Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Niemand lijkt mij; Arriva rijdt die bus ook niet voor de reiziger maar omdat ze op basis van de concessie verplicht zijn om TVV aan te bieden.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door quakkerillo »

Vriend van me uit Maastricht gebruikt de bus dagelijks. Er is inmiddels een vaste groep van 4 personen die om 07:15 de bus neemt van Maastricht naar Heerlen. Op de terugweg zou de bus een stuk drukker zijn. Terugweg wisselt, maar altijd >5 reizigers. Dus niet zo druk als de trein normaliter. Maar mijn vriend geniet wel van een rustige non-stop bus met meer comfort dan de trein.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Met wat voor materieel rijden de meeste treinvervangende busritten eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Ik zag vanmiddag toen ik met de trein uit Maastricht vertrok een touringcar van Arriva Touring rijden waarvan ik vermoed dat dat wel eens de snelbus uit Heerlen geweest kan zijn.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb ook beelden gezien van 71xx Integro's op die verbinding.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Varieert, Arriva Touring rijdt meerdere ritten met een Volvo touringcar of de Integro. En er is een omloop welke uitbesteed is.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maaslynx »

Arriva heeft het busverkeer rond Maastricht volledig stilgelegd door de sneeuw (reed al behoorlijk onregelmatig door de staking). Zover ik kan zien is er alleen een twitterbericht geplaatst, geen storingsmelding op 9292 of communicatie op de digitale halteborden. Het gevolg is dat er toch wel of allerlei plekken reizigers staan te wachten voor niks.

Edit 14:54: inmiddels lijkt er wat opgestart te worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Omdat Arriva op carnavalsmaandag (20.02.) zoals zondag rijdt, maar de ASEAG voor de eerst keer zoals op zaterdag (tevoren was dat ook altijd zoals zondag), is er op deze dag op lijn 44 de zeldzame situatie dat er iedere tweede rit is ingekort tot Aachen Bushof <> Horbach.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Duits reizigersonderzoek in de 350 in Aachen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. :shock: Je weet wel, zo'n mannetje met een iPad (ja ja, geen papieren formulier meer) die vraagt met welk kaartje je reist, op welke halte je uitstapt, of je die dag ook nog teruggaat en hoe je bij je instaphalte bent gekomen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Ja, het blijven Duitsers...
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Ik vermoed dat dat een enquete in verband met de zo genaamde "Einnahmenaufteilung" was. Daar gaat het daarom dat de Verkehrsverbund (in dit geval de AVV) moet vaststellen hoeveel reizigers op welke trajecten met welke ticket reizen om daardoor te berekenen welke aandeel de vervoersbedrijven uit de inkomsten van de ticketverkoop terugkrijgen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

We gaan nog even door met de #avontureninde350. Dit keer iemand die moest overgeven vlak voor Gulpen in een bomvolle bus. :') De chauffeur en wisselende chauffeur hebben 10 minuten staan zwabberen en waren niet heel gelukkig.

Belangrijkste levensles: meld het meteen en de chauffeur stopt zo snel mogelijk. Nu kwamen ze pas bij de halte...
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TomSteyl »

Of gewoon op strategische plekken kotszakken neerhangen 😉 net zoals vroeger.

https://www.flickr.com/photos/tim_boric/8106004040
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

bartjemestrom schreef: zo 01 jan 2023, 19:13 Geplande inzet op zondag tussen Meijel en Venlo.
Niet alleen in het weekend, de bus van 20:02 uit Venlo was vandaag ook elektrisch. Worden misschien alle diensten die niet verder dan Meijel rijden nu elektrisch gereden?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Vandaag gereisd met lijn 370 van Venlo naar Weert. Het begon met een kleine vertraging in Panningen door een vrachtwagen die in de weg stond. Vervolgens bleek het centrum van Panningen al afgesloten te zijn ivm opbouw werkzaamheden voor carnaval. De chauffeur had dit niet te horen gekregen en tijdens een belletje bleek dat ze op kantoor ook van niets wisten (de omleiding stond wel op de site). Achteruit ging niet, maar gelukkig mochten we over het evenemententerrein en via een kleine omweg kwamen we weer op de route.
Vervolgens was Ospel afgesloten van 12:00 tot 15:40. Ook hier had de chauffeur geen informatie over ontvangen via enkele keren steken en verschillende buitenwegen kwamen we uit op de Rijksweg langs het kanaal bij Nederweert (de haltes Ketelaarsweg en Brug hebben we overgeslagen). Schade in Weert: +17.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

^^ Beetje apart aangezien alle stremmingen gewoon in de kantine in Venlo hangen hoewel ik er zelf al een week niet meer ben geweest...
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Weet iemand wanneer de nieuwe halte Walk/N279 in Heythuysen in gebruik wordt genomen? De melding op OVInfo vervalt vanavond (plus nog een paar dagen geen bus i.v.m. carnaval) en de omleidingen op de website zijn verdwenen, m.u.v. lijn 796, maar dat zegt op zich niet heel veel.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

sven_engelen schreef: vr 17 feb 2023, 15:55 ^^ Beetje apart aangezien alle stremmingen gewoon in de kantine in Venlo hangen hoewel ik er zelf al een week niet meer ben geweest...
Wat is eigenlijk de omleiding in Ospel? Het was flink kronkelen en steken op de buitenwegen met zo'n grote bus.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

^^ Zal morgen even kijken dan werk ik weer.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

Ik zit even in het omleidingsboekje te kijken maar daar staan alleen omleidingen van Beringe en Helden in en die zijn van vandaag. Ospel wordt nog vermeld voor maandag en die omleiding loopt inderdaad via kleine buitenweggetjes. In Panningen moet men via de kerkstraat rijden
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Via de Kerkstraat in Panningen is de normale route.

Op de website zie ik lijn 370 vervallen haltes: (Panningen) Everlo, (Beringe) Kampweg, Peelstraat, Industrieterrein, Nisterdael, (Meyel) Vieruitersten, Kapelkesweg, Kerk.
Dan zou ik zeggen dat de bus Ninnesweg - Noorderbaan/Noordervaart N275 - Roggelsedijk N279 doet.
Ik had de omleiding zelf denk ik via Heibloemseweg en Heibloem gedaan.

Lijn 370 doet in Helden wat al vaker gedaan is: Schrames, Haammaekerstraat. Dat is met een full-size bus best een uitdaging (maar is ook al gedaan), maar ze rijden vandaag natuurlijk met de korte elektrische bussen.
Lijn 372 stopt niet Roggelseweg, Haemmaekerstraat, Schout v.d. Kelenstraat, Raadhuisstraat, wat betekent dat die via Egchel rijdt. Maar de rotonde in de Roggelseweg in Helden zal gewoon bereikbaar zijn, lijn 372 kan de normale route volgen. De optocht komt alleen over de volgende rotonde (Molenstraat/Mariaplein).

Ospel zal via Hofweg, Kruisvennendijk, Waaskamp, Kreijel, Hennesweg rijden.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

^^ Schoolstraat en centrum vervallen vana 13:00. Vanaf de rotonde rijdt 370 om de Kennedylaan naar de halte Kerkstraat en de 372 gaat via de Ninnesweg en de Kennedylaan naar de halte Kerkstraat.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

MaartenD schreef: di 14 feb 2023, 20:43
bartjemestrom schreef: zo 01 jan 2023, 19:13 Geplande inzet op zondag tussen Meijel en Venlo.
Niet alleen in het weekend, de bus van 20:02 uit Venlo was vandaag ook elektrisch. Worden misschien alle diensten die niet verder dan Meijel rijden nu elektrisch gereden?
In elk geval zo veel mogelijk. Dit gebeurt overigens met de elektrische bus met een normale lengte. Niet de kortere bussen die voor de stadsdiensten worden gebruikt. Vanavond zijn er 13m Volvobussen op de 370 ingezet vanwege carnaval.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

De bus die ik dinsdag zag was 100% zeker een korte bus.
Dat ze nu wat langere bussen gebruiken kan ik me goed indenken. Op een normale doordeweekse avond is dat echt niet nodig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Dinsdag weer staking in Aachen, dus geen Duitse bussen op lijn 44 naar Heerlen en alleen ritten van onderaannemers op lijnen 25, 33 en 34 naar Vaals en Kerkrade.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten