Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Als gisteren maandag was? Andre Rieu had een muzikaal weekend in Maastricht, ik schat zomaar in dat dat ook de nodige bussen trok?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Lijkt me sterk dat die per touringcar naar station Maastricht rijden om 14:00 op maandagmiddag.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tjoektjoek »

Eerste nachttrein Maastricht-Schiphol gevierd.

https://nos.nl/artikel/2456734-hapjes-d ... t-schiphol
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nitein-Repart »

Zaten nog best wat mensen in zo te zien op de foto. Ik hoop alleen niet dat de twee nachttreinen een soort Sylt-Shuttle-Plus worden: een trein die enkel bedoelt is om gunstigere paden te krijgen op Westerland(Sylt)-Niebüll en verder vrijwel geen reizigers vervoert. Zie hier: https://youtu.be/DJNISMa2Lsc
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maaslynx »

Weer eens een traditionele verkeerschaos in Maastricht vandaag door Andre Rieu en kerst: nodige uitval en links en rechts, daarnaast rijden veel ritten met +20 of meer.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door quakkerillo »

Suus schreef: wo 14 dec 2022, 07:13 Als gisteren maandag was? Andre Rieu had een muzikaal weekend in Maastricht, ik schat zomaar in dat dat ook de nodige bussen trok?
De bussen reden Maastricht - Heerlen vv. Vriend van me gebruikt deze nu dagelijks voor reizen van/naar diens werk in Heerlen. Maar behalve in de reisplanner staat er dus nérgens enige informatie over hoe, wat, of waarom. Ze doen alsof de RE18 eigenlijk nooit bestaan heeft, wat behoorlijk onbehoorlijk is mijns inziens.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Zie ook mijn opmerking eerder over RE15. Het lijkt of Arriva een aantal (tijdelijke) wijzigingen heeft doorgevoerd zonder enige vorm van communicatie naar de reizigers toe, maar erg veel publiciteit hierover zie ik niet.

On another note: Op Busposities staan geen ritten van lijn 795 tussen 10:00 en 14:00. Dus ofwel zijn ze uitbesteed aan een taxiboer, of ze rijden nog steeds niet vanwege het vrijwilligersgebrek.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Dank voor het opmerken, dat pas ik meteen op de wiki aan. Hoogstwaarschijnlijk nog steeds vrijwilligersgebrek; positieve berichten communiceren ze anders wel. :mrgreen:
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dennenboom »

De meelezende politici weten in ieder geval dat ze weer vragen kunnen stellen 😉
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

umbusko schreef: zo 18 dec 2022, 16:47 Dank voor het opmerken, dat pas ik meteen op de wiki aan. Hoogstwaarschijnlijk nog steeds vrijwilligersgebrek; positieve berichten communiceren ze anders wel. :mrgreen:
Geen dank! Misschien nog een andere kleine aanvulling: Op zondag wordt lijn 372 nu weer (deels) met Volvo gereden; ik neem aan omdat ze deze bussen liever inzetten op een lijn die de volledige route rijdt, dan op het halve traject van 370.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Eergisteren middag zag ik de 9173 op lijn 44, was al bij vertrek Elisenbrunnen richting Heerlen bomvol.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Zojuist gezien, een elektrische Citea op lijn 370 naar Venlo.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Geplande inzet op zondag tussen Meijel en Venlo.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Ah, wist ik niet. Meerdere ritten?
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Als het goed is alle ritten. Zijn twee omlopen die nodig zijn tussen Venlo en Meijel.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

In De Limburger van 2 januari lees ik dat de lokale pers ook wakker is geworden over het voornemen van ProRail om het stukje spoor in Kerkrade van station Kerkrade Centrum naar de Miljoenenlijn (en daarmee een overweg) te verwijderen. De ZLSM zou graag Valkenburg - Schin op Geul - Simpelveld - Kerkrade - Heerlen rijden en de gemeentes Kerkrade en Heerlen zien dat ook wel zitten. Ze hebben vroeger al wel eens naar Heerlen gereden, uit mijn hoofd in 2004 en 2005? In ieder geval is ProRail aangeschreven en de provincie en de minister van Infrastructuur.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Karl »

Is dat opruimwoede van ProRail "alle overwegen moeten weg!", of slaat het ook ergens op? Eventueel kan je voor die paar museumtreinen toch wel een snelheidsbeperking voor de trein instellen en/of een persoon met een rode vlag vooruit laten gaan?
Het is een spectrum.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

umbusko schreef: wo 04 jan 2023, 12:45 In De Limburger van 2 januari lees ik dat de lokale pers ook wakker is geworden over het voornemen van ProRail om het stukje spoor in Kerkrade van station Kerkrade Centrum naar de Miljoenenlijn (en daarmee een overweg) te verwijderen. De ZLSM zou graag Valkenburg - Schin op Geul - Simpelveld - Kerkrade - Heerlen rijden en de gemeentes Kerkrade en Heerlen zien dat ook wel zitten. Ze hebben vroeger al wel eens naar Heerlen gereden, uit mijn hoofd in 2004 en 2005? In ieder geval is ProRail aangeschreven en de provincie en de minister van Infrastructuur.
Een vreemde gang van zaken. Vroeger reed de stoomtrein inderdaad naar Heerlen, maar op een gegeven moment kon/mocht dat niet meer, volgens mij toen Veolia daar elk half uur ging rijden. Toen halteerde de stoomtrein gewoon op het conventionele station van Kerkrade, maar dat hebben ze op een gegeven moment doelbewust afgeschermd, met een soort hek. Die overweg bij dat kleine stukje tussen Kerkrade Centrum en ZLSM (aan de Hambosweg) is overigens niet onbewaakt. Echter, als ze van plan zijn dat stukje spoor naar Kerkrade en die overweg weg te halen, hoe koppel je dan nog beide trajecten aan elkaar?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Die trajecten zijn dan niet meer gekoppeld; dan moet alles via Schin op Geul rijden.
Karl schreef: wo 04 jan 2023, 13:10 Is dat opruimwoede van ProRail "alle overwegen moeten weg!", of slaat het ook ergens op? Eventueel kan je voor die paar museumtreinen toch wel een snelheidsbeperking voor de trein instellen en/of een persoon met een rode vlag vooruit laten gaan?
In het artikel staat dat ProRail dit een structurele oplossing voor de overwegsituatie vindt en ook de onderhoudskosten op de lange termijn ermee wil verminderen. De overweg zou niet nodig zijn, omdat station Kerkrade West en de Avantislijn er definitief niet komen. Van de drie mogelijke bestudeerde oplossingen, waaronder het spoor overdragen aan de provincie (die ook al de rest van het spoor van de Miljoenenlijn beheert), is gekozen voor sloop. Opruimwoede dus. -0- Een van de genoemde argumenten tegen ProRail in het artikel is: "opknappen is even duur als verwijderen". In 2006 speelde hetzelfde in Schin op Geul en werd de ZLSM door de rechter in het gelijk gesteld; toen moest de verwijderde wisselverbinding voor veel geld worden hersteld.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Ik voel wel wat voor een soort ringstoomtrein ;) Kerkrade ZLSM - Simpelveld - Valkenburg (omkeren) - Heerlen - Kerkrade Centrum.
Maar even serieus, als dit plan doorgezet wordt, betekent dat dan dus een doodsteek voor alle eventuele uitbreidingen die de ZLSM (weer) zou willen doen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Nee, ze kunnen als het spoor in Kerkrade wordt gesaneerd nog steeds naar Valkenburg en Maastricht rijden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Plutona schreef: zo 18 dec 2022, 16:27 Zie ook mijn opmerking eerder over RS15. Het lijkt of Arriva een aantal (tijdelijke) wijzigingen heeft doorgevoerd zonder enige vorm van communicatie naar de reizigers toe, maar erg veel publiciteit hierover zie ik niet.
Op de dienstregelingspagina staat nu ook een toelichting. Na de kerstvakantie gaat op werkdagen ook 1x/uur een stopbus tussen Heerlen en Sittard rijden; er staat tot 18:30 uur maar in de reisinfo zie ik hem ook 's avonds staan. Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet. De trein doet er 20 minuten over, maar de bus heeft maar liefst 55 minuten richting Sittard en 61 minuten richting Heerlen nodig. Aan de beginpunten is het nog wel wat gespreid. Maar uit Schinnen bijvoorbeeld vertrekken de trein en de stopbus naar Heerlen gelijktijdig, allebei om .57 :')
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Lijn 45 schreef: wo 04 jan 2023, 22:31 Nee, ze kunnen als het spoor in Kerkrade wordt gesaneerd nog steeds naar Valkenburg en Maastricht rijden.
Maar dan niet meer naar Heerlen. Althans, niet via Simpelveld.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

umbusko schreef: do 05 jan 2023, 00:07 Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet. De trein doet er 20 minuten over, maar de bus heeft maar liefst 55 minuten richting Sittard en 61 minuten richting Heerlen nodig.
Datzelfde heb je met de snelbus Maastricht - Heerlen, die doet er ook langer over dan de stoptrein en de geplande aankomsttijd is ook dusdanig dat je nog net alle treinen weg kunt zien rijden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Wie gaat dan van die bus gebruik maken dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten