Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Jullie mogen ze houden daar in Limburg.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

Milco schreef: ma 24 okt 2022, 16:56 Ik denk dat je een bus met “Bravo”-opschriften bedoelt, van Arriva Brabant. ;)
Br, Br, het zal wel :D
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Op lijn 53 rijdt nu iets dat de ''591'' heet. Weet iemand wat dat is?
Voorheen was dat een City van TCR, maar die is volgens mij uit dienst.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Hat man hem wel zijn, hij heeft nog steeds een geldige APK. Als het 'm niet is, is het een MidCity of een van de Integro's die TCR sinds kort voor Limburg heeft.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 29 okt 2022, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MaartenD »

En vanmorgen een Qliner op lijn 372. Nummer heb ik niet onthouden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Rondom Roermond rijdt al enige weken een hoop tijdelijk materieel uit diverse andere concessies rond. Hoofdzakelijk Volvo 8900's uit Zuid-Holland (R-Net en Qliner), maar er zitten ook twee stadsbussen uit Breda (VDL Citea SLF) tussen. Een en ander heeft te maken met het feit dat Arriva in Limburg wat materieel verschoven heeft vanwege nawerk aan de elektrische VDL's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

https://www.1limburg.nl/nieuws/1871353/ ... n-schiphol

Dit nieuwsbericht was mij even ontgaan. Ik ben zeer, zeer benieuwd welk materiaal er wordt ingezet. Zou Arriva wat huren of gaan ze daadwerkelijk Flirts rijden?

Ik heb hem ook even in de Reisplanner opgezocht. Reserveren verplicht! Dat is volgens mij ook voor het eerst op een binnenlands traject, of niet?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Plutona schreef: vr 28 okt 2022, 19:37 Ik heb hem ook even in de Reisplanner opgezocht. Reserveren verplicht! Dat is volgens mij ook voor het eerst op een binnenlands traject, of niet?
Zie hier: viewtopic.php?p=790072#p790072
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Het stukje reserveren verplicht zet reizigers alleen maar op verkeerde been. Met een opmerking in de trant van 'speciaal kaartje' kan Arriva de lading veel beter dekken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

En toch is het wel (ook) reserveren, want Arriva geeft aan dat ze niet meer kaartjes gaan verkopen dan zitplaatsen. Zonder vaste zitplaats, dat wel, en je mag zelf kiezen of je 1ste of 2de klas gaat zitten.
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Wat ik overigens wel interessant vind, is dat abonnementen en met name het studenten-OV niet geldig zijn. Dat staat Arriva natuurlijk vrij omdat zij deze treinen buiten een concessie om aanbieden, maar de doelgroep van deze trein zijn vooral studenten. Ik vraag mij af of die een tientje gaan dokken als ze ook gratis kunnen reizen met hun studenten-OV.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Gezien de eindbestemming van beide treinen Schiphol is, lijkt de doelgroep vooral vroege vogels van en naar het vliegtuig te zijn, en die zijn niet per se studenten. Daarnaast is dit een trein Arriva die voor eigen rekening zonder concessie rijdt. Open access dus. Arriva kan zonder de beperkingen van een concessie zelf kiezen hoeveel, hoe en waar reizigers kunnen betalen voor een plaatsbewijs, uiteraard met het commerciële voorbehoud dat de tickets niet te obscuur verkocht worden en er een redelijke prijs geldt. Een tientje voor een enkele reis is dat laatste wat mij betreft zeker.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Plutona schreef: vr 28 okt 2022, 19:37 Dit nieuwsbericht was mij even ontgaan. Ik ben zeer, zeer benieuwd welk materiaal er wordt ingezet. Zou Arriva wat huren of gaan ze daadwerkelijk Flirts rijden?
Voor het traject tussen Groningen en Schiphol heb ik ergens iets over WINK gelezen, dus denk ik dat het een gewone Limburgse Flirt zou zijn.

Ik vraag me wel wie de doelgroep voor de terugreis is? Omdat 5:40 is te vroeg voor de eerste aankomende langeafstandsvluchten, in de nacht zijn tussen 1 en 5 uur ook maar amper aankomsten, of is het dan voor uitgaanspubliek?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

ArrivaBas schreef: vr 28 okt 2022, 21:36 Gezien de eindbestemming van beide treinen Schiphol is, lijkt de doelgroep vooral vroege vogels van en naar het vliegtuig te zijn, en die zijn niet per se studenten. Daarnaast is dit een trein Arriva die voor eigen rekening zonder concessie rijdt. Open access dus. Arriva kan zonder de beperkingen van een concessie zelf kiezen hoeveel, hoe en waar reizigers kunnen betalen voor een plaatsbewijs, uiteraard met het commerciële voorbehoud dat de tickets niet te obscuur verkocht worden en er een redelijke prijs geldt. Een tientje voor een enkele reis is dat laatste wat mij betreft zeker.
En toch lijkt het me dat er ook wel wat studenten voor zouden kunnen zijn te porren. Een late trein om 1u uit Maastricht, om 2u uit Eindhoven en om 2u uit Groningen is niet per definitie kansloos, al geldt natuurlijk wel dat de bestemming een andere grote stad op de route moet zijn. Maar als je gaat proberen primair vliegreizigers aan te trekken, is de combi met gratis reizende dronken studenten wellicht niet de beste.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

ICE11 schreef: vr 28 okt 2022, 22:10 Voor het traject tussen Groningen en Schiphol heb ik ergens iets over WINK gelezen
Ligt het meest voor de hand natuurlijk, diesel door de Schipholtunnel mag bij mijn weten niet zomaar. En de WINK is de enige trein in het noorden die ook elektrisch kan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

PHS schreef: vr 28 okt 2022, 21:27 Ik vraag mij af of die een tientje gaan dokken als ze ook gratis kunnen reizen met hun studenten-OV.
Doorhalen in Amsterdam en dan lekker thuis uitkateren. Tientje is echt niet zoveel geld, of zoals klasgenoten van mij vroeger zouden zeggen, van Amsterdam naar Maastricht voor vier biertjes is echt niet duur.
🍉
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In de studentensteden heb je voor een tientje helaas geen vier bier meer. Maak er maar twee of hoogstens drie bier van, afhankelijk van wat je drinkt en waar je bent -0-
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik weet niet of ik zo 1-2-3 gebruik van ga maken. Maar bewonder het iniatief. Hoop dat het aanslaat.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Mooi initiatief, scheelt behoorlijk ten opzichte van taxivervoer in tarief.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 28 okt 2022, 21:27 Ik vraag mij af of die een tientje gaan dokken als ze ook gratis kunnen reizen met hun studenten-OV.
Maar op dat tijdstip dus niet. ;) In nachtbussen is de SOV meestal ook niet geldig, dus ik snap wel dat dat hier ook zo is.
PHS schreef: za 29 okt 2022, 06:44 In de studentensteden heb je voor een tientje helaas geen vier bier meer. Maak er maar twee of hoogstens drie bier van, afhankelijk van wat je drinkt en waar je bent -0-
Bij mijn studentenvereniging was een biertje 5 jaar geleden nog €1,10. :p Het zal dus nu maximaal €2 zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

In een redelijk gemiddelde Amsterdamse uitgaansgelegenheid zal dat wel een euro of 3-3,5 zijn inmiddels.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ klopt.

Alle prijsverhogingen op een rijtje.. onderaan een tabel met de prijs voor één glas. Niet specifiek voor A'dam.
https://www.biernet.nl/nieuws/bierprijz ... ca-in-2022

Utrecht:
https://www.duic.nl/horeca/hoeveel-steg ... op-de-som/
PHS

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Meltrain schreef: za 29 okt 2022, 12:33 Bij mijn studentenvereniging was een biertje 5 jaar geleden nog €1,10. :p Het zal dus nu maximaal €2 zijn.
Ik bedoelde de prijzen in de horeca, niet die op de sociëteit :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Chrysa schreef: ma 24 okt 2022, 18:53 Jullie mogen ze houden daar in Limburg.
Heb jij even pech :lol: Diverse bussen zijn inmiddels terug gegaan naar waar ze vandaan kwamen en de 7301, 8157, 8170 vallen daar ook onder en zijn weer terug in Breda.
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Falcon »

Vandaag was het weer een Belgen/Duitsers dag. Dit hield in dat het erg druk op de weg was.
In Maastricht leverde dit voldoende vertragingen op, op bijna alle buslijnen. Sommige bussen hadden op een kwartierlijn een vertraging van +20 min.
De problemen deden zich vooral voor op de grote ringweg (vanaf Heer Kruispunt A2, via de Kennedybrug, alle singels, en de Noorderbrug )en de zijtakken, Tongerseweg, Limburglaan
Bus 10 heeft hier uiteraard de meeste las van, maar ook 350 (knooppunt A2) en de stadslijnen via vooral de Statensingel. Ook leverde dit op dat lijnen die optijd reden, bij het station moesten wachten op vertraagde buschauffeurs. Dit kan toch anders?

Zouden de wegen meer gebaat zijn met P+R voorzieningen, en vervolgens op singels een aparte bus strook, en een enkele autostrook, per richting. Mogelijke plekken voor P+R in mijn ogen:
- Tongerseweg bij Wolder, lijn 3 doorverbinden, net als lijn 5/6/toekomstige 15 (vervalt enkel huidige eindhalte)
- Knooppunt Brusselse Poort (haast alle stadslijnen)
- Molensingel/Kobbesweg, lijn 15, lijn 5 doortrekken, net als lijn 1/2 (is wel om) of lijn 57 verleggen.

Grootse plannen, maar brengt wel het autovervoer omlaag (auto’s komen nog moeilijker door de stad), en bussen komen niet meer vast te staan.
Want denken anderen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten