Tram Maastricht - Hasselt
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Ik heb toch liever Arriva dan de NMBS hoor. Is iets betrouwbaarder. :')
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Erm...
En sinds wanneer rijdt de NMBS op Heerlen - Herzogenrath - Aken? :')
En sinds wanneer rijdt de NMBS op Heerlen - Herzogenrath - Aken? :')
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Terwijl het twintig jaar zonder overstap kon op zo'n kippeneindje vinden we het nu opeens acceptabel dat je op het station voor/na de grens maar moet overstappen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Maastricht-Aken is met lijn 350 goed bediend, maar zowel Maastricht-Luik als Heerlen-Aken gaan er echt wel op vooruit met een drielandentrein, mocht Arriva die goed rijdend krijgen. Het blijft een stoptrein in een krimpregio, dus heel veel geld moet er niet tegenaan worden gegooid, maar in het algemeen is dit juist wat Limburg nodig heeft naar mijn mening, in plaats van afdankertjes van de NMBS of een overstap in Herzogenrath voor een reis van 20-25 km tussen de twee grote steden in het gebied.
Die drielandentrein komt komt toch echt ook in België (A)Aking schreef:Erm...
En sinds wanneer rijdt de NMBS op Heerlen - Herzogenrath - Aken? :')
請勿靠近車門
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Op die bus is mijn weekendvrij niet geldig, dus dat ding is geen alternatief :N
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Die overstap heb ik dan al in de afgelopen 2 jaar tijd nooit gezien toen ik die kan op ging. Moest altijd naar spoor 1 om daar minstens 5 tot 10 minuten te wachten op een trein naar AachenAking schreef:Want?
Meestal heb ik een cross-platformoverstap van 1-3 minuten in Herzogenrath, dat vind ik op zich nog best acceptabel :Y
(los natuurlijk van het feit dat het allemaal lintsletmeuk is in die hoek -o- )
En gisteren had de NS in een keer een personeelstekort op Heerlen - Herzogenrath.... ach ja maakt toch niet uit... Die trein rijdt toch het hele Pinkpop weekeinde niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Heerlen - Aken is overigens prima te doen met lijn 44. Zeker als je in het centrum van Aken wilt zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Desalniettemin zou het voor met name Parkstad Limburg en ook wat andere steden als Sittard, Roermond en Eindhoven wel weer handig zijn als er weer rechtstreeks per trein tussen Heerlen en Aachen wordt gereden. Lijn 350 tussen Maastricht en Aachen is wel echt concurrerend met de trein, alleen al door de hogere frequentie. Lijn 44 is al een stuk minder concurrerend, want zo snel is die buslijn ook weer niet.
Ik ben benieuwd of er door de overstap in Herzogenrath al veel reizigers uit de trein zijn gejaagd en of Arriva deze reizigers überhaupt kan terughalen.
Ik ben benieuwd of er door de overstap in Herzogenrath al veel reizigers uit de trein zijn gejaagd en of Arriva deze reizigers überhaupt kan terughalen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Lijn 44 is alleen handig als je naar de binnenstad van Aken wil.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Wanneer gaat die tram nu rijden?
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Niet. Dat is nou net de reden voor de topickick... (A)
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Het is dus afgeblazen. In Belgie hadden ze toch tot aan de grens het railbed klaar en er waren toch al wat goederentreinen.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Ik ben niet geheel onder de indruk van je leesvaardigheden...
Maar een korte samenvatting: de goederenlijn is alweer wat jaren buiten gebruik en verder dan Lanaken was er nog niets gebeurd. Infrabel gaat de lijn niet aanleggen of beheren maar hebben wel een parallel lopende spoorbaan waaraan aanpassingen aan de overwegen nodig zijn en dat niet gebudgetteerd, wat gelijk de oorzaak is dat deze tram er vooralsnog niet komt.
Het parallel lopen van de tram en trein tussen Hasselt en Bilzen was mijn reden om niet voor een tram naar een trein te pleiten.
Maar een korte samenvatting: de goederenlijn is alweer wat jaren buiten gebruik en verder dan Lanaken was er nog niets gebeurd. Infrabel gaat de lijn niet aanleggen of beheren maar hebben wel een parallel lopende spoorbaan waaraan aanpassingen aan de overwegen nodig zijn en dat niet gebudgetteerd, wat gelijk de oorzaak is dat deze tram er vooralsnog niet komt.
Het parallel lopen van de tram en trein tussen Hasselt en Bilzen was mijn reden om niet voor een tram naar een trein te pleiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Maar zoals gebruikelijk luisteren de politici, vervoerders en infrabeheerders niet naar Suus maar naar zichzelf.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Een treinverbinding lijkt me ook een goed idee. Men zou een nieuw station kunnen bouwen aan de Nierstraat in Diepenbeek. Daar ben je op 500 meter van de universiteit.
Dat het een tram moet worden, lijkt me vooral een politieke zet. Onder de vorige federale Belgische regeringen werd er wat betreft spoorwegen enkel in mega grote projecten geïnvesteerd die van nationaal belang waren. Denk aan de hoge snelheidslijn, de spoorlijn naar de luchthaven van Brussel en de nieuwe grote stations in de grote steden. Men deed weinig voor het lokale vervoer.
Binnen de Vlaamse regering was het makkelijker om dit project te realiseren.
In de huidige politieke situatie lijkt me dat wat anders. Er komen nu eindelijk wel lokale treinen en zelfs spoorlijnen bij. Het is zelfs omgekeerd en er gebeurd nu weinig voor het openbaar vervoer op Vlaams niveau.
Dat het een tram moet worden, lijkt me vooral een politieke zet. Onder de vorige federale Belgische regeringen werd er wat betreft spoorwegen enkel in mega grote projecten geïnvesteerd die van nationaal belang waren. Denk aan de hoge snelheidslijn, de spoorlijn naar de luchthaven van Brussel en de nieuwe grote stations in de grote steden. Men deed weinig voor het lokale vervoer.
Binnen de Vlaamse regering was het makkelijker om dit project te realiseren.
In de huidige politieke situatie lijkt me dat wat anders. Er komen nu eindelijk wel lokale treinen en zelfs spoorlijnen bij. Het is zelfs omgekeerd en er gebeurd nu weinig voor het openbaar vervoer op Vlaams niveau.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Gisteren was ik onderweg van Aken naar Heerlen en had ook geen overstap op dezelfde perron. Heel irritant als je met een vertraging aankomt en moet rennen voor de aansluiting.cassie127 schreef: Die overstap heb ik dan al in de afgelopen 2 jaar tijd nooit gezien toen ik die kan op ging. Moest altijd naar spoor 1 om daar minstens 5 tot 10 minuten te wachten op een trein naar Aachen
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Tram Maastricht - Hasselt
https://www.1limburg.nl/mogelijk-toch-w ... =section-1
Of het goed of slecht nieuws is laat ik aan jullie over
Er is dus toch geld en het doel is om de tram alsnog in 2023 te laten rijden. Al heb ik er geen vertrouwen meer in...
Of het goed of slecht nieuws is laat ik aan jullie over
Er is dus toch geld en het doel is om de tram alsnog in 2023 te laten rijden. Al heb ik er geen vertrouwen meer in...
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Nou, dan is het wachten op het nieuws welk project uitgesteld of geschrapt wordt ten gunste van deze tram...
Degene die dan in hun wensen/belangen geschaad worden.. zullen dan wel op de barricaden springen..
Degene die dan in hun wensen/belangen geschaad worden.. zullen dan wel op de barricaden springen..
Re: Tram Maastricht - Hasselt
In België zijn in oktober de lokale verkiezingen (gemeenteraad en provincies zijn daar altijd tegelijkertijd) en volgend jaar de traditionele moeder alle verkiezingen (Federaal, Gewestelijk en Europees zijn ook tegelijkertijd) dus je ziet nu dat in België opeens allerlei dingen worden afgerond of weer nieuw leven ingeademd krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Volledige bericht: https://www.ovpro.nl/tram/2019/03/29/be ... aastricht/Belgische burgemeester tegen tramlijn Hasselt-Maastricht
De burgemeester van Hasselt ziet geen heil in de tramlijn tussen Hasselt en Maastricht. Steven Vandeput denkt dat de tramverbinding beter kan worden geschrapt, zodat het daarvoor bestemde geld in andere OV-projecten kan worden gestoken. Dit zei hij tegen de Belgische zender TVL. Eigenlijk is al gestart met de voorbereidende werkzaamheden.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Mooi zo. Weg met dat tramplan, nu liever een reactivatie als gedecentraliseerde spoorlijn met een treindienst die wordt aanbesteed. Dat zijn overigens twee dingen die in Belgie niet bestaan omdat de Walen en vakbonden dwarsliggen, waardoor dit soort gekunstelde tramplannen bedacht moeten worden omdat trams een Vlaamse bevoegdheid zijn en treinen federaal.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
De openingspost van dit topic was wel zo veelbelovend. Alweer 5 jaar geleden trouwens.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Lijkt me ook geen project waarbij haast geboden is.
Re: Tram Maastricht - Hasselt
Effe wachten.... Nog effe wachten... Pizza!Gest schreef:Nog even wachten: https://www.1limburg.nl/beslissing-over ... -vertraagd
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten