Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

erjeebee schreef: di 25 apr 2023, 00:31
maaslynx schreef: ma 24 apr 2023, 13:08 Veolia had nog een tussenmaat de laatste jaren in de vorm van de Sprinter City's
De 8 persoons busjes worden door taxichauffeurs gereden volgens taxi CAO = goeikoperder dan buschauffeur
De 8-persoons busjes in Maastricht, Sittard en Venlo worden door Arriva zelf gereden door chauffeurs die ook onder Multimodaal vallen ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Lijn 45 schreef: di 25 apr 2023, 10:07 TCR/BusiNext heeft zes midi's (Sprinter City's en MidCity's) in de Limburgse huisstijl. De meest eenvoudige oplossing lijkt me om hen met die busjes de 8 en 9 te laten rijden.
Maar dan moet er wel weer iets verzonnen worden voor de ritten waar die dingen nu op rijden. ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Marc schreef: za 22 apr 2023, 08:26 Gisteravond stond lijn 9 aan het station van Maastricht (de laatste rit), uitgevoerd met een 8-persoons bus. Het busje was al bijna vol op één plek na. Even daarna kwamen twee personen aan die mee wilde, natuurlijk mocht er maar een mee van de chauffeur.

Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Hoezo? Als een gewone bus vol is, dan rijdt hij toch ook door? Vaak genoeg zien gebeuren met 121/321 en 122/322 rond Eindhoven in verleden. Ze reden weliswaar vaker dan 1x per uur, maar als de bus vol was had je gewoon pech. Die pech heb je ook als er treinen uitvallen en opeens alles "jouw" bus pakt omdat die naar een ander station gaat. De bewoners "aan de lijn" hebben dan het nakijken.
"Een touringcar is geen bus"
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

erjeebee schreef: di 25 apr 2023, 00:31 (..)

Die Sprinters reden trouwens best lekker en hadden een goede zitpositie.
Zou de Hino Poncho die we hier hebben graag omruilen voor zo'n Sprinter.
Leuk om weer iets van je te lezen, erjeebee. :)

Volgens de brochure is zo'n Hino een geweldig apparaat.. "tikt alle vakjes aan". Toyota eigendom, dat moet toch wel kwaliteit zijn? ;)

https://www.hino.com.au/uploads/pdf/bro ... ochure.pdf
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

Op zich rijden ze goed, hebben best wat pit, sturen goed, remmen goed
MAAR
Als chauffeur moet je niet langer dan 1.65m zijn. ik ben 1.85 en het kost me moeite om me tussen stuur en stoel te wringen en dan zit ik vervolgens met mn lange benen veel te dicht op de pedalen. Echt niet fijn
EN
De deur constructie is erg gevoelig voor stof en de deur blijft om de haverklap hangen (als in: wil niet open of indien open: wil niet dicht).
We gebruikten de Poncho voor een lijn die door een wijk in aanbouw reed (= veel stof). Geen goed plan :)
Nu gebruiken we m als schoolbus. Op een niet drukke route die door reeds gebouwde wijken rijdt. En dan nog is er minstens eens per week gedoe met de deuren.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Mocht iemand Futura 323 van Kupers kwijt zijn, die reed zojuist Unter den Linden. :D
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Bravo 7296 rijdt nu lijn 370 naar Venlo.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Dat gebeurt wel vaker sinds deze bus in Limburg rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De 7296 rijdt inmiddels al bijna een jaar in Limburg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TomSteyl »

MaartenD schreef: vr 12 mei 2023, 13:33 Bravo 7296 rijdt nu lijn 370 naar Venlo.
Rond die tijd zat ik er zelfs in! Bloedheet dat ding van binnen, de chauffeuze kreeg de verwarming niet omlaag.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

Marc schreef: za 22 apr 2023, 08:26 Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Hoe het bij reguliere lijnen werkt weet ik niet maar in de vlinder (waar de systemen gelukkig weer vaker wél werken ipv niet thank god!) laat het systeem geen reiziger meer toe als er nog reserveringen staan en daarmee het reizigersaantal boven de 8 uitkomt. Als ik de laatste bus ben is het afhankelijk van waar die reiziger naartoe moet en anders (stel ik heb lijn 812 naar Blerick en die reiziger moet er al op de Burg. Gommansstraat uit en ik moet de andere reiziger pas op halte Klingerbergsingel oppikken dan neem ik 'm gewoon mee, maar omdat het systeem hem niet kan registreren is de rit voor die persoon helaas gratis want de OV Chipkaartscanner werkt alleen als de reiziger in het systeem is ingevoerd) is het met het hoofdkantoor in Heerenveen bellen.

Het is sowieso nog een hetze met die nieuwe systemen op de vlinder in Venlo. Gisteren moest ik werken en stond op alle 3 de displays van de bussen: Vlinder Stalberg. Gevolg was enorme verwarring bij de reizigers. Probleem is gemeld en wordt hopelijk zo snel mogelijk opgelost. Voorlopig moeten we het hiermee maar even doen...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Mede vanwege Pinkpop rijden er een tweetal GTW afkomstig van de Vechtdallijnen. Eentje rijdt momenteel op de 32419 en de andere gaat zometeen de 32421 rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

sven_engelen schreef: ma 05 jun 2023, 00:13
Marc schreef: za 22 apr 2023, 08:26 Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Hoe het bij reguliere lijnen werkt weet ik niet maar in de vlinder (waar de systemen gelukkig weer vaker wél werken ipv niet thank god!) laat het systeem geen reiziger meer toe als er nog reserveringen staan en daarmee het reizigersaantal boven de 8 uitkomt. Als ik de laatste bus ben is het afhankelijk van waar die reiziger naartoe moet en anders (stel ik heb lijn 812 naar Blerick en die reiziger moet er al op de Burg. Gommansstraat uit en ik moet de andere reiziger pas op halte Klingerbergsingel oppikken dan neem ik 'm gewoon mee, maar omdat het systeem hem niet kan registreren is de rit voor die persoon helaas gratis want de OV Chipkaartscanner werkt alleen als de reiziger in het systeem is ingevoerd) is het met het hoofdkantoor in Heerenveen bellen.
Hoe vaak komt dat voor dat het busje vol zit?
Mij lijkt dat op een gegeven moment moeg inzien dat Flex ook hier niet meer werkt en er gewone bussen ingezet moeten worden.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

bartjemestrom schreef: vr 16 jun 2023, 06:53 Mede vanwege Pinkpop rijden er een tweetal GTW afkomstig van de Vechtdallijnen. Eentje rijdt momenteel op de 32419 en de andere gaat zometeen de 32421 rijden.
Aha, dáárom zag ik die twee GTW's gisteren in Amersfoort! Ik vond het al een vreemd gezicht :)
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Afbeelding

Foto van treinstel 561, zwerft op internet rond, maker niet bekend. Onderweg van Polen naar Wildenrath samen met 560 en 562. Dit nummer is niet van de 3landentrein dus lijkt de nieuwe bestelling voor de Maaslijn te zijn, of al dan niet inzet ergens op of rond het Hoofdrailnet in de tussentijd tot de Maaslijn ooit eens draadjes krijgt. Ook is het stel voorzien van rode leeuwen, en daarmee per definitie niet welkom in het Waalse Luik.

Ik dacht dat de stellen voor de Maaslijn dubbele deuren kregen per bak, maar kennelijk niet dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De 558-570 waren in eerste instantie bedacht voor de Maaslijn inderdaad. Maar wat ze daar nu mee gaan doen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Wij zitten sinds maandag in Vaals. Ondertussen hier een en ander aan bussen gezien en ervaren.

Op dinsdagmorgen is het markt in Vaals. Daarbij zie je dat de bussen goed bezet zijn. De TEC 396 bijvoorbeeld zag ik rond een uur of 12 uur met flink wat zitplaatsen bezet weg gaan. Die lijn wordt soms ook met gelede bussen gereden!
Ook het 8-persoonsbusje op lijn 59 Vaals-Mamelis ging met 6 reizigers weg.

Lijn 350 is goed bezet, dat vermoedde had ik al, gezien de kwartierdienst. Helaas is de dienstregeling tot op heden weinig betrouwbaar gebleken. Vertraging van zo'n 8 tot 10 minuten zijn normaal. Zelfs laat in de avond nog.

Gisteren (zaterdag) een mini Citea op de 350 gezien. Dat is wel erg knus. Zelf tot op heden elke keer (2x heen-terug) een Limburgliner gehad. Handig, tussen Vaals Heuvel en Aachen is het Deutschlandticket geldig *bus* .

Vrijdagmiddag vanaf Vaals busstation het 8-persoonsbusje op lijn 59 gepakt. Hij kwam aan met 2 reizigers. Vriendelijke chauffeur, iedere reiziger kreeg een snoepje (Anta flu honing) van hem. Hij had een mobiel apparaat bij voor de ov-chipkaart, wat netjes in een houder zat. Werkte prima en snel. Twee reizigers, de 1e stapte de eerst volgende halte uit, de andere (ik zelf) stapte de halte daarna uit. Wordt uitgevoerd door taxibedrijf Loo uit Gulpen. Die rijden blijkbaar ook ritten op lijn 52, aangezien dat op de andere kant van het A4-tje stond.
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

De vertraging op 350 op het stuk rond Aken is structureel. In Aken loop je meestal rond de 10 minuten vertraging op door de drukte en slechte doorstroming van het verkeer, geen pretje! Meestal loop je de vertraging in eer je in Maastricht bent. Daarom wordt er weinig aan de S’avonds is het een ander verhaal dan moet je goed doorkarren.

Die kleine Citea zit op zaterdag altijd op de 350. Op zaterdag rijdt Maastricht 3 omlopen 350 ipv 2 doordeweeks. En aangezien die omloop in de avond op lijn 15 gaat rijden is het makkelijker om er een kleine citea op te zetten, dat past namelijk wat makkelijker door Eijsden dan een Volvo.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Welke ritten worden er op zaterdag met een kleine citea op lijn 350 gereden? Weet iemand dat toevallig ook?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

De 350 loopt inderdaad in Aachen standaard vertraging op, dat was 15 jaar geleden ook al zo. Met name in de avonduren kun je inderdaad wel op minstens +4 rekenen bij het Hbf, wat dan weer handig is gezien de RE1 om .07 aankomt en de bus om .08 vertrekt. Als de trein op tijd is, haal je de bus meestal toch nog. Bij vertrek uit het centrum is het vaak wel +10 en in Maastricht is het meeste er wel weer uit gereden, mede dankzij een geplande stilstand van 5 minuten in Vaals.

Een deel van de vertraging zit hem trouwens ook in het instappen van passagiers in Aachen. Duitsers die hun abonnement moeten zoeken, omdat ze dat normaal (in Duitse bussen) niet hoeven te tonen. Mensen met koffers die kaartjes moeten kopen. Duitse pinpassen die geweigerd worden... En sommige chauffeurs helpen ook niet echt mee om het soepel te laten verlopen, er zitten echt een paar horken tussen. Vorige keer had ik er nog zo een die geen woord terug zei als mensen hem wat vroegen. :X
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Ja dat van die vertraging 's avonds na aankomst met de RE1 of RE9 heb ik al gemerkt dat dat handig is :)

's Ochtends op de heenweg gelukkig voldoende tijd, alleen toen bleek onze aansluitende RE1 uit te vallen :o
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Men moet ook eerlijk zeggen dat het ook erg optimistisch is om deze lijn volgens dienstregeling geen enkele minuut bij de eindhalte Aachen Bushof te laten staan. En ja, dat de Arriva-chauffeurs daarom haast hebben dat merk je soms, want als zij hun rij op Aachen Bushof niet zo kunnen door vliegen zijn ze al aan het toeteren.... :roll:
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

BusFreakRotterdam schreef: zo 18 jun 2023, 15:00 Welke ritten worden er op zaterdag met een kleine citea op lijn 350 gereden? Weet iemand dat toevallig ook?
Eerste rit start om 10.07 vanuit Maastricht. Hierna 12.37, 15.07 en het laatste gaat hij om 17.37 richting Aken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten