deur, maar van halte tot halte.
De passagiers die voorheen met de bus gingen, ben je grotendeels kwijt. In Arnhem-Nijmegen vallen die gedeeltelijk terug op de regiotaxi/Avan, dat is in de meeste gevallen nog goedkoper ook. Het gebrek aan aansluitgarantie maakt het onaantrekkelijk als voor- of natransport voor treinreizigers. Busreizigers die voorheen in en uit de trein stapten, vallen terug op breng-haal service van familie of zeggen het OV gewoon weer vaarwel.
Ook de evaluatie van Hermes/Breng zelf lijkt te suggereren dat de Flex-gebruikers een andere passagiersgroep zijn dan de klassieke busreiziger. Breng Flex leidt dan ook niet direct tot verdringingseffecten (zeg maar interne concurrentie) bij Hermes zelf. Maar het is natuurlijk van de gekke dat de provincie Gelderland en gemeentes nu twee regiotaxi-systemen, met de bijbehorende overheadkosten, subsidieert in de regio Arnhem-Nijmegen (Avan en Breng Flex).
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Op de site van Connexxion staat op de pagina van downloadbare PDFs:
Lijn 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815
Geldig v.a. 10/12/17
Dit blijken geen lijnen te zijn maar de volgnummers van de lijnfolders. Elk ervan is gelukkig wel aanklikbaar, maar wie niet uit zijn hoofd weet welke lijnen onder welk 8xx nummer vallen is wel even bezig met zoeken. Beetje slordig.
Lijn 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815
Geldig v.a. 10/12/17
Dit blijken geen lijnen te zijn maar de volgnummers van de lijnfolders. Elk ervan is gelukkig wel aanklikbaar, maar wie niet uit zijn hoofd weet welke lijnen onder welk 8xx nummer vallen is wel even bezig met zoeken. Beetje slordig.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Dat is al gemeld. Dat gaan ze fixen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ben toch maar even 'afscheid' gaan nemen van de Stadsdienst van Helmond.
Ik heb de stadsdienst er in een foto op kunnen krijgen. Jammer dat lijn 54 achter 52 stond.
Groot: http://wiki.ovinnederland.nl/w/images/7 ... 2-2017.jpg
Ik heb de stadsdienst er in een foto op kunnen krijgen. Jammer dat lijn 54 achter 52 stond.
Groot: http://wiki.ovinnederland.nl/w/images/7 ... 2-2017.jpg
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Nu komt alleen nog de vraag of 150 ook bij de stadsdienst van Helmond hoort? :)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Een vaak gebruikte methodiek bij routeplanning is volgens het zogeheten travel-salesman-principe of gebruikmaking van de zogeheten grafentheorie.KL577 schreef:Ik denk dat de planningssoftware daar slimme heuristieken voor gebruikt om de meest optimale wachtlocatie te bepalen, dan wel kosten-efficiënte routering te plannen. Dat kan ook zonder dat je a priori busjes al in specifieke gebieden vastlegt.lijntaxi schreef:Een tot twee busjes zouden van hot naar her, van de ene hoek naar de andere hoek, kris kras rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten