Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Helaas heeft de reiziger weinig te vertellen dus die kan Veolia wel uitkotsen maar dat heeft geen invloed op de uitslag..
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
En een DB/Arriva bijvoorbeeld heeft dat allemaal niet wil je zeggen?Obus schreef:Ik verwacht dat de NS/Abellio gaat winnen. Ze hebben poen, plannen, ervaring en macht.
Dat mag alleen als ze eerst nieuwe kopen.Obus schreef:De NS kan na elektrificatie zijn dubbeldekkers op het traject laten rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Maar er zijn volgend jaar wel statenverkiezingen.Thom91 schreef:Helaas heeft de reiziger weinig te vertellen dus die kan Veolia wel uitkotsen maar dat heeft geen invloed op de uitslag..
De mortuis nil nisi bene
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Als ze dit winnen zullen ze sowieso nieuwen moeten kopen lijkt mij, dat kunnen ze nooit met de huidige materialen redden.reisthijs schreef:Dat mag alleen als ze eerst nieuwe kopen.Obus schreef:De NS kan na elektrificatie zijn dubbeldekkers op het traject laten rijden.
Of ze moeten alle ouwe treinen wat aan de zijkant staat gaan gebruiken, maar goed het meeste wil je niet gebruiken daar van.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Dat was toch de bedoeling ? Een sterfhuisconstructie voor veolia en connexxion die inschrijft op alle voormalige veolia concessies, om zo alsnog een verkapte fusie af te dwingen.Dagren schreef:Wat voor voordeel heeft dat voor Veolia? Volgens mij betekent dat het einde van Veolia namelijk. ;)Frans F schreef:Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
De eisen aan het treinmaterieel zijn:Carlos0_0 schreef:Als ze dit winnen zullen ze sowieso nieuwen moeten kopen lijkt mij, dat kunnen ze nooit met de huidige materialen redden.
Of ze moeten alle ouwe treinen wat aan de zijkant staat gaan gebruiken, maar goed het meeste wil je niet gebruiken daar van.
Nijmegen-Venlo-Roermond (Maaslijn)
Dieseltreinstellen (DMU) Gebouwd na 2000 (met eventuele (gedeeltelijke) inzet in overgangsjaar 2021.
Elektrische treinstellen (EMU) gebouwd na 2014 (met eventuele (gedeeltelijke) inzet in overgangsjaar 2021, met uitzondering van overgenomen elektrische treinstellen van de Heuvellandlijn.
Maastricht Randwyck- Heerlen-Kerkrade-Centrum (Heuvellandlijn)
Roermond-Sittard-Maastricht Randwyck en Sittard-Heerlen
Elektrische treinstellen (EMU) gebouwd na 2014, met uitzondering van overgenomen treinstellen van de Heuvellandlijn.
Voor elektrische stellen mag je dus naast de huidige stellen geen materieel inzetten dat gebouwd is voor 2014 (dus ook niet de huidige SLT's). Wel kan je reserve materieel halen uit een pool van materieel dat vanaf nu wordt gebouwd. Dat kan dus wel een schaalvoordeel zijn gezien de krappe materieel positie van de kleinere treinconcessies. Door in de concessie alle Limburgse stoptreinen te stoppen en straks ook elektrisch op de Maaslijn te rijden krijg je wel een wat grotere armslag voor reserve materieel.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Ik kreeg niet helemaal de indruk dat Frans daarop doelde, maar het zou kunnen dat hij dat bedoelt.rww schreef:Dat was toch de bedoeling ? Een sterfhuisconstructie voor veolia en connexxion die inschrijft op alle voormalige veolia concessies, om zo alsnog een verkapte fusie af te dwingen.Dagren schreef:Wat voor voordeel heeft dat voor Veolia? Volgens mij betekent dat het einde van Veolia namelijk. ;)Frans F schreef:Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
Wat geeft je trouwens het idee dat zo'n fusie verkapt en afgedwongen moet plaatsvinden? Die fusie komt er sowieso wel, ook als Veolia nog even wat concessies had gewonnen. :)
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Volgens mij ben je dan riant te laat..Obus schreef:Maar er zijn volgend jaar wel statenverkiezingen.Thom91 schreef:Helaas heeft de reiziger weinig te vertellen dus die kan Veolia wel uitkotsen maar dat heeft geen invloed op de uitslag..
Komt wel goed schatje.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Daarnaast betwijfel ik het zeer of mensen de partijkeuze wel laten afhangen op zaken als OV. Als men al gaat stemmen voor de PS, dan is het landelijk beleid toch meer leidend dan het provinciaal.
🍉
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Nee een fusie is niet toegestaan ivm marktaandeel, de enige manier om een praktische fusie af te dwingen is door het terugtrekken van een van de twee bedrijven.Dagren schreef:Ik kreeg niet helemaal de indruk dat Frans daarop doelde, maar het zou kunnen dat hij dat bedoelt.rww schreef:Dat was toch de bedoeling ? Een sterfhuisconstructie voor veolia en connexxion die inschrijft op alle voormalige veolia concessies, om zo alsnog een verkapte fusie af te dwingen.Dagren schreef:Wat voor voordeel heeft dat voor Veolia? Volgens mij betekent dat het einde van Veolia namelijk. ;)Frans F schreef:Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
Wat geeft je trouwens het idee dat zo'n fusie verkapt en afgedwongen moet plaatsvinden? Die fusie komt er sowieso wel, ook als Veolia nog even wat concessies had gewonnen. :)
Vanwege het marktaandeeel van cxx is er gekozen om veolia nederland te offeren, al zal dat niet voor lang zijn want cxx zal zijn eigen naam niet behouden.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
In ieder geval, het lijkt me dat er drie partijen in de race zijn:
NS/Abillio/Q-buzz: De bussen worden dan waarschijnlijk onder het merk Q-buzz gereden en de treinen onder het merk NS, maar ze kunnen ook een hippe naam als Liburglink verzinnen
DB/Arriva: De bussen en treinen rijden onder het merk Arriva
Veolia/Connexxion: De bussen en treinen rijden onder het merk Veolia tenzij de vakbond gaat klagen dan wordt het Connexxion.
Ik denk dat Hermes niet meer terug komt. Maar goed, wie weet...
NS/Abillio/Q-buzz: De bussen worden dan waarschijnlijk onder het merk Q-buzz gereden en de treinen onder het merk NS, maar ze kunnen ook een hippe naam als Liburglink verzinnen
DB/Arriva: De bussen en treinen rijden onder het merk Arriva
Veolia/Connexxion: De bussen en treinen rijden onder het merk Veolia tenzij de vakbond gaat klagen dan wordt het Connexxion.
Ik denk dat Hermes niet meer terug komt. Maar goed, wie weet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Hermes kwam sowiso al niet in Limburg. Ze hadddn destijds ingeschreven onder de naam Limlink.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Waarom zou Hermes niet kunnen inschrijven. Die rijdt nu ook met treinen en bussen als BRENG.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
De treinen van 'Breng' worden gereden onder de toelating van Connexxion.
Deed Syntus overigens ook niet een gooi naar Limburg?
Deed Syntus overigens ook niet een gooi naar Limburg?
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Zo gek is dat niet. Hermes is bij mijn weten een dochteronderneming van ConnexxionSuperGhost schreef:De treinen van 'Breng' worden gereden onder de toelating van Connexxion.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Zou ook zo maar kunnen dat Connexxion zich inschrijft met een 'nieuwe dochter' (alias GVU). In IJsselmond hebben ze dit principe ook toegepast en is het oude Novio omgedoopt tot OV Regio IJsselmond.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Dat zou een goede aanleiding zijn om bezwaar te maken, want dán heeft NS/Albellio wel een voordeel ten opzichte van de andere inschrijvers (als ze dit op de een of andere manier in de aanbesteding noemen of suggereren). Ik zou er niet op rekenen dat dit soort voordelen die alleen de NS kan bieden uitgevoerd gaan worden, dan is echt het hek van De Dam wat betreft rechtszaken.Obus schreef:Ik verwacht dat de NS/Abellio gaat winnen. Ze hebben poen, plannen, ervaring en macht. Bovendien kunnen dan de Limburgse lijnen weer volledig aangesloten worden op het HRN (denk aan doorgaande trein Nijmegen - Maastricht). ...
Laatst gewijzigd door matti93 op zo 19 okt 2014, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Een doorgaande trein Nijmegen-Maastricht kan sowieso, omdat de stoptreindienst Roermond-Maastricht natuurlijk ook in het pakket komt.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Er was bij de fusie van Veolia en Transdev wel verzet vanuit de Tweede Kamer, omdat het marktaandeel te groot was. Maar deze is uiteindelijk wel doorgegaan. Het lijkt mij sterk dat het fuseren van twee dochterondernemingen van organisatie die uit deze fusie is voortgekomen opeens niet zou mogen, zeker aangezien het marktaandeel van beide ondernemingen sindsdien alleen maar is afgenomen. Weet je zeker dat je niet in de war bent met de fusie van Veolia en TransDev? Zo niet, heb je dan een artikeltje voor me?rww schreef:Nee een fusie is niet toegestaan ivm marktaandeel, de enige manier om een praktische fusie af te dwingen is door het terugtrekken van een van de twee bedrijven.Dagren schreef:Ik kreeg niet helemaal de indruk dat Frans daarop doelde, maar het zou kunnen dat hij dat bedoelt.rww schreef:Dat was toch de bedoeling ? Een sterfhuisconstructie voor veolia en connexxion die inschrijft op alle voormalige veolia concessies, om zo alsnog een verkapte fusie af te dwingen.Dagren schreef:Wat voor voordeel heeft dat voor Veolia? Volgens mij betekent dat het einde van Veolia namelijk. ;)Frans F schreef:Mijn inziens kan Veolia beter geen bod doen want dat kost veel geld tijd en geld terwijl ze toch kansloos zijn tegen Abellio.
Wat geeft je trouwens het idee dat zo'n fusie verkapt en afgedwongen moet plaatsvinden? Die fusie komt er sowieso wel, ook als Veolia nog even wat concessies had gewonnen. :)
Vanwege het marktaandeeel van cxx is er gekozen om veolia nederland te offeren, al zal dat niet voor lang zijn want cxx zal zijn eigen naam niet behouden.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Het koppelen van de treinen uit Nijmegen aan de stoptrein naar Maastricht heeft nauwelijks voordelen, de reizigers stappen toch bijna allemaal in Roermond over op de IC. Daarnaast zijn er op de Maaslijn gemiddeld wat langere treinen nodig dan in de stopdienst Roermond-Maastricht en door te koppelen spaar je ook geen trein uit (wat bijvoorbeeld de reden is voor het koppelen van de diensten Nijmegen-Den Bosch en Den Bosch-Deurne).SuperGhost schreef:Een doorgaande trein Nijmegen-Maastricht kan sowieso, omdat de stoptreindienst Roermond-Maastricht natuurlijk ook in het pakket komt.
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Dat lijkt mij ook. Hermes/Breng, Connexxion en Veolia zijn in feite niet veel meer dan onderdelen/merknamen van een en dezelfde holding. Als Transdev morgen alles wil integreren en onder de naam Transdev verder wil gaan zie ook geen enkel juridisch probleem. Ik heb het gevoel dat het verzet daartegen vooral komt van het indirecte personeel dat bang is om bij een volledige integratie zijn baan te verliezen.Dagren schreef: Er was bij de fusie van Veolia en Transdev wel verzet vanuit de Tweede Kamer, omdat het marktaandeel te groot was. Maar deze is uiteindelijk wel doorgegaan. Het lijkt mij sterk dat het fuseren van twee dochterondernemingen van organisatie die uit deze fusie is voortgekomen opeens niet zou mogen, zeker aangezien het marktaandeel van beide ondernemingen sindsdien alleen maar is afgenomen. Weet je zeker dat je niet in de war bent met de fusie van Veolia en TransDev? Zo niet, heb je dan een artikeltje voor me?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Veolia wil onderzoek naar machtsmisbruik NS
Is de zuidelijke Maaslijn drukker dan de trein Roermond-Maastricht? De noordelijke Maaslijn is namelijk het drukke gedeelte, niet de zuidelijke. Toch zijn die twee niet geknipt, maar wordt er af en toe gewoon een treinstel bijgeplaatst/afgetrapt in Venlo. Dat het ene trajectdeel drukker is als de ander hoeft dus niet per se een probleem te zijn.Frans F schreef:Het koppelen van de treinen uit Nijmegen aan de stoptrein naar Maastricht heeft nauwelijks voordelen, de reizigers stappen toch bijna allemaal in Roermond over op de IC. Daarnaast zijn er op de Maaslijn gemiddeld wat langere treinen nodig dan in de stopdienst Roermond-Maastricht en door te koppelen spaar je ook geen trein uit (wat bijvoorbeeld de reden is voor het koppelen van de diensten Nijmegen-Den Bosch en Den Bosch-Deurne).SuperGhost schreef:Een doorgaande trein Nijmegen-Maastricht kan sowieso, omdat de stoptreindienst Roermond-Maastricht natuurlijk ook in het pakket komt.
Dat het op dit moment nog niet sneller zou zijn ben ik met je eens, al weten we niet hoe de IC-dienstregeling er precies uit zal gaan zien als ETMET zijn intrede doet op Eindhoven-Utrecht-Amsterdam/Schiphol.
Maar je zou de doorkoppeling (in de huidige dienstregeling) wel kunnen gebruiken om de Maaslijn met een kwartier te verschuiven, zodat 's avonds de aansluitingen in Nijmegen (veel drukker dan in Roermond) behouden blijft, zonder dat reizigers in Roermond lang in de kou hoeven te staan (want de trein rijdt immers dan al zelf verder naar Zuid-Limburg).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten