Waar haal je deze informatie vandaan?michiel71 schreef:Er is gekozen voor alternatief ED 1.2: Een internationale trein die in Nederland in de plaats komt van één van de twee IC's,
en op traject Venlo - Düsseldorf - Hamm wordt geïntegreerd met de RE13 (Maas-Wupper-Express).
[...]
Deze keeroplossing kost €6,3 miljoen.
Intercity Eindhoven - Duitsland
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Eindhoven vertrek -.19
Venlo aankomst -.58/vertrek -.05
Düsseldorf Hbf aankomst .08
Düsseldorf Hbf vertrek -.49
Venlo aankomst -.56/vertrek -.03
Eindhoven aankomst -.41
Keertijd Eindhoven 38 minuten
Venlo aankomst -.58/vertrek -.05
Düsseldorf Hbf aankomst .08
Düsseldorf Hbf vertrek -.49
Venlo aankomst -.56/vertrek -.03
Eindhoven aankomst -.41
Keertijd Eindhoven 38 minuten
Re: Reizigersaantallen en bediening trein rondom Eindhoven
Heb mijn twijfels of een extra Intercity nog wel past. De stopper naar Eindhoven - Deurne snoept aardig wat capaciteit weg, net als de vele goederentreinen en wat verdwaalde leegmaterieelritten. Het grootste probleem lijkt mij echter Tongelre Aansluiting, waar geen fly-over is maar wel overkruisnormenWubbo schreef:Hmm, ik weet nog niet of ik gelukkig word van deze uitwerking. Door de keuze voor het vervangen van een IC krijg je keringen in Eindhoven waarvan niet zeker is of ze passen, een extra overstap voor mensen die over Eindhoven heen reizen maar ook een ongelijke halfuurdienst tussen Eindhoven en Venlo, omdat gekozen is voor een variant waarbij 1x per uur een sprinter doorrijdt tussen Deurne en Venlo. Hoe je het ook doet: ergens gaan je halfuren dus ongelijk worden. Opvallend is dat dat nergens in het rapport benoemd wordt (of ik heb er net overheen gelezen).
Misschien toch maar iets meer ambitie tonen en de trein als extra trein rijden tussen Eindhoven en Venlo?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Als dit gaat rijden op het moment dat die omleidingen voor het derde spoor Zevenaar - Emmerich klaar zijn moet het passen op Tongelre (wellicht niet in de meest optimale tijdsligging, daar maakt het rapport ook een opmerking over) omdat er daar dan minder goederen hoeven te rijden.
Je moet hoe dan ook iets doen rond Tongelre tenzij je daar nog in de ligging van de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] zit die je vervangt. Daar zit de uitwerking van Michiel71 in ieder geval niet, die zit wel behoorlijk dicht achter de [serie=Sprinter|2018|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] waarvan de vraag is of dat past.
Je moet hoe dan ook iets doen rond Tongelre tenzij je daar nog in de ligging van de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] zit die je vervangt. Daar zit de uitwerking van Michiel71 in ieder geval niet, die zit wel behoorlijk dicht achter de [serie=Sprinter|2018|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] waarvan de vraag is of dat past.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] in zijn huidige vorm blijft bestaan. NS heeft zelf aangegeven dat de rechtstreekse verbinding Venlo-Utrecht niet perse heilig is. En in 2025 zou er ook een extra IC tussen Breda en Eindhoven moeten rijden: die zou ipv de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] door kunnen rijden naar Venlo.
Ook de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zou weer naar Venlo door kunnen rijden. Het Locov deed die suggestie zodat Den Haag op deze manier een internationale trein zou krijgen, als goedmaker voor het verliezen van de Benelux.
Ook de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zou weer naar Venlo door kunnen rijden. Het Locov deed die suggestie zodat Den Haag op deze manier een internationale trein zou krijgen, als goedmaker voor het verliezen van de Benelux.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De vraag is: toch naar Düsseldorf Hbf (en verder naar Hamm) of toch naar Köln Hbf. Vroeger was Köln Hbf "vrijwel" nonstop; nu zijn er 6 extra stops en rijden er alleen maar stoptreinen. Soms is het van of naar Mönchengladbach Hbf sneller om via Neuss Hbf te rijden richting Köln Hbf.
-
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Köln heeft enorme capaciteitsproblemen, Düsseldorf heeft meer ruimte voor meer treinen die ook kunnen keren. Dan is het logischer om naar Düsseldorf te rijden in mijn ogen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Daar had ik inderdaad te weinig rekening mee gehouden. Als je rekening houdt met de infra van de toekomst dan kan de onderhoudswerkplaats in Maastricht (er even van uitgaande dat deze dan nog NS Flirt onderhoudt) het leegmat aangeleverd krijgen via de Maaslijn via Nijmegen-Venlo. Dat scheelt onnodige LM-treinen rond Eindhoven/Tongelre. Hetzelfde geldt uiteraard voor het Arriva-materieel wat waarschijnlijk ook niet meer in Eindhoven te zien zal zijn.Wubbo schreef:Als dit gaat rijden op het moment dat die omleidingen voor het derde spoor Zevenaar - Emmerich klaar zijn moet het passen op Tongelre (wellicht niet in de meest optimale tijdsligging, daar maakt het rapport ook een opmerking over) omdat er daar dan minder goederen hoeven te rijden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Als alles doorgaat en dat weet je natuurlijk nooit, gaat er dan een stop- en sneltrein rijden vanaf en naar Venlo. Ik zou de stop in Moenchengladbach Hbf wat korter maken (met het keren). Kan me niet voorstellen dat Venlo - Viersen nonstop wordt. Maar belangrijkste; laat eerst maar het tweede spoor tussen Duelken en Kaldenkirchen aanleggen.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Zo als het er naar uit ziet wordt Eindhoven-Düsseldorf een sneltrein die tussen Helmond en Mönchengladbach als stoptrein rijdt.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
En de IC van en naar Venlo stopt dan alleen in Helmond?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
IC blijft net zo vaak stoppen als nu maar rijdt dan nog maar één keer per uur tussen Eindhoven en Venlo.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Bron: pagina 32 EurekaRail-rapport Maart 2018 - Nota Voorkeursalternatief internationale treindienst Eindhoven - DüsseldorfYanaike schreef:Waar haal je deze informatie vandaan?michiel71 schreef:Er is gekozen voor alternatief ED 1.2: Een internationale trein die in Nederland in de plaats komt van één van de twee IC's,
en op traject Venlo - Düsseldorf - Hamm wordt geïntegreerd met de RE13 (Maas-Wupper-Express).
[...] Deze keeroplossing kost €6,3 miljoen.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Verhoging baansnelheid tussen Venlo & Eindhoven zou ook een oplossing kunnen zijn voor een langere keertijd in Eindhoven.Roeland schreef:Ik zou zeggen: schrap één halte (Helmond?) waardoor je in Eindhoven een langere kering krijgt. Dat kost geen € 6,3 mln, lijkt mij.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De baanvaksnelheid kan eenvoudig worden opgewaardeerd tot 160 km/h
Alleen is er dan weer een extra intercity nodig voor Eindhoven - HelmondRoeland schreef:Ik zou zeggen: schrap één halte (Helmond?) waardoor je in Eindhoven een langere kering krijgt. Dat kost geen € 6,3 mln, lijkt mij.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat hangt er van af of je die snelheid ook daadwerkelijk kan rijden: de sprinters en de goederentreinen daar zijn niet zo snel.michiel71 schreef:Verhoging baansnelheid tussen Venlo & Eindhoven zou ook een oplossing kunnen zijn voor een langere keertijd in Eindhoven.Roeland schreef:Ik zou zeggen: schrap één halte (Helmond?) waardoor je in Eindhoven een langere kering krijgt. Dat kost geen € 6,3 mln, lijkt mij.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Zowel IC Schiphol-Venlo als de RE Eindhoven-Hamm stoppen overal tussen Helmond en Venlo.groningen schreef:En de IC van en naar Venlo stopt dan alleen in Helmond?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik neem toch niet aan dat die treinen gaan stoppen op Helmond Brouwhuis...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Pardon, moet zijn tussen Deurne en Venlo. Dus de stations waar de huidige IC naar/van Schiphol stopt.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Nee, de RE stopt niet tussen Helmond en Venlo. Om Horst-Sevenum en Blerick toch 2x/uur te bedienen wordt een sprinter doorgetrokken van Deurne naar Venlo. Zie pagina 13 van het eindrapport.en-es schreef:Zowel IC Schiphol-Venlo als de RE Eindhoven-Hamm stoppen overal tussen Helmond en Venlo.groningen schreef:En de IC van en naar Venlo stopt dan alleen in Helmond?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik vind dat nou echt een 'papieren' oplossing. De dienstregeling wordt er niet beter of klantvriendelijker door. Ik zou toch kijken naar de mogelijkheid om de trein als toegevoegde snelle reismogelijkheid in te zetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Tja, een trein Eindhoven-Düsseldorf die tussen Venlo en Mönchengladbach boemelt. Maar goed, wereldplaatsen als Breyell en Boisheim krijgen tenminste een rechtstreekse verbinding met het nog wereldser Eindhoven.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het zal helaas moeten, want het rapport gaat uit van maximaal 1 miljoen passagiers per jaar, dat zijn er 80 per uur per richting over de hele dag. Daar valt geen business case mee te maken voor twee treinen per uur, althans niet zonder subsidie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Waardeloze trein als het binnenlandse huidige vervoer erop achteruit gaat voor een in mijn ogen weer een prestigeproject.
De trein zal moeten rijden bovenop het huidige aanbod OF een van de ICs worde simpeleeg doorgetrokken naar Dusseldorf.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet en als het eerste niet kan (rijden die goederentreinen tegen die tijd niet over de betuwelijn?) Dan het tweede.
De trein zal moeten rijden bovenop het huidige aanbod OF een van de ICs worde simpeleeg doorgetrokken naar Dusseldorf.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet en als het eerste niet kan (rijden die goederentreinen tegen die tijd niet over de betuwelijn?) Dan het tweede.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De bestaande IC's doortrekken tot Düsseldorf is helaas afgekeurd, omdat er teveel vertragingsrisico zou zijn. Zelfs al zou dat in mijn ogen een goede kans zijn, omdat je dan bijvoorbeeld rechtstreekse treinen vanaf Den Haag naar Düsseldorf kan inleggen. En ook in 2026 is er nog steeds goederenverkeer over Venlo, dan zijn er twee paden per uur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten