Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik begreep dat een nieuwe zomerlijn voor toeristen ook tot de opties behoort...
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik krijg die link niet open
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik heb het bestand even in mijn Drive gezet: hierlangs zou het wel moeten lukken.
-
- Donateur
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volgens een artikel in De Limburger van 20 augustus gaat het o.a. om introductie van de Vlinder in Venray (weer verbindingen naar Heide, Veulen, Oirlo, Geijsteren en bedrijventerrein Smakterheide), halfuursdiensten op de lijnen 43, 72, 73 en 80 en nieuwe sneldiensten waar ze nog niet over in detail willen treden omdat er nog dingen kunnen wijzigen.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Is er dan geen gebrek aan chauffeurs meer?
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Goeie vraag.
Lijkt me stug dat ze grote uitbreidingen kunnen behappen qua chauffeurs.
Tenzij
- er op andere plekken fors gesneden wordt
en/of
- er zelfrijdende bussen worden ingezet
Lijkt me stug dat ze grote uitbreidingen kunnen behappen qua chauffeurs.
Tenzij
- er op andere plekken fors gesneden wordt
en/of
- er zelfrijdende bussen worden ingezet

-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In de gelinkte presentatie van JuulStikkelbroek staat iig dat ze veel aan werving doen en dat er het laatste 1,5 jaar 209 buschauffeurs en meer dan 90 machinisten aangenomen zijn.
Die 90 machinisten vind ik wel heel erg veel. Hoeveel FTE heb je nodig om alle treinen in Limburg te rijden?
Die 90 machinisten vind ik wel heel erg veel. Hoeveel FTE heb je nodig om alle treinen in Limburg te rijden?
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
- Locatie: Bruinisse
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een ruwe schatting (uitgaande van 4 FTE per omloop per week): dan zit je al aan ongeveer 40 man voor alleen de Maaslijn. Dan nog eens 40 man voor de stoptreinen in Zuid Limburg en nog eens een man of 10 voor de RE18. Dan zit je al aan 90 man, waarbij ik nog krap heb gerekend (het zou me weinig verbazen als je eerder met 5 FTE per omloop per week moet rekenen, waarmee je op 113 FTE komt). Dus 90 nieuwe machinisten zou wel kunnen, maar dan moet er een behoorlijk verloop in het personeel zitten of er wordt gewerkt aan een grotere reserve om problemen in de toekomst te voorkomen.
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
209 nieuwe buschauffeurs en 90 nieuwe machinisten voor Limburg alleen?
Klinkt me niet waarschijnlijk in de oren.
Klinkt meer als voor Arriva landelijk.
Klinkt me niet waarschijnlijk in de oren.
Klinkt meer als voor Arriva landelijk.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Mij ook, vooral omdat 90 machinisten dus bijna een volledige vernieuwing van het personeelsbestand zou zijn. Maar de rest van de presentatie is duidelijk alleen op Limburg gericht.
Maar goed, nieuw personeel is goed, in welke regio dan ook.
Maar goed, nieuw personeel is goed, in welke regio dan ook.
-
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Veel machinisten bij regionale vervoerders blijven maar een korte periode om later door te stromen naar het grote NS met meer materieel/wegbekendheid verder Nederland in, of gaan een goederenbedrijf.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Maar dan moet daar ook zoveel doorstroming zijn.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
NS is groot dus daar zullen zeker veel mensen met pensioen gaan. En sinds de goud gerande CAO nog luxer is geworden met forse salarisverhogingen, zijn mensen daar ook minder uren gaan werken.
Gr BasG
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En dan mogen ze ook nog gebruik maken vaak van de RVU-regeling 

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Te veel uitval Drielandentrein: Arriva schrapt andere treinen om personeel vrij te spelen
Regiovervoerder Arriva halveert vanaf volgende week het aantal treinritten vanaf Heerlen naar Sittard en naar Maastricht. Zo worden personeel en materieel vrijgemaakt voor de Drielandentrein.
Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_93883771
Het is weer zo ver hoor. Tot en met november nog maar 1x p/uur RS15 en 1x p/uur RE18 tussen Heerlen en Maastricht.
Regiovervoerder Arriva halveert vanaf volgende week het aantal treinritten vanaf Heerlen naar Sittard en naar Maastricht. Zo worden personeel en materieel vrijgemaakt voor de Drielandentrein.
Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_93883771
Het is weer zo ver hoor. Tot en met november nog maar 1x p/uur RS15 en 1x p/uur RE18 tussen Heerlen en Maastricht.

ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En hier zou je veel minder over horen dan als ns structureel vanwege tekorten een (paar) tracé(s) zou halveren.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zoals ze nog steeds doen dit jaar met een aantal sprinters, bedoel je? 

-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En met de HSL structureel is gebeurd?
-
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
- Locatie: Maastricht
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Eerst structureel treinen schrappen en alsnog andere treinen uit laten vallen door tekort aan personeel... De RE18 is vandaag wederom een prijzencircus wat betreft uitval...
Ik dacht dat het schrappen de dienstregeling wat stabieler moest maken?
Ik dacht dat het schrappen de dienstregeling wat stabieler moest maken?
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Vandaag ook weer uitval i.v.m. personeelstekort (RS15/RE18), ondanks de afgeschaalde dienstregeling.
Provincie heeft Arriva overigens een boete opgelegd van ruim 9 ton voor het onderpresteren in 2022. Bron
Provincie heeft Arriva overigens een boete opgelegd van ruim 9 ton voor het onderpresteren in 2022. Bron
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een vervoerplan, maar geen helder overzicht van de wijzigingen... Wat er uitgelegd staat is vooral Zuid-Limburg:
- Lijn 149 (Revival van de oude lijn 49 die zowel Hermes als Veolia hebben gereden, maar nu alleen tussen Gulpen en Vaals)
- Lijn 350 4x per uur op zondag
- Paar nieuwe lijnen naar Chemelot vanuit Vaals, Hoensbroek en Brunssum
- Extra 8-persoonsbusje op de stadslijnen in Maastricht
- Lijn 51 via de Cauberg en de Sibberweg i.p.v. de Steenkolenmijn
Tussen de regels door heb ik het vermoeden dat lijn 8 ingekort wordt tot Maastricht Station, lijn 12 Villapark - Station - Boschpoort wordt en lijn 13 Kanne - Centrum - Boschpoort. Lijn 12 gaat doorrijden naar het Oog van Sint Pieter.
https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... be98cd6513
- Lijn 149 (Revival van de oude lijn 49 die zowel Hermes als Veolia hebben gereden, maar nu alleen tussen Gulpen en Vaals)
- Lijn 350 4x per uur op zondag
- Paar nieuwe lijnen naar Chemelot vanuit Vaals, Hoensbroek en Brunssum
- Extra 8-persoonsbusje op de stadslijnen in Maastricht
- Lijn 51 via de Cauberg en de Sibberweg i.p.v. de Steenkolenmijn
Tussen de regels door heb ik het vermoeden dat lijn 8 ingekort wordt tot Maastricht Station, lijn 12 Villapark - Station - Boschpoort wordt en lijn 13 Kanne - Centrum - Boschpoort. Lijn 12 gaat doorrijden naar het Oog van Sint Pieter.
https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... be98cd6513
Laatst gewijzigd door Plutona op wo 02 okt 2024, 12:23, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Verder weinig nieuws ja. Wel een aantal uitbreidingen van uursdienst naar halfuursdienst.
Wat ik ook graag zou zien is een plan hoe het buspark omgezet wordt naar elektrische bussen. Ik neem aan dat met de extra diensten die gereden moeten worden er ook wat extra bussen nodig zijn, is Arriva gezegd dat ze voortaan alleen elektrische bussen moeten aanschaffen?
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ha, een Kulturpuffer voor de drielandentrein in Landgraaf 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
"Details per lijn in de bijlagen"..... => Waar kan ik deze bijlagen vinden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten