Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Philip

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Ik heb dit een keer gedaan op de Veluwe (voordeelabonnement vanaf negen uur), bewust voorin bij de chauffeur en dat leverde toch een wat onvriendelijke vraag op wat ik deed. Na mijn uitleg zei-ie niets meer.
Marc

Bericht door Marc »

Vandaag met lijn 70 gereisd van Venlo naar Weert, kijken hoe het dit jaar gaat met de omleidingen.

- Panningen netjes om het centrum heen via de J.F. Kennedylaan.
- In Meijel was het centrum ook afgesloten, dit stond echter niet bij de omleidingen. Via wat zijstraten met heel wat bochten kwamen we bij het busstation van Meijel.
-In Ospel reed de chauffeur toch door tot de Lochtstraat (hij had eigenlijk ervoor de Verreussellaan in moeten gaan). Keren en vervolgens toch via de omleidingsroute (Horick) verder.
- In Weert stopte de chauffeur bij de tijdelijke halte op de Graafschap Hornelaan (voor het Sint Jans Gasthuis) om vervolgens rechtstreeks naar het station te rijden. De route via het centrum was niet afgesloten (want lijn 73 die ik hierna had reed wel via de normale route).
maaslynx

Bericht door maaslynx »

Iets wat ik niet verwacht had: Arriva's materieeltekort op de RE18 als een plottwist in het nieuwste seizoen van Jet Lag the Game :mrgreen:
KyanDGP

Bericht door KyanDGP »

dan toch jammer dat er voor de standaard reiziger zo goed als geen informatie te vinden is over het feit dat de trajecten maastricht-luik en heerlen-aachen vaak los wel gewoon rijden.
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

Ja dat had ik dus ook in mijn hoofd “ga naar heerlen daar kan je wel verder” maarja dis info moet je maar net even weten
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
ICE11

Bericht door ICE11 »

Of "ga maar even naar buiten en pak de 350...."
bartjemestrom

Bericht door bartjemestrom »

Vandaag zullen er vooral Friese diesels rijden op lijn 1 en 3 in Venlo vanwege verwijderen van een van de twee laadpaal in Kaldenkirchen.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Enig idee wat de reden is dat ze hem gaan verwijderen?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
bartjemestrom

Bericht door bartjemestrom »

Zal elders geplaatst worden. Blijft één paal staan in Kaldenkirchen.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Die laadpalen waren voor mij altijd een signaal dat er een stadsbus naar Kaldenkirchen zou blijven rijden en dat het geen lichtzinnige verbinding was. Zolang er eentje blijft staan, is alles goed :D
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Marc

Bericht door Marc »

Het ging vanochtend weer fantastisch bij onze grote vrienden van Arriva:

- Het LM van trein 32414 ging pas laat richting Randwyck. De 32414 werd opgeheven in Maastricht en het materieel ging daarna leeg naar Sittard om van daaruit trein 32419 te gaan rijden.
- Bij de RS18 waren de treinen 32005, 32010, 32007, 32012, 32013, 32018 en 32015 opgeheven. Reizigers op de stoptrein stations hebben vanochtend dus anderhalf uur moeten wachten op een volgende trein... Voor trein 32020 werd een Flirt gebruikt die van de 32426 werd afgehaald.
- Bij de RE18 18909 +18, 18917 +42, 18913 opgestart in Maastricht, 18915 opgeheven.

Arriva wil veel, maar het lukt nog niet eens om 5 treinseries fatsoenlijk te laten rijden...
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Dat is niet specifiek Arriva. Syntus Utrecht wint de nieuwe concessie met veel meer ritten terwijl het met de huidige dienstregeling al vrijwel nooit lukt om alles te rijden. Personeelstekort, bussen stuk, nieuwe chauffeurs die bussen stuk rijden, griep, ik heb al vanalles gehoord behalve een oplossing.
Gr BasG
SteveJobs

Bericht door SteveJobs »

De Friese Citea’s hebben Limburg verlaten. Vervangen voor 9300 serie uit Tilburg. Dus weer terug op het oude nest.
mb90

Bericht door mb90 »

Voor de panoramalijn 149 zijn 2 Integro’s van BusiNext opnieuw bestickerd. Dat is alleen niet helemaal goed gegaan. Het zijn de 534 en 537, alleen hebben ze allebei dezelfde stickers met 535 erop. :s
Op de speciale site van Arriva voor deze lijn is het ook te zien:
http://www.arriva.nl/panoramalijn
Gartlin9

Bericht door Gartlin9 »

Panorama, met allemaal stickers op de ramen. :') :N
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
omaylie

Bericht door omaylie »

Als ze een echte panoramabus van willen maken, moeten ze ook zo'n panorama dak erin bouwen. :')

*insert onderstaand geluidseffect*
Education

Bericht door Education »

Het is een sws een prachtige rit.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Kun je eigenlijk wel fatsoenlijk naar buiten kijken met die bestickering?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Education

Bericht door Education »

Zat bij de achterdeur. De stickers nemen wel een deel weg van het uitzicht.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was ik in Limburg om wat zijtakjes op het spoor af te strepen, waarbij een shortcut handig leek. Wel eentje met een uitdaging...

In Kerkrade staan dus op de halteborden alleen lijnnummers, dus moest bij de vertrekstaten gaan kijken of ik wel aan de juiste kant van de weg stond. Vervolgens is het dat ik op de wiki had gezien dat lijn 27 op zaterdag met een 8-persoonsbusje rijdt dat ik daar m'n hand voor opstak, want de lijnfilm was dusdanig klein dat ik pas toen 'ie voor m'n neus stond kon lezen dat er "Herzogenrath" op stond.
Een vast opgesteld handheld om in- en uit te checken valt vervolgens ook niet echt op en het busje heeft geen stopknopjes, maargoed, moest toch naar het eindpunt. De rit daarheen ging overigens dusdanig snel dat ik 5 minuten voor geplande aankomsttijd al in de trein richting Maastricht zat :mrgreen: (die keerde in Herzogenrath wegens een defecte bovenleiding bij Aken West)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Haha, ik had dezelfde ervaring toen ik daarlangs kwam in december. In lichte paniek de route van dat busje checken op OVinfo, dan opgelucht toekijken wanneer het ook echt komt opdagen. :lol:
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
sbeve

Bericht door sbeve »

Ik zag vandaag de Nightjet 403 langs Heerlen rijden; hij stopte niet op het station, maar het was toch interessant om te zien.

Ik kon er niets over vinden op de ÖBB- of NS-websites (in de NS-app verscheen hij wel bij ‘Vertrektijden’, maar niet als reisoptie, wat logisch is omdat de trein er niet stopte). De Arriva-app kon de trein ook vinden, maar Glimble niet.

Als ik op bahn.de de juiste trein heb gevonden, lijkt het erop dat de trein eigenlijk van Eindhoven Centraal naar Köln Hbf via Viersen had moeten rijden, maar door een sein­storing in Viersen werd omgeleid via Sittard/Heerlen/Aachen, wat de vertraging van meer dan twee uur verklaart.

Afbeelding
Plutona

Bericht door Plutona »

Daniel schreef: za 24 mei 2025, 22:16 Vanmiddag was ik in Limburg om wat zijtakjes op het spoor af te strepen, waarbij een shortcut handig leek. Wel eentje met een uitdaging...

In Kerkrade staan dus op de halteborden alleen lijnnummers, dus moest bij de vertrekstaten gaan kijken of ik wel aan de juiste kant van de weg stond. Vervolgens is het dat ik op de wiki had gezien dat lijn 27 op zaterdag met een 8-persoonsbusje rijdt dat ik daar m'n hand voor opstak, want de lijnfilm was dusdanig klein dat ik pas toen 'ie voor m'n neus stond kon lezen dat er "Herzogenrath" op stond.
Een vast opgesteld handheld om in- en uit te checken valt vervolgens ook niet echt op en het busje heeft geen stopknopjes, maargoed, moest toch naar het eindpunt. De rit daarheen ging overigens dusdanig snel dat ik 5 minuten voor geplande aankomsttijd al in de trein richting Maastricht zat :mrgreen: (die keerde in Herzogenrath wegens een defecte bovenleiding bij Aken West)
Dat met alleen de lijnnummers op de borden is al sinds... ik vermoed 2018 het geval. Waar in Noord- en Midden-Limburg bij de wijzigingen doorgaans keurig halteborden worden gewijzigd, wordt in Zuid-Limburg knullig met wat gebroddel en knip-en-plakwerk een cijfer over het andere heen geplakt.

Weet eigenlijk iemand waar dat verschil vandaan komt?
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik heb altijd het idee dat er een ijzeren gordijn tussen Noord/Midden- en Zuid-Limburg zit. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

"Daar waar geen bussen rijden". :lol: Je kunt ook niet met de bus van Noord- naar Zuid-Limburg.
Plaats reactie