Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plutona
Berichten: 587
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Ik begreep dat een nieuwe zomerlijn voor toeristen ook tot de opties behoort...
JuulStikkelbroek
Berichten: 78
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik krijg die link niet open
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door iamthedutchdude »

Ik heb het bestand even in mijn Drive gezet: hierlangs zou het wel moeten lukken.
umbusko
Donateur
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door umbusko »

Volgens een artikel in De Limburger van 20 augustus gaat het o.a. om introductie van de Vlinder in Venray (weer verbindingen naar Heide, Veulen, Oirlo, Geijsteren en bedrijventerrein Smakterheide), halfuursdiensten op de lijnen 43, 72, 73 en 80 en nieuwe sneldiensten waar ze nog niet over in detail willen treden omdat er nog dingen kunnen wijzigen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ICE11 »

Is er dan geen gebrek aan chauffeurs meer?
erjeebee
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door erjeebee »

Goeie vraag.
Lijkt me stug dat ze grote uitbreidingen kunnen behappen qua chauffeurs.
Tenzij
- er op andere plekken fors gesneden wordt
en/of
- er zelfrijdende bussen worden ingezet :)
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

In de gelinkte presentatie van JuulStikkelbroek staat iig dat ze veel aan werving doen en dat er het laatste 1,5 jaar 209 buschauffeurs en meer dan 90 machinisten aangenomen zijn.
Die 90 machinisten vind ik wel heel erg veel. Hoeveel FTE heb je nodig om alle treinen in Limburg te rijden?
PatrickM
Berichten: 1994
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PatrickM »

Een ruwe schatting (uitgaande van 4 FTE per omloop per week): dan zit je al aan ongeveer 40 man voor alleen de Maaslijn. Dan nog eens 40 man voor de stoptreinen in Zuid Limburg en nog eens een man of 10 voor de RE18. Dan zit je al aan 90 man, waarbij ik nog krap heb gerekend (het zou me weinig verbazen als je eerder met 5 FTE per omloop per week moet rekenen, waarmee je op 113 FTE komt). Dus 90 nieuwe machinisten zou wel kunnen, maar dan moet er een behoorlijk verloop in het personeel zitten of er wordt gewerkt aan een grotere reserve om problemen in de toekomst te voorkomen.
erjeebee
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door erjeebee »

209 nieuwe buschauffeurs en 90 nieuwe machinisten voor Limburg alleen?
Klinkt me niet waarschijnlijk in de oren.

Klinkt meer als voor Arriva landelijk.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Mij ook, vooral omdat 90 machinisten dus bijna een volledige vernieuwing van het personeelsbestand zou zijn. Maar de rest van de presentatie is duidelijk alleen op Limburg gericht.
Maar goed, nieuw personeel is goed, in welke regio dan ook.
Stadsbus
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Stadsbus »

Veel machinisten bij regionale vervoerders blijven maar een korte periode om later door te stromen naar het grote NS met meer materieel/wegbekendheid verder Nederland in, of gaan een goederenbedrijf.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

Maar dan moet daar ook zoveel doorstroming zijn.
BasGeluk
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door BasGeluk »

NS is groot dus daar zullen zeker veel mensen met pensioen gaan. En sinds de goud gerande CAO nog luxer is geworden met forse salarisverhogingen, zijn mensen daar ook minder uren gaan werken.
Gr BasG
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

En dan mogen ze ook nog gebruik maken vaak van de RVU-regeling :lol:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
JuulStikkelbroek
Berichten: 78
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

Te veel uitval Drielandentrein: Arriva schrapt andere treinen om personeel vrij te spelen
Regiovervoerder Arriva halveert vanaf volgende week het aantal treinritten vanaf Heerlen naar Sittard en naar Maastricht. Zo worden personeel en materieel vrijgemaakt voor de Drielandentrein.

Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_93883771

Het is weer zo ver hoor. Tot en met november nog maar 1x p/uur RS15 en 1x p/uur RE18 tussen Heerlen en Maastricht. :')
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Gartlin9
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Gartlin9 »

En hier zou je veel minder over horen dan als ns structureel vanwege tekorten een (paar) tracé(s) zou halveren.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Dionysusnu
Berichten: 1988
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Dionysusnu »

Zoals ze nog steeds doen dit jaar met een aantal sprinters, bedoel je? :')
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

En met de HSL structureel is gebeurd?
Marc
Berichten: 1062
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Marc »

Eerst structureel treinen schrappen en alsnog andere treinen uit laten vallen door tekort aan personeel... De RE18 is vandaag wederom een prijzencircus wat betreft uitval...

Ik dacht dat het schrappen de dienstregeling wat stabieler moest maken?
JuulStikkelbroek
Berichten: 78
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door JuulStikkelbroek »

Vandaag ook weer uitval i.v.m. personeelstekort (RS15/RE18), ondanks de afgeschaalde dienstregeling.

Provincie heeft Arriva overigens een boete opgelegd van ruim 9 ton voor het onderpresteren in 2022. Bron
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Plutona
Berichten: 587
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Een vervoerplan, maar geen helder overzicht van de wijzigingen... Wat er uitgelegd staat is vooral Zuid-Limburg:
- Lijn 149 (Revival van de oude lijn 49 die zowel Hermes als Veolia hebben gereden, maar nu alleen tussen Gulpen en Vaals)
- Lijn 350 4x per uur op zondag
- Paar nieuwe lijnen naar Chemelot vanuit Vaals, Hoensbroek en Brunssum
- Extra 8-persoonsbusje op de stadslijnen in Maastricht
- Lijn 51 via de Cauberg en de Sibberweg i.p.v. de Steenkolenmijn

Tussen de regels door heb ik het vermoeden dat lijn 8 ingekort wordt tot Maastricht Station, lijn 12 Villapark - Station - Boschpoort wordt en lijn 13 Kanne - Centrum - Boschpoort. Lijn 12 gaat doorrijden naar het Oog van Sint Pieter.

https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... be98cd6513
Laatst gewijzigd door Plutona op wo 02 okt 2024, 12:23, 3 keer totaal gewijzigd.
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door MaartenD »

:p Ze hebben een zoek-en-vervang van Aken naar Aachen gedaan. rAachen, SlenAachen.
Verder weinig nieuws ja. Wel een aantal uitbreidingen van uursdienst naar halfuursdienst.

Wat ik ook graag zou zien is een plan hoe het buspark omgezet wordt naar elektrische bussen. Ik neem aan dat met de extra diensten die gereden moeten worden er ook wat extra bussen nodig zijn, is Arriva gezegd dat ze voortaan alleen elektrische bussen moeten aanschaffen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Ha, een Kulturpuffer voor de drielandentrein in Landgraaf :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ICE11 »

"Details per lijn in de bijlagen"..... => Waar kan ik deze bijlagen vinden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten