Concessie West-Brabant (2025-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Michael »

Waar komt de BusiNext stalling dan?
Duintje88
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 23:08

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Duintje88 »

''BusiNext is voornemens om een stalling te openen aan de Potlodenlaan''. Zo is het met alle chauffeurs gecommuniceerd. Wat ik van collega's heb begrepen gaat dit om een stuk grond tegenover de huidige stalling waar men de nieuwe stalling wilt bouwen.
omaylie
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door omaylie »

Voor wie benieuwd is naar het mogelijke interieur van de nieuwe bussen: https://bravo.info/nieuws/de-nieuwe-bus ... st-brabant
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Meltrain »

Ik hoop dat dat alleen het interieur van de Solarissen wordt en dat de Citea's comfortabelere stoelen krijgen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door teun »

Zal wel de stadsbus worden, en lijkt erop weer met twee deuren ondanks dat er voor die derde deur een hele mooie uitsparing aanwezig is natuurlijk.
Duintje88
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 23:08

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Duintje88 »

Dit wordt inderdaad het nieuwe interieur van de solaris bussen. de vdl bussen krijgen een trapje na de uitstapdeur net als de huidige streekbussen.
Jasper073
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Jasper073 »

teun schreef: do 17 okt 2024, 15:41 Zal wel de stadsbus worden, en lijkt erop weer met twee deuren ondanks dat er voor die derde deur een hele mooie uitsparing aanwezig is natuurlijk.
Stadsbussen hebben gewoon 3 deuren
2 deurs Citea worden Bravo direct bussen
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Michael »

De Solarissen voor Breda krijgen geen 3 deuren maar 2 deuren.
Jasper073
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Jasper073 »

Ik denk dat de stadsbussen gewoon 3 deurs zijn.
Waarom alleen in Tilburg kiezen voor 3 deurs.
Bij ons in Den Bosch wordt ook alles langzaam 3 deurs.
De 7 elektrische Volvo's en de 12 elektrische Citea's.
Waarom zou Arriva weer die zelfde fout maken om te kiezen voor 2 deurs.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
teun
Berichten: 1765
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door teun »

Omdat Arriva van goedkoop houdt en de provincie er niet streng op is.
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef: zo 20 okt 2024, 22:52 Ik denk dat de stadsbussen gewoon 3 deurs zijn.
Waarom alleen in Tilburg kiezen voor 3 deurs.
Bij ons in Den Bosch wordt ook alles langzaam 3 deurs.
De 7 elektrische Volvo's en de 12 elektrische Citea's.
Waarom zou Arriva weer die zelfde fout maken om te kiezen voor 2 deurs.
Zoals ik al zei krijgen de stadsbussen in Breda maar 2 deuren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Meltrain »

Jasper073 schreef: zo 20 okt 2024, 22:52 Ik denk dat de stadsbussen gewoon 3 deurs zijn.
Dat mag jij denken, maar als Michael zegt dat er in Breda stadsbussen komen met twee deuren, dan is dat zo.
Overigens vraag ik me af of dat wel echt een fout is. Volgens mij heb je alleen op plekken met heel veel uitstappers echt profijt van zo'n derde deur.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Jasper073
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Jasper073 »

Waarom ik denk dat het een fout is ?
Monteur / chauffeur hier in Den Bosch heeft mij ooit verteld dat de stad Citea's die hier kwamen in 2014 3 deurs hadden moeten zijn en dat er een handtekening onder de verkeerde order is gezet. En dat verhaal heb ik van meer chauffeurs gehoord en ook van andere OV kenners.

Nou dan komen er dus daar 2 deurs in Breda.
Hopelijk hier blijven ze door gaan met naar 3 deurs.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6632
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door ZO6176 »

Maar dat is 10 jaar geleden.
Jasper073
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Jasper073 »

Daarom leek het mij ook zo raar om weer voor 2 deurs te gaan, maar ja nu kiezen ze blijkbaar voor Breda weer 2 deurs.

Ik vind het trouwens wel heel gaaf dat Arriva kiest voor Solaris Urbino en niet alleen VDL.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door SteveJobs »

Jasper073 schreef: zo 20 okt 2024, 23:28 Waarom ik denk dat het een fout is ?
Monteur / chauffeur hier in Den Bosch heeft mij ooit verteld dat de stad Citea's die hier kwamen in 2014 3 deurs hadden moeten zijn en dat er een handtekening onder de verkeerde order is gezet. En dat verhaal heb ik van meer chauffeurs gehoord en ook van andere OV kenners.

Nou dan komen er dus daar 2 deurs in Breda.
Hopelijk hier blijven ze door gaan met naar 3 deurs.
Jij hoort veel te veel. Wat een onzin.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door SteveJobs »

Jasper073 schreef: zo 20 okt 2024, 23:52 Daarom leek het mij ook zo raar om weer voor 2 deurs te gaan, maar ja nu kiezen ze blijkbaar voor Breda weer 2 deurs.

Ik vind het trouwens wel heel gaaf dat Arriva kiest voor Solaris Urbino en niet alleen VDL.
Het worden twee deuren in de Urbino 12 en drie in de 18.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13642
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Hainje »

Wel vervelend hoor, een tweedeurs bus. Ik merk altijd dat ik met een volle 8100 veel langer aan het uitstapperron sta dan met een 9300. Kan rustig een halve minuut schelen. De 8100's rijden dan wel weer veel lekkerder.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6632
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door ZO6176 »

De RET rijdt toch ook met 2-deurs bussen. Evenals veel stadvervoerders in Duitsland. Die zullen daar toch ook over hebben nagedacht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13642
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Hainje »

Zal best da hullie da ok doen, ik vinnut nie minder vervelend da ut allemaal zo lang duurt.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door SteveJobs »

Hainje schreef: vr 25 okt 2024, 20:07 Wel vervelend hoor, een tweedeurs bus. Ik merk altijd dat ik met een volle 8100 veel langer aan het uitstapperron sta dan met een 9300. Kan rustig een halve minuut schelen. De 8100's rijden dan wel weer veel lekkerder.
Is er al meer bekend over die nieuwe Citea’s voor Tilburg ? Dan hoef je niet meer in de 8100 of 9300 te rijden;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13642
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Hainje »

Nee helaas, krekels voeren nog steeds de boventoon. :p
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
SteveJobs
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door SteveJobs »

Dat kan toch niet meer lang duren!? Wel een gave verbetering voor de stadsdienst reizigers en de chauffeurs Tilburg. Die laatste staan vast te trappelen van ongeduld!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13642
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Hainje »

Ik denk dat de hobbyisten harder staan te trappelen dan de chauffeurs. Die laatste groep heeft zoiets van "ik zie ze wel verschijnen". Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
010rdamm
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door 010rdamm »

ZO6176 schreef: vr 25 okt 2024, 20:12 De RET rijdt toch ook met 2-deurs bussen. Evenals veel stadvervoerders in Duitsland. Die zullen daar toch ook over hebben nagedacht.
Nou nee. In een stad als Rotterdam zouden 3 deuren zeer welkom zijn. Zeker in een propvolle bus waar je haast niet uit kan komen als je achterin zit. gelukkig krijgen we nu een kleine serie Mercedessen 3 deurs;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 54 gasten