Pagina 140 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 16:43
door Hainje
Die twee overgangen zijn ook de enige twee die worden uitgebaat volgens een Nederlands contract. Oké, Hazeldonk wordt ook door een Nederlands bedrijf bediend, maar mja, dat is een soort van HRN. Hetzelfde, maar toch weer anders. Overige overgangen worden bediend door buitenlandse bedrijven. Dus zo heel vreemd is mijn gedachtegang toch niet?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 17:36
door TomSteyl
L1 meldt het volgende.......

Drielandentrein voorlopig alleen door Nederland
http://www.1limburg.nl/l/77011

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 18:12
door PHS
Dus ze hebben al afscheid genomen van de Talentjes terwijl de toelating nog niet binnen is? Had dan de oude verbinding nog als alternatief achter de hand gehouden, dit is echt een hele slechte start van de nieuwe trein.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 18:13
door Etienne
Je verwacht het niet...... :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 18:50
door Nitein-Repart
Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 18:51
door Hainje
MAND!

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 19:43
door julsteren
Nitein-Repart schreef:Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van?
Ik voel een keolisje aankomen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 03 dec 2018, 19:44
door Hainje
Hainje schreef:MAND!

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 09:55
door en-es
Amateurisme van de bovenste plank dat gedoe met die drielandentrein. Maar wat is nu de bedoeling? Gaat die trein alleen tussen Maastricht en Heerlen rijden met aansluitend busvervoer naar Herzogenrath?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 12:08
door Dennenboom
Ik heb het gevoel dat ze dit al eerder wisten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 12:40
door maaslynx
Dat denk ik dus ook. Ik vermoed dan ook dat de persberichten die in oktober voorbij kwamen eerder een middel waren om druk uit te oefenen op de betrokken autoriteiten. Dat is dus duidelijk niet gelukt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 13:41
door Jef400
Hainje schreef:MAND!
Drukke mand. Maar ja, ik wacht de rapporten wel weer af.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 13:55
door en-es
Nou ja, mijn reis naar Aken moet ik maar uitstellen. Wil toch het gehele traject per trein afleggen. Zal dus ergens volgend jaar worden.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 15:51
door diederickx
Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 16:01
door Suus
Ik vond het plan om een week proef te rijden wel wat optimistisch in mijn herinnering, maar ik had er verder niet bij stilgestaan.

Overigens is de busdienst vanaf Maastricht naar Aachen ook uitstekend.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 16:07
door Nitein-Repart
diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen. Beter pak je lijn 350 vanuit Maastricht.

Overigens is Aachen via Liège wel een aanrader.


En verder: ben benieuwd welke soap er volgend jaar is met de internationale trein: vorig jaar de Keolis-trein naar Osnabrück, dit jaar de Arriva-trein naar Aachen. What’s next?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 16:46
door Suus
Nitein-Repart schreef:
diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Goeie grap. Dat zijn flinke omwegen.
Nou, via Mönchengladbach naar Aachen is vanuit de zuidelijke randstad net zo lang nu er voorlopig bussen rijden.

Bijvoorbeeld Rotterdam - Aachen zou met de nieuwe verbinding 2:59 zijn, maar de bus doet er 33 minuten langer over, dus dan is de reistijd 3:32. Met de trein via Mönchengladbach is het 3:31.

En het heeft ook geen zin om in Herzogenrath over te stappen vanaf de vervangende bus uit Heerlen naar de trein, want de bus komt om :14 over aan in Herzogenrath, en precies op dat moment rijdt de RB20 naar Aachen weg. De volgende trein naar Aachen gaat dan om :29 en komt om :45 aan op Aachen Hbf, terwijl de vervangende bus om :46 aankomt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 19:35
door ICE11

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 19:47
door Milco
ASEAG gaat 'm rijden of wordt het een combinatie met Arriva? Hoe zit het dan met in- en uitchecken?
En trouwens, is een keertijd van 1 minuut in Heerlen of 2 minuten in Aachen wel haalbaar?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 22:13
door ICE11
ASEAG rijdt principieel geen SEV dus wordt het iets wat van Arriva. Omdat het op de hoofdstraat tussen Herzogenrath en Aachen vanwege een omleiding momenteel nog extra druk is plus de gewone drukte in de binnenstad van Aachen is de keertijd in Aachen toch erg optimistisch en zeker in de spits niet haalbaar.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 dec 2018, 22:30
door diederickx
En wie zegt dat de keertijd geen 60 minuten is?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 dec 2018, 02:11
door en-es
diederickx schreef:Aken is anders prima per trein bereikbaar hoor. Via Keulen, Mönchengladbach of Luik.
Zeker. Maar ik wil persé met die nieuwe trein. Maar die is dus uitgesteld en dus stel ik mijn reis ook uit.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 dec 2018, 15:22
door maaslynx
RTV Maastricht lijkt de gedeputeerde gesproken te hebben, en die heeft het over een vertraging van 1 tot 2 weken. Dat lijkt mij toch wel erg optimistisch :)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 dec 2018, 17:08
door en-es
Weekend 22/23 December?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 dec 2018, 16:25
door Suus
Wat een rasoptimist, die gedeputeerde.