Concessie Zeeland (2027-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Post »

Aha, de gedeputeerde is jouw grote voorbeeld, duidelijk.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Nee.
Ik heb een schurfthekel aan mensen die niets presteren en hier mee geld kunnen verdienen. Sterker nog ze verdienen geld en laten een puinhoop achter.
Maar goed dat is ook een gave.
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Pfffff, wat een heisa weer.
Ik probeer het (letterlijk) van afstand te volgen, maar het is een soap. En het vervelende van zeep is dat net als je denkt dat je er vat op hebt het ding weer uit je hand glijdt.
Wat me tot nu toe is bijgebleven is dat de provincie zich erg druk maakt over de reismogelijkheden de provincie in en uit maar het niet nodig vindt voor de Zeeuwen om zich fatsoenlijk per OV binnen de provincie te kunnen verplaatsen.
TomSteyl schreef: do 02 jan 2025, 08:30 Het is te hopen dat de provincie niet te hard geschopt heeft en de overgang naar de nieuwe vervoerder een lange weg zal worden...
Het is al een lange weg, die krijg je niet meer kort.
Laten ze eerst maar eens een nieuwe vervoerder vinden. Druk maken om overgang kan daarna wel.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Kan me voorstellen dat Connexxion ook niet blij is met de reactie vanuit de provincie. Zou het trouwens kunnen zijn dat EBS en Arriva hun bieding alsnog kunnen intrekken nav de reuring tussen Connexxion en provincie?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Is de nieuwe vervoerder verplicht al personeel over te nemen of alleen de hoeveelheid personeel dat ze daadwerkelijk nodig hebben? Ik kan me voorstellen dat de nieuwe concessie minder personeel nodig heeft. Mocht Connexxion winnen dan zitten ze met een overschot aan personeel en zie daar maar weer vanaf te komen
teun

Bericht door teun »

Volgens mij is de doorstroom best aardig en ik had begrepen dat Connexxion net wanneer de concessie Zeeland afloopt wil gaan opschalen in HWGO.
custermans

Bericht door custermans »

ZO6176 schreef: vr 10 jan 2025, 08:29 Is de nieuwe vervoerder verplicht al personeel over te nemen of alleen de hoeveelheid personeel dat ze daadwerkelijk nodig hebben? Ik kan me voorstellen dat de nieuwe concessie minder personeel nodig heeft. Mocht Connexxion winnen dan zitten ze met een overschot aan personeel en zie daar maar weer vanaf te komen
Mocht CXX winnen? Die doen terecht niet mee met deze onzin.

De nieuwe vervoerder is verplicht om alle chauffeurs over te nemen, WP2000, de rest niet.
custermans

teun schreef: vr 10 jan 2025, 08:43 Volgens mij is de doorstroom best aardig en ik had begrepen dat Connexxion net wanneer de concessie Zeeland afloopt wil gaan opschalen in HWGO.
Het nieuwe plan zal 40 tot 50 arbeidsplaatsen kosten, gezien de vergrijzing binnen het korps zal gedwongen ontslag wel uitblijven gelukkig.

CXX heeft HWGO opnieuw gewonnen, daar moet men meer DRU's gaan rijden volgens het bestek, als je chauffeurs wil laten overplaatsten gaat dat een lieve duit kosten.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

custermans schreef: vr 10 jan 2025, 09:50
De nieuwe vervoerder is verplicht om alle chauffeurs over te nemen, WP2000, de rest niet.
En van het indirecte personeel het percentage wat nodig was voor de concessie. Hoeveel dat precies is en wie etc wordt in het artikel 40-overleg besproken in de periode voor de overgang.
Gr BasG
custermans

Klopt maar ik schat dat er daar van niemand meegaat en dat ze wat eigen volk regelen.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

custermans schreef: vr 10 jan 2025, 09:50
ZO6176 schreef: vr 10 jan 2025, 08:29 Is de nieuwe vervoerder verplicht al personeel over te nemen of alleen de hoeveelheid personeel dat ze daadwerkelijk nodig hebben? Ik kan me voorstellen dat de nieuwe concessie minder personeel nodig heeft. Mocht Connexxion winnen dan zitten ze met een overschot aan personeel en zie daar maar weer vanaf te komen
Mocht CXX winnen? Die doen terecht niet mee met deze onzin.

Ik heb mijn vraagstelling verkeerd geschreven. Ik bedoelde te zeggen als Connexxion meedeed en ze winnen dat ze dan teveel personeel hebben.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

TomSteyl schreef: vr 10 jan 2025, 08:14 Kan me voorstellen dat Connexxion ook niet blij is met de reactie vanuit de provincie. Zou het trouwens kunnen zijn dat EBS en Arriva hun bieding alsnog kunnen intrekken nav de reuring tussen Connexxion en provincie?
Nee, dat zou oneerlijk zijn voor de andere vervoerders. Dan zou je expres voordelig kunnen inschrijven en afhankelijk van de andere aanbieders of veranderde omstandigheden je wel of niet kunnen terugtrekken.
Ik heb geen onderschrift
ICE11

Bericht door ICE11 »

Heeft wel niet direct met de nieuwe concessie te maken, maar toch met hoe de gedeputeerde denkt dat het vervoer van de toekomst in Zeeland moet uitzien:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/170 ... -provincie

Dus, lieve Zeeuwen, bouw jullie priveleven toekomstig rondom de werktijden van de ambtenaren..... _O-
Vinny

Bericht door Vinny »

Ah de gedeputeerde heeft het concept van Greenwheels ontdekt (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Mag je eigenlijk onder invloed van drank en verdovende middelen wel werken?

Ik pak nog een bak popcorn en wacht vol spanning op een nieuwe aflevering. Ik verwacht nog wel wat nieuwe stories:

- Qbuzz Arriva trekt zich terug na herrekening om faillissement af te wenden.
- EBS heeft ongeldig bod.
- gemeenten beklagen zich over de verslechterde bereikbaarheid.
- Connexxion daagt Provincie vanwege laster.
- Provincie daagt EBS en Qbuzz om terugtrekking.
- Connexxion weigert OV tot aan nieuwe concessie uit te voeren.
- de miljoenen kostende hubs blijken vooral 'leeg'.
- Provinciebestuurder moet veld ruimen na blunders.

Heerlijk.
Laatst gewijzigd door huibf op di 14 jan 2025, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Qbuzz heeft niet ingeschreven op deze concessie
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Moet je nagaan hoe erg het is. :Y
CSA2

Bericht door CSA2 »

ICE11 schreef: ma 13 jan 2025, 17:38 Heeft wel niet direct met de nieuwe concessie te maken, maar toch met hoe de gedeputeerde denkt dat het vervoer van de toekomst in Zeeland moet uitzien:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/170 ... -provincie

Dus, lieve Zeeuwen, bouw jullie priveleven toekomstig rondom de werktijden van de ambtenaren..... _O-
Die rijden alleen in de spits waarschijnlijk en dan 1x per 2 uut... 😜 Wat een prutsprovincie is dit. Ik dacht dat NH erg was maar Zeeland spant de kroon...
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Zijn speculaas en azijn weer in de aanbieding?
Ik heb geen onderschrift
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Heeft er iemand nog valium? Ik begin me inmiddels wel een beetje te ergeren aan al die negatieve reacties op de komende aanbesteding. Ik ben het ermee eens dat het aanbod wel erg schraal wordt door zo in te zetten op vervoer op afroep, maar om de Gedeputeerde daar nou maandenlang zo ontzettend over te beledigen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

DPDelft waardeert het bovenstaande bericht.

Laten we elkaar in ieder geval respecteren ondanks de verschillende opvattingen.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

ArrivaBas schreef: wo 15 jan 2025, 19:00 Heeft er iemand nog valium? Ik begin me inmiddels wel een beetje te ergeren aan al die negatieve reacties op de komende aanbesteding. Ik ben het ermee eens dat het aanbod wel erg schraal wordt door zo in te zetten op vervoer op afroep, maar om de Gedeputeerde daar nou maandenlang zo ontzettend over te beledigen...
De gedeputeerde beledigd elke Zeeuw, tja.
Ik zal het de komende tijd 'm met rust laten laten, maar dan moet de Gedeputeerde wel zijn best doen, en dat lukt hem niet. :Y
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Berichten over EBS en de politieke situatie in Israël afgesplitst naar een ander, reeds bestaand topic
Education

Bericht door Education »

Als FLEX doet wat het belooft is de redenering van de gedeputeerde prima.
Op SD kan men kiezen uit 700 opstap en uitstapplaatsen. De test zal het uitwijzen.
De app is duidelijk en je betaalt de OV prijs.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Er is een nieuwe idee opgedoken, simpelweg het combineren van lijnen 50, 20, 132 en 395 tot een doorgaande lijn: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/171 ... -rotterdam
Plaats reactie