Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Gelukkig is er dinsdag ook een staking bij Arriva in Limburg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Worden de Limburgliners die op zondag op lijn 370 vrijgespeeld worden ingezet op lijn 372? Die zag ik zojuist daarmee rijden. Normaal rijden die met een gewone bus.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Niet allemaal. Zag er net gewoon een citea op rijden. Er rijden sinds december ook limburgliners op lijn 83.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Die Limburgliners op lijn 83 is al veel langer, dat is al sinds december 2019.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Las op Twitter dat de Tweelandentrein eindelijk een drielandentrein wordt. Eind 2023 moet de train Aachen - Maastricht doorrijden naar Luik.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt me toch echt Aachen-Maastricht-Luik en Herzogenrath-Maastricht-Eijsden(-Vise)
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
De eigenlijke bedoeling is beide naar Aken, maar dat conflicteert dus in Duitsland en helaas is het precies het verkeerde halve uur wat conflicteert waardoor je deze situatie krijgt tot men het conflict in Duitsland heeft opgelost.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom kunnen ze dat in België niet omdraaien?? De lijn Maastricht-luik is vrij rustig
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Dan verander je daar de aansluitingen. Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, maar nu heb je bijvoorbeeld naar Brussel een snelle aansluiting en naar Luxemburg een lange.
Beter is natuurlijk om elk half uur naar Luik te rijden.
Beter is natuurlijk om elk half uur naar Luik te rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Vanaf 27 maart rijdt Arriva weer naar Aken, dan naar een perron zonder balise waardoor het probleem met de ETCS omzeild wordt: Bron
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Alleen... wordt er ook daadwerkelijk weer doorgereden naar Maastricht ?
https://treinposities.nl/treinseries/18900/2023-03-27
https://treinposities.nl/treinseries/18900/2023-03-27
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, zoals je in het gelinkte artikel kunt lezen wordt er tot Heerlen gereden. Zowel met de korte als lange slagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
"Rechstreekse trein tussen Maastricht en Aken rijdt vanaf eind maart weer"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Arriva kan met de ingang van maandag 27 maart weer doorrijden naar station Aken. De treinen vertrekken nog niet vanuit Maastricht maar vanuit Heerlen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Lekker tegenstrijdig maar weer
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteravond stond lijn 9 aan het station van Maastricht (de laatste rit), uitgevoerd met een 8-persoons bus. Het busje was al bijna vol op één plek na. Even daarna kwamen twee personen aan die mee wilde, natuurlijk mocht er maar een mee van de chauffeur.
Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Nu vroeg ik me af: als er geen plek meer is, moet de chauffeur dan iets regelen of moet je het maar zelf uitzoeken? Dit was de laatste rit en Arriva heeft toch een vervoersplicht? Ook overdag kunnen ze de reizigers toch niet zomaar een uur laten staan...?
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Pure armoede.
Weg met die 8 persoonsbusjes op dergelijke lijnen.
In Helmond is hrt de laatste tijd ook weer behelpen. Lijn 25 is weer regelmatig vol. De kijn naar Stiphout zit op het randje.
Weg met die 8 persoonsbusjes op dergelijke lijnen.
In Helmond is hrt de laatste tijd ook weer behelpen. Lijn 25 is weer regelmatig vol. De kijn naar Stiphout zit op het randje.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Overdag laten ze je gewoon een uur staan in ieder geval. Lijn 8 is ook drama; die heeft nota bene een halte voor de ingang van een camping... (waar ik dus een keer heb meegemaakt dat 4 mensen in wilden stappen, wat niet meer paste). Je gaat je bijna schamen als je na een wandeling daarmee terugreist en er dan iemand niet mee kan bij Hotel Bergrust of in Bemelen zelf, maar ja, op dat moment heb ik ook weinig zin (en niet altijd tijd) om op zo'n plek te stranden. Het ongelukkige is ook dat als je een taxi zou bellen, je op zo'n plek ook al bijna een uur verder bent. Als ik in Bemelen zou wonen, zou ik deze lijn iig. alleen op zondag vertrouwen - wanneer het een belbus is.
En dan die eindeloze discussies tussen chauffeur en reiziger altijd... "Maar ik wil wel staan." "Dat mag niet." "En nu?" "Ik mag u niet meenemen." "Maar als ik nou..." "Sorry, ik kan er niks aan doen." ... En ook wel eens met 10 passagiers in zo'n ding gezeten , maar als iemand daarachter komt of er iets gebeurt is de chauffeur natuurlijk het haasje.
En dan die eindeloze discussies tussen chauffeur en reiziger altijd... "Maar ik wil wel staan." "Dat mag niet." "En nu?" "Ik mag u niet meenemen." "Maar als ik nou..." "Sorry, ik kan er niks aan doen." ... En ook wel eens met 10 passagiers in zo'n ding gezeten , maar als iemand daarachter komt of er iets gebeurt is de chauffeur natuurlijk het haasje.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Toen ik nog in Limburg reed (in de Veolia tijd): Ja, de chauffeur moet het melden aan de regie en die regelen vervoer voor de arme reiziger
Zeker weten. Dus niet doen. Regie bellen en die het laten regelen
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik hoor deze klacht over lijn 9 niet bepaald voor het eerst - Veolia had nog een tussenmaat de laatste jaren in de vorm van de Sprinter City's die toch wat meer capaciteit hadden en een fatsoenlijke instap boden. Ideetje voor Arriva wellicht?
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Als er weer een nieuwe lichting aan artsen die hun coschappen lopen komt dan is het busje weer te vol
Groot probleem bij dit soort lijnen zijn kinderen en reizigers met dagkaarten die eigenlijk niet goed worden geregistreerd.
Op zich bestaan er ook kleine busjes met een fatsoenlijke instap......
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Als ik me goed herinner hadden die 20 zitplaatsen (of 18 als je een rolstoel binnen had).
ECHTERRRRRRR... die moesten door een Veolia chauffeur worden gereden.. en daar zit 'm de crux.
Het gaat niet alleen om de capaciteit van die busjes maar ook om de bestuurder.
De 8 persoons busjes worden door taxichauffeurs gereden volgens taxi CAO = goeikoperder dan buschauffeur
Die Sprinters reden trouwens best lekker en hadden een goede zitpositie.
Zou de Hino Poncho die we hier hebben graag omruilen voor zo'n Sprinter.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb met die Sprinters met dubbele achteras gereden bij Qbuzz en daar was ik ook best over te spreken, zeker in vergelijking met die Rosero’s die we daar ook hadden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen
Als reiziger vond ik die dingen juist 100x minder dan de Rošero's (en daar ben ik ook niet al te positief over).
TCR/BusiNext heeft zes midi's (Sprinter City's en MidCity's) in de Limburgse huisstijl. De meest eenvoudige oplossing lijkt me om hen met die busjes de 8 en 9 te laten rijden.
TCR/BusiNext heeft zes midi's (Sprinter City's en MidCity's) in de Limburgse huisstijl. De meest eenvoudige oplossing lijkt me om hen met die busjes de 8 en 9 te laten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten