Pagina 1 van 1

Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 19:18
door JuulStikkelbroek
Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

De Nederlandse Spoorwegen verbeteren eind dit jaar de treindienst tussen Heerlen en Sittard. Vanaf dat moment zal er vrijwel de hele dag twee keer per uur een stoptrein in beide richtingen rijden.

Lees meer op http://www.limburger.nl/article/2014022 ... en_Sittard.

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: ma 24 feb 2014, 19:50
door Etienne
Volgens mij kan dit topic wel geïntegreerd worden met het topic over de dienstregeling 2015 :?:

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: di 25 feb 2014, 17:53
door JuulStikkelbroek
Klopt. Hier had ik niet aan gedacht, excuses. :)

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: di 25 feb 2014, 18:40
door Nitein-Repart
Zijn vier treinen tussen Heerlen en Sittard niet erg veel in de daluren?

Misschien beter om 1 IC op alle stations tussen Heerlen en Sittard te laten stoppen in de daluren om 1 sprinter uit te sparen?

Arnhem-Ede is al helemaal erg, om in het dal ipv 1 keer per uur, verplicht 2 keer per uur lucht te moeten vervoeren.

Wel ben ik blij dat Zevenbergen, Oudenbosch en Breda-Prinsenbeek naar een halfuursbediening gaan in de daluren. Zijn toch aardig grote kernen, waarbij een uursdienst vrij mager is.

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 01:04
door Hainje
Hoezo? Langs de lijn Sittard - Heerlen wonen al snel zo'n 100.000 mensen, dat terwijl de gemeenten Halderberge en Moerdijk (waar Oudenbosch en Zevenbergen in liggen) net de 65.000 aantikt en dan liggen die plaatsen ook niet echt geconcentreerd langs het spoor. Dus het reizigerspotentieel van de trein is feitelijk ook nog een stuk kleiner dan op het traject in Limburg (waar alles relatief vlak langs het spoor is gebouwd). Het voor- en natransport duurt daar in Brabant dus in feite ook nog eens aanzienlijk langer, wat het gebruik van de trein (voor de keuzereiziger) ook niet veel aantrekkelijker maakt.

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 08:25
door Nitein-Repart
Kijk eerst naar de reizigersaantallen van de stations. Dan zie je dat Zevenbergen, Oudenbosch en Prinsenbeek een stuk beter scoren dan de Limburgse stations en al helemaal beter dan Oosterbeek en Wolfheze*

Ik vraag me af of Oosterbeek en Wolfheze niet beter gesloten kunnen worden. Oosterbekers pakken liever de bus en reizen om via Arnhem. Wolfheze is een klein dorpke.

Re: Meer treinen tussen Heerlen en Sittard

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 09:54
door Tom
Een uurdienst kan voor sommige mensen ook een reden zijn om niet met de trein te reizen. Doordat vanaf december overal minimaal 2x per uur wordt gereden, sluiten treinen beter op elkaar aan of wordt in ieder geval de wachttijd verkort. Het treinproduct wordt daarmee aantrekkelijk en levert mogelijk nieuwe reizigers op.