Intercity Eindhoven - Duitsland
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Venlo heeft wel meer dan 8000 reizigers, alleen zie je dat niet in de statistieken omdat die met Arriva reizen.
En onderschat het aantal grensoverschrijdende reizigers bij Venlo niet, het valt mij elke keer weer op hoeveel reizigers er in de Eurobahn zitten. Ook de hoeveelheid bagage dat mensen meenemen valt op, een (nu erg korte) overstap minder kan dat alleen nog maar verbeteren.
En onderschat het aantal grensoverschrijdende reizigers bij Venlo niet, het valt mij elke keer weer op hoeveel reizigers er in de Eurobahn zitten. Ook de hoeveelheid bagage dat mensen meenemen valt op, een (nu erg korte) overstap minder kan dat alleen nog maar verbeteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik vind wel dat een verbetering van een internationaal treinproduct niet ten koste mag gaan van het binnenlandse treinproduct, maar daar begint het op Eindhoven-Venlo wel op te lijken. Eerder zagen we dat al op Maastricht-Liège waarbij Eijsden dicht moest en Maastricht Randwyck geen bediening meer richting het zuiden kreeg om maar de IC Brussel passend te krijgen. Ik zie liever dat de huidige constructie van 2x/uur een sprinter tussen Eindhoven en Deurne en 2x/uur een IC Eindhoven-Venlo die vabaf Deurne alle stations bedient behouden blijft en dat de RE13 op strategische momenten (werkdagen van 6:00 tot 10:00 en van 14:00 tot 19:00 en zaterdag van 9:00 tot 18:00, in de kerst- en zomervakantie en op speciale dagen wordt hiervan afgeweken) doorrijdt naar Eindhoven waarbij er onderweg niet gestopt wordt tussen Venlo en Eindhoven. Hierbij krijg je voor de meeste mensen de meest duidelijke dienstregeling en het scheelt ook een aantal vervelende keringen doordat niet allerlei treinen maar 1x/uur rijden. Nadeel is dat het Duitse materieel suboptimaal gebruikt wordt en er vanuit Eindhoven soms wel en soms niet een directe trein naar Duitsland vertrekt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Is 1x/uur Flixbus wellicht de oplossing voor rechtstreeks Eindhoven - Dusseldorf?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Er lijkt mij maar zeer weinig overlap te zitten tussen Flixbus-reizigers en de beoogde treinreizigers.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De directie van Flixbus ziet niets in klokvaste verbindingen. Ook niet voor de trein.Roeland schreef:Is 1x/uur Flixbus wellicht de oplossing voor rechtstreeks Eindhoven - Dusseldorf?
https://www.xing.com/news/klartext/ein- ... tiver-2752
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Klokvaste dienstregelingen zijn vooral zinvol in gebieden waar een redelijk gelijkmatig reispatroon bestaat. De reiziger verwacht dan ook een bepaalde regelmaat in de dienstregeling en de overstappen zijn goed geregeld. In Duitsland en Frankrijk waar vaak over langere afstanden maar minder regelmatig gereisd wordt (geen vaste forensenreis, maar incidentele zaken-, toeristische reizen) heeft een klokvaste dienstregeling vaak meer nadelen terwijl het voor de reiziger ook niet profijtelijk is. Die moet zijn reis toch al beter voorbereiden, met bijv. reserveringen en dergelijke.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Wat zijn dan de nadelen?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
In Duitsland krijgen treinen die in patroon liggen voorrang bij de toebedeling van treinpaden. Dat en het gebrek aan geschikt materieel zorgen dat Flixtrain niet zo hard groeit als men zelf had gewild. Bovendien is Duitsland nu eindelijk gestart met het ontwerpen van een "nationale" dienstregeling in plaats van een dienstregeling per deelstaat (regionale treindiensten sluiten op de randen van deelstaten vaak beroerd aan), waardoor klokvastheid alleen maar belangrijker wordt.Vinny schreef:Klokvaste dienstregelingen zijn vooral zinvol in gebieden waar een redelijk gelijkmatig reispatroon bestaat. De reiziger verwacht dan ook een bepaalde regelmaat in de dienstregeling en de overstappen zijn goed geregeld. In Duitsland en Frankrijk waar vaak over langere afstanden maar minder regelmatig gereisd wordt (geen vaste forensenreis, maar incidentele zaken-, toeristische reizen) heeft een klokvaste dienstregeling vaak meer nadelen terwijl het voor de reiziger ook niet profijtelijk is. Die moet zijn reis toch al beter voorbereiden, met bijv. reserveringen en dergelijke.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ook in Frankrijk wordt er steeds meer met een klokvaste dienstregeling gewerkt, op rustige momenten zijn er dan eventueel gaten in de dienstregeling. De drukkere TGV's naar Parijs, treinen in de regio's Parijs-Île-de-France, Elzas, Lotharingen, Nord-Pas-de-Calais en Rhône-Alpes zijn vrijwel volledig klokvast. Met de hervormingen in de komende paar jaar zal dat alleen maar verbeteren.Vinny schreef:Klokvaste dienstregelingen zijn vooral zinvol in gebieden waar een redelijk gelijkmatig reispatroon bestaat. De reiziger verwacht dan ook een bepaalde regelmaat in de dienstregeling en de overstappen zijn goed geregeld. In Duitsland en Frankrijk waar vaak over langere afstanden maar minder regelmatig gereisd wordt (geen vaste forensenreis, maar incidentele zaken-, toeristische reizen) heeft een klokvaste dienstregeling vaak meer nadelen terwijl het voor de reiziger ook niet profijtelijk is. Die moet zijn reis toch al beter voorbereiden, met bijv. reserveringen en dergelijke.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Voor de exploitant zijn dat: treinen rijden op tijdstippen wanneer er nauwelijks vraag is, maar om op het 'vaste' patroon uit te komen en een ander nadeel is dat er soms langer gekeerd moet worden om zo beter in het schema te passen.Wubbo schreef:Wat zijn dan de nadelen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Persinformatie door de VRR: https://www.vrr.de/de/presse/direkte-zu ... esseldorf/
Vanaf December 2025 zal RE13 tot Eindhoven rijden.
Vanaf December 2025 zal RE13 tot Eindhoven rijden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
^^ Dat is nog ver weg, kan nog een hoop gebeuren in de tussentijd.
Als ik het goed begrijp moet een nieuwe vervoerder dit gaan uitvoeren (concessie loopt eind 2025 af).
Als ik het goed begrijp moet een nieuwe vervoerder dit gaan uitvoeren (concessie loopt eind 2025 af).
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
In het nederlands:ICE11 schreef:Persinformatie door de VRR: https://www.vrr.de/de/presse/direkte-zu ... esseldorf/
Vanaf December 2025 zal RE13 tot Eindhoven rijden.
https://www.ed.nl/eindhoven/nederland-e ... ~abee67c8/
En
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/299 ... eurne-mokt
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Gelukkig blijft er nu in Eindhoven niemand zitten in de IC3500. Daarom kan je de RE13 wel 1x per uur de IC Eindhoven-Venlo laten overnemen. :neg:ICE11 schreef:Persinformatie door de VRR: https://www.vrr.de/de/presse/direkte-zu ... esseldorf/
Vanaf December 2025 zal RE13 tot Eindhoven rijden.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Beter te laat dan nooit. Alhoewel in zes en een half jaar nog veel kan gebeuren!
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Laten we dat hopen zodat de regionele reiziger niet de sjaak is en nog meer wordt geconfronteerd met een slechtere bereikbasrheid zowel op het sppor als om de sjokvolle wegen.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De echte oplossing was natuurlijk het doortrekken van de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Düsseldorf of Köln geweest...
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat is allang een gepasseerd station volgens de kenners hier.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Een snellere trein tussen Venlo en Mönchengladbach is alleen mogelijk als iemand in Duitsland bereid is om de volledige lijn Venlo - Viersen dubbelsporig te maken. Dat lijkt ook deze keer weer niet te gebeuren, dus dan blijft het bij 1 reizigerstrein per uur die tussen de goederentreinen door wordt gemanoeuvreerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Inschrijvingen voor de verlengde RE13 van/naar Eindhoven moeten op 13 juli ingeleverd zijn bij de VRR. I&W is geen contractpartner bij deze aanbesteding.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Uit betrouwbare bron vernomen dat er op de RE13 in ieder geval een andere vervoerder gaat rijden dan de huidige...
Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat had ik ook al begrepen van de vakbond bij Keolis in Frankrijk. Tenzij de Duitse tak financieel nog terug op de rails komt is het in 2034 afgelopen met de Eurobahn.
Ik durf ook niet met zekerheid te stellen of NS/Abellio zich heeft ingeschreven. Er wordt werkterrein behouden voor NS, maar het bedrijf maakt door de crisis in Nederland in ieder geval pas op de plaats en ook daar gaat het nu in NRW niet zo lekker.
Ik durf ook niet met zekerheid te stellen of NS/Abellio zich heeft ingeschreven. Er wordt werkterrein behouden voor NS, maar het bedrijf maakt door de crisis in Nederland in ieder geval pas op de plaats en ook daar gaat het nu in NRW niet zo lekker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De winnaar van deze concessie, die nu in december 2026 zal starten, is Start. Dat is een dochteronderneming van DB Regio.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... dusseldorf
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... dusseldorf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Hopelijk gaan ze rijden met de Flirt-treinen die ze ook hebben richting Arnhem. Die treinen kunnen 25 kV aan en hebben ETCS waardoor ze in theorie ook door kunnen rijden naar Den Haag via de hogesnelheidslijn.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ze gaan Eindhoven - Dusseldorf rijden, niet naar Den Haag
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten