Plutona schreef:Gisteravond zag ik voor het eerst de Nightliners in Tilburg. Deze rijden dus met (ongelede) Citaro's.
Als Arriva dan toch geleed materiaal heeft rondrijden
Arriva heeft zover ik weet geen eigen geleed materieel rondrijden.Het geleed materieel komt iedere dag uit TCR stalling Roosendaal om zijn ritjes te maken.In de begindagen reden er zelfs chauffeurs uit Middelburg,maar volgens mij zijn die nu weg.
Jasper073 schreef:
Nou de bussen zijn wel veilig maar qia zitplaatsen te weinig voor streekdienst.
Maar ik hoorde van Arriva dat er bussen uitvielen door elders een ongeluk was gebeurt.
Arriva heeft als het goed is wel wat reservematerieel,waaronder de 80xx reeks.Al zit Zuid-Holland krap en zetten ze soms DAV-materieel in.
Michael schreef:In Breda rijden er vrijwel standaard op doordeweekse dagen 3 streekomlopen met stadsbussen. Dit heeft als reden dat er capaciteitsproblemen zijn. En er kan toch beter een stadsbus rijden dan helemaal geen bus?
Dat vooropgesteld.Ben het met SLToilet eens dat de stadsbussen van Citea erg slecht zijn,de stoelen zitten voor geen meter,rijgedrag is matig,naar Udenhout lijkt me z'n Citea vervelend. De capaciteit is niet heel erg hoog(weet iemand het precieze aantal zit en staanplaatsen?)en het uitstapproces gaat sloom door het ontbreken van een 3e deur. Maar wat ik in Brabant nog irritanter vind dan de stadsbussen is het inhuurmaterieel in het oude Oost-Brabant gebied.
Hopelijk past de provincie het bestek voor de concessie Eindhoven aan zodat er stadsbussen met fatsoenlijke stoelen komen +eisen voor scholierenlijnen.
Stadsscholieren/Spitslijnen zouden wat mij betreft niet met Low Entrybussen gereden mogen worden.(18x,maar ook 104,407,415)
Streekscholieren/Spitslijnen+buurtbusversterkingsritten wat mij betreft wel met een Low-Entry bus gereden mogen worden. Inhuur touringcars zou zoveel mogelijk moeten worden beperkt.