Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
-
- Donateur
- Berichten: 6623
- Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Waarom zou een stalling Eindhoven interessant zijn voor de Brainportlijnen? Het is vanuit Tilburg en Schijndel. Lijkt me meer iets om uit te besteden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Kan men dan voor die paar bussen niet beter plek bij Hermes huren? BBA staalde heul vroeger volgens mij ook bussen bij Zuidooster. Of is het wagenpark van Hermes dusdanig groot dat die sowieso geen plek meer hebben?
"Een touringcar is geen bus"
- Hainje
- Berichten: 13636
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Aan de Dorgelolaan stallen ze tegenwoordig al buiten en in Reusel stond de schuur in 2011/2012 al helemaal vol, dus ik betwijfel het ten zeerste of daar nog wat van externe bedrijven bij kan.
Edit: zit nu op Streetview/Google Maps te kijken, maar ik kan de stalling van Reusel (aan de Hoeven) helemaal niet meer terug vinden. Op de plek waar ik dacht dat ie zat is nu weiland.
Edit: zit nu op Streetview/Google Maps te kijken, maar ik kan de stalling van Reusel (aan de Hoeven) helemaal niet meer terug vinden. Op de plek waar ik dacht dat ie zat is nu weiland.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Let op dat lang niet alle kernen zijn opgenomen als verplichte halte. Maar door de lijnvoering heb je soms geen keus om door een dorp te rijden.regenmaker schreef: ↑do 24 okt 2024, 22:44 Niet verplicht aangezien de 156 en 157 (bijna) volledig kunnen komen te vervallen als ik de eisen bestudeer. Alleen Den Dungen, Litserstraat heeft nog een verplichting als ontsluitende lijn. Je kan (zoals ik persoonlijk zou doen) de 156 dus ook naar Gemonde, Boxtel en Liempde doortrekken. Sint Oedenrode - Veghel blijft bereikbaar met de 305 via de A50 halte. Je kan de ontsluitende as Sint-Michelsgestel - Schijndel - Sint-Oedenrode - Veghel - Mariaheide - Uden - Nistelrode - Heesch - Oss dan in een keer schrappen en investeren in BravoDirect of andere ontsluitende lijnen (die daadwerkelijk een nieuwe verbinding in het netwerk vormen).
Overigens hoort lijn 82 tussen Boxmeer, Overloon en Venray ook tot deze concessie Oost-Brabant.
Daarbij staan in de verschillende bijlagen ook routen ingetekend die ze verplicht moeten aandoen. Volgensmij staat ook nog ergens vermeld dat 90% van de huidige halten in stand moeten blijven.
Lijn 156 en 157 moeten blijven bestaan tussen Den Bosch en Oss via Nistelrode. (Eerder was prake van een doorkoppeling in St.Oedenrode, maar dat is vervallen)
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Waar is de verplichting van de 156/157 gemeld?
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Zijn de andere bijlagen al ergens publiek? Op de pagina van de provincie staat volgens mij voor zover relevant alleen bijlage B (het PvE), en op Mercell (nog) niks.
Edit: Om specifieker te zijn, Bijlage H - Exploitatieplan 2025
Edit: Om specifieker te zijn, Bijlage H - Exploitatieplan 2025
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op vr 25 okt 2024, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Zoals ik al schreef:
https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... t-brabant/
Beantwoording van de reakties maar ook lijnvoeringen en gewenste toekomstige lijnvoeringen en vervoerskundige uitwerking.
Vooral dat laatste document is het lezen waard.
Maar inderdaad een aantal bijlagen worden nog gemist.
https://www.brabant.nl/onderwerpen/verk ... t-brabant/
Beantwoording van de reakties maar ook lijnvoeringen en gewenste toekomstige lijnvoeringen en vervoerskundige uitwerking.
Vooral dat laatste document is het lezen waard.
Maar inderdaad een aantal bijlagen worden nog gemist.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik zie dat de inschrijving voor deze concessie op 20 maart 2025 sluit:
https://s2c.mercell.com/buyer/2956/tenders
https://s2c.mercell.com/buyer/2956/tenders
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 891
- Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
- Locatie: Rosmalen
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik hoop dat Arriva blijft in Oost-Brabant
lekker vertrouwd
lekker vertrouwd

Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Als je via de kiwi de link volgt dan kom je nu op een locatie net ten zuiden uit. Streetview laat daar wel wat anders zien maar die foto is echter van 2023. Dus wellicht niet up to date.Hainje schreef: ↑vr 25 okt 2024, 19:13 Aan de Dorgelolaan stallen ze tegenwoordig al buiten en in Reusel stond de schuur in 2011/2012 al helemaal vol, dus ik betwijfel het ten zeerste of daar nog wat van externe bedrijven bij kan.
Edit: zit nu op Streetview/Google Maps te kijken, maar ik kan de stalling van Reusel (aan de Hoeven) helemaal niet meer terug vinden. Op de plek waar ik dacht dat ie zat is nu weiland.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Donateur
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Hier is het iig hier (staat geen busje)
https://www.google.nl/maps/@51.3599632, ... FQAw%3D%3D
vanaf de provinciale weg zie je m ook:
https://www.google.nl/maps/@51.3614966, ... FQAw%3D%3D
https://www.google.nl/maps/@51.3599632, ... FQAw%3D%3D
vanaf de provinciale weg zie je m ook:
https://www.google.nl/maps/@51.3614966, ... FQAw%3D%3D
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik hoop dat de vervoerder wint die het beste realistische bod doet.
Dat is goed voor de reizigers en chauffeurs.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 891
- Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
- Locatie: Rosmalen
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
@ Meltrain:
Daarom hoop ik dat Arriva blijft
dat hun het beste realistische bod doen
Daarom hoop ik dat Arriva blijft

Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Persoonlijk ben ik heel benieuwd wie gaan inschrijven op deze concessie. In West-Brabant waren het alleen Arriva en Qbuzz. Arriva is een zekerheidje als huidige concessiehouder. Voor de rest?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik verwacht sowieso Transdev en EBS.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik verwacht eerder Qbuzz weer, zeker na alle gedoe in Friesland is dit een mooie manier om Arriva (nog een keer) af te troeven. Zelf denk ik dat Keolis ook wel een nieuwe concessie kan gebruiken nu ze Achterhoek-Rivierenland niet hebben gekregen. Transdev zal wel gaan inzetten op Arnhem-Nijmegen-Foodvalley waar Arriva dan weer niet op gaat inschrijven, vermoed ik. Alhoewel, ze hebben wel alle lijnen met dubbele exploitatie (Limburg, Achterhoek-Rivierenland). Keolis kan ook op Arnhem-Nijmegen-Foodvalley gaan gokken natuurlijk. EBS schrijft overal en nergens in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 891
- Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
- Locatie: Rosmalen
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wie er allemaal inschrijft
Arriva zeker maar denk ook Qbuzz, Transdev misschien ook wel EBS en idd Keolis.
Hoop wel dat Arriva blijft en wie er ook wint qua bussen dat ze niet kiezen voor Chinees rommel zoals Ebusco of BYD
Dan liever VDL, Volvo, of MAN
Arriva zeker maar denk ook Qbuzz, Transdev misschien ook wel EBS en idd Keolis.
Hoop wel dat Arriva blijft en wie er ook wint qua bussen dat ze niet kiezen voor Chinees rommel zoals Ebusco of BYD
Dan liever VDL, Volvo, of MAN
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ebusco komt nog steeds gewoon uit Deurne volgensmij
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Hoe groot is de kans dat Transdev als Hermes inschrijft als ze meedoen?
-
- Donateur
- Berichten: 6623
- Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik denk nul. Volgens mij hebben ze nog nooit allebei tegelijk op iets ingeschreven.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ze kunnen niet, Transdev en Hermes zijn van hetzelfde concern en elke concern mag maar een keer inschrijven.
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik bedoelde dat Transdev onder de naam Hermes zou gaan inschrijven, niet dat ze allebei een bod zouden doen. 

Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 11 jan 2025, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6304
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Wat hij bedoelt is of Transdev, als ze meedoen, ze zich inschrijven als Transdev of als Hermes. Ik persoonlijk zie graag Hermes terug, dat is oud en vertrouwd. Nijmegen, Oost-Brabant en Zuid-oost Brabant en we zijn weer bij Zuidooster 

"Een touringcar is geen bus"
-
- Donateur
- Berichten: 6623
- Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
- Locatie: Eindhoven
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ik denk het juist eigenlijk niet, omdat volgens mij het idee was om zoveel mogelijk als Transdev mee te doen. Op de nieuwe(re) buurtbusjes in Veluwe-Zuid staat bijvoorbeeld ook RRReis met Transdev, terwijl Hermes die concessie rijdt.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten