Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Chrysa schreef: ↑wo 12 feb 2025, 12:01
Ik heb het idee dat alle streeklijnen die Businext 's middags rijdt met Integro's gereden worden. De enige plek waar ik iets anders tegen ben gekomen is lijn 615, waar een Limburgse ambassador op zat.
Zelf heb ik nu vaker wel dan niet een BravoDirect Volvo op lijn 122.
Ambassador en Citaro ben ik ook al tegengekomen. Chauffeurs bij BusiNext hebben vaak een eigen bus dus de kans is groot als steeds dezelfde chauffeurs rijden je ook steeds dezelfde bussen ziet rijden.
Dat je Volvo's op de streek tegenkomt is omdat er te weinig VDL's zijn maar ruim genoeg Volvo's in Breda. Er zijn 3 Volvo omlopen maar er staan 6 of 7 Volvo's in Breda. Er rijden dus dagelijks Volvo's mee op de streekdienst
Michael schreef: ↑wo 12 feb 2025, 19:08
Dat je Volvo's op de streek tegenkomt is omdat er te weinig VDL's zijn maar ruim genoeg Volvo's in Breda. Er zijn 3 Volvo omlopen maar er staan 6 of 7 Volvo's in Breda. Er rijden dus dagelijks Volvo's mee op de streekdienst
Ik kwam er net zelfs een tegen op de A2 naar Utrecht. Verder staat er nu een Intouro in Waalwijk voor rijtijdmetingen.
De 117 van 16:42 en de 119 van 16:45 vanaf station Breda rijden allebei met een Integro. Een vrouw in een rolstoel die op dit tijdstip naar Zevenbergen wilde was zacht gezegd behoorlijk boos hierover.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Die 117 was een Mercedes Intouro. Hierop had een lagevloerbus moeten zitten maar als er echt geen andere bus meer is dan is het liever een hogevloerbus dan geen bus. Normaal zou deze omloop een gelede bus moeten hebben maar daar is nogal en tekort in op dit moment.
Dat zal, maar dan moet de vervoerder wel alternatief vervoer organiseren voor een passagier in een rolstoel. Als dat niet gebeurt kan de vervoerder een boete krijgen zoals we eerder zagen bij Qbuzz in het noorden.
Duintje88 schreef: ↑vr 14 feb 2025, 20:20
Die 117 was een Mercedes Intouro. Hierop had een lagevloerbus moeten zitten maar als er echt geen andere bus meer is dan is het liever een hogevloerbus dan geen bus. Normaal zou deze omloop een gelede bus moeten hebben maar daar is nogal en tekort in op dit moment.
Die rit 117 van 16:42 was toch echt een Mercedes Integro van BusiNext. Ik reed de rit van een half uur eerder en kwam hem tegen in Klundert toen ik terug naar Breda reed.
De rit van 15;42 is wel een rit die met geleed hoort te rijden en werd ook gereden met geleed.
BasGeluk schreef: ↑vr 14 feb 2025, 20:40
Dat zal, maar dan moet de vervoerder wel alternatief vervoer organiseren voor een passagier in een rolstoel. Als dat niet gebeurt kan de vervoerder een boete krijgen zoals we eerder zagen bij Qbuzz in het noorden.
15 minuten later ging de volgende 119. Vervangend vervoer zal er vast niet binnen 15 minuten geweest zijn.
excuus was inderdaad een Integro van businext. Een uur eerder was een rit van arriva die met een intouro uitgevoerd werd. kwam namelijk een Intouro tegen op de 117. en dat was weldegelijk de rit die normaal geleed rijdt namelijk zelf al 2x gereden in mn dienst.
Ik denk dat je je vergist in de dag. Wat Suus plaatste was donderdag. Toen reed er geen Intouro op de 117 op die gelede rit maar gewoon een gelede. Gisteren reed er inderdaad wel een Intouro op die rit die nornaal met geleed rijd.
Klopt. Alleen in Breda worden ze niet op de lijndienst ingezet maar alleen voor instructieritten gebruikt. Daarvoor zouden ze niet in de Brabantse kleuren hoeven te zijn lijkt mij Maar zoals wel een beetje te verwachten viel is het al zeker 2 keer voorgekomen dat er 1 op de lijndienst terechtkwam. Voor Oost Brabant is het een ander verhaal want daar worden ze wel gepland op de lijndienst ingezet.
Geen idee of ze dat gaan doen. In Breda hebben ze alleen Bravo en provincie Noord Brabant stickers gekregen. De 9217 rijdt op dit moment trouwens oo de stadsdienst van Breda rond
Vanaf maandag 10 maart vinden er een aantal wijzigingen in de dienstregeling plaats:
- Busstation Roselaar in Roosendaal gaat vernieuwd worden waardoor de bussen halteren op de Burgemeester Freijterslaan.
- Alle bussen gaan weer de gebruikelijke route via de Vlaszak rijden en de halte Vlaszak word weer in gebruik genomen.
- de lijnen 327 en 328 gaan in Oosterhout niet meer door de Hoogstraat rijden maar gaan via de Bovensteweg en de N629 naar Dongen. De halte Oosteind, Provincialeweg word dan in gebruik genomen.
Michael schreef: ↑di 18 feb 2025, 18:57
Geen idee of ze dat gaan doen. In Breda hebben ze alleen Bravo en provincie Noord Brabant stickers gekregen. De 9217 rijdt op dit moment trouwens oo de stadsdienst van Breda rond
De bedoeling is om deze bussen niet in te zetten in de dienst maar mocht er echt geen andere bus beschikbaar zijn wordt het een uitzondering ivm. groot materieel tekort. liever een bus die niet aan de eisen voldoet dan geen bus .
Ik zie dat de carnavalsbussen zijn begewerkt. Mooi.
Echter die van Breda 850 t/m 855 staan er niet tussen.
De pagina's bestaan echter al wel, alleen waren ze tot 2022 onderdeel van het zaterdagnachtnet.
Hoe kunnen we nu deze pagina's hergebruiken ? zodat het ook tijdelijke carnavalslijnen worden ?
PS. deze lijnen reden ook carnaval 2023, 2024
Fleur2011 schreef: ↑za 22 feb 2025, 22:23
Wat ik me afvraag waarom het in Tilburg wel mag in in Breda niet?
Misschien zijn de materieel eisen in Oost wat losser dan in West? Of het is gewoon een beslissing geweest vanuit het management in Breda om de Friese bussen zo min mogelijk op lijndienst in te zetten.
De eis voor de huisstijl is in heel de provincie gelijk. Qua milieu en leeftijdseisen voldoen ze prima. Ze zijn immers 2 jaar jonger dan de Brabantse bussen. Een bus moet dus in de Brabantse huisstijl rijden. Ik zag overigens van de week een foto voorbijkomen van een ex Friese Citea die in de Brabantse kleuren was gespoten/gestickerd. Welke het was weet ik niet want hij had verder nog geen bestickering.
Als de huisstijl in heel de provincie gelijk is, waarom zijn de Bravo direct bussen van Hermes dan zo anders qua huisstijl ??
en dan bedoel ik die VDL Citea SLFA-181 Electric
Vandaag reed de 9206 weer rond op Lijn 3 - 4 Rosmalen Kruiskamp
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Geen idee waarom dat is. Overigens gaat Arriva binnenkort met de refit van de BrabantLiners beginnen. Je kan dus in de komende maanden al BrabantLiners met de nieuwe bestickering tegen gaan komen.