Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

8 stellen en 4 omlopen inderdaad. :Y
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Geldt dat ook nog nu ze in Randwyck keren?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Goede vraag! Ja, dat geldt nog steeds, want door de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf worden de sneltreinen ook een minuut of 5 versneld, in die tijd kunnen ze naar Randwyck. En het doorrijden naar Herzogenrath gebeurt in de keertijd die nu nog in Heerlen is (daarom non-stop, anders past het niet).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Enkele stellen zijn in ombouw voor ECTS of zijn proefritten aan het rijden. De laatste tijd heb ik alleen de stellen 551, 552, 556 en 557 gezien. De 552 was daarna ook weg en reed steeds een tweetje ertussen. De laatste dagen rijden inderdaad alleen pendelritten tussen Maastricht en Heerlen met tweetjes. Ik las ergens dat de nachttrein naar Schiphol ook met een drietje gereden ging worden (inclusief twee stuwards). Dit prestige project moet natuurlijk doorgaan...
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Het valt me wel op, dat vandaag alle RE18-ritten van/tot Heerlen rijden, zowel vanuit Maastricht als uit Aken.
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marcel.nl »

Omdat 1 of ander m.ngool heeft verzonnen dat in het drukste weekend wat die spoorlijn kan hebben, namelijk naar de kerstmarkten, er geplande werkzaamheden aan het spoor zijn.

Dat is overstappen op bus, meer reistijd en eventuele overstappen naar Köln enzo mislopen
Dankuwel Prorail. Ik snap niet waarom ik nergens bezwaren zie van Arriva hier over

Heerlen - Aachen Hbf.
RE18 Heerlen – Aachen Hbf.
van Vrijdagavond 16 december vanaf 1.00 uur
t/m Zondagavond 18 december tot 21.00 uur
Oorzaak

Werkzaamheden aan het spoor
Gevolg

Er rijden geen treinen tussen Heerlen en Aachen Hbf.
Haltes treinvervangend vervoer

Heerlen | Heerlen Spoorsingel perron A
Landgraaf | Voorzijde station, Stationsplein-Stationsstraat
Eygelshoven station Markt | TVV halte voor het station
Herzogenrath | Bahnhofstrasse bij TVV halte
Aken - West | Ponttor bij ov-halte (richting Centrum) Bendplatz (richting Herzogenrath)
Aken - Hauptbahnhof | Bahnhofplatz halte TVV (Arriva buslijn 350)
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

umbusko schreef: vr 09 dec 2022, 09:21 Goede vraag! Ja, dat geldt nog steeds, want door de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf worden de sneltreinen ook een minuut of 5 versneld, in die tijd kunnen ze naar Randwyck. En het doorrijden naar Herzogenrath gebeurt in de keertijd die nu nog in Heerlen is (daarom non-stop, anders past het niet).
Randwyck heeft al 5 treinen per uur naar Maastricht, plus nog een stuk of wat busverbindingen. Heeft het doortrekken van RE18 daarheen echt meer waarde dan Landgraaf en (vooral) Eygelshoven van een 2e trein naar Duitsland voorzien? Ik had het beter gevonden als ze het keren in Maastricht bleven doen en in plaats daarvan als stoptrein naar Herzogenrath zou rijden.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het is de bedoeling dat ze gewoon 2x per uur naar Aken gaan rijden, met stops op alle stations. Alleen daar is men in Duitsland nog niet klaar voor, waardoor de twee stations nu overgeslagen moeten worden (anders krijg je een kering van 1 minuut in Herzogenrath). Men zal niet de hele dienstregeling hebben willen omgooien om in deze tijdelijke situatie die twee stations toch te bedienen, waarbij je dan waarschijnlijk ook de knoop in Heerlen kapotmaakt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Volgens de ovinfo-app gaat er een lijn 110 vanaf station Maastricht Noord naar het Centrum rijden met voor zover ik kan zien enkel een hele vroege rit... Waarom dit dan een apart lijnnummer is en niet lijn 10 geen idee...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Trouwens, ik weet niet of dit iemand was opgevallen, maar nog iets wat morgen stilzwijgend wordt ingevoerd:
RS15 Sittard - Heerlen wordt de hele week (!) afgeschaald naar een uurdienst. In het busboekje staat hij als halfuursdienst, maar de NS-Reisplanner en de dienstregeling op de Arriva-website geven iets anders aan.

Aanvulling: RS15 gaat met Flirt rijden, RS18 met GTW
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Die waren me allebei nog niet opgevallen. Die rit van lijn 110 is nog eens extra raar omdat er al een rit van lijn 10 is om 5:54, maar dan naar Randwyck. Blijkbaar komt daar dus nog een rit bij? Als iemand dat kan bevestigen hoor ik het graag, dan wacht ik nog even met een pagina op de wiki.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wubbo »

marcel.nl schreef: za 10 dec 2022, 09:41 Omdat 1 of ander m.ngool heeft verzonnen dat in het drukste weekend wat die spoorlijn kan hebben, namelijk naar de kerstmarkten, er geplande werkzaamheden aan het spoor zijn.

Dat is overstappen op bus, meer reistijd en eventuele overstappen naar Köln enzo mislopen
Dankuwel Prorail. Ik snap niet waarom ik nergens bezwaren zie van Arriva hier over
Volgens de site van DB rijdt ook de RB20 niet. Lijkt dus op werkzaamheden in Duitsland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

De spoorlijn is tussen Aachen West en Schanz gestremd in verband met de nieuwbouw van de brug Turmstraße. Daar wordt de bekisting van de nieuwe betonnen pijlers verwijderd. Dus het zijn geen werken aan het spoor en dus heeft ook niet DB deze datum verzonnen maar het stadtsbestuur van Aachen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

DB Netz coördineert alle werkzaamheden, het kan niet zo zijn dat de gemeente Aachen belt dat ze dat weekend de bekisting willen weghalen en dat DB Netz meteen zegt: is goed, doen we!

Als ze bijvoorbeeld dat stuk lijn afsluiten, mogen er waarschijnlijk op Rheydt - Köln geen werkzaamheden zijn, want dan kunnen goederentreinen niet omrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

Daar heb je een punt. En ProRail en Infrabel zullen ook nog willen meespreken omdat de Montzenroute tijdens de stremming ook niet vanuit Aachen West bereikbaar is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Plutona schreef: za 10 dec 2022, 11:31
Aanvulling: RS15 gaat met Flirt rijden, RS18 met GTW
Arriva doet er blijkbaar alles aan om met GTW's naar Kerkrade te kunnen rijden. :')
Maar reizigers in Maastricht, Heerlen en Valkenburg kunnen nu wel de RS18 en RE18 makkelijker uit elkaar houden. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Plutona schreef: za 10 dec 2022, 11:31 Trouwens, ik weet niet of dit iemand was opgevallen, maar nog iets wat morgen stilzwijgend wordt ingevoerd:
RS15 Sittard - Heerlen wordt de hele week (!) afgeschaald naar een uurdienst. In het busboekje staat hij als halfuursdienst, maar de NS-Reisplanner en de dienstregeling op de Arriva-website geven iets anders aan.
Mag dit wel? Mag Arriva doordeweeks de halfuursdienst loslaten?
Volgens mij is het enige traject in Nederland waar dit verder gebeurt het stukje Winschoten - Weener.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

En Almelo-Mariënberg (31000), en Sneek-Stavoren (37100), en nu ook tijdelijk(?) Dronrijp en Deinum (37200).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wubbo »

En Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan (A)
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Ik bied nog Eijsden, Eygelshoven Markt en de Eemshaven! :Y
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: za 10 dec 2022, 22:11 De spoorlijn is tussen Aachen West en Schanz gestremd in verband met de nieuwbouw van de brug Turmstraße. Daar wordt de bekisting van de nieuwe betonnen pijlers verwijderd. Dus het zijn geen werken aan het spoor en dus heeft ook niet DB deze datum verzonnen maar het stadtsbestuur van Aachen.
Overigens is er tegenstrijdige informatie wat deze stremming betreft. Terwijl de locale pers schrijft, dat de treinen alleen tussen Herzogenrath en Aachen uitvallen (zie https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... d-81183161) zegt Hafas dat er op het gehele traject tussen Aachen en Rheydt (!) treinvervangend vervoer is!?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Plutona schreef: za 10 dec 2022, 11:31 RS15 Sittard - Heerlen wordt de hele week (!) afgeschaald naar een uurdienst. In het busboekje staat hij als halfuursdienst, maar de NS-Reisplanner en de dienstregeling op de Arriva-website geven iets anders aan.
Ik weet niet wat hier de bedoeling van is, maar ik neem het op de wiki vooralsnog maar op als tijdelijke wijziging. De RE18 staat in de dienstregeling op de Arriva-website namelijk ook als alleen Heerlen-Aachen Hbf (maar wel met Maastricht Randwyck-Aachen Hbf in de titel). Uit de website valt mijns inziens dus niet op te maken of het bedoeld is als permanente maatregel en aangezien er met geen woord over gerept wordt...
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Ik heb Arriva hierover gecontacteerd, krijg uiterlijk 23 december reactie...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Overigens staat in de reisplanners, tot eind maart volgens HAFAS, ieder half uur een snelbus Maastricht-Heerlen (zonder stop) in plaats van de RE18. Geen idee of die bussen ook daadwerkelijk rijden, maar enige communicatie daarover zou je dan toch wel verwachten. :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Die rijden volgens mij wel, gisteren waren er aardig wat touringcars op station Maastricht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten