Ik ben de boel even gaan inspecteren. Er blijkt een dienstregeling voor lijn 10 te hangen per 21 februari. Daar hebben we nog niks aan, want nu weten we nog steeds niet wanneer de halte in gebruik genomen is. En in de digitale reisinfo zie ik hem nog steeds niet.umbusko schreef: ↑vr 16 jul 2021, 15:58De oude halte Nijverheidsweg is inmiddels verdwenen; de paal staat er nog maar er zitten geen borden meer aan. Op de nieuwe halte hangt een dienstregeling van lijn 10 zag ik vanuit de 7, maar op de dienstregelingen op andere haltes en in de reisinformatie voor lijn 10 is de halte (nog) niet opgenomen.umbusko schreef: ↑do 20 mei 2021, 18:00 In Maastricht is de halte Nijverheidsweg richting Sibemaweg/Akersteenweg verplaatst. In plaats van na de rotonde met de Nijverheidsweg ligt de halte nu voor de rotonde. Dit heeft als voordeel dat lijn 10 richting Akersteenweg er ook kan stoppen; op het bord staan dan ook lijn 7, 10, 650 en 659. Op de halte na de rotonde zit nu een zak. Desondanks heb ik lijn 7 nog bij de halte met zak zien stoppen en heeft lijn 10 nog geen halte Nijverheidsweg in de dienstregeling, dus ik ben benieuwd wanneer de halte in gebruik wordt genomen. Alles lijkt er klaar voor.
Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Vindt Arriva het teveel moeite om de route ook op het blauwe haltebord te vermelden?
Alleen de lijnnummers is wel wat karig.
Alleen de lijnnummers is wel wat karig.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is alleen in Zuid Limburg. In Noord houdt men wel de borden bij als er wijzigingen zijn met routestrips en al.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Zuid is echt een ratjetoe ja. Aan het begin van de concessie is het netjes gedaan, met nummers en routes. Bij alle wijzigingen daarna is alleen het nummer toegevoegd of afgeplakt. Genoeg haltes met routestrips zonder lijnnummer, van voormalige nachtlijnen bijvoorbeeld.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Doorgeven aan reizigersoverleg Limburg. Mijn inzien horen ook de lijnen van aseag, De Lijn en tec erop.
Het wil zeggen dat het halte bestand niet op orde is. Met stickeren gaat het nogal snel mis.
In ZOB wordt niet meer gestickerd (of het moet tijdelijk zijn). Gewoon een nieuwe aluminium plaat.
Oude kan gewoon weer worden hergebruikt.
Uiteindelijk een stuk goedkoper ook denk ik. Die stickers moeten ook worden gemaakt. Het plakken is ook arbeidsintensief. Schoonmaken, ontvetten etc..
Die aluminium plaat zit met twee bouten vast aan de bovenzijde.
Het wil zeggen dat het halte bestand niet op orde is. Met stickeren gaat het nogal snel mis.
In ZOB wordt niet meer gestickerd (of het moet tijdelijk zijn). Gewoon een nieuwe aluminium plaat.
Oude kan gewoon weer worden hergebruikt.
Uiteindelijk een stuk goedkoper ook denk ik. Die stickers moeten ook worden gemaakt. Het plakken is ook arbeidsintensief. Schoonmaken, ontvetten etc..
Die aluminium plaat zit met twee bouten vast aan de bovenzijde.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
De buitenlandse lijnen staan wel vermeld trouwens, maar ook hier niet altijd met volledige routestrip. Bij lijnen van De Lijn staat er zelfs een klein logootje bij.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb me altijd verwonderd over dit verschil. Heeft dit te maken met budget? Of de wijzigingsgevoeligheid van lijnen?bartjemestrom schreef: ↑zo 25 jul 2021, 11:45 Dat is alleen in Zuid Limburg. In Noord houdt men wel de borden bij als er wijzigingen zijn met routestrips en al.
Bij de laatste grote switch toen de dienst in Parkstad op de schop ging dacht ik echt dat ze wel eens nieuwe borden zouden plaatsen, maar nee hoor...
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Werkverdeling en gemakzucht van de verantwoordelijke haltebeheerder?
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Minachting voor de reiziger
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Eerste poging van de folders:
Lijnfolder Carnaval 2002 Stadsbus Maastricht
Lijnfolder Carnaval 2004 Stadsbus Maastricht
Lijnfolder Carnaval 2005 Stadsbus Maastricht
Lijfolder Borrelbussen Arriva 2017
Lijfolder Borrelbussen Arriva 2020
Is de link zichtbaar?
Lijnfolder Carnaval 2002 Stadsbus Maastricht
Lijnfolder Carnaval 2004 Stadsbus Maastricht
Lijnfolder Carnaval 2005 Stadsbus Maastricht
Lijfolder Borrelbussen Arriva 2017
Lijfolder Borrelbussen Arriva 2020
Is de link zichtbaar?
Laatst gewijzigd door Marc op di 10 aug 2021, 18:44, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Yes, en hij werkt
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Goed om te horen! Ik heb inmiddels nog enkele folders toegevoegd en het lijkt me leuk om in de loop van de tijd meer folders te uploaden.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
De MER voor de elektrificatie van de Maaslijn is gepubliceerd: https://experience.arcgis.com/experienc ... ge/page_4/
In de MER zijn veel details over het project te vinden. Ik noem de verwachte reistijdwinsten:
Nijmegen naar Venlo: 5 minuten
Venlo naar Nijmegen: 4 minuten
Venlo naar Roermond: 3 minuten
Roermond naar Venlo: 4 minuten
Venlo naar Sittard: 4 minuten*
Sittard naar Venlo: 2 minuten*
*: Arriva trekt na elektrificatie de stoptrein Nijmegen - Roermond door naar Sittard. De stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck wordt ingekort tot Sittard.
Daarnaast komen er haalbare overstappen in Nijmegen van/naar de 3600, zowel richting Zwolle als richting Roosendaal.
In de MER zijn veel details over het project te vinden. Ik noem de verwachte reistijdwinsten:
Nijmegen naar Venlo: 5 minuten
Venlo naar Nijmegen: 4 minuten
Venlo naar Roermond: 3 minuten
Roermond naar Venlo: 4 minuten
Venlo naar Sittard: 4 minuten*
Sittard naar Venlo: 2 minuten*
*: Arriva trekt na elektrificatie de stoptrein Nijmegen - Roermond door naar Sittard. De stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck wordt ingekort tot Sittard.
Daarnaast komen er haalbare overstappen in Nijmegen van/naar de 3600, zowel richting Zwolle als richting Roosendaal.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
En zouden de reistijdwinsten niet groter zijn bij meer dubbelspoor?
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Met een kanttekening, ik lees namelijk:
Ook lees ik:p. 40 schreef:Het eventueel verlengen van de Maaslijn tot Sittard dient nader uitgewerkt te worden en staat los van het project Opwaardering Maaslijn. Het project Opwaardering Maaslijn maakt deze ambitie van Arriva niet onmogelijk, ook leidt deze ambitie niet tot een uitbreiding van het studiegebied in het onderhavige MER.
Dat klinkt hoopvol, misschien zijn we dan eindelijk van het rennen in Roermond af. Met die achterlijke stopplaats van de stoptrein. Maar ja, met die lange perrons op Sittard weet je het nooit, misschien krijgen we er een andere marathon voor terug.Doordat de Maaslijn (dan Nijmegen – Sittard vv) in de knoop Sittard komt te liggen kunnen reizigers uit Echt en Susteren op Sittard overstappen op de IC naar Maastricht en vice versa.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Die zijn er toch al van/naar Roosendaal? Daarvoor is de overstap liefst 15 minuten. Met tijdwinst erbij zou dat iets van 20 minuten worden.
Van/naar Zwolle zou inderdaad met de genoemde tijdwinst wel haalbaar worden, dan ga je van 1 naar 5 minuten. Maar de overstaptijd vanuit de IC uit Ede wordt dan wel weer langer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Men zal wel de overstap van/naar Roosendaal met de 32300 bedoelen. Die is nu 1 minuut en dus niet haalbaar.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is er nu al. Als je met de stoptrein vanuit Maastricht komt kun je in Sittard overstappen op de 3900. Allebei op spoor 2 dus wel een stukje lopen.umbusko schreef: ↑vr 13 aug 2021, 17:50Dat klinkt hoopvol, misschien zijn we dan eindelijk van het rennen in Roermond af. Met die achterlijke stopplaats van de stoptrein. Maar ja, met die lange perrons op Sittard weet je het nooit, misschien krijgen we er een andere marathon voor terug.Doordat de Maaslijn (dan Nijmegen – Sittard vv) in de knoop Sittard komt te liggen kunnen reizigers uit Echt en Susteren op Sittard overstappen op de IC naar Maastricht en vice versa.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben wel benieuwd naar die overstapknoop in Sittard, want dat lijkt mij behoorlijk krap worden op het eilandperron. En als je dan bijvoorbeeld de stoptrein van/naar Kerkrade op spoor 20 zet, wordt dat een flink pleurisend lopen vanaf spoor 2b en 3b…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dit weekend is de Windraak afgesloten en moeten de lijnen 36, 37 en 40 omrijden. Lijnen 36 en 37 rijden om via het Duitse Süsterseel en de 40 vanaf Hoensbroek via de N300 en A76.
Apart gezicht om een elektrische Arriva bus in een Duits plaatje tegen te komen wat ooit tot Nederland behoorde (1949-1961)
Apart gezicht om een elektrische Arriva bus in een Duits plaatje tegen te komen wat ooit tot Nederland behoorde (1949-1961)
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
In Brunssum is een persoon om het leven gekomen bij een aanrijding. Het ongeluk zou volgens de lokale omroep zijn gebeurd doordat een auto met pech in de berm stond. Die kreeg hulp van twee mensen op een scooter, maar die werden aangereden door de voorbijrijdende bus.
https://www.1limburg.nl/dode-bij-ongeva ... t=topstory
https://www.1limburg.nl/dode-bij-ongeva ... t=topstory
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Op lijn 15 in Maastricht wordt momenteel onder andere te 8228 ingezet
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Opvallend is dat het betreffende wegdeel afgesloten is voor (brom)fietsers. Met andere woorden: die scooter (ik ga er vanuit dat men een bromscooter bedoelt) had daar niet mogen zijn. Desalniettemin tragisch.Tom024 schreef: ↑vr 08 okt 2021, 09:36 In Brunssum is een persoon om het leven gekomen bij een aanrijding. Het ongeluk zou volgens de lokale omroep zijn gebeurd doordat een auto met pech in de berm stond. Die kreeg hulp van twee mensen op een scooter, maar die werden aangereden door de voorbijrijdende bus.
https://www.1limburg.nl/dode-bij-ongeva ... t=topstory
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten