Pagina 2 van 2

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: di 24 dec 2013, 22:40
door fogeltje
Ah inderdaad, lekker duidelijk. Op de wiki staat dus nog de oude situatie.

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: wo 25 dec 2013, 00:35
door huibf
Plutona schreef:
fogeltje schreef: Wat betreft de dienstregeling, waarom worden lijn 30 en 60 weer samengevoegd? Ze zijn enkele jaren terug juist uit elkaar gehaald.
En waarom lijn 74 en 87?
Nu rijden er straks in het weekend twee lijnen 74 (Panheel - Ell en Weert - Stramproy) compleet afzonderlijk van elkaar!
Lekker duidelijk...
Ik vindt dit ook dwaas. Weert zou je moeten zien als begin of eindpunt.
Daarbij ziet het er inderdaad in het weekend ook raar uit. Maar dat is ook zo met lijn 75. Deze is ook in twee delen in de weekenden. Tussen roggel en heythuysen ontbreekt dan het lijndeel.

Ook de 84 is een opzet van en $%&#

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 21:50
door Tom
fogeltje schreef:Op de wiki staat dus nog de oude situatie.
Heb het inmiddels aangepast. Als het goed is zijn alle pagina's nu bijgewerkt voor de nieuwe dienstregeling.

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: za 28 dec 2013, 09:34
door CamilleKreemers
huibf schreef:
Plutona schreef:
fogeltje schreef: Wat betreft de dienstregeling, waarom worden lijn 30 en 60 weer samengevoegd? Ze zijn enkele jaren terug juist uit elkaar gehaald.
En waarom lijn 74 en 87?
Nu rijden er straks in het weekend twee lijnen 74 (Panheel - Ell en Weert - Stramproy) compleet afzonderlijk van elkaar!
Lekker duidelijk...
Ik vindt dit ook dwaas. Weert zou je moeten zien als begin of eindpunt.
Daarbij ziet het er inderdaad in het weekend ook raar uit. Maar dat is ook zo met lijn 75. Deze is ook in twee delen in de weekenden. Tussen roggel en heythuysen ontbreekt dan het lijndeel.

Ook de 84 is een opzet van en $%&#
Vaak wil men dat doen om duidelijker te maken. Syntus heeft het ook in Twente nu dat er op een lijn 3 lijndelen bestaat

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 23:30
door huibf
Etienne schreef:Voor Noord- en Midden-Limburg is Veolia ook met een nieuwe type lijnennetkaart gekomen (zie hier). Deze is in mijn ogen veel onduidelijker dan de voorgaande. :|
Ik zit er nu wat doorheen te kijken.
de kaart van roermond is ontzettend fout, haltes die zijn verwisseld, zeker rondom het centrum.
Ook staat lijn 87 en 30 nog op de kaart. Enz.enz..

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 14:14
door erjeebee
Het valt wel mee met de compexiteit op lijn 74, die overigens niet wijzigt.
Is nl hetzelfde als nu (74 rijdt al door op 87 vv)

Er zijn 4 deeltrajecten:
A Roermond-Panheel
B Panheel-Ell
C Ell-Weert
D Weert-Molenbeersel.
die volgens 2 scenario's worden bereden:

Door de week buiten de vakanties:
A-B-C-D 1 doorgaande bus eens per uur (ABC dus als 74, D als 87)
Daarnaast: A en C ook lijn 73, die samen met 74 op die trajecten halfuur dienst vormt.
Ook op D is er een halfuurdienst: de bus die uit Roermond gekomen in Molenbeersel is gearriveerd, rijdt een slagje Weert vv en vervolgens weer vanuit Molenbeersel richting Roermond

In de vakanties, avonden en weekenden :
- 8 persoons busje op B (gereden door Lei Wolters)
- idem op D (gereden door Princen)
- A en C worden gereden door lijn 73. B sluit aan op de 73

Werkt allemaal prima.

Verder zag ik in een Veolia advertentie in een huis aan huis blad (kan m effe niet meer vinden) dat vanaf 5 januari op buurtbus 190 OVC gebruikt kan worden. Is dat probleem ook weer opgelost.

En ja, de lijnennetkaarten zijn een puinhoop
Intern al aangekaart

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 14:29
door Mr-W
erjeebee schreef:Het valt wel mee met de compexiteit op lijn 74, die overigens niet wijzigt.
Is nl hetzelfde als nu (74 rijdt al door op 87 vv)



In de vakanties, avonden en weekenden :
- 8 persoons busje op B (gereden door Lei Wolters)
- idem op D (gereden door Princen)
- A en C worden gereden door lijn 73. B sluit aan op de 73

Werkt allemaal prima.

Verder zag ik in een Veolia advertentie in een huis aan huis blad (kan m effe niet meer vinden) dat vanaf 5 januari op buurtbus 190 OVC gebruikt kan worden. Is dat probleem ook weer opgelost.

En ja, de lijnennetkaarten zijn een puinhoop
Intern al aangekaart
Hebben die 8 persoonsbusjes van inhuurbedrijven wel handheld OV Chipkaart dingen ? Het busje van Taxi-U-Tax op
Lijn 27 Venray Station - Deurne Station heeft namelijk deze apparatuur niet in het voertuig.(tenminste op 20-12)
Goed dat Veolia op deze specifieke verbinding de Ovchipkaart accepteert in de buurtbus en niet de reiziger opzadelt met mogelijk duurdere buurtbuskaartjes.
Hopelijk gaat Veolia die lijnnetkaarten verbeteren in meer de Hermes vorm,met de hoofdwegen erop.

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 14:32
door erjeebee
Mr-W schreef:Hebben die 8 persoonsbusjes van inhuurbedrijven wel handheld OV Chipkaart dingen ?
Ja

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:36
door Tom
erjeebee schreef: En ja, de lijnennetkaarten zijn een puinhoop
Intern al aangekaart
Is toevallig bekend wat de reden is voor de verandering van de lijnennetkaarten? Waren er klachten over de oude vormgeving of is dit bijvoorbeeld een bezuiniging?

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:40
door erjeebee
Geen idee
Zodra ik het weet ben je de eerste die het hoort

Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2014

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:40
door huibf
Tom schreef:
erjeebee schreef: En ja, de lijnennetkaarten zijn een puinhoop
Intern al aangekaart
Is toevallig bekend wat de reden is voor de verandering van de lijnennetkaarten? Waren er klachten over de oude vormgeving of is dit bijvoorbeeld een bezuiniging?
Wat ik begreep gewoon een nieuwe leverancier.
Ik heb al een waslijst met fouten cq verbetering...