Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Hainje

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ik denk dat je TCR maar even als 'onderaannemers' moet lezen. Hans zit heel dicht op het vuur, dus als hij hier iets over mag vertellen dan zal hij dat heus wel doen. Tot die tijd zullen we af moeten wachten. Geduld is een schone zaak. ;)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
frankberg19

Bericht door frankberg19 »

Taxi U tax rijdt al een tijdje niet meer op de 26. Hebben Tours rijdt de ritten met een taxibusje. En twintours rijdt de ritten met een 12m Hermes bus.
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Dan zal ik de wiki even aanpassen want er staat ook dat hebben tours een hermes streekbus heeft. Rijdt U-tax nog wel 27 vanaf Deurne?
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Hainje schreef:Ik denk dat je TCR maar even als 'onderaannemers' moet lezen. Hans zit heel dicht op het vuur, dus als hij hier iets over mag vertellen dan zal hij dat heus wel doen. Tot die tijd zullen we af moeten wachten. Geduld is een schone zaak. ;)
Ja dat is zo. Ben TCR fan he dus kan niet wachten (maar ben ook hermes fan hoor :wink: ).
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja, zo een vermoeden had ik al. :D
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Wat is er zo leuk aan TCR dan?
frankberg19

Bericht door frankberg19 »

busfanNL schreef:Dan zal ik de wiki even aanpassen want er staat ook dat hebben tours een hermes streekbus heeft. Rijdt U-tax nog wel 27 vanaf Deurne?
Ja, meestal met een Mercedes Vito, en soms met een Sprinter. U-Tax heeft ook een Sprinter met het logo van hunzelf en het Veolia logo.
Mr-W

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Wat is er zo leuk aan TCR dan?
TCR heeft bussen waarmee een lijndienst makkelijker valt uit te voeren, vergeleken een of ander touringcarbedrijf.
Zelf vind ik hun voertuigen bijna altijd comfortabeler dan hun Arriva evenknie ondanks het slechte onderhoud...
Daarnaast is het een echt Zeeuws familiebedrijf, maar goed ik ben niet busfan :wink:
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Chrysa schreef:Wat is er zo leuk aan TCR dan?
Variatie in diensten die ze rijden zoals treinstremmingen, openbaar vervoer en festival vervoer bijvoorbeeld. Daarnaast het leuke en gevarieerde wagenpark. Verschillende regio's voor verschillende vervoerders en toch overal het TCR logo erop. Dat vindt ik zo leuk en zoals Mr-w zegt een echt Nederlands/Zeeuws familiebedrijf. :pos: *bus*
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Variatie? Soms zit ik in een groene roestbak en soms in een rode en een andere keer weer een blauwe, allemaal op lijn 617, maar of ik daar nou vrolijk van moet worden? :p

Als TCR zoveel bussen etc heeft, waarom schrijven ze zich zelf niet eens in voor een concessie trouwens?
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Wil je dat? Ik vindt ze als onderaannemer leuker denk ik. :lol: Ze hebben al een concessie trouwens. Deze.
Mr-W

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Variatie? Soms zit ik in een groene roestbak en soms in een rode en een andere keer weer een blauwe, allemaal op lijn 617, maar of ik daar nou vrolijk van moet worden? :p
Hun Integro en hun Man Lion's City en Regio bussen zijn wel fijn.
Chrysa schreef: Als TCR zoveel bussen etc heeft, waarom schrijven ze zich zelf niet eens in voor een concessie trouwens?
De huidige concessies zijn te groot om als TCR op in te schrijven. De voormalige concessies Brabantliner en SRE de Peel/de Kempen waren ideaal voor een nieuwkomer zoals TCR of Munckhof.
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Ja of gewoon als voorheen de concessie Vlieland.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Mr-W schreef: Hun Integro en hun Man Lion's City en Regio bussen zijn wel fijn.
Die Integro's zitten fijn ja, maar de verf bladdert eraf. :')
Mr-W schreef:De huidige concessies zijn te groot om als TCR op in te schrijven. De voormalige concessies Brabantliner en SRE de Peel/de Kempen waren ideaal voor een nieuwkomer zoals TCR of Munckhof.
Concessie's als Stadsvervoer Lelystad, HOV GD of Zaanstreek zouden TCR wel aan moeten kunnen. Denk alleen dat het meeste materieel wat te oud is om te mogen gebruiken(?)
phileas

Bericht door phileas »

Ik vraag me zelf af waarom er geen OV taxi zijn gezet tussen Valkenswaard, Centerparc en Achel/Neerpelt. Die aansluiting hebben met de lijnen 317 en 318.

Ze konden beter de eerste rit van lijn 7 terug brengen in plaats van lijn 17 maar ja.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

phileas schreef:Ik vraag me zelf af waarom er geen OV taxi zijn gezet tussen Valkenswaard, Centerparc en Achel/Neerpelt. Die aansluiting hebben met de lijnen 317 en 318.
Moet je nou door blijven gaan over een verbinding met België vanuit Valkenswaard? :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Raymond

Bericht door Raymond »

Overigens rijdt er overdag gewoon een buurtbus tussen Valkenswaard, Centerparcs en Achel. Grootste gedeelte van de dag zelfs een halfuursdienst. Stuk laagdrempeliger dan een OV-taxi die je moet bellen.
phileas

Bericht door phileas »

Etienne schreef:
phileas schreef:Ik vraag me zelf af waarom er geen OV taxi zijn gezet tussen Valkenswaard, Centerparc en Achel/Neerpelt. Die aansluiting hebben met de lijnen 317 en 318.
Moet je nou door blijven gaan over een verbinding met België vanuit Valkenswaard? :X

Door blijven? Is mijn eerste keer dat ik over België begin in de Forum van Brabant ZO 2017. Maar ja
phileas

Bericht door phileas »

Raymond schreef:Overigens rijdt er overdag gewoon een buurtbus tussen Valkenswaard, Centerparcs en Achel. Grootste gedeelte van de dag zelfs een halfuursdienst. Stuk laagdrempeliger dan een OV-taxi die je moet bellen.
Ja dat weet ik ook wel. Maar misschien is zo'n ov taxi beter voor in de avonden. Dan rijdt die alleen wanneer mensen echter naar België moeten gaan van Regio Eindhoven.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

phileas schreef:Door blijven? Is mijn eerste keer dat ik over België begin in de Forum van Brabant ZO 2017. Maar ja
phileas schreef:Valkenswaard krijgt ook ren Flixbus halte. En de bussen gaan naar Amsterdam vanuit Hasselt via Valkenswaard en Eindhoven. Dit is wel een goede stap voor een bus van België naar Regio Eindhoven. Persoonlijk vind ook dat die bus ook in Neerpelt moet stoppen aangezien er toch niet van plan is de trein van Antwerpen door te laten trekken naar Weert. Als die Flixbus ook in Neerpelt stopt dan is er toch ook een lijn van Neerpelt naar Eindhoven direct zonder overstap
phileas schreef:Ja maar die gaat niet naar Neerpelt. Die gaat alleen naar Hamont Station. Dat zal ook een goeie zijn als die doortrekt naar Neerpelt.
+ Nog 2 keer in een ander topic, waar Etienne wss ook op doelde.

Is er uberhaupt wel vraag naar zo'n bus?
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Hans schreef:.
. Ik had het niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk), was verrast vorige week toen ik het hoorde, maar men heeft een slimme oplossing bedacht.

Lijn 6 vind ik persoonlijk jammer, voor mensen rondom de haltes Refeling, Heikampen en Zuiderklamp is het toch een klere eind lopen/fietsen naar de HOV.
Lijn 12 heeft inderdaad alternatieven in de vorm van lijn 17 of 324.
Lijn 16 Hanevoet is halte Kastelenplein op redelijke loopafstand en de slinger route door Gestel wordt dan bediend door de 'vroege' lijn 15.
Ik ging er eigenlijk wel vanuit. Het was gewoon een behoorlijke schande van de Provincie om de reizigers zo erg in de kou te laten staan. Daarnaast was ook Hermes voorstander van deze ritten.
Ik ben wel benieuwd hoe dit in het rooster zit en de DRUs.
Enfin dat zal ik nog wel horen.

Goede zaak dat er serieus wordt geluisterd.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Jammer dat op lijn 8 de eerste rit niet tien minuten eerder gaat rijden, dan was op die lijn de eerste aankomst op het station ook voor 6:30 geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
phileas

Bericht door phileas »

Afbeelding

Zijn de lijnen 11, 18 en 19 toch stadsbussen?
Hainje

Bericht door Hainje »

Je afbeelding doet het niet (bij mij).

Nu zijn het nog nummers van de stadsdienst, na 11 december niet meer. Dan zijn het streeklijnen.
Zugführer
OVNL-beheerder

Bericht door Zugführer »

Komt omdat het een link naar de webpagina is, niet naar het plaatje.

Afbeelding

Lijkt me een blunder(tje), je kunt een bus van Eindhoven naar Weert moeilijk een stadsbus noemen :')
Plaats reactie