Pagina 164 van 259

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 03 mar 2019, 01:59
door Durashift
JP13357 schreef:https://autoline.nl/-/stadsbussen/MERCE ... 1434739900 Volgensmij zijn de tijdelijke citaro's van ex syntus ex qbuzz uit de running en kun je nu kopen voor €55.000 in Nijkerk
Zware bus zeg, 116 ton, als ik de advertentie mag geloven... (A) :)

Ik ben wel benieuwd wat men met die Safety Coach (links op de foto) wil gaan doen.
Zie 'm al een tijdje op de parking staan.. maar veel gebruikt wordt ie (nog) niet..
Zal wel training/demo model zijn.. zoals Volvo met z'n safety truck concept doet?
Spoiler: show
https://autoline.nl/img/s/stadsbusMERCE ... 739900.jpg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 04 mar 2019, 21:27
door Jasper073
Vandaag bij Arriva geweest en kreeg te horen dat eind 2019 er 7 nieuwe elektrische Citea's bij komen :D :pos:
Er rijden nu 12 stuks in ’s­-Hertogenbosch en eind 2019 zijn het er dus 19.

Transferium Lijn 60 > 4 bussen
Transferium Lijn 80 > 2 bussen
Transferium Lijn 70 > 4 bussen

Het uiteindelijke doel is om het hele stadvervoer van ’s­Hertogenbosch emissieloos te maken.
regio Zuid
In regio Zuid is ons doel om de bestaande concessie om
te buigen naar een mobiliteitsconcessie met meer ruimte
voor alternatieve, duurzame mobiliteitsoplossingen.
Dus naast de vele HOV-bussen (Brabantliner en
Bravodirect), stadsbussen en buurtbussen ook meer
vraagafhankelijk vervoer. Mobiliteit als dienst, met
passend maatwerk en gedeelde mobiliteit. Om deze
transitie te maken, voeren wij pilots uit. Dit doen wij
niet alleen. Voor alle projecten werken wij nauw samen
met Provincie Noord-Brabant, gemeenten, wijkraden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 04 mar 2019, 23:05
door huibf
Jasper073 schreef: In regio Zuid is ons doel om de bestaande concessie om
te buigen naar een mobiliteitsconcessie met meer ruimte
voor alternatieve, duurzame mobiliteitsoplossingen.
Dus naast de vele HOV-bussen (Brabantliner en
Bravodirect), stadsbussen en buurtbussen ook meer
vraagafhankelijk vervoer. Mobiliteit als dienst, met
passend maatwerk en gedeelde mobiliteit. Om deze
transitie te maken, voeren wij pilots uit. Dit doen wij
niet alleen. Voor alle projecten werken wij nauw samen
met Provincie Noord-Brabant, gemeenten, wijkraden.
Niets nieuws. Gewoon Bravoflex of BravoSamen.
De Provincies kunnen wel vanalles willen. Maar de vraag is of de reiziger op dat geneuzel zit te wachten.

Bravoflex Eindhoven loopt niet goed waardoor er nu noodgrepen worden gedaan.
Het gebied is inmiddels uitgebreid naar Meerhoven en met 3 halten in Eindhoven Noord.
Op korte termijn komen er wellicht nog halten op de huidige blinde vlekken in het huidige gebied.

Daarnaast wordt mogelijk heel Eindhoven versneld verflex tegen de huidige kosten.

Die 10 reizigers per dag moeten toch snel naar de 175.

Eea kan je lezen in de adviezen van het ROB.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 19:08
door Jasper073
Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 09:54
door gliderfighter
Als het maar niet zo een drama wordt als die volvo en dat systeem

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 10:56
door Michael
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 11:14
door Daniel
Het is Arriva he, de keuzes die ze in Heerenveen maken zijn per definitie niet logisch :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 13:17
door Raymond
Op het Pettelaarpark ligt nog een inductielaadvoorziening bij de halte, dus blijkbaar wil men die weer gaan gebruiken. Onder aan de streep zal het hanteren van een klein deelparkje elektrische bussen dan goedkoper zijn in vergelijking met het ombouwen van de laadvoorziening.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 18:56
door ZO6176
Door de harde wind was op het busstation in Eindhoven de tijdelijke afzetting bij het uitstapperron/taxistandplaats omgewaaid en verspreid over het wegdek terecht gekomen. Hierdoor moesten de vertrekkende bussen tegen het verkeer in het station verlaten. Omdat dit niet gaat vanaf perron A tot en met D was als versperring de 3386 er dwars voorgezet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 22:18
door Jasper073
Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Ja dat was ook mijn eerste gedachten, maar ja net wat Daniel OVNL-beheerder zegt
Het is Arriva he ? de dingen die ze beslissen tja... :?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 09 mar 2019, 22:51
door Durashift
Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Klinkt mij ook apart in de oren.. zover ik weet is er ook geen elektrische Citea die d.m.v. inductie wordt opgeladen?

VDL spreekt er zelf ook niet over. Men heeft het wel over dat een 'Citea met meerdere laadsystemen gecombineerd kan worden' maar daar bedoelen ze de stekker op de remise mee én de pantograaf voor snelladen..

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... steem.aspx

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 01:20
door Jasper073
Misschien wordt dit dan wel iets heel nieuws soort primeurtje dan ??? Ik heb zelf ook geen idee.
We gaan het zien heb er ook mijn ?? bij

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 09:03
door gliderfighter
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Wat of wie is je bron eigenlijk?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 10:19
door huibf
Jasper werkt bij Arriva zelf, toch?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 10:29
door gliderfighter
Ik ook, maar dan al wat langer op dezelfde garage

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 11:12
door Globetrotter
Durashift schreef:
Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Klinkt mij ook apart in de oren.. zover ik weet is er ook geen elektrische Citea die d.m.v. inductie wordt opgeladen?
Geen elektrische Citea, wel de Optares Solo van lijn 2 in Utrecht.
Michael schreef: Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Volgens mij is het niet flexibel inzetbaar zijn van elektrische bussen inherent aan het systeem (maar levert het natuurlijk wel weer andere voordelen op). Elektrische bussen kunnen immers alleen maar rijden op lijnen waarvoor speciale oplaadvoorzieningen zijn aangelegd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 13:54
door Jasper073
huibf schreef:
gliderfighter schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Wat of wie is je bron eigenlijk?
Jasper werkt bij Arriva zelf, toch?
Nogmaals, ik werk er zelf nog niet ben bezig met opleiding. wel goede vrienden van mij die er chauffeur zijn enzo.
en een van hun stuurde mij deze info via facebook chat over de memo die ze binnen hebben gehad.
Ik zelf heb Arriva bericht gestuurd dat ik het leuk nieuws vond, en hun waren daar blij mee en kijken er ook naar uit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 17:35
door Michael 1988
Sorry Jasper, maar gezien de reactie van Gliderfighter komt jouw verhaal nu ongeloofwaardig over. Vooral ze al (bijna alleen maar) bussen hebben die laden met een pantograaf lijkt het mij sterk dat ze ineens gaan overstappen op een inductiesysteem. Ik weet niet welk systeem goedkoper is, maar een systeem aanhouden (afgezien van aan de stekker opladen) is goedkoper en flexibeler dan meerdere systemen. In dit geval zeg ik. Eerst zien, dan geloven en nu geloof ik je niet. Maar dat is mijn mening.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 18:50
door gliderfighter
Een proef draaien met 7 bussen die via inductie opgeladen worden is wel erg veel. 1 zou kunnen, ookal is daar niets naar buiten over gebracht. Wellicht is het beter Jasper als je dit soort nieuws alleen naar buiten brengt als de/een HR afdeling dit ook heeft gedaan :).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 19:33
door Hainje
Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 20:10
door Jasper073
Michael 1988 schreef:Sorry Jasper, maar gezien de reactie van Gliderfighter komt jouw verhaal nu ongeloofwaardig over. Vooral ze al (bijna alleen maar) bussen hebben die laden met een pantograaf lijkt het mij sterk dat ze ineens gaan overstappen op een inductiesysteem. Ik weet niet welk systeem goedkoper is, maar een systeem aanhouden (afgezien van aan de stekker opladen) is goedkoper en flexibeler dan meerdere systemen. In dit geval zeg ik. Eerst zien, dan geloven en nu geloof ik je niet. Maar dat is mijn mening.
Hallo, ik kreeg dit ook te horen van hem en hij is chauffeur bij Arriva.
Later sprak ik hem in de bus zelf op weg naar huis en ik vroeg er naar of het echt was of hij zich niet had vergist
en hij zei zelf Arriva heeft er 7 besteld bij VDL dat er nog niets naar buiten is gekomen kan ik niets aan doen, en ze zullen dan ook alleen maar rijden op de P+R lijnen zoals Lijn 60 en 80 en bij Lijn 80 op de Pettelaarpark zit nog zo'n oplaad geval in de grond van die Volvo blunder. Lijn 60 moet ook elektrisch worden.
Speciaal voor jullie vroeg ik vanmiddag of hij de memo naar mij wou mailen of foto van wou maken en zijn reactie was
"Dat mogen we helaas niet doen bedrijfs informatie mogen we niet delen" en ik vroeg het toen aan nog een andere chauffeur ook in mijn facebook en die zei ik heb die memo niet gehad "Nee die zijn voor zover ik weet alleen voor de "stad" Den Bosch. Worden opgeladen volgens inductie. Is het zelfde principe als de elektrische Volvo van 5 jaar geleden." maar ik zelf denk ook eerst zien dan geloven want er werd mij ook verteld voor het einde van de concessie moeten alle stadsbussen elektrisch zijn. En beetje bij beetje gaan al onze 81** naar Tilburg en komen er 83** voor een jaar naar Den Bosch qua streekwagens en daarna bussen uit Breda naar ons voor op de streekdienst. Omdat al onze 82** streekbussen eind dit jaar weg moeten. (maar ook dat hoor ik vaak)

Voor Transferium Lijn 70 zijn er nu 3 elektrische bussen worden er dus 4.
Transferium Lijn 60 krijgt 4 elektrische bussen.
Transferium Lijn 80 krijgt 2 elektrische bussen.

P.S en ik deel dit omdat ik van jullie wil weten wat jullie er van vinden
of het allemaal waar is weet ik zelf ook niet maar wat als het nou wel zo is ?
Ik heb al wel eens eerder hier gelijk gehad waarvan sommige zeiden nee Jasper en achteraf was het dus wel zo.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 20:33
door Durashift
Jasper073 schreef: (..)


Speciaal voor jullie vroeg ik vanmiddag of hij de memo naar mij wou mailen of foto van wou maken en zijn reactie was
"Dat mogen we helaas niet doen bedrijfs informatie mogen we niet delen"
ohw.. en delen via een fb chat met iemand anders, al dan niet een collega 'in opleiding' valt daar zeker niet onder? (A)


Jasper073 schreef: P.S en ik deel dit omdat ik van jullie wil weten wat jullie er van vinden
of het allemaal waar is weet ik zelf ook niet maar wat als het nou wel zo is ?
Ik heb al wel eens eerder hier gelijk gehad waarvan sommige zeiden nee Jasper en achteraf was het dus wel zo.
Ja.. eh,. nou.. vooralsnog vind ik dus het besproken bustype ongeloofwaardig.
Ik kan mij wel voorstellen dat de opdrachtgever / Arriva 'iets' willen doen met zo'n inductielaadpunt om die investering toch rendabeler te krijgen dan dat het nu is.. (of het voorkomen van terugbetaling van subsidies op die betreffende investering?? )

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 21:05
door Jasper073
Nu denk ik dat er iemand mij voor de gek houd.
Zelfs mijn beste vriendin die op stad rijd bij ons heeft geen memo er over gehad.
Begin nu te twijfelen en vraagtekens te krijgen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 21:27
door gliderfighter
Hainje schreef:Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:
Damn, ik had vast honger haha

Het is vooral het feit dat er (nog) geen inductie model is en dat er dan meteen 7 van zouden moeten komen. Toen we in HT de 3 elektrische bussen kregen, was dat ook allemaal nieuw etc. Nu wordt dit systeem met de pantograaf door diverse bedrijven gebruikt. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat proefdraaien vaak met 1 of 2 bussen begint en niet meteen met een vloot van 7. Ja het kan, maar het is niet waarschijnlijk.
Het zou best kunnen dat er 1 model met inductie in de weg komt, maar dat de overige 6 gewoon met pantograaf zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 21:35
door Jasper073
gliderfighter schreef:
Hainje schreef:Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:
Damn, ik had vast honger haha

Het is vooral het feit dat er (nog) geen inductie model is en dat er dan meteen 7 van zouden moeten komen. Toen we in HT de 3 elektrische bussen kregen, was dat ook allemaal nieuw etc. Nu wordt dit systeem met de pantograaf door diverse bedrijven gebruikt. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat proefdraaien vaak met 1 of 2 bussen begint en niet meteen met een vloot van 7. Ja het kan, maar het is niet waarschijnlijk.
Het zou best kunnen dat er 1 model met inductie in de weg komt, maar dat de overige 6 gewoon met pantograaf zijn.
Ja zo denk ik er nu dus ook over
Ik ga het effe heel goed na vragen of hij het wel goed heeft.