Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Gelukkig is er dinsdag ook een staking bij Arriva in Limburg ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Worden de Limburgliners die op zondag op lijn 370 vrijgespeeld worden ingezet op lijn 372? Die zag ik zojuist daarmee rijden. Normaal rijden die met een gewone bus.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

Niet allemaal. Zag er net gewoon een citea op rijden. Er rijden sinds december ook limburgliners op lijn 83.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Die Limburgliners op lijn 83 is al veel langer, dat is al sinds december 2019.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Las op Twitter dat de Tweelandentrein eindelijk een drielandentrein wordt. Eind 2023 moet de train Aachen - Maastricht doorrijden naar Luik.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Fout.
Aachen-Maastricht gaat doorrijden naar Eijsden.
Herzogenrath-Maastricht (heeft die verbinding uberhaupt al eens doorgereden naar Mt ? :roll: ) gaat doorrijden naar Luik.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt me toch echt Aachen-Maastricht-Luik en Herzogenrath-Maastricht-Eijsden(-Vise)
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De eigenlijke bedoeling is beide naar Aken, maar dat conflicteert dus in Duitsland en helaas is het precies het verkeerde halve uur wat conflicteert waardoor je deze situatie krijgt tot men het conflict in Duitsland heeft opgelost.
Ajaxcied
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 09 nov 2018, 12:11

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ajaxcied »

Waarom kunnen ze dat in België niet omdraaien?? De lijn Maastricht-luik is vrij rustig
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Dan verander je daar de aansluitingen. Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, maar nu heb je bijvoorbeeld naar Brussel een snelle aansluiting en naar Luxemburg een lange.
Beter is natuurlijk om elk half uur naar Luik te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Vanaf 27 maart rijdt Arriva weer naar Aken, dan naar een perron zonder balise waardoor het probleem met de ETCS omzeild wordt: Bron
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Alleen... wordt er ook daadwerkelijk weer doorgereden naar Maastricht ?
https://treinposities.nl/treinseries/18900/2023-03-27
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Nee, zoals je in het gelinkte artikel kunt lezen wordt er tot Heerlen gereden. Zowel met de korte als lange slagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

"Rechstreekse trein tussen Maastricht en Aken rijdt vanaf eind maart weer" :s
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Arriva kan met de ingang van maandag 27 maart weer doorrijden naar station Aken. De treinen vertrekken nog niet vanuit Maastricht maar vanuit Heerlen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Lekker tegenstrijdig maar weer :roll: :mrgreen:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Gisteravond stond lijn 9 aan het station van Maastricht (de laatste rit), uitgevoerd met een 8-persoons bus. Het busje was al bijna vol op één plek na. Even daarna kwamen twee personen aan die mee wilde, natuurlijk mocht er maar een mee van de chauffeur.

Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Pure armoede.
Weg met die 8 persoonsbusjes op dergelijke lijnen.

In Helmond is hrt de laatste tijd ook weer behelpen. Lijn 25 is weer regelmatig vol. De kijn naar Stiphout zit op het randje.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Overdag laten ze je gewoon een uur staan in ieder geval. :X Lijn 8 is ook drama; die heeft nota bene een halte voor de ingang van een camping... (waar ik dus een keer heb meegemaakt dat 4 mensen in wilden stappen, wat niet meer paste). Je gaat je bijna schamen als je na een wandeling daarmee terugreist en er dan iemand niet mee kan bij Hotel Bergrust of in Bemelen zelf, maar ja, op dat moment heb ik ook weinig zin (en niet altijd tijd) om op zo'n plek te stranden. Het ongelukkige is ook dat als je een taxi zou bellen, je op zo'n plek ook al bijna een uur verder bent. Als ik in Bemelen zou wonen, zou ik deze lijn iig. alleen op zondag vertrouwen - wanneer het een belbus is.

En dan die eindeloze discussies tussen chauffeur en reiziger altijd... "Maar ik wil wel staan." "Dat mag niet." "En nu?" "Ik mag u niet meenemen." "Maar als ik nou..." "Sorry, ik kan er niks aan doen." ... En ook wel eens met 10 passagiers in zo'n ding gezeten :') , maar als iemand daarachter komt of er iets gebeurt is de chauffeur natuurlijk het haasje.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

Marc schreef: za 22 apr 2023, 08:26 Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Toen ik nog in Limburg reed (in de Veolia tijd): Ja, de chauffeur moet het melden aan de regie en die regelen vervoer voor de arme reiziger

umbusko schreef: zo 23 apr 2023, 02:18 En ook wel eens met 10 passagiers in zo'n ding gezeten :') , maar als iemand daarachter komt of er iets gebeurt is de chauffeur natuurlijk het haasje.
Zeker weten. Dus niet doen. Regie bellen en die het laten regelen
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maaslynx »

Ik hoor deze klacht over lijn 9 niet bepaald voor het eerst - Veolia had nog een tussenmaat de laatste jaren in de vorm van de Sprinter City's die toch wat meer capaciteit hadden en een fatsoenlijke instap boden. Ideetje voor Arriva wellicht? :lol:
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: za 22 apr 2023, 10:14 In Helmond is hrt de laatste tijd ook weer behelpen. Lijn 25 is weer regelmatig vol. De kijn naar Stiphout zit op het randje.
Als er weer een nieuwe lichting aan artsen die hun coschappen lopen komt dan is het busje weer te vol ;)
Groot probleem bij dit soort lijnen zijn kinderen en reizigers met dagkaarten die eigenlijk niet goed worden geregistreerd.
maaslynx schreef: ma 24 apr 2023, 13:08 Ik hoor deze klacht over lijn 9 niet bepaald voor het eerst - Veolia had nog een tussenmaat de laatste jaren in de vorm van de Sprinter City's die toch wat meer capaciteit hadden en een fatsoenlijke instap boden. Ideetje voor Arriva wellicht? :lol:
Op zich bestaan er ook kleine busjes met een fatsoenlijke instap......
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

maaslynx schreef: ma 24 apr 2023, 13:08 Veolia had nog een tussenmaat de laatste jaren in de vorm van de Sprinter City's
Als ik me goed herinner hadden die 20 zitplaatsen (of 18 als je een rolstoel binnen had).
ECHTERRRRRRR... die moesten door een Veolia chauffeur worden gereden.. en daar zit 'm de crux.
Het gaat niet alleen om de capaciteit van die busjes maar ook om de bestuurder.
De 8 persoons busjes worden door taxichauffeurs gereden volgens taxi CAO = goeikoperder dan buschauffeur

Die Sprinters reden trouwens best lekker en hadden een goede zitpositie.
Zou de Hino Poncho die we hier hebben graag omruilen voor zo'n Sprinter.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stefan »

Ik heb met die Sprinters met dubbele achteras gereden bij Qbuzz en daar was ik ook best over te spreken, zeker in vergelijking met die Rosero’s die we daar ook hadden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Als reiziger vond ik die dingen juist 100x minder dan de Rošero's (en daar ben ik ook niet al te positief over). :p

TCR/BusiNext heeft zes midi's (Sprinter City's en MidCity's) in de Limburgse huisstijl. De meest eenvoudige oplossing lijkt me om hen met die busjes de 8 en 9 te laten rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten