Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

ICE11 schreef: zo 18 jun 2023, 17:45 Men moet ook eerlijk zeggen dat het ook erg optimistisch is om deze lijn volgens dienstregeling geen enkele minuut bij de eindhalte Aachen Bushof te laten staan. En ja, dat de Arriva-chauffeurs daarom haast hebben dat merk je soms, want als zij hun rij op Aachen Bushof niet zo kunnen door vliegen zijn ze al aan het toeteren.... :roll:
Tja, ook niet handig als er een chauffeur is die aan de linkerkant gaat staan bufferen. Maar goed, het getoeter hielp wel ;)
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

Bushof is gewoon een ramp. Veel te weinig plaats voor het aantal bussen. De halte van de 350 is het rechtse perron. Meestal staan er bussen tot op de hoek te bufferen zodat je met de Volvo 13 meter er niet langs komt. En dan beginnen de chauffeurs te toeteren terwijl er niemand in de bus zit die hindert. Ik ga daar niet staan toeteren, zoek de makkelijkste weg en dat is middelste perron. Halteer ik daar wel, gaat het snelst.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Dat Bushof is ook een draak van een busstation met die donkere hal en daarbuiten op allerlei locaties in de omgeving haltes. Als onbekende reiziger enorm zoeken :N
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Zolang er geen ritten uitvallen is er genoeg plek. Maar als er zoals het momenteel vaak gebeurt een ASEAG-chauffeur pauze heeft maar de bus niet door een collega wordt overgenomen moet de bus natuurlijk ergens naartoe. En dat een bus aan de linkerkant van de spoor van haltes 1-3 staat te bufferen dat mag natuurlijk niet, want op haltes 1 en 2 staan de lijnen 14/24 en 16/46 volgens plan langere tijd stil en dus zal onze surveillance niet dogen dat er aan de linkerkant ook nog iemand staat (maar kan natuurlijk ook niet overal tegelijkertijd zijn).
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

huibf schreef: vr 16 jun 2023, 08:15 Hoe vaak komt dat voor dat het busje vol zit?
Mij lijkt dat op een gegeven moment moeg inzien dat Flex ook hier niet meer werkt en er gewone bussen ingezet moeten worden.
Nauwelijks eigenlijk. Het komt vaker voor op lijn 88 dan op onze vlinderlijnen.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Voor wat ik begrijp staat sven engelen vaak te wachten tot zich reizigers aandienen.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

^^ Zeker. Lijn 813 is op zondag het rustigst terwijl lijn 811 doordeweeks zeer rustig is.

Ik ben nu ook op lijnverkenning op lijn 80, 81, 82, 87 en 88 want die gaan we in de vakantie met de vlinderbussen rijden.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Zo, je krijgt een flink deel van Noord-Limburg erbij. Maakt het werk wel stukken gevarieerder.
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Er zijn 3 GTW's uit Groningen overgekomen om de Maaslijn te versterken vanwege de Nijmeegse Vierdaagse.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

sven_engelen schreef: do 06 jul 2023, 08:13 ^^ Zeker. Lijn 813 is op zondag het rustigst terwijl lijn 811 doordeweeks zeer rustig is.

Ik ben nu ook op lijnverkenning op lijn 80, 81, 82, 87 en 88 want die gaan we in de vakantie met de vlinderbussen rijden. Ik ben werkelijk benieuwd hoeveel passagiers ik zal moeten laten staan op de haltes omdat mijn bus te vol zit -0-
Ik zag gisteren lijn 80 inderdaad met een klein busje rijden. Gaat het zo slecht in Limburg met de reizigersaantallen (?)
Ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat.
Het staat ook niet al voetnoeten in de busboekjes voor dit jaar. Het lijkt dus een noodgreep (?)

Is dit puur een kostenaspect. Of zijn er gewoon niet voldoende chauffeurs om met een grote bus te rijden in het weekend en avond ?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8862
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Het taxibusje van lijn 76 stond vanmiddag met pech op de A2 vlak na de Maasbrug.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Hoi,

Zou je me eventueel via een PB kunnen laten weten over de bezetting of achterblijvers ?
Meldt jij achterblijvers vij Arriva ?
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

Volgens ben je dat verplicht te melden. Zeker bij een laatste rit, melding maken bij ASL dat zij maar één oplossing zoeken. Mensen moeten toch thuiskomen…
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

^^ Is inderdaad verplicht te melden bij elke achterblijver op elke halte
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Het heeft meer met de beschikbaarheid van chauffeurs te maken dan met de centen, vermoed ik. Mensen met een B-rijbewijs zijn makkelijker te vinden dan die met een D-rijbewijs. Het is om dezelfde reden dat Syntus Utrecht in het weekend ook op stillere lijnen 8-persoonsbusjes inzet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
MaartenD
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

sven_engelen schreef: wo 19 jul 2023, 16:59
dan neem je dat handjevol achterblijvers op de koop toe.
Wablief? Reizigers achter laten is al not done (voor de reiziger), en je bussen kleiner maken waardoor je reizigers achter laat is IMHO echt volstrekt uit den boze. Als Arriva zoiets gaat doen hoop ik dat ze er een hele dikke boete voor krijgen.

Je opmerking is zo verschrikkelijk vanuit de vervoerder gedacht en getuigt van een ontzettende klanthaat. Je rijdt voor die mensen! Stel dat die achterblijver op een bepaalde tijd moet beginnen met werk, bijvoorbeeld in een winkel, en dan komen ze een uur later. Geen probleem zeker!? Het is zeker ook geen probleem als jij een uur later met je werk kunt beginnen he?

Nee echt, ik kan verschrikkelijk boos worden van zo'n opmerking. :neg: :neg: :neg:
Laatst gewijzigd door MaartenD op do 20 jul 2023, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

:pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8862
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Hoewel ik het zeker eens ben met het mikken op nul achterblijvers en Arriva daar de materieelinzet op moet aanpassen met de inzet van grote bussen, zullen zij wel beter weten dat hun inzetbaarheid van personeel dat niet toelaat. En dan heb je met de inzet van grote bussen mogelijk zelfs meer achterblijvers dan met kleine busjes, namelijk doordat er ritten uitvallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenD
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

De vervoerder krijgt zijn spul niet op de rit en de reiziger mag daar blij voor zijn. Ik weet het niet hoor. De vervoerder moet er voor zorgen dat hij zijn reizigers vervoert.
Als er iemand blijft staan dan neem ik aan dat er 5 minuten later een taxi staat? Dan zou het nog wel acceptabel zijn.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

.
Laatst gewijzigd door sven_engelen op ma 11 dec 2023, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

MaartenD schreef: do 20 jul 2023, 10:38 De vervoerder krijgt zijn spul niet op de rit en de reiziger mag daar blij voor zijn. Ik weet het niet hoor. De vervoerder moet er voor zorgen dat hij zijn reizigers vervoert.
Als er iemand blijft staan dan neem ik aan dat er 5 minuten later een taxi staat? Dan zou het nog wel acceptabel zijn.
Als jij nog mensen kent die chauffeur wilt worden laat ze zich aanmelden zou ik zeggen. Als er geen chauffeurs beschikbaar zijn dan word het toch knap lastig om de dienstregeling uit te kunnen voeren.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

MaartenD schreef: do 20 jul 2023, 08:11Je opmerking is zo verschrikkelijk vanuit de vervoerder gedacht en getuigt van een ontzettende klanthaat. Je rijdt voor die mensen!
Dat kun je Sven toch niet aanwrijven? Die krijgt een taxibus mee om de rit te rijden, en vol is nu eenmaal vol.

Op de late uurtjes en op zondagen was een lijn 88 al tot taxibus gedegradeerd en daar kun je ook niet met 10 man in. Verschil is uiteraard wel dat die ritten wel met een opmerking in de dienstregeling staan en die voetnoot overdag nu ontbreekt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten