Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Volgens OVzoeker rijdt daar nu een (vermoedelijk) VDL MidCity van BusiNext/TCR, op de radar nummer 24485. Weet iemand het nummer bij TCR?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door busfanNL »

24xxx zijn handhelds, waarschijnlijk één of andere taxiboer, van loo ofzoiets. De midibusjes van Businext hebben 2xx nummers. De nummers bij Businext zijn 591-594, 445 en nog twee nieuwe, maar daar weet ik het nummer niet van. Ik zal het binnenkort is vragen aan ze. ;)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Klopt, maar op omlopen waarop normaal de Sprinter City's van BusiNext rijden zitten nu deze handhelds. En dat zijn er toevallig 2. :p
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Wellicht gebeurt het vaker, maar voor zover ik me kan herinneren heb ik nog niet eerder een gelede bus van de TEC in Maastricht gezien. Dus dat lijkt me wel een vermelding waard. *bus*
Afbeelding
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door nvdw »

En het is nog een recente Citaro ook! Onbewust verwacht ik bij de TEC toch een ouwe O405G of zoiets -0-
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Op 1 augustus 2019 zijn nieuwe contracten ingegaan en is o.a. lijn 78 overgenomen door Léonard Travel. Die rijden alleen met nieuwe Citaro's, 12 normale (LE) en 6 gelede. :Y

De bestemmingsaanduiding is trouwens wel prachtig, "Terminus Quai Roosevelt". Dat dat in Luik is mag je er zelf bij bedenken. :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

In Maastricht is de halte Nijverheidsweg richting Sibemaweg/Akersteenweg verplaatst. In plaats van na de rotonde met de Nijverheidsweg ligt de halte nu voor de rotonde. Dit heeft als voordeel dat lijn 10 richting Akersteenweg er ook kan stoppen; op het bord staan dan ook lijn 7, 10, 650 en 659. Op de halte na de rotonde zit nu een zak. Desondanks heb ik lijn 7 nog bij de halte met zak zien stoppen en heeft lijn 10 nog geen halte Nijverheidsweg in de dienstregeling, dus ik ben benieuwd wanneer de halte in gebruik wordt genomen. Alles lijkt er klaar voor.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door DPDelft »

Kan iemand mij vertellen hoe het vervoer rondom carnaval is geregeld in de concessie Limburg?
Het gaat om de periode 2014-2021 :), ik kan er niets over op de wiki terugvinden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik weet alleen hoe het in Maastricht geregeld is: overdag reguliere lijnen (met omleidingen), 's avonds en 's nachts extra bussen. Deze reden onder de lijnnummers 150 t/m 157 en staan gewoon op de wiki. ;) lijn 150 enzovoorts.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door DPDelft »

Ik had deze lijnen in eerste instantie over het hoofd gezien omdat ze niet op de concessie pagina staan. Maar reden deze lijnen ook voor 2017?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik geloof het wel. Volgens mij had Veolia destijds bussen met een letter, maar ik weet er zo niet meer de details van.

Ze staan trouwens wel in de tabel met voormalige lijnen op de concessiepagina. Maar inderdaad niet als apart kopje. Het is immers ieder jaar maar afwachten wat er weer gaat rijden en dit jaar reden ze natuurlijk überhaupt niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Afbeelding

Wat is er bijzonder aan deze foto? Nou, als je heel goed kijkt zie je dat de bus "54 Gulpen via Wijlre" filmt. Maar wel op een vreemde locatie. Wat blijkt? Door werkzaamheden in Wijlre wordt lijn 54 tussen Valkenburg en Gulpen omgeleid via Sibbe en Margraten. :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

Ik vind het vooral bijzonder dat de voorrangsborden B6 en B7 tegelijk worden gebruikt..

Verwarrend.. wat is nu wijsheid? verplicht stoppen.. of 'gewoon' doorfietsen indien er geen verkeer kruist waaraan voorrang verleent dient te worden?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/ ... oofdstukII
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door teun »

Een stop-bord op een fietspad vind ik eigenlijk sowieso best wel raar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Z2N »

Sowieso is deze kruising voor fietsers wel erg onoverzichtelijk, wat het erg gevaarlijk maakt. Ik kan me zo voorstellen dat het stopbord er pas gekomen is na een ongeluk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Ik denk het ook: Ongelukskruising Kenkersweg tussen Sibbe en Margraten wordt overzichtelijker (2 juni 2020).
Ik kan het plusartikel weliswaar niet lezen, maar de titel zegt genoeg.

Plus een tweede (even onleesbaar) bericht: Op ‘ongelukskruising’ aangereden Bonne Knibbe: ‘Plaats daar alsjeblieft geen hekjes’ (5 juni 2020).

En op 17 mei 2020 is een fietser van 65 overleden na een aanrijding (klik en klik), in ieder geval op die weg maar ik weet niet 100% zeker of het ook op die kruising was.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Weet iemand toevallig op welke datum de nieuwe halte Slek Marktsingel voor [wiki]Lijn 792 Echt Plats - Koningsbosch Op de Driessen[/wiki] in gebruik is genomen? Bij de start van de lijn op 18 januari was de halte nog niet klaar, maar inmiddels lijkt hij bediend te worden. Op 22 februari constateerde ik dat dit als "omleiding tot nader order" verwerkt was, maar dat bericht is inmiddels verdwenen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

Machinist Arriva laat 15-jarige trein besturen in Echt
Vervoersbedrijf Arriva is een onderzoek gestart naar een machinist die een 15-jarige jongen een trein liet besturen vanaf het station in Echt.

De video is in de nacht van zaterdag op zondag op videoplatform Dumpert verschenen.

In het filmpje is te zien dat een machinist een 15-jarige jongen laat plaatsnemen achter het besturingspaneel van een trein waarin zeker één passagier zit. In Limburgs dialect is te horen dat de man tegen de jongen praat en hem zelfstandig de trein laat besturen. Kennelijk weet de jongen wat hij doet, want het gaat hem niet slecht af:
"We zijn bekend met de video. Die is ongeveer twee weken geleden opgenomen", laat Arriva weten in een verklaring. De machinist werkt inmiddels niet meer voor het vervoersbedrijf.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Het laten besturen van een trein door een onbevoegde zal net als rijden zonder geldig rijbewijs vast niet mild bestraft worden, maar op het filmpje zie ik niet bepaald zaken gebeuren die de treinenloop kunnen verstoren, wat mede te danken is aan de aanwezigheid van de machinist direct naast de stuurtafel, maar ook aan het feit dat de jongen in kwestie klaarblijkelijk regelmatig met een FLIRT rijdt in Train Simulator.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door nvdw »

Mja als ik een 15-jarige achter het stuur van de bus zou zetten kan-ie nog zoveel OMSI hebben gespeeld, ik ga evengoed aan het kruis... en terecht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door PHS »

Je kunt als machinist al vertrekken als je een onbevoegd persoon tot de cabine toelaat.

Nu las ik dat de machinist via een uitzendbureau in dienst was, dus dat impliceert dat hij nog geen lange loopbaan in de spoorwegen had; daarvoor is hij in ieder geval behoorlijk [X] Ongeschikt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Een groot verschil tussen het onbevoegd een trein of een bus besturen is de pakkans. In beide gevallen is die laag, maar bij de trein is de pakkans nog veel lager. Als dit filmpje niet op het wereldwijde web terechtkwam, had dit incident tot in de lengte der jaren onder de radar gebleven en was de machinist niet de laan uit gestuurd. Onbevoegd een bus besturen kan bijna niet ongezien. Daarvoor is het geringe blauw op straat al te veel.
Ook onbevoegden in de cabine wordt in mijn beleving bijna nooit op gecontroleerd. Daar heb je een paar behoorlijke klikspanen in de trein voor nodig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door PHS »

Deze 'machinist' wuifde naar machinist van de tegentrein. Die had kunnen zien dat er een wel héél erg jonge collega op de bok zat? Hetzelfde geldt voor jonge meereizigers in de cabine. Tuurlijk, je moet maar net je collega verklikken, maar zo ongebruikelijk is dat ook weer niet op werk; de een zijn dood is de ander zijn brood.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Een machinist in een tegemoetkomende intercity op snelheid, hoeveel gaat die zien? Dat er gewuifd wordt, dat waarschijnlijk wel, en misschien dat het een jong iemand is. Maar voor hetzelfde geld is die jongen 2 jaar ouder, heeft hij een jong gezicht en is het een machinist in opleiding. Ik vraag me serieus af bij hoeveel machinisten daar alarmbellen zouden gaan rinkelen.

Toen ik 8 was of zo mocht ik een keer van de machinist een stukje meerijden in de cabine van een DM'90 (maar niks aanraken natuurlijk). Ik dacht toen al dat die machinist daar problemen mee zou kunnen krijgen, dus toen we op een station gingen kruisen met een tegentrein ben ik op eigen initiatief weer terug de trein in gegaan, omdat ik wilde voorkomen dat de tegemoetkomende machinist mij zou zien. Blijft toch wel een leuke herinnering (en was zeker een stuk minder gevaarlijk dan wat hier gebeurde).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten