Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: vr 16 jul 2021, 15:58
umbusko schreef: do 20 mei 2021, 18:00 In Maastricht is de halte Nijverheidsweg richting Sibemaweg/Akersteenweg verplaatst. In plaats van na de rotonde met de Nijverheidsweg ligt de halte nu voor de rotonde. Dit heeft als voordeel dat lijn 10 richting Akersteenweg er ook kan stoppen; op het bord staan dan ook lijn 7, 10, 650 en 659. Op de halte na de rotonde zit nu een zak. Desondanks heb ik lijn 7 nog bij de halte met zak zien stoppen en heeft lijn 10 nog geen halte Nijverheidsweg in de dienstregeling, dus ik ben benieuwd wanneer de halte in gebruik wordt genomen. Alles lijkt er klaar voor.
De oude halte Nijverheidsweg is inmiddels verdwenen; de paal staat er nog maar er zitten geen borden meer aan. Op de nieuwe halte hangt een dienstregeling van lijn 10 zag ik vanuit de 7, maar op de dienstregelingen op andere haltes en in de reisinformatie voor lijn 10 is de halte (nog) niet opgenomen.
Ik ben de boel even gaan inspecteren. Er blijkt een dienstregeling voor lijn 10 te hangen per 21 februari. Daar hebben we nog niks aan, want nu weten we nog steeds niet wanneer de halte in gebruik genomen is. En in de digitale reisinfo zie ik hem nog steeds niet.
Afbeelding
Afbeelding
Seat Ibiza
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Seat Ibiza »

Vindt Arriva het teveel moeite om de route ook op het blauwe haltebord te vermelden? -0-
Alleen de lijnnummers is wel wat karig.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Dat is alleen in Zuid Limburg. In Noord houdt men wel de borden bij als er wijzigingen zijn met routestrips en al.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Zuid is echt een ratjetoe ja. Aan het begin van de concessie is het netjes gedaan, met nummers en routes. Bij alle wijzigingen daarna is alleen het nummer toegevoegd of afgeplakt. Genoeg haltes met routestrips zonder lijnnummer, van voormalige nachtlijnen bijvoorbeeld.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Doorgeven aan reizigersoverleg Limburg. Mijn inzien horen ook de lijnen van aseag, De Lijn en tec erop.
Het wil zeggen dat het halte bestand niet op orde is. Met stickeren gaat het nogal snel mis.
In ZOB wordt niet meer gestickerd (of het moet tijdelijk zijn). Gewoon een nieuwe aluminium plaat.
Oude kan gewoon weer worden hergebruikt.

Uiteindelijk een stuk goedkoper ook denk ik. Die stickers moeten ook worden gemaakt. Het plakken is ook arbeidsintensief. Schoonmaken, ontvetten etc..
Die aluminium plaat zit met twee bouten vast aan de bovenzijde.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

De buitenlandse lijnen staan wel vermeld trouwens, maar ook hier niet altijd met volledige routestrip. Bij lijnen van De Lijn staat er zelfs een klein logootje bij.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

bartjemestrom schreef: zo 25 jul 2021, 11:45 Dat is alleen in Zuid Limburg. In Noord houdt men wel de borden bij als er wijzigingen zijn met routestrips en al.
Ik heb me altijd verwonderd over dit verschil. Heeft dit te maken met budget? Of de wijzigingsgevoeligheid van lijnen?
Bij de laatste grote switch toen de dienst in Parkstad op de schop ging dacht ik echt dat ze wel eens nieuwe borden zouden plaatsen, maar nee hoor...
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Werkverdeling en gemakzucht van de verantwoordelijke haltebeheerder?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Vinny »

Minachting voor de reiziger :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Laatst gewijzigd door Marc op di 10 aug 2021, 18:44, 4 keer totaal gewijzigd.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Yes, en hij werkt :trein:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Goed om te horen! Ik heb inmiddels nog enkele folders toegevoegd en het lijkt me leuk om in de loop van de tijd meer folders te uploaden.
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

De MER voor de elektrificatie van de Maaslijn is gepubliceerd: https://experience.arcgis.com/experienc ... ge/page_4/

In de MER zijn veel details over het project te vinden. Ik noem de verwachte reistijdwinsten:
Nijmegen naar Venlo: 5 minuten
Venlo naar Nijmegen: 4 minuten
Venlo naar Roermond: 3 minuten
Roermond naar Venlo: 4 minuten
Venlo naar Sittard: 4 minuten*
Sittard naar Venlo: 2 minuten*
*: Arriva trekt na elektrificatie de stoptrein Nijmegen - Roermond door naar Sittard. De stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck wordt ingekort tot Sittard.

Daarnaast komen er haalbare overstappen in Nijmegen van/naar de 3600, zowel richting Zwolle als richting Roosendaal.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

En zouden de reistijdwinsten niet groter zijn bij meer dubbelspoor?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

PHS schreef: vr 13 aug 2021, 16:51 *: Arriva trekt na elektrificatie de stoptrein Nijmegen - Roermond door naar Sittard. De stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck wordt ingekort tot Sittard.
Met een kanttekening, ik lees namelijk:
p. 40 schreef:Het eventueel verlengen van de Maaslijn tot Sittard dient nader uitgewerkt te worden en staat los van het project Opwaardering Maaslijn. Het project Opwaardering Maaslijn maakt deze ambitie van Arriva niet onmogelijk, ook leidt deze ambitie niet tot een uitbreiding van het studiegebied in het onderhavige MER.
Ook lees ik:
Doordat de Maaslijn (dan Nijmegen – Sittard vv) in de knoop Sittard komt te liggen kunnen reizigers uit Echt en Susteren op Sittard overstappen op de IC naar Maastricht en vice versa.
Dat klinkt hoopvol, misschien zijn we dan eindelijk van het rennen in Roermond af. Met die achterlijke stopplaats van de stoptrein. :roll: Maar ja, met die lange perrons op Sittard weet je het nooit, misschien krijgen we er een andere marathon voor terug. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

PHS schreef: vr 13 aug 2021, 16:51 Daarnaast komen er haalbare overstappen in Nijmegen van/naar de 3600, zowel richting Zwolle als richting Roosendaal.
Die zijn er toch al van/naar Roosendaal? Daarvoor is de overstap liefst 15 minuten. Met tijdwinst erbij zou dat iets van 20 minuten worden.
Van/naar Zwolle zou inderdaad met de genoemde tijdwinst wel haalbaar worden, dan ga je van 1 naar 5 minuten. Maar de overstaptijd vanuit de IC uit Ede wordt dan wel weer langer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Men zal wel de overstap van/naar Roosendaal met de 32300 bedoelen. Die is nu 1 minuut en dus niet haalbaar.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

umbusko schreef: vr 13 aug 2021, 17:50
Doordat de Maaslijn (dan Nijmegen – Sittard vv) in de knoop Sittard komt te liggen kunnen reizigers uit Echt en Susteren op Sittard overstappen op de IC naar Maastricht en vice versa.
Dat klinkt hoopvol, misschien zijn we dan eindelijk van het rennen in Roermond af. Met die achterlijke stopplaats van de stoptrein. :roll: Maar ja, met die lange perrons op Sittard weet je het nooit, misschien krijgen we er een andere marathon voor terug. :mrgreen:
Dat is er nu al. Als je met de stoptrein vanuit Maastricht komt kun je in Sittard overstappen op de 3900. Allebei op spoor 2 dus wel een stukje lopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik ben wel benieuwd naar die overstapknoop in Sittard, want dat lijkt mij behoorlijk krap worden op het eilandperron. En als je dan bijvoorbeeld de stoptrein van/naar Kerkrade op spoor 20 zet, wordt dat een flink pleurisend lopen vanaf spoor 2b en 3b…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Er is nu nog ruimte op 3b in de knoop met de 800 en de 32500. De Maaslijn zou dus kunnen keren op 3b. Alleen de stoptrein uit Maastricht moet lang keren (tenzij die wat verschoven wordt); als die lang zou keren op 3b wordt het wat lastiger.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Dit weekend is de Windraak afgesloten en moeten de lijnen 36, 37 en 40 omrijden. Lijnen 36 en 37 rijden om via het Duitse Süsterseel en de 40 vanaf Hoensbroek via de N300 en A76.

Afbeelding

Apart gezicht om een elektrische Arriva bus in een Duits plaatje tegen te komen wat ooit tot Nederland behoorde (1949-1961) :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Ik had dit even gemist, maar vanaf 6 september rijdt ook de 32300 (Nm-Vry) weer.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

In Brunssum is een persoon om het leven gekomen bij een aanrijding. Het ongeluk zou volgens de lokale omroep zijn gebeurd doordat een auto met pech in de berm stond. Die kreeg hulp van twee mensen op een scooter, maar die werden aangereden door de voorbijrijdende bus.

https://www.1limburg.nl/dode-bij-ongeva ... t=topstory
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Op lijn 15 in Maastricht wordt momenteel onder andere te 8228 ingezet
Seat Ibiza
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Seat Ibiza »

Tom024 schreef: vr 08 okt 2021, 09:36 In Brunssum is een persoon om het leven gekomen bij een aanrijding. Het ongeluk zou volgens de lokale omroep zijn gebeurd doordat een auto met pech in de berm stond. Die kreeg hulp van twee mensen op een scooter, maar die werden aangereden door de voorbijrijdende bus.

https://www.1limburg.nl/dode-bij-ongeva ... t=topstory
Opvallend is dat het betreffende wegdeel afgesloten is voor (brom)fietsers. Met andere woorden: die scooter (ik ga er vanuit dat men een bromscooter bedoelt) had daar niet mogen zijn. Desalniettemin tragisch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten