Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Chrysa schreef: wo 12 feb 2025, 12:01 Ik heb het idee dat alle streeklijnen die Businext 's middags rijdt met Integro's gereden worden. De enige plek waar ik iets anders tegen ben gekomen is lijn 615, waar een Limburgse ambassador op zat.

Zelf heb ik nu vaker wel dan niet een BravoDirect Volvo op lijn 122. *O*
Ambassador en Citaro ben ik ook al tegengekomen. Chauffeurs bij BusiNext hebben vaak een eigen bus dus de kans is groot als steeds dezelfde chauffeurs rijden je ook steeds dezelfde bussen ziet rijden.

Dat je Volvo's op de streek tegenkomt is omdat er te weinig VDL's zijn maar ruim genoeg Volvo's in Breda. Er zijn 3 Volvo omlopen maar er staan 6 of 7 Volvo's in Breda. Er rijden dus dagelijks Volvo's mee op de streekdienst
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

@ArrivaBas:

Ik zag hem net ook rijden, hij reed Hintham binnen en ik was op weg naar huis van werk.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: wo 12 feb 2025, 19:08
Dat je Volvo's op de streek tegenkomt is omdat er te weinig VDL's zijn maar ruim genoeg Volvo's in Breda. Er zijn 3 Volvo omlopen maar er staan 6 of 7 Volvo's in Breda. Er rijden dus dagelijks Volvo's mee op de streekdienst
Ik kwam er net zelfs een tegen op de A2 naar Utrecht. Verder staat er nu een Intouro in Waalwijk voor rijtijdmetingen. :')
RobertT

Bericht door RobertT »

Jasper073 schreef: wo 12 feb 2025, 21:49 @ArrivaBas:

Ik zag hem net ook rijden, hij reed Hintham binnen en ik was op weg naar huis van werk.
Ook in Tilburg vanavond op lijn 4 een Fries,om 19.35 op het station
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De 117 van 16:42 en de 119 van 16:45 vanaf station Breda rijden allebei met een Integro. Een vrouw in een rolstoel die op dit tijdstip naar Zevenbergen wilde was zacht gezegd behoorlijk boos hierover.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Duintje88

Bericht door Duintje88 »

Die 117 was een Mercedes Intouro. Hierop had een lagevloerbus moeten zitten maar als er echt geen andere bus meer is dan is het liever een hogevloerbus dan geen bus. Normaal zou deze omloop een gelede bus moeten hebben maar daar is nogal en tekort in op dit moment.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Dat zal, maar dan moet de vervoerder wel alternatief vervoer organiseren voor een passagier in een rolstoel. Als dat niet gebeurt kan de vervoerder een boete krijgen zoals we eerder zagen bij Qbuzz in het noorden.
Gr BasG
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Duintje88 schreef: vr 14 feb 2025, 20:20 Die 117 was een Mercedes Intouro. Hierop had een lagevloerbus moeten zitten maar als er echt geen andere bus meer is dan is het liever een hogevloerbus dan geen bus. Normaal zou deze omloop een gelede bus moeten hebben maar daar is nogal en tekort in op dit moment.
Die rit 117 van 16:42 was toch echt een Mercedes Integro van BusiNext. Ik reed de rit van een half uur eerder en kwam hem tegen in Klundert toen ik terug naar Breda reed.

De rit van 15;42 is wel een rit die met geleed hoort te rijden en werd ook gereden met geleed.
BasGeluk schreef: vr 14 feb 2025, 20:40 Dat zal, maar dan moet de vervoerder wel alternatief vervoer organiseren voor een passagier in een rolstoel. Als dat niet gebeurt kan de vervoerder een boete krijgen zoals we eerder zagen bij Qbuzz in het noorden.
15 minuten later ging de volgende 119. Vervangend vervoer zal er vast niet binnen 15 minuten geweest zijn.
Duintje88

Bericht door Duintje88 »

excuus was inderdaad een Integro van businext. Een uur eerder was een rit van arriva die met een intouro uitgevoerd werd. kwam namelijk een Intouro tegen op de 117. en dat was weldegelijk de rit die normaal geleed rijdt namelijk zelf al 2x gereden in mn dienst.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik denk dat je je vergist in de dag. Wat Suus plaatste was donderdag. Toen reed er geen Intouro op de 117 op die gelede rit maar gewoon een gelede. Gisteren reed er inderdaad wel een Intouro op die rit die nornaal met geleed rijd.
Duintje88

Bericht door Duintje88 »

klopt blijkbaar heb ik een dag overgeslagen :oops:
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

De Arriva 9218 heeft inmiddels Bravo-stickers.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Ziet er niet uit
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Zeggen de concessie-eisen niet dat de bussen in rood-wit moeten zijn?
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Klopt. Alleen in Breda worden ze niet op de lijndienst ingezet maar alleen voor instructieritten gebruikt. Daarvoor zouden ze niet in de Brabantse kleuren hoeven te zijn lijkt mij Maar zoals wel een beetje te verwachten viel is het al zeker 2 keer voorgekomen dat er 1 op de lijndienst terechtkwam. Voor Oost Brabant is het een ander verhaal want daar worden ze wel gepland op de lijndienst ingezet.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

@ Michael:

Klein vraagje van mij dan,
Worden de ex-Friese bussen in Oost-Brabant dan wel in het Brabants jasje gedaan ? omdat die wel in dienst worden gezet ??
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Geen idee of ze dat gaan doen. In Breda hebben ze alleen Bravo en provincie Noord Brabant stickers gekregen. De 9217 rijdt op dit moment trouwens oo de stadsdienst van Breda rond _O_
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Vanaf maandag 10 maart vinden er een aantal wijzigingen in de dienstregeling plaats:

- Busstation Roselaar in Roosendaal gaat vernieuwd worden waardoor de bussen halteren op de Burgemeester Freijterslaan.
- Alle bussen gaan weer de gebruikelijke route via de Vlaszak rijden en de halte Vlaszak word weer in gebruik genomen.
- de lijnen 327 en 328 gaan in Oosterhout niet meer door de Hoogstraat rijden maar gaan via de Bovensteweg en de N629 naar Dongen. De halte Oosteind, Provincialeweg word dan in gebruik genomen.
Duintje88

Bericht door Duintje88 »

Michael schreef: di 18 feb 2025, 18:57 Geen idee of ze dat gaan doen. In Breda hebben ze alleen Bravo en provincie Noord Brabant stickers gekregen. De 9217 rijdt op dit moment trouwens oo de stadsdienst van Breda rond _O_
De bedoeling is om deze bussen niet in te zetten in de dienst maar mocht er echt geen andere bus beschikbaar zijn wordt het een uitzondering ivm. groot materieel tekort. liever een bus die niet aan de eisen voldoet dan geen bus ;) .
Fleur2011

Bericht door Fleur2011 »

Wat ik me afvraag waarom het in Tilburg wel mag in in Breda niet?
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik zie dat de carnavalsbussen zijn begewerkt. Mooi.
Echter die van Breda 850 t/m 855 staan er niet tussen.
De pagina's bestaan echter al wel, alleen waren ze tot 2022 onderdeel van het zaterdagnachtnet.

Hoe kunnen we nu deze pagina's hergebruiken ? zodat het ook tijdelijke carnavalslijnen worden ?
PS. deze lijnen reden ook carnaval 2023, 2024

de foldertjes staan op https://www.bravo.info/nieuws/extra-bus ... s-carnaval

Die van 2024 kan je overigens ook nog vinden via google "dienstregeling carnaval 2024 pdf"
Die van 2023 kan je nog vinden op: https://indebuurt.nl/breda/carnaval/nac ... 4/#slide-7
Hainje

Bericht door Hainje »

Fleur2011 schreef: za 22 feb 2025, 22:23 Wat ik me afvraag waarom het in Tilburg wel mag in in Breda niet?
Misschien zijn de materieel eisen in Oost wat losser dan in West? Of het is gewoon een beslissing geweest vanuit het management in Breda om de Friese bussen zo min mogelijk op lijndienst in te zetten.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

De eis voor de huisstijl is in heel de provincie gelijk. Qua milieu en leeftijdseisen voldoen ze prima. Ze zijn immers 2 jaar jonger dan de Brabantse bussen. Een bus moet dus in de Brabantse huisstijl rijden. Ik zag overigens van de week een foto voorbijkomen van een ex Friese Citea die in de Brabantse kleuren was gespoten/gestickerd. Welke het was weet ik niet want hij had verder nog geen bestickering.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Als de huisstijl in heel de provincie gelijk is, waarom zijn de Bravo direct bussen van Hermes dan zo anders qua huisstijl ??
en dan bedoel ik die VDL Citea SLFA-181 Electric

Vandaag reed de 9206 weer rond op Lijn 3 - 4 Rosmalen Kruiskamp
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Geen idee waarom dat is. Overigens gaat Arriva binnenkort met de refit van de BrabantLiners beginnen. Je kan dus in de komende maanden al BrabantLiners met de nieuwe bestickering tegen gaan komen.
Plaats reactie