Pagina 97 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 22:39
door Suus
Een nieuw haltebord is wel iets minder werk, die schroef je los en je zet er een nieuwe op. Ik vrees dat in dit geval de gehele paal de grond uit moet omdat die veel te laag is voor een haltebord.

Overigens heeft Arriva in Zuid-Holland bij haltes met een lampje aan de haltepaal het bord veel later of zelfs nooit vervangen, omdat er een sticker op het haltebord zit dat instructie geeft over gebruik van het lampje.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 22:44
door ArrivaBas
Tja. Veolia moest en zou die designpaaltjes neerzetten. Arriva wil normale borden, dus alles moet vervangen worden wat betreft de borden... :N :X De abri's verdienen in sommige gevallen ook wel een opknapbeurt vind ik.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 23:00
door Suus
De vervoerder gaat echter niet over de abri, alleen over de inhoud van het bord in de abri. De abri zelf gaat via gemeentelijke of provinciale contracten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 23:21
door huibf
Het is nogal een verschil. In Utrecht hoeft alleen het kopbord te worden vervangen.
In Limburg moet de hele paal uit de grond. Dus tegels eruit etc, etc.

Die palen zijn een stuk dikker het is dus niet dat die ronde cilinder er zomaar af kan en je een ander model terug zet.
Daarnaast zitten er ook constructies aan lantaarnpalen.

Overigens is het een Nederlands product van OFN.
Http://ofn.nl/producten/#1ha

Dit kost een mooi buslijntje!

Ik weet nog goed dat het maanden heeft gekost toen de palen in Limburg werden geplaatst.
Maanden hebben er 'zakken' over de toen oude kopborden gezeten. Wellicht dat ik nog een artikel kan vinden.

Edit: de vorige operatie duurde 9 maanden:
http://www.l1.nl/nieuws/nieuwe-haltepaal-veolia-onthuld

http://www.l1.nl/nieuws/nog-te-vaak-oud ... lia-haltes

In de tussenliggende periode hebben er plastic zakken over de kopborden gehangen. In maart is overigens het hele lijnennet weer aangepast... dus ergens nog een mazzel dat er nog niets was aangepast qua halten...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 26 okt 2016, 23:48
door Plutona
O god ja, dat kan ik me nog herinneren!
Op plekken waar nieuwe haltes kwamen, hadden ze in de tussentijd oude haltes geplaatst uit andere concessies.
Dus in Eijsden stond een bushalte met lijn 43 naar Apeldoorn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 27 okt 2016, 00:31
door Jasper073
Michael schreef:Ze zijn nog gewoon van EBS. Ze worden gehuurd door Arriva
Ik heb ergens gelezen dat deze bussen nu niet meer van EBS zijn maar van TCR/Arriva
EBS heeft nu de opnieuw in Waterland in dienst gekomen 5003 en 5018 rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 27 okt 2016, 12:34
door lint41
Volgens de RDW heeft de BZ-PP-52 nog altijd een datum laatste tenaamstelling in 2011, dus volgens die database is de bus nog gewoon van EBS...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 27 okt 2016, 19:36
door Daniel
Ligt eraan op wiens naam die bus stond. Als dat op naam van een leasemaatschappij was zegt het immers weinig dat de tenaamstelling niet gewijzigd is.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 16:36
door flipje
En over het materieel van Veolia;
De GTW treinen gaan over naar Arriva en de stadsbussen van Maastricht zouden (tijdelijk?) naar Syntus in Utrecht gaan.
Maar is er ook bekend wat er met de rest van de vloot gaat gebeuren (de amba's, MB city's, MAN G en de resterende 8700's)?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 16:39
door Plutona
Een deel van dat materieel is al tweedehands en toen Veolia in Zeeland stopte werden de Volvo's afgevoerd.
Ik denk dat dat met het grootste deel van deze vloot ook gedaan zal worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:05
door flipje
Een blik op OV Zoeker leert dat er nog wel degelijk Volvo's 8700 (5808 en 5809) rijden door het heuvelland.
En volgens OVI zou de 5810 ook nog bij Veolia moeten zitten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 20:55
door ArrivaBas
De 5808-5810 rijden nog gewoon op lijn 50 in Zuid-Limburg. Ik heb vorige week onder andere de 5808 gezien in Margraten. De 5801-5807 zijn na verlies van Zeeuws-Vlaanderen bij andere (buitenlandse) bedrijven gekomen, maar de andere drie zullen in december ook wel het veld ruimen en niet extra versterking gaan bieden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 15:31
door datm
Het is nu helemaal rond. TCR gaat nu definitief rijden voor Arriva in Limburg. Vanuit hun nieuwe stalling in Eindhoven gaan ze rijden rond Weert en er komen een groot aantal TCR bussen te staan in Heerlen om daar te ondersteunen in de streekdienst.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 15:50
door busfanNL
YEEEEESSSSSSSSSSS! JAHOEEEEE! *bus* *O* 8-) Met wat voor Materieel gaan ze rijden?
Edit: Waar heb je het vandaan (bron)?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 16:25
door datm
Interne bronnen van mensen op kantoor. Ik heb wel een openbare bron die ik hier kan plaatsen:
http://www.tcr.nu/vacatures/buschauffeu ... en-limburg

Ik weet niet met welk materieel er zal worden gereden. Maar zodra ik het weet zal ik het meteen hier plaatsen!
TCR zal waarschijnlijk ook rond Venlo rijden maar die handtekeningen zijn nog niet gezet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 17:13
door OV Hoekschewaard
busfanNL schreef:
datm schreef:Het is nu helemaal rond. TCR gaat nu definitief rijden voor Arriva in Limburg. Vanuit hun nieuwe stalling in Eindhoven gaan ze rijden rond Weert en er komen een groot aantal TCR bussen te staan in Heerlen om daar te ondersteunen in de streekdienst.
YEEEEESSSSSSSSSSS! JAHOEEEEE! *bus* *O* 8-) Met wat voor Materieel gaan ze rijden?
Edit: Waar heb je het vandaan (bron)?
Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 18:11
door ArrivaBas
OVinfo geeft alle nieuwe dienstregelingen in Limburg al voor alle buslijnen van Arriva.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 18:40
door Hainje
OV Hoekschewaard schreef: Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:
Joh busfanNL is volgens mij gewoon een ventje van een jaar of 13 die een beetje loopt te fangirlen fanboyen bij een busbedrijf. Niet te zwaar aan tillen, super onschuldig verder.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 18:52
door sirvinniei
Kunnen we de ad Hominems alsjeblieft achterwegen laten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 19:24
door regenmaker
Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 19:39
door ArrivaBas
Ik ben het hier enorm mee eens. Alles wat bij TCR komt en/of rijdt stort bijna uit elkaar van ellende :N ... Noot heeft het veel beter voor elkaar voor zo'n groot taxibedrijf.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 19:59
door PatrickM
Inderdaad, het grootste verschil hier op het eiland zit hier tussen de taxiboer uit Zierikzee en die uit Renesse. Het van oeveren materieel wordt uitermate goed onderhouden, beter dan dat van het gemiddelde OV-bedrijf.

Re: RE: Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 20:02
door sirvinniei
regenmaker schreef:Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...
Soms is het wel nodig als je een bus niet 20 uur per dag stof wilt laten happen.
Overigens kunnen vervoerders eisen stellen aan het materieel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 22:20
door Hainje
sirvinniei schreef:Kunnen we de ad Hominems alsjeblieft achterwegen laten?
Tegen wie heb je het nu?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 29 okt 2016, 22:44
door ArrivaBas
Hij had het tegen jou volgens mij :P
Overigens kloppen de bestemmingen van de Arriva-lijnen in Zuid-Limburg nog niet t.o.v. de dienstregeling. Zo is Aachen omgetoverd in Roermond en Gulpen heet Herten. (A)