Dank je.iamthedutchdude schreef: ↑di 09 jul 2024, 10:07 Aanbestedingsleidraad, paragraaf 2.7.3 (pagina 16) en 5.1.2 (pagina 37)
Concessie Zeeland (2027-2038)
-
Re: Aanbesteding Zeeland
-
- Donateur
Dat staat op de site vd Provincie: Doorzeeland.nlEducation schreef: ↑wo 10 jul 2024, 19:15 Een pracht plan de nieuwe OV concessie met Flex variant.
Wie schrijft er nu zo'n artikel.
https://pitane.blue/2024/07/04/strijd-o ... aging-aan/
Ik citeerde dergelijk flauwekul al eerder.
https://www.reizendoorzeeland.nl/nieuws ... er-zeeland
Meerijden word in Zeeland steeds populairder

-
Is het al bekend met welk materieel Connexxion vanaf volgend jaar gaat rijden? Aangezien de huidige CNG bussen niet meer zouden mogen rijden vanaf 2025.
-
Nu men eindelijk een go heeft voor de verlenging is het raadzaam om de uitholling tijdig bekend te maken.
Wie schrijft er nu in op een vermoedelijk bijna geen winstgevend plan… ondanks de extra bijdrage van Provincie van 2 miljoen. De onzekerheid duurt ook voort voor de chauffeurs.
Wie schrijft er nu in op een vermoedelijk bijna geen winstgevend plan… ondanks de extra bijdrage van Provincie van 2 miljoen. De onzekerheid duurt ook voort voor de chauffeurs.
- ICE11
Discussie om "hubs" buiten de dorpskernen gaat verder, maar Harry vd Maas vindt het onveranderd prima: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/168 ... orpskernen
- Fris44
Ik blijf het interessant vinden dat politici lof blijven uiten over Flex-Ov, terwijl (naar mijn ervaring) menig reiziger veel liever een (soort van) voorspelbare lijnbus in plaats van een uitgeklede taxi. Van overstappen worden de meeste mensen ook niet heel blij.
-
Ze hebben het zelf verzonnen, als ze nu gaan toegeven dat het een ontzettend slecht idee is staan ze voor joker.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Omdat er volgens de provincie blijkbaar meerdere geïnteresseerde partijen zijn, heeft de provincie de inschrijftijd verlengd van eind oktober tot december.
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/10/11 ... concessie/
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/10/11 ... concessie/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Er worden vragen gesteld, net als de vorige keer, datum wordt uitgesteld omdat er geen concrete offertes zijn denk ik. Met 160000 DRU's kun je ook helemaal niets maar je moet als vervoerder wel 100 zero-emissie bussen aanschaffen plus de infrastructuur en dat kan allemaal pas over een aantal jaren. Dan heb je net iets meer dan de helft van de concessieduur om een dergelijke investering terug te verdienen, 70-80 miljoen, lijkt me sterk dat iemand dat ziet zitten met die concessieduur en grootte, 160000 DRU's is heel erg weinig.
-
De geruchten dat de inschrijfdatum opnieuw naar achteren wordt verschoven worden steeds sterker.
-
Aankomende maandag 16 december weten we het, om 12 uur gaat de kluis open, ben zeer benieuwd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Mijn vermoeden: geen inschrijvers en Zeeland gaat dan na lobbyen in Den Haag maar inbesteden. 

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
-
Wordt er dan bekend gemaakt wie er hebben ingeschreven of wie de consessie gaat rijden?
-
Wie er ingeschreven heeft. Wie de concessie krijgt wordt later bekend, rond eind februari, begin maart is de verwachting.
-
Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.
- Hainje
Gewoon bitcointje kraken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Haha, dat is een optie. Ik verwacht dat Oost-Brabant en Noordwest Noord Holland (idiote naam eigenlijk) lucratiever zijn.
-
In Zeeland is er nog nooit een dag winst gemaakt, alleen maar zware verliezen.CamilleKreemers schreef: ↑do 12 dec 2024, 17:26 Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.
-
Als ze OV nou eens lucratiever zouden maken... interessante reisproducten, goed ontwikkelde stadslijnen, actieve promotie, richten op de toeristen enz.
Maar ja joh, bij de provincie hebben ze er hele andere gedachten over met een gedeputeerde die zijn achterban het liefste in het dorp wil houden.
Maar ja joh, bij de provincie hebben ze er hele andere gedachten over met een gedeputeerde die zijn achterban het liefste in het dorp wil houden.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Zeg met dat gezuurpruim en vooringenomenheid richting de provincie wordt het ook niet beter 

-
Ik heb zelf genoeg acties ondernomen (samen in een OV-denktank) om de provincie op inhoud te helpen en als je ziet hoe daarop (niet) gereageerd wordt... om te huilen! Dan is een kritische aanpak van de provincie meer dan op zijn plaats, Waldo. Je woorden slaan dan ook de plank echt mis.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Het stadsnet in Middelburg en Vlissingen was in de vorige concessie best prima, maar zat erg leeg voor een stedelijk gebied met rond de 120.000 mensen.
In andere steden zoals Ede en Leeuwarden zitten de bussen naar mijn idee toch een stuk voller.
In andere steden zoals Ede en Leeuwarden zitten de bussen naar mijn idee toch een stuk voller.
Ik heb geen onderschrift
-
Zelfs in Limburg wordt het lijnennet aangepast en uitgebreid. En in Zeeland gaat men over tot het postkoetsenssysteem.
-
Kan dat ook komen omdat het best lastig te plannen is? Ik ben al een tijdje aan het puzzelen, maar kon gauw op lusjes uit die altijd nadelen hebben.sirvinniei schreef: ↑za 14 dec 2024, 09:31 Het stadsnet in Middelburg en Vlissingen was in de vorige concessie best prima, maar zat erg leeg voor een stedelijk gebied met rond de 120.000 mensen.
-
Zouden aansluitingen daar invloed op hebben. Een 133 met aankomst om. 00 en 30, terwijl de trein vertrekt om 29 en 59,betekent automatisch 30 minuten overstappen en de 133 vertrekt om 24 en 54.custermans schreef: ↑vr 13 dec 2024, 09:33In Zeeland is er nog nooit een dag winst gemaakt, alleen maar zware verliezen.CamilleKreemers schreef: ↑do 12 dec 2024, 17:26 Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.
Deze lijn kan belangrijk zijn vanuit het noorden, maar sluit waardeloos aan op de trein, die toch heel belangrijk is.
Hetzelfde met andere locaties, waardoor toch iets meer klanten de bus kunnen passen zoals de lange lus op de 134 waardoor naar Zuid Holland of Middelburg reizen onaantrekkelijker is.
Ik zal eens kijken wat ik ervan zou maken in hoofdlijnen. Ik geloof dat ik de oude telcijfers nog ergens heb in mijn drive van de vorige aanbesteding.