huibf schreef:Leuk. Ik kom er dagelijks.
Plan spoorzone loopt al zo'n 25 jaar.... Gemeente Deurne is nogal traag.
Er liggen tekeningen klaar, incluis de tekeningen van het stationsgebouw als ik me niet vergis.
Parkje aan de noordzijde (parkeerplaats gaat daar dan weg). en een busstationnetjes met 3 perrons.
Ook de plannen voor een parkeergarage, 3-deks liggen klaar, aan de zuidkant.
ergens op deurne.nl staat dat, zal eens verder zoeken, morgen.
Luchtfietserij die 3-Deksparkeergarage in Deurne,volgens mij krijg je 1 parkeerdek niet eens vol.....
huibf schreef:Opzich is het gebouw van Deurne niets mis mee. Wel de panden eromheen, zoals het al 10 jaar lege hotelpand.
Groen is het wel, zeker aan de noordkant bij de bussen, best fraai zelfs.
Het groen ziet er netjes uit,alleen het snoeiwerk kan beter. Rond het hele stationsplein staan lelijke panden,daarnaast is het asfalt van belgische kwaliteit en is de hele stoep verzakt,onkruid rukt op bij de parkeerplaats.Maar de slechte staat van de wegen is niets bijzonders in krimpgemeente Deurne.
huibf schreef:Breadpit heeft lekkere broodjes en een toilet. En een gescheiden wachtruimte !
Fietsenstalling uitbreiding wordt aan gewerkt. Ik dacht dat er dadelijk plaats is voor 2500 fietsen, en dat is nog te weinig.
Voor de goede orde. Helmond haalt dat niet....
Helmond heeft nu 3000 plekken voor fietsers. Deurne heeft rond de 3800 reizigers per dag dus meer dan 2500 plaatsen is niet nodig . Helmond heeft rond 7800 reizigers per dag
(dus meer dan 2x zo veel,en niet gelijke omvang zoals wel eens wordt beweert) .
fogeltje schreef:Ik kijk net nog eens naar de buurtbussen. De 468 doortrekken naar het station lijkt geen optie, hij heeft 1 minuut keertijd bij het ziekenhuis en 9 minuten in Boekel. Er zal te weinig rek in die lijn zitten. Om van het station het knooppunt te maken ipv ziekenhuis zul ook iets met de routes van de 462 en 466 moeten doen en volgens mij kom je dan al snel uit op een lusroute wat volgens mij onwenselijk is. Dan kun je net zo goed het knooppunt voor de buurtbussen bij het ziekenhuis leggen. Ze hebben ook vrij onregelmatige tijden (lijn 462 pauzeert in de middag en de 466 heeft een anderhalfuursdienst volgens mij), dus om dat goed te laten aansluiten op het station op andere lijnen en de trein is toch al lastig. Wil je dat doen, moet je naar een uurdienst en daar zal geen geld voor zijn. Een tweeuursdienst zal de lijnen te onaantrekkelijk maken.
Wat betreft de busdiensten zie ik liever dat Veolia zich wat coöperatief opstelt zodat de 26 en 27 aan elkaar gekoppeld zouden kunnen worden (al dan niet de 26 in die vorm geheel aan Veolia teruggeven). Wellicht keert Hermes in 2016 terug in Limburg en blijft men in de regio Eindhoven rijden, dan kan voor Deurne weer iets moois verzonnen worden.
Lijn 23/26 hebben hier natuurlijk ook mee te maken. Lijn 468 wordt dan waarschijnlijk ingekort tot Bakel met overstap op de bus Helmond-Bakel-Milheeze-Deurne-Meijel en frequentieverhoging op de rest van het traject.
Eigenlijk had
Lijn 26 Meijel Busstation - Helmond Station in die tijd al een halfuursdienst tussen Helmond en Milheeze kunnen vormen samen met
Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station weet niet of het ooit is besproken. Maarja in die tijd was mijn interesse voor het ov weggezakt,dus zelf zou ik er niet mee zijn gekomen.
@Hermes terug in Limburg,CXX wilde toch samen met Veolia fuseren ? Laat ze maar beginnen met een proefproject door lijn 26,27,75 aan elkaar koppelen tot Venray-Roermond via Deurne. Diensten uitvoeren vanuit Venray en Roermond en het inhuurprobleem is opgelost.