Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bij mij is hij ook gedraaid, vreemd. Gelukkig heb ik zo'n scherm die ik alle kanten op kan draaien.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Met een laptop gaat dat wat lastig als hij aan snoeren zit. :Y
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Gaat heel makkelijk.... je moet de volgende toetsencombinaties indrukken om scherm te draaien: ctrl + Alt + een willekeruig pijltje
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
SLF 'jes over here
LLE 99 over there
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er is inmiddels een klein beetje informatie bekend over de tarieven in Limburg:
https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... artjes.htm
https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... artjes.htm
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
:') Hoe moeilijk wil je het makenReis je op saldo op een traject waar enkel de trein van Arriva rijdt, dan betaal je het regionale Limburg tarief. Reis je op saldo met de trein van NS of op een treintraject waar zowel NS als Arriva rijden, dan betaal je (ongeacht met welke vervoerder je reist) één kilometertarief, namelijk het landelijk spoortarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik neem aan dat het gewoon het continueren van de huidige situatie is?
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kortom:
Maastricht - Heerlen, Heerlen - Kerkrade en Roermond - Nijmegen = Arriva-tarief (zelfde regeling als nu voor Veolia)
Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen = landelijk spoortarief (zelfde als voorheen, maar hier reed NS ook de stoptreinen)
Maastricht - Heerlen, Heerlen - Kerkrade en Roermond - Nijmegen = Arriva-tarief (zelfde regeling als nu voor Veolia)
Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen = landelijk spoortarief (zelfde als voorheen, maar hier reed NS ook de stoptreinen)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn de taxibusjes of sprinter city 65 of ander klein spul al gezien?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, maar hoe moet het dan met de stoptrein Sittard-Kerkrade?!Seat Ibiza schreef:Kortom:
Maastricht - Heerlen, Heerlen - Kerkrade en Roermond - Nijmegen = Arriva-tarief (zelfde regeling als nu voor Veolia)
Maastricht - Roermond en Sittard - Heerlen = landelijk spoortarief (zelfde als voorheen, maar hier reed NS ook de stoptreinen)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Halverwege moet je even uitstappen in Heerlen en uit- en weer inchecken zodat zeker geregistreerd wordt dat je vanaf daar verder reist onder het regionale tarief :Y
Grapje. Hoop ik :')
Grapje. Hoop ik :')
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dubbelopstaptarief (3x woordwaarde) is toch afgeschaft?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik had even gemist dat Arriva met uitzondering van de HOV-lijnen en kleine busjes fietsen gaat toestaan in de bus (ma-vr na 9:00 uur, weekend hele dag). De dal dagkaart fiets bus staat al wel genoemd bij de e-tickets maar nog zonder prijs.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee volgens mij niet. Kleintjes zijn volgens mij de taxibussen.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Instaptarief wordt sowieso maar éénmaal betaald.olof schreef:[...] Maar ik vraag me dan af hoe het zit met het instaptarief: moet je straks twee keer betalen of wordt het gecompenseerd? En hoe zit het met een overstap te Sittard van de stoptrein uit Heerlen/Maastricht naar de intercity, wat gaat de lezer dan registreren?
Bij overstap in Sittard (of elders) van NS naar Arriva of omgekeerd moet omgecheckt worden, totdat het weldadige regime van single check in single check out over heel Nederland zal zijn neergedaald. Ooit.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kreeg deze doorgestuurd. Een blik op de Sprinterbusjes
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
*bus* Yeey. Dit zijn neem ik aan de buurtbusjes. Volgens het PvE mocht er geen handheld in bussen of auto's (dus buurtbussen) zitten. Zit er een chipapparaat in en boordcomputer etc.? *bus*
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zoals ik het lees is een rit Vaals-Aachen Campus dus zonder Chipkaart met de Duitse lijn 33 goedkoper (2,65 Euro) dan met Arriva (3,- Euro)....Meltrain schreef:Er is inmiddels een klein beetje informatie bekend over de tarieven in Limburg:
https://www.arriva.nl/limburg/regio-lim ... artjes.htm
Ik zal graag weten hoe het met fietsen op lijn 44 is. In de Duitse bussen zijn daar namelijk geen fietsen toegestaan.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zijn dat regels van de staat of van de ASEAG? In het laatste geval wordt er misschien een uitzondering gemaakt voor lijn 44.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is volgens de regels voor het "Übergangstarif Heerlen" door de AVV (Aachener Verkehrsverbund). Op de overige lijnen van de ASEAG mogen fietsen wel mee (ma-vr na 19:00, za na 15:00, zo hele dag), als er ruimte voor is.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan mag ik aannemen dat die regels gewoon aangepast worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Niets gek aan toch. In Zuidoost zit er gewoon een vast cico aan boord.busfanNL schreef:*bus* Yeey. Dit zijn neem ik aan de buurtbusjes. Volgens het PvE mocht er geen handheld in bussen of auto's (dus buurtbussen) zitten. Zit er een chipapparaat in en boordcomputer etc.? *bus*
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee maar Arriva heeft meestal in hun buurtbussen handhelds.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten