Re: Plannen Spoorlijn Breda-Utrecht
Geplaatst: zo 04 mei 2014, 21:07
Ik sprak enkel over Breda. Utrecht heeft wel meer busbanen, maar niet over de gehele lengte vanaf de A2 of de A12.
Ik ben wel degelijk op de hoogte van de situatie ter plekke. Ik doelde ook meer op investeringen op termijn. Bij het verbreden van de A27 lijkt mij het verstandig als ze meteen stroken beschikbaar stellen voor de bus. Die kan daar veel tijd mee winnen. Nu is het inderdaad, met oog op de toekomstige bouwput, niet opportuun om te investeren.waldo79 schreef: Ben je wel op de hoogte van de situatie ter plekke, anders zou je dit niet blaten?
De A27 gaat op termijn verbreed worden, maar pas vanaf 2019. En dan voor al het verkeer en niet alleen voor de Brabantliner verbreding is ook al genoemd in het krantenartikel aan het begin.
De A2 telt al 4 rijstroken tussen knooppunt Everdingen en Oudenrijn en is adequaat breed voor al het verkeer.
Binnen Breda valt weinig tijd te winnen. Normaal gezien kan de infrastructuur prima de verkeersdrukte aan.
Spitsstroken voor een bus op een smalle snelweg, alsjeblieft :N
Mooi en vooral erg bekrompen gedacht, zeker dat laatste deel van je relaas... Verbreding A27 is nodig en je zal zien dat de bus daardoor al wat makkelijker door het verkeer heenkomt dus is het probleem verholpEn. Doorstroming van het OV is goed maar niet ten koste van alles! 1 bus weegt niet op tegen al die auto's...Obus schreef:Ik ben wel degelijk op de hoogte van de situatie ter plekke. Ik doelde ook meer op investeringen op termijn. Bij het verbreden van de A27 lijkt mij het verstandig als ze meteen stroken beschikbaar stellen voor de bus. Die kan daar veel tijd mee winnen. Nu is het inderdaad, met oog op de toekomstige bouwput, niet opportuun om te investeren.waldo79 schreef: Ben je wel op de hoogte van de situatie ter plekke, anders zou je dit niet blaten?
De A27 gaat op termijn verbreed worden, maar pas vanaf 2019. En dan voor al het verkeer en niet alleen voor de Brabantliner verbreding is ook al genoemd in het krantenartikel aan het begin.
De A2 telt al 4 rijstroken tussen knooppunt Everdingen en Oudenrijn en is adequaat breed voor al het verkeer.
Binnen Breda valt weinig tijd te winnen. Normaal gezien kan de infrastructuur prima de verkeersdrukte aan.
Spitsstroken voor een bus op een smalle snelweg, alsjeblieft :N
Daarnaast ben ik van mening dat de bus best wel een aparte rijstrook mag hebben, dat is om twee redenen heel gunstig voor de bus: a) de bus is sneller over de spitsstrook, er hoeft minder geremd en opgetrokken te worden; b) de auto's komen vaker in de file te staan, waar de bus geen last van heeft, integendeel, meer mensen zullen met de bus gaan reizen.
Verder kan er op het A2 traject van de bus best wel een rijstrook voor het verkeer af. Het OV is toch belangrijker dan die vervuilende, geluidsoverlast veroorzakende auto's, nietwaar?
Agree on that. En die 4 rijstroken tussen Everdingen en Oudenrijn zijn bikkelhard nodig voor een vloeiende afwikkeling van het verkeer.nvdw schreef:Obus,
Wat jij nu voorstelt (rijstroken omzetten naar busstroken) is jarenlang beleid geweest. Heeft het de bussen nu echt voller gekregen?
Als de A27 straks beter doorstroomt, profiteren de bussen daar automatisch van mee.
Door de opening van halte nieuwendijk is de overstap op zaterdag tussen de brabantliner en Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station NS komen te vervallen :neg:.(aankomst 401 xx:34 vetrek lijn 19 xx:30)nvdw schreef:Wat veel belangrijker is dan een hogere topsnelheid is een hogere gemiddelde snelheid. Het openen van een halte bij Nieuwendijk is heel sympathiek maar kost je zo weer twee a drie minuten tijd.
De tijdverdeling van de Brabantliners kun je weliswaar zo maken dat je alle onderweg opgelopen vertraging pas bij de laatste halte hebt goedgemaakt, maar je zit onderweg met meerdere haltes met aansluitingen (lijn 287 in Vianen en diverse lijnen in Sleeuwijk).
Het is volgens mij geen officiele overstap. Volgens mij stappen weinig mensen over van lijn 401 op lijn 19.Mr-W schreef:Door de opening van halte nieuwendijk is de overstap op zaterdag tussen de brabantliner en Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station NS komen te vervallen :neg:.(aankomst 401 xx:34 vetrek lijn 19 xx:30)nvdw schreef:Wat veel belangrijker is dan een hogere topsnelheid is een hogere gemiddelde snelheid. Het openen van een halte bij Nieuwendijk is heel sympathiek maar kost je zo weer twee a drie minuten tijd.
De tijdverdeling van de Brabantliners kun je weliswaar zo maken dat je alle onderweg opgelopen vertraging pas bij de laatste halte hebt goedgemaakt, maar je zit onderweg met meerdere haltes met aansluitingen (lijn 287 in Vianen en diverse lijnen in Sleeuwijk).
Om de overstap nog mogelijk te maken lijkt het me slim om halte Vlaszak toe te voegen voor beide lijnen als overstaphalte met beperking voor lokaal vervoer.
Het gebied ligt nog altijd in Nederland, dus nee, dat gaat niet gebeuren.Eigenlijk zou in Zeeuws-Vlaanderen het middelbaar onderwijs volgens het Vlaams systeem opgezet worden, zodat de aansluiting met de Vlaamse hogescholen en universiteiten verbeterd wordt.
Alleen voor Terneuzen en verder westelijk is dat waar. Dus de 32000 inwoners ten oosten daarvan gebruiken die lijn om te gaan naar Breda en verder oostelijk. Voor de gemeente Hulst van 20000 inwoners is het zelfs de snelste route naar Dordrecht en Rotterdam. Dus die lijn heeft wel degelijk nut.Erno-BE schreef: Vanuit Zeeuws-Vlaanderen is het handiger om lijn 20 naar Goes te gebruiken en daar over te stappen op de trein. Een doorgaande lijn 19 heeft naar mijn inziens weinig nut. Beter knipt men de lijn in Breda-Antwerpen en Antwerpen-Hulst.
Achterhoek en Twente, Drenthe en Groningen mogen ook wel bij Duitsland.Vinny schreef:Precies, we verkopen Zeeuws-Vlaanderen aan België, Limburg aan Duitsland, Friesland mag onafhankelijk worden en de overige provincies voegen we samen tot "Hart van Oranjeland"
RandstadCamilleKreemers schreef:Aangezien we NL toch in uitverkoop hebben, Wat blijft dan nog van NL?