Je behoudt sowieso 1x/uur een goede aansluiting. Prima toch voor het beperkte aantal reizigers op dat traject. Richting Utrecht kan je altijd nog overstapvrij komen. Buslijnen in die regio rijden sowieso vaak maar 1x/uur.Wubbo schreef:Treinaansluitingen in Eindhoven en Venlo, en vast nog een busaansluiting.
Intercity Eindhoven - Duitsland
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik ben niet heel erg bekend met de capaciteit van ICNG, maar het zou kunnen. Er wordt een minimum van 240 zitplaatsen en 12 fietsplaatsen per treinstel geeist, één mindervalidentoilet, minstens zeven deuren per treinzijde en tussen de 50-70% van de zitplaatsen in vis-a-vis opstelling.samsam538 schreef:Weet iemand of de ICNG voldoet aan het programma van eisen?reisthijs schreef:Die plannen zijn er dus nog steeds. Het nieuws is dat men de verbinding Eindhoven-Düsseldorf precies volgens die plannen wil gaan aanbesteden.
Dat staat te lezen in het programma van eisen dat te vinden is op
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2018D55087
Komt allemaal wel erg dicht in de buurt van de FLIRT3 zoals Abellio nu tussen Arnhem en Düsseldorf rijdt. Die heeft 251 zitplaatsen, ook zeven deuren en 12-15 fietsplaatsen. En dat er op de eerste pagina van de PvE een gestileerde FLIRT3 staat is vast ook een hint :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
ICNG zou heel geschikt zijn voor een doorgaande IC Den Haag - Düsseldorf maar voor een RE Eindhoven-Düsseldorf lijkt een FLIRT inderdaad het meest voor de hand te liggen.
Al zou de regio-versie van de Coradia Stream ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Anders staat die trein een uur in Eindhoven te niksen, dan zou er een extra treinstel nodig te zijn. Dan wordt het geheel te duur.
Wel of niet stoppen in Deurne (of ergens anders) maakt dus heel veel uit.
Al zou de regio-versie van de Coradia Stream ook een mogelijkheid kunnen zijn.
De IC gaat niet 10 minuten in Venlo wachten. Het hele plan draait er om dat die trein in minder dan 70 minuten een slag Venlo-Eindhoven-Venlo kan rijden. Een stop in Helmond past nog net, een stop in Deurne niet.huibf schreef:Overigens las ik in de eerdere rapporten dat het Best zo kan zijn dan er in Deurne gestopt gaat worden. Als de IC in Venlo toch 10 minuten moet wachten op vrijliggende paden is die stop gerust te maken.
Anders staat die trein een uur in Eindhoven te niksen, dan zou er een extra treinstel nodig te zijn. Dan wordt het geheel te duur.
Wel of niet stoppen in Deurne (of ergens anders) maakt dus heel veel uit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Waar baseer je dit op?reisthijs schreef:De IC gaat niet 10 minuten in Venlo wachten. Het hele plan draait er om dat die trein in minder dan 70 minuten een slag Venlo-Eindhoven-Venlo kan rijden. Een stop in Helmond past nog net, een stop in Deurne niet.
Anders staat die trein een uur in Eindhoven te niksen, dan zou er een extra treinstel nodig te zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat baseer ik op wat dat hier eerder al uitgebreid besproken is.
Een van de lastigste punten in het hele verhaal is het keren van die trein in Eindhoven.
Lang keren kost niet alleen meer materieel, er is ook meer infrastructuur voor nodig.
Een van de lastigste punten in het hele verhaal is het keren van die trein in Eindhoven.
Lang keren kost niet alleen meer materieel, er is ook meer infrastructuur voor nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ja, en dus gaat er (voor zo ver ik weet) gekeerd worden in Best, zie ook: https://www.spoorpro.nl/wpcontent/uploa ... eldorf.pdf
Dan weet ik niet waar je die 70 minuten vandaan haalt, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk als je nog op en neer naar Best moet. Het lijkt er op dat er juist wel lang gekeerd gaat worden.
En waar baseer je op dat die IC niet 10 minuten gaat wachten in Venlo? Hoeveel zijn het er dan wel volgens jou, en waar haal je dat vandaan?
Dan weet ik niet waar je die 70 minuten vandaan haalt, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk als je nog op en neer naar Best moet. Het lijkt er op dat er juist wel lang gekeerd gaat worden.
En waar baseer je op dat die IC niet 10 minuten gaat wachten in Venlo? Hoeveel zijn het er dan wel volgens jou, en waar haal je dat vandaan?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het verschil in Venlo tussen aankomst uit, en vertrek naar Düsseldorf is nu 69 minuten. Er van uitgaande dat daar niet veel aan verandert, is dat de beschikbare tijd bij kort keren, of een uur meer bij lang keren.
Dat de trein minder dan 10 minuten stilstaat in Venlo volgt uit de beloofde reistijd Düsseldorf-Eindhoven van 1:40.
Dat de trein minder dan 10 minuten stilstaat in Venlo volgt uit de beloofde reistijd Düsseldorf-Eindhoven van 1:40.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
In de PvE staat dat de trein technisch geschikt moet zijn voor een stop van 2 minuten in Venlo. Dat is ook ongeveer het maximale als je streeft naar maximaal 1u40m. Als je de huidige IC + RE13 plus de huidige overstap in Venlo optelt dan kom ik op een reistijd 1u48m.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
In het PvE staat duidelijk dat in lijn met PHS gereden moet worden.huibf schreef:Zovele in Eindhoven, een een oninteressante scheve verbinding.regenmaker schreef:Welke aansluitingen zouden dan verloren gaan volgens jou?
Wie zit er te wachten een een paar minuten tijdwinst voor de IC ? In principe blijven Horst Sevenum en Blerick 2x per uur bedient (zei het met 3 stops in Helmond). Deurne verliest een IC en gaat terug van 4 naar 3 treinen (1 IC en 2 sprinters) in een scheve frequentie.
Dus wat maakt het nu echt die ene IC stop in Deurne uit omwille van een snellere IC.
De grootste winst zit 'm in het niet hoeven overstappen (en dus minder kans op het missen van de aansluiting in Venlo).
Overigens las ik in de eerdere rapporten dat het Best zo kan zijn dan er in Deurne gestopt gaat worden. Als de IC in Venlo toch 10 minuten moet wachten op vrijliggende paden is die stop gerust te maken.
Aankomst in Ehv zou daarmee gelijk moeten zijn met de huidige aankomst, zodat een overstap op Ehv-Shl blijft bestaan.
Voor Hm verandert er daarmee niets, het ene half uur de 3500 (Vl-Shl) en het andere half uur de internationale.
Alleen in Vl zou de internationale later kunnen vertrekken dan de 3500 nu (3 stops, 6 minuten)
De vervangende sprinter zou dan in het pad van de vervallen 3500 kunnen rijden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Link doet het niet 404.Yanaike schreef:Ja, en dus gaat er (voor zo ver ik weet) gekeerd worden in Best, zie ook: https://www.spoorpro.nl/wpcontent/uploa ... eldorf.pdf
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Zo wel?huibf schreef:Link doet het niet 404.Yanaike schreef:Ja, en dus gaat er (voor zo ver ik weet) gekeerd worden in Best, zie ook: https://www.spoorpro.nl/wpcontent/uploa ... eldorf.pdf
https://www.spoorpro.nl/wp-content/uplo ... eldorf.pdf
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Yes. Maar dat stuk len ik al
In dat stuk staat ook expliciet vermeld dat extra stops tussen Eindhoven en Venlo goed mogelijk is vanwege keer- en wachttijden.
In dat stuk staat ook expliciet vermeld dat extra stops tussen Eindhoven en Venlo goed mogelijk is vanwege keer- en wachttijden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Als ik dat document lees, vraag ik mij vooral af waarom Deurne, Horst-Sevenum en Blerick overgeslagen moeten worden en er een of andere vage 1x/uur oplossing moet komen, terwijl de trein vervolgens wel gewoon vrolijk stopt in Kaldenkirchen, Breyell, Boisheim, Dülken en Viersen en dan daarna moet kopmaken in Mönchenglabbach. Zo schiet het natuurlijk nooit op.huibf schreef:Yes. Maar dat stuk len ik al
In dat stuk staat ook expliciet vermeld dat extra stops tussen Eindhoven en Venlo goed mogelijk is vanwege keer- en wachttijden.
Doe het dan gewoon in één keer goed en kies voor een snelle trein bovenop de bestaande ICs en SPRs in Nederland en bovenop de huidige RE in Duitsland, en dan alleen maar stops in Eindhoven, Venlo, Mönchengladbach, Düsseldorf en misschien nog Neuss. Het liefst zou ik ook nog iets doen aan het kopmaken in Mönchengladback, maar dat zal wel een lastig verhaal worden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dank u.
Dat meen ik ook, waarom zou een of ander prestigeproject moeten wijken ten koste van de regio de een steeds groter bereikbaarheidsprobleem heeft. De snelwegen en provinciale wegen zitten potdicht.
Je lost met die internationale IC geen probleem op. Je maakt de dagelijkse onbereikbaarheid voor forenzen alleen maar groter en de af en toe reiziger naar Düsseldorf.
Een trein zonder overstap in Venlo is natuurlijk er fijn, ik zou m zeker gaan gebruiken.
Of je stopt alleen in in Eindhoven, Venlo en Düsseldorf en uiteraard bovenop de huidige treinen.
Dat meen ik ook, waarom zou een of ander prestigeproject moeten wijken ten koste van de regio de een steeds groter bereikbaarheidsprobleem heeft. De snelwegen en provinciale wegen zitten potdicht.
Je lost met die internationale IC geen probleem op. Je maakt de dagelijkse onbereikbaarheid voor forenzen alleen maar groter en de af en toe reiziger naar Düsseldorf.
Een trein zonder overstap in Venlo is natuurlijk er fijn, ik zou m zeker gaan gebruiken.
Of je stopt alleen in in Eindhoven, Venlo en Düsseldorf en uiteraard bovenop de huidige treinen.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat past niet tussen Venlo en Vierssen. Een internationale trein zoals nu wordt voorgesteld is een prima verbetering. Gezien de reizigersaantallen op Horst en met name Blerick zou daar 1x per uur ruim voldoende zijn
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Nee, je creert een nog drukkere a67 en N270.playertwo schreef:Dat past niet tussen Venlo en Vierssen. Een internationale trein zoals nu wordt voorgesteld is een prima verbetering.
Een behoud van eenzelfde freqentie op de stations tussen Eindhoven en Venlo.
Dus
2 sprinters Eindhoven-Venlo
2 ICs met stops in Helmond en Deurne. Overweeg tussen 7.30 en 8.30 richting Ehv. en tussen 16.30 en 17.30 uit EHV op station Horst-Sevenum.
Op deze manier behoud iedereen zijn freqentie
De reizigers naar Dusseldorf zxijn ook content want er is geen overstap in Venlo.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ja. maar NS zal niet graag 4x/uur lucht vervoeren tussen Deurne en Venlo.huibf schreef: 2 sprinters Eindhoven-Venlo
2 ICs met stops in Helmond en Deurne. Overweeg tussen 7.30 en 8.30 richting Ehv. en tussen 16.30 en 17.30 uit EHV op station Horst-Sevenum.
Op deze manier behoud iedereen zijn freqentie
De reizigers naar Dusseldorf zxijn ook content want er is geen overstap in Venlo.
En reizigers uit Sevenum en Blerick zitten ook niet te wachten op slakkengang met de "stadsdienst Helmond".
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Maar die 4 keer per uur in Deurne is hard nodig.
Vanaf Deurne puilen de treinen uit. In Helmond kan er amper nog volk bij.
Maar zoals gebruikelijk heeft men oogkleppen op en gast men voor de buhne een IC optuigen naar Dusseldorf
En 4x per uur naat Venlo is ook bezopen in de opzet zoals men voorsteld.
Vanaf Deurne puilen de treinen uit. In Helmond kan er amper nog volk bij.
Maar zoals gebruikelijk heeft men oogkleppen op en gast men voor de buhne een IC optuigen naar Dusseldorf
En 4x per uur naat Venlo is ook bezopen in de opzet zoals men voorsteld.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het lijkt er inderdaad op dat veel verbindingen opgeofferd worden voor een prestigeproject die na een paar jaar alweer gestaakt gaat worden. Maastricht-Brussel revisited.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
In tegenstelling tot Maastricht-Brussel gaat het hier niet om een proef, maar om een verbinding die gelijk voor 15 jaar in een concessie gegoten wordt.
Wat ergens wel jammer is, het maakt het lastig om in de tussentijd over te gaan op een andere (betere) dienstregeling.
Wat ergens wel jammer is, het maakt het lastig om in de tussentijd over te gaan op een andere (betere) dienstregeling.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De vervangende sprinter wordt dan de 3e sprinter.huibf schreef:Maar die 4 keer per uur in Deurne is hard nodig.
Vanaf Deurne puilen de treinen uit. In Helmond kan er amper nog volk bij.
Maar zoals gebruikelijk heeft men oogkleppen op en gast men voor de buhne een IC optuigen naar Dusseldorf
En 4x per uur naat Venlo is ook bezopen in de opzet zoals men voorsteld.
Het regionale initiatief voor 4 sprinters per uur past hier perfect in.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Deurne gaat terug naar 3x per uur. 1x per uur een IC en 2x per uur een startende sprinter. Als die trein toch al vol is zoals je stelt heeft het stoppen in Deurne ook geen meerwaarde, maar kan je prima opstappen in de sprinter (richting Eindhoven) en zou de trein richting Venlo te Deurne moeten leeg lopen. Als ze ter compensatie een sprinter doortrekken is dat een afdoende compensatie omdat er op Eindhoven - Helmond - Venlo zelfs een frequentieverhoging plaatsvindt van 2 naar 3 treinen per uur. Met 4379 reizigers per dag volgens de cijfers van 2016 is dat nog steeds een prima bedieninghuibf schreef:Maar die 4 keer per uur in Deurne is hard nodig.
Vanaf Deurne puilen de treinen uit. In Helmond kan er amper nog volk bij.
Maar zoals gebruikelijk heeft men oogkleppen op en gast men voor de buhne een IC optuigen naar Dusseldorf
En 4x per uur naat Venlo is ook bezopen in de opzet zoals men voorsteld.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het gaat ook om bereikbaarheid. De A67 en N270 zitten nu al stapvol. Dus elke versobering lijdt tot een nog grotere onbereikbaarheid. Maar dat boeit niemand. Een prestigeproject op-en-top!
Het huidige idee is 1 startende sprinter in Deurne, 1 sprinter op het volledige traject, 1 IC in de huidige uitvoering en dus 1 IC die alleen stopt in Helmond. Met een beetje wil is Deurne best inpasbaar. Dat blijkt ook uit het document, pag 25.
Het huidige idee is 1 startende sprinter in Deurne, 1 sprinter op het volledige traject, 1 IC in de huidige uitvoering en dus 1 IC die alleen stopt in Helmond. Met een beetje wil is Deurne best inpasbaar. Dat blijkt ook uit het document, pag 25.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Nee, het doel moet niet zijn om Deurne in te passen. Het doel moet zijn om de IC Düsseldorf in te passen (zonder dat dat ten kosten gaat van de huidige treindienst).
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De reizigersvraag tussen Eindhoven en een willekeurige Duitse stad is zo laag dat geen enkele verslechtering van de bediening acceptabel is. Ik wil ook in herinnering roepen dat bijvoorbeeld een stad als Venlo in percentage één van de allerlaagste OV-gebruik kent van de Nederlandse grote steden. De agglomeratie Venlo heeft zo'n 80.000 inwoners en slechts 6.000 treinreizigers. Hoorn is even groot en kent 19.000 reizigers. Dat is een enorm verschil.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten