Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Als ik 80 km/h rijd zie ik niet wie in tegemoetkomende auto's of stilstaande auto's achter het stuur zit. Dat heeft simpelweg te maken met het feit dat er belangrijkere zaken zijn om op te letten dan te kijken of iemand mogelijk niet bevoegd is om een bepaald voertuig te besturen. Ook op het spoor heeft de baan voor de machinist uiteraard prioriteit boven het kijken wie de machinist is van de tegentrein.

Ik heb zelf ook een keer meegereden met de buurman van mijn opa op de GTW van toen nog Arriva op de MLL. Ook toen mocht ik in de cabine kijken, maar niet als we een punt met tegentreinen naderden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door WSM »

PHS schreef: ma 28 jun 2021, 20:36 Deze 'machinist' wuifde naar machinist van de tegentrein. Die had kunnen zien dat er een wel héél erg jonge collega op de bok zat? Hetzelfde geldt voor jonge meereizigers in de cabine. Tuurlijk, je moet maar net je collega verklikken, maar zo ongebruikelijk is dat ook weer niet op werk; de een zijn dood is de ander zijn brood.
Hoezo, collega verklikken??? Er zit een niet-bevoegd persoon aan de knoppen en dat is gewoon keihard een veiligheidsissue.

In een omgeving waar veiligheid voor alles gaat (zoals het spoor???) heeft iedere werknemer de PLICHT om in te grijpen in een onveilige situatie en het werk stil te leggen!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Milco »

Het is gewoonweg niet slim wat de machinist heeft gedaan. Het mag sowieso niet, dat is duidelijk, maar het is wel een trein met passagiers ongeacht hoeveel het er zijn. Er hoeft maar iets mis te gaan en de gevolgen zijn groot.

En dat dit dan ook nog eens gefilmd wordt is al helemaal stom, al kan ik niet goed zien of dat vanuit de cabine of het passagiersdeel gebeurt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Z2N »

Het werd vanuit de cabine gefilmd, op een bepaald moment is de filmer (en dus machinist in kwestie) via een spiegel in beeld.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ajaxcied
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 09 nov 2018, 12:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Ajaxcied »

Bij de remise in heerlen staat al een tijdje een mercedes bus(citaro??) in de arriva limburg kleuren.


Waar komt deze vandaan en wat komt het doen?? Normaal rijdt hier vdl en volvo.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Lijn 45 »

Die is van TCR voor scholierenlijnen. Ze hebben er vier die overkwamen uit de regio Amstelland-Meerlanden.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 04 jul 2021, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Volvo? In Heerlen staan geen Volvo's en dat weet ik uit eigen ervaring ;)

Arriva rijdt daar alleen met VDL Citea LLE99, LLE120, LLE-115-E en SLF120.
TCR rijdt met VDL Ambassadors, Mercedes-Benz Citaro, Sprinter City's en Sprinters.

De Volvo's staan in Maastricht (lijn 350), Margraten (lijn 350), Venlo (lijn 83, 370 en 371) en Heijen (lijn 83).
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Al meer dan 13 maanden rijden inmiddels geen bussen over het Vrijthof in Maastricht omdat de weg nu geldt als stoep en ze de terrassen ook aan de andere kant van de weg hebben opgebouwd. Ik zag vandaag ook dat de haltepaal verdwenen is en alle dienstregelingen in de abri. Alleen de abri zelf staat er nog.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Halte is niet definitief opgeheven overigens !
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

Klopt, dat vind ik ook het opvallende eraan. In december en februari zijn immers nieuwe dienstregelingen uitgebracht, dus als het echt voor op de lange termijn zo gepland is zou je verwachten dat ze de dienstregelingen er ook op aanpassen. Arriva is immers de TEC niet. (A)
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door maaslynx »

Ik denk dat men er nog steeds vanuit gaat dat het Vrijthof weer bediend zal worden, als je dat opheft betekent dat ook meteen met de huidige infra dat de faculteiten van de UM vanaf de Markt niet meer bereikbaar zijn. Stel dat je die na corona toch weer zou willen aandoen zou je kunnen overwegen om lijn 3 en 9 via de Kennedybrug te laten rijden (Kennedybrug en dan via Sint Pieterskade naar de Bredestraat) maar dat zijn toch flinke ingrepen in het lijnennetwerk die ik vrees ook aardig wat reizigers zullen kosten.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Marc »

DPDelft schreef: di 25 mei 2021, 12:10 Kan iemand mij vertellen hoe het vervoer rondom carnaval is geregeld in de concessie Limburg?
Het gaat om de periode 2014-2021 :), ik kan er niets over op de wiki terugvinden.
Sorry voor mijn late reactie, maar tijdens de grote opruiming ben ik wat folders tegengekomen van Carnaval. Mag je die dingen gewoon inscannen en online zetten (ivm copyrights)?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door DPDelft »

Ik weet niet of je ze online mag zetten, maar zou je in een PB naar mij kunnen sturen?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door PHS »

Er is een akkoord tussen het Rijk en de Provincie Limburg over de verdeling van de extra kosten voor de elektrificatie van de Maaslijn. In plaats van de eerder afgesproken 50/50 betaalt het Rijk nu 75% en Limburg 25%.

Daarmee zijn versoberingen en uitstel van het project voorlopig van de baan.

Bron.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Frank »

Hopelijk is de laatste horde dan nu echt genomen :| .
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

De halteomroep is aangepast, viel me net op. Er wordt nu niet meer voor iedere haltenaam ook de plaatsnaam omgeroepen en bij het station volgde een omroep "vergeet u bij het uitstappen niet uit te checken".
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Bij elke eerste halte in een volgende plaats wordt bijv. omgeroepen:

De volgende halte is Schaesbergerweg. Nu Heerlen.

In o.a. Maastricht wordt omgeroepen dat men op een halte gebruik kan maken van de Arriva deelfiets.

Er wordt aan gewerkt door de technische afdelingen dus de omroep kan nog enigszins veranderen.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door omaylie »

Dan zal het wel niet zo lang duren voordat deze manier van omroepen ook wordt gebruikt in de rest van alle Arriva-concessies.

Kan iemand hier trouwens een audio-appje sturen met die omroep?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door huibf »

Marc schreef: wo 07 jul 2021, 11:35
DPDelft schreef: di 25 mei 2021, 12:10 Kan iemand mij vertellen hoe het vervoer rondom carnaval is geregeld in de concessie Limburg?
Het gaat om de periode 2014-2021 :), ik kan er niets over op de wiki terugvinden.
Sorry voor mijn late reactie, maar tijdens de grote opruiming ben ik wat folders tegengekomen van Carnaval. Mag je die dingen gewoon inscannen en online zetten (ivm copyrights)?
Waarom zou je dat niet mogen doen?
Internet is een grote vergaarbak van historische zsken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

In de bussen wordt vermeld dat de vakantiedienstregeling al op 18 juli begint in plaats van 25 juli, zoals in de busboekjes en op alle bushaltes staat.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Anne »

Arriva heeft een aparte pagina voor Regenval Zuid-Limburg
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: do 20 mei 2021, 18:00 In Maastricht is de halte Nijverheidsweg richting Sibemaweg/Akersteenweg verplaatst. In plaats van na de rotonde met de Nijverheidsweg ligt de halte nu voor de rotonde. Dit heeft als voordeel dat lijn 10 richting Akersteenweg er ook kan stoppen; op het bord staan dan ook lijn 7, 10, 650 en 659. Op de halte na de rotonde zit nu een zak. Desondanks heb ik lijn 7 nog bij de halte met zak zien stoppen en heeft lijn 10 nog geen halte Nijverheidsweg in de dienstregeling, dus ik ben benieuwd wanneer de halte in gebruik wordt genomen. Alles lijkt er klaar voor.
De oude halte Nijverheidsweg is inmiddels verdwenen; de paal staat er nog maar er zitten geen borden meer aan. Op de nieuwe halte hangt een dienstregeling van lijn 10 zag ik vanuit de 7, maar op de dienstregelingen op andere haltes en in de reisinformatie voor lijn 10 is de halte (nog) niet opgenomen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dennenboom »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ja, overmorgen wordt Maastricht - Visé weer heropend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

En in tegenstelling tot de eerdere berichten rijdt er inmiddels wel een bus volledig tussen Maastricht en Visé. In eerste instantie waren dat alleen taxibusjes tussen Maastricht en Eijsden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten