Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
huibf schreef: ↑di 12 dec 2023, 06:33
12 december, of rondom deze datum, zoals de provincie schrijft, zou de winnaar bekend moeten zijn.
Qbuzz wint ? Ariiva 2de ? Ariiva en Qbuzz protesteren allebij binnen de 6 weken?
Dat is wellicht nog de enige uitweg voor beter Openbaar Vervoer. Mits er enige zelfreflectie is bij de concessieverlener.
Het zou me niet verbazen als Arriva nu na winst in een Pavlov-reactie bezwaar aantekent
BusOV40 schreef: ↑wo 13 dec 2023, 11:03
Arriva gaat 10% meer bussen rijden dan t.o.v. 2019. Dat is best fors. Zeker in deze tijd. Ik ben benieuwd waar ze die 10% gaan inzetten.
Maar in Brabant reed vanouds aanzienlijk minder dan in andere provincies. Een middelgroot dorp in Brabant had altijd al fors minder vervoer dan een even grote kern in Groningen of Zuid-Holland. Dus 10% méér is mooi, maar nog steeds onvoldoende om West-Brabant qua OV op landelijk gemiddeld niveau te brengen.
Ik hoop voordat dat met die 10% meer ook dingen behouden blijven die al op de helling stonden in het PvE, zoals de buslijn naar Galder en Meersel-Dreef.
Verder verwacht ik uitbreiding van de lijn tussen Breda en Zundert, omdat in de laatste dienstregelingplannen al stond dat Arriva in die lijn veel potentie ziet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lijn 115 moet op den duur BravoDirect worden, ook in de nieuwe concessie. Ik zou het wel een mooie kans vinden om die lijn via Wuustwezel door te trekken naar station Noorderkempen, zodat er een interessante OV-verbinding ontstaat tussen Zundert en België. Daarnaast krijgt Wernhout zijn grote bus dan weer terug.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
En ook lijn 132 zou een Bravo Direct lijn moeten worden. Ik denk dat deze lijn en ook lijn 115 op de zaterdagen en zondagen overdag naar 2 x per uur moeten.
Worden deze lijnen dan net zo direct als bv de 327? Oftewel een iets comfortabelere bus (zo comfortabel vind ik die Volvo’s op dit moment ook niet) en een iets aantrekkelijkere frequentie.
Bovendien wat kan er veel directer aan worden? Beide lijnen zijn al vrij gestrekt, behalve dat de 132 dan via ulicoten gaat. Dan blijft alleen haltes onderweg overslaan over, maar dat doet volgensmij geen een bravo direct lijn? Dus dan is het puur voor een lijn nummertje in de 300 ‘hov-status’? Of mis ik iets?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
De frequentie die geëist wordt is het belangrijkste tegenover gewone streeklijnen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Nieuwe concessie in West-Brabant zorgt voor méér busvervoer in bijna alle plaatsen
Het overgrote deel van de plaatsen in West-Brabant is vanaf de zomer van 2025 beter bereikbaar met de bus. Als geheel krijgt de regio er zelfs ruim 10 procent busvervoer bij. Dat blijkt nu vervoersbedrijf Arriva de nieuwe concessie in West-Brabant op hoofdlijnen heeft gepresenteerd. Woensdagochtend zijn alle gemeenten in de regio bijgepraat over de plannen.
Gedeputeerde mobiliteit Stijn Smeulders is blij met die flinke plus voor de regio. “Goed busvervoer is essentieel voor de bereikbaarheid van onze provincie. Het is een basisvoorziening om de leefbaarheid op peil te houden, het vermindert drukte op onze wegen en het is ook nog eens goed voor het milieu. Alle reden dus om ons busvervoer te koesteren. Nu al beoordelen reizigers in West-Brabant de bus met een 7,9. We hopen dat door deze mooie plannen nóg meer mensen de bus weten te vinden.”
regenmaker schreef: ↑zo 21 apr 2024, 17:20
Het artikel zegt alleen vrij weinig. Ik had al online gezocht naar de details maar tot dusver niet succesvol.
Het PvE schrijft een halfuurdienst in de spits voor op vrijwel alle verbindingen, dat is een stuk meer dan nu op veel plekken .
Zonder paywall. Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren. Er komt een (betere) ontsluiting van Borchwerf en de haven van Moerdijk. Vooral in het weekend gaan meer ritten rijden.
Alle lijnen blijven rijden behalve de lijn tussen Werkendam en Dordrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef: ↑ma 22 apr 2024, 07:40 Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren.
Nouja nieuw, dat is eigenlijk de oude lijn 10 die hersteld wordt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zie vooral heel veel koppelingen: 115<>123, 326<>311 (via het ziekenhuis en de hogescholen dus), 1/3 (kortendijk lusje)<>112<>25, ander Roosendaals stadslusje<>104, en 310<>105/106 worden expliciet genoemd, en er wordt op veel meer gehint. Ik verwacht eigenlijk alle direct-lijnen wel.
Lijn 380 kun je volledig als nieuwe lijn zien. Er gaat namelijk ook een bus van Geertruidenberg naar Etten-Leur Vosdonk (lijn 370) die via Teteringen en Breda CS gaat.