Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
- Super Citea Bros.
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
- Locatie: Eindhoven
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Het aantal aanrijdingen 'viel wel mee', volgens mij 3 de afgelopen 2,3 maanden. (Corrigeer me als ik het fout heb).
Om het over drukte te hebben: In de spits is het vanaf Sportpark Eindhoven-Noord op lijn 405 altijd volle bak rond de tijd dat de scholen uit zijn. Ik heb zelf een paar keer moeten reizen tussen Achtse Barrier en het Station in de middagspits. Bus is dan al redelijk vol, staan er gelijk enkele 10tallen studenten te wachten. Bus meteen vol. Als sardientjes in blik. Stinkt ook nog hard naar zweet. Naar mijn mening mag er een nieuwe scholierenlijn komen (609). Het idee is om hem te laten stoppen op Sportpark EHV-Noord, WoensXL/Ziekenhuis, en het station, misschien nog Fontys Rachelsmolen. Hoeven wij dan niet te zien hoe de tent wordt afgebroken. Ze irriteren me namelijk vreselijk (en anderen waarschijnlijk ook).
O ja en 405 6×/uur rijden tussen 7 en 9 uur. Mensen moet al staan bij Autowijk.
Niet zo serieus nemen het is maar een voorstel/mededeling...
Om het over drukte te hebben: In de spits is het vanaf Sportpark Eindhoven-Noord op lijn 405 altijd volle bak rond de tijd dat de scholen uit zijn. Ik heb zelf een paar keer moeten reizen tussen Achtse Barrier en het Station in de middagspits. Bus is dan al redelijk vol, staan er gelijk enkele 10tallen studenten te wachten. Bus meteen vol. Als sardientjes in blik. Stinkt ook nog hard naar zweet. Naar mijn mening mag er een nieuwe scholierenlijn komen (609). Het idee is om hem te laten stoppen op Sportpark EHV-Noord, WoensXL/Ziekenhuis, en het station, misschien nog Fontys Rachelsmolen. Hoeven wij dan niet te zien hoe de tent wordt afgebroken. Ze irriteren me namelijk vreselijk (en anderen waarschijnlijk ook).
O ja en 405 6×/uur rijden tussen 7 en 9 uur. Mensen moet al staan bij Autowijk.
Niet zo serieus nemen het is maar een voorstel/mededeling...
MAN bus best bus.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Heb je al gemeld via het klachtenformulier dat de scholieren vervelend zijn en/of bij de lokale politiek (Rudy Reker van LPF Eindhoven gaat snel achter zulke dingen aan) dan kunnen die toezichthouders eens elders worden ingezet dan op het station.
De vorige bus uit Almere mag niet in deze concessie rijden vanwege emissienormen en leeftijdseisen.Super Citea Bros. schreef:Ik zag vandaag een Mercedes-Benz Citaro G Facelift rijden op lijn 407. Het betrof de 9260 uit Almere.
Alweer de 5de "nieuwe" gelede bus. Maar geen enkele 12m bus. We hadden al zat geledes, maar er is wél een tekort aan stadsbussen.
- Super Citea Bros.
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
- Locatie: Eindhoven
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik zat wel te denken aan zoiets, maar ik ben wat aan de jonge kant voor formulieren en politiek... :/
MAN bus best bus.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Mee eens inderdaad, ik maak die middagspits niet zo vaak mee maar moet ‘s ochtends wel eens naar Ekkersrijt en “sta” dan ook vrij krap tussen de scholieren in een 406.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
406 rijdt ook nog op dat traject he.Super Citea Bros. schreef: O ja en 405 6×/uur rijden tussen 7 en 9 uur. Mensen moet al staan bij Autowijk.
Niet zo serieus nemen het is maar een voorstel/mededeling...
Laten we eerst lijn 2 en 4 dan eens uitrusten met geleed of 6x uur.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
En dan te bedenken dat de provincie op zaterdag een 30-minuten dienst op lijn 2 wel voldoende vond
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Is het de bedoeling dat een bus 8 min. te vroeg rijdt?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Als dit regelmatig gebeurd, dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice. Want dan moet er even een reminder naar de chauffeurs uitgestuurd worden dat het belangrijk is dat er op tijd gereden wordt. Ook omdat dit een boete voor Hermes op kan leveren. Aan de andere kant verpesten dergelijke chauffeurs het voor hun collega's, ze tonen immers aan dat de rijtijd op die rit wel wat krapper kan.
🍉
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
EINDHOVEN - Feestvierders die tijdens carnaval 's nachts vanuit Eindhoven met de bus naar huis willen, komen dit jaar bedrogen uit. Vervoersmaatschappij Hermes trekt na vele jaren de stekker uit de nachtbus.
Lees verder
Op zaterdag dus ca. 1000 reizigers over 32 bussen: gemiddeld nog altijd 31 reizigers per rit (halfuursdienst). Dan had je dus ook nog teruggekund naar een uursdienst voor in ieder geval een nacht. Best een schril contrast als je het net van Arriva ziet in de rest van de provincie. Betalen daar de gemeenten mee?
EINDHOVEN - Feestvierders die tijdens carnaval 's nachts vanuit Eindhoven met de bus naar huis willen, komen dit jaar bedrogen uit. Vervoersmaatschappij Hermes trekt na vele jaren de stekker uit de nachtbus.
Lees verder
Op zaterdag dus ca. 1000 reizigers over 32 bussen: gemiddeld nog altijd 31 reizigers per rit (halfuursdienst). Dan had je dus ook nog teruggekund naar een uursdienst voor in ieder geval een nacht. Best een schril contrast als je het net van Arriva ziet in de rest van de provincie. Betalen daar de gemeenten mee?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
De kleine busjes hebben gewoon infoxx, de chauffeurs komen van taxibedrijf Bergerhof.WALUIGI96 schreef:Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
Met een kleine bus is de rijtijd ook korter, doordat er in Boxmeer niet omgereden hoeft te worden via het industrieterrein.Hainje schreef:Als dit regelmatig gebeurd, dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice. Want dan moet er even een reminder naar de chauffeurs uitgestuurd worden dat het belangrijk is dat er op tijd gereden wordt. Ook omdat dit een boete voor Hermes op kan leveren. Aan de andere kant verpesten dergelijke chauffeurs het voor hun collega's, ze tonen immers aan dat de rijtijd op die rit wel wat krapper kan.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar Hermes via Twitter en ze hebben er een melding van gemaakt.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ja daar heb je het alweer. Taxibedrijf . Dat zijn dus chauffeurs die normaal geen lijndienst rijden. Vaak krijg je dan dit soort dingen.Mr-W schreef:De kleine busjes hebben gewoon infoxx, de chauffeurs komen van taxibedrijf Bergerhof.WALUIGI96 schreef:Helaas gebeurt dit op zondag regelmatig, hebben die kleine busjes andere chauffeurs of hebben die geen infoxx?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Jammer inderdaad. De reden neem ik voor halve waarheid aan. Ik geloof dat er meer is. Maar daar laat ik me niet over uit.Raymond schreef:Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
Vreemd genoeg kan Arriva het wel, zelfs spotgoedkoop. Nachtnet Eindhoven zou 6 euro per rit kosten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Allicht dat Arriva het kan, Hettinga zou zijn moeder nog verkopen als hij daardoor meer marktaandeel zou krijgen.
🍉
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Sterker nog: Arriva gaat dit jaar zelfs 1 nacht extra rijden. Vrijdag op zaterdagnacht rijden er dit jaar ook nachtbussen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Er zijn een aantal halten aan BravoFlex in Helmond toegevoegd.
2 halten in Bedrijventerrein Zuidoost Brabant, 2 in Dierdonk, 1 op de Automotive Campus en de halte op 't Hout is weer terug.
Daarnaast rijdt vanaf 19 februari een extra vroege rit vanaf Eindhoven naar Gemert op lijn 121, tbv een goede overstap op lijn 123.
2 halten in Bedrijventerrein Zuidoost Brabant, 2 in Dierdonk, 1 op de Automotive Campus en de halte op 't Hout is weer terug.
Daarnaast rijdt vanaf 19 februari een extra vroege rit vanaf Eindhoven naar Gemert op lijn 121, tbv een goede overstap op lijn 123.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Vanaf 25 februari wijzigt de dienstregeling van lijn 2 vanwege de verkeerscongestie. Naar het station vertrekt de bus 2 tot 3 minuten eerder uit Blixembosch West, Oost en de Tempel en komt de bus op dezelfde tijd aan op het station.
Vanaf het station vertrekt de bus op dezelfde tijd en is deze 2 minuten SNELLER op het eindpunt.
Daarnaast wordt de route van lijn 114 richting Veldhoven gestrekt en gaat niet meer via de Jozef Eliasweg, zodoende de scholieren beter in de schoollijn 614 te krijgen.
Daarnaast krijgt de internationale school lijn 608 een extra rit in de middag.
Vanaf het station vertrekt de bus op dezelfde tijd en is deze 2 minuten SNELLER op het eindpunt.
Daarnaast wordt de route van lijn 114 richting Veldhoven gestrekt en gaat niet meer via de Jozef Eliasweg, zodoende de scholieren beter in de schoollijn 614 te krijgen.
Daarnaast krijgt de internationale school lijn 608 een extra rit in de middag.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Wel vreemd eigenlijk ook: de Arriva-steden hebben allen carnavalsbussen en twee hebben ook gewone nachtbussen in de omgeving rijden (oké, het is wat ingekrompen maar dat mag de pret niet drukken), maar het qua agglomeratie en uitgaansleven betreft veel grotere Eindhoven heeft niks, als grootste stad in de Benelux. Nergens in een honderden kilometers grote omtrek sta je in een stad van gelijke grootte op zaterdag om 2:00 bedrogen uit te kijken of er nog een bus of trein komt, als het niet de enige 200.000+-stad in de oude wereld buiten Jeruzalem betreft :Xhuibf schreef:Jammer inderdaad. De reden neem ik voor halve waarheid aan. Ik geloof dat er meer is. Maar daar laat ik me niet over uit.Raymond schreef:Hermes schrapt Eindhovense nachtbus met carnaval
Vreemd genoeg kan Arriva het wel, zelfs spotgoedkoop. Nachtnet Eindhoven zou 6 euro per rit kosten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik neem aan dat je hier 114 naar De Hurk bedoelt?huibf schreef:.
Daarnaast wordt de route van lijn 114 richting Veldhoven gestrekt en gaat niet meer via de Jozef Eliasweg, zodoende de scholieren beter in de schoollijn 614 te krijgen.
.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik zie op de ov info app de 3365 op lijn 28. Is deze wagen overgegaan naar TCR?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Voor de oplettende ov fanaten.
De halten van lijn 55 zijn weer zichtbaar op ovinfo en googlemaps.
Vanaf 25-2 rijdt deze bus in een schrik niet 2.5 uurs frequrntie met 4 ritten per dag, op alle dagen vd week. De laatste stop is Stationsweg.
Geheel onverwachts is deze ook als OV aangemerkt. De ritten worden onderaanbesteed door Hermes. Opdrachtgever en sponsor is Gemeente Eindhoven.
De lijn is op te vragen op de hermessite.
De halten van lijn 55 zijn weer zichtbaar op ovinfo en googlemaps.
Vanaf 25-2 rijdt deze bus in een schrik niet 2.5 uurs frequrntie met 4 ritten per dag, op alle dagen vd week. De laatste stop is Stationsweg.
Geheel onverwachts is deze ook als OV aangemerkt. De ritten worden onderaanbesteed door Hermes. Opdrachtgever en sponsor is Gemeente Eindhoven.
De lijn is op te vragen op de hermessite.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Wow, op deze manier is het echt een verkwisting van belastinggeld. :X Volgens de petitie destijds was lijn 55 o.a. belangrijk voor mensen die boodschappen doen bij winkelcentrum Haagdijk en anders te ver moeten lopen. Gezien dat busje 8 minuten na aankomst bij het betreffende winkelcentrum alweer onderweg is naar 't Hofke is valt die doelgroep alvast weg. In die tijd zijn de boodschappen niet gedaan. Die 42.000 euro dat dit busje het komend jaar kost had de krap bij kas zittende gemeenteraad beter kunnen besteden. Voor de opbrengsten is uitgegaan van 1 reiziger per rit, maar ik ben bang dat dat nog optimistisch is. -o-
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Die 42000 euro kan best kloppen voor een jaartje lijn 55.
22 minuten per retourrit x 365 / 60 x 75 Euro
Het is een bak geld. Ik verwacht nauwelijks reizigers eigenliijk. Ik denk nog minder als lijn 100 van een paar jaar geleden.
We zullen het zien.
22 minuten per retourrit x 365 / 60 x 75 Euro
Het is een bak geld. Ik verwacht nauwelijks reizigers eigenliijk. Ik denk nog minder als lijn 100 van een paar jaar geleden.
We zullen het zien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten