Pagina 38 van 53

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 06:44
door ArrivaBas
Voor die paar feestdagen dat de toestroom aan Belgen en Duitsers problematisch zijn lijkt mij dit plan wel een beetje veel geld kosten. Wat mij een soort van een oplossing lijkt is een scheiding tussen stadsdienst en streekdienst, maar ik ben bang dat je dan protest bij de chauffeur oppookt, omdat het zeker voor chauffeurs met alleen stadsdienst meer een rondje om de kerk gaat lijken.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 07:08
door huibf
Ik zou een tramverbinding aanleggen vanuit hasselt kan over bestaand spoor. Weet alleen niet of de brug over de Maas sterk genoeg is en wat het trillingseffect is. Men zou dan eventeel een tram op luchtbanden, soort veredelde bus kunnen laten rijden over de bedding vd oude spoorbaan. 😀

Wellicht een onderzoek starten en de Belgen erin betrekken, misschien dat ze ook wel heil erin zien en meebetalen. Proberen waard toch?

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 09:38
door umbusko
Het wreekt zich op dit soort momenten dat alle lijnen per se over de singels moesten gaan rijden. Met meer bussen door de binnenstad los je een deel van het probleem voor de bussen al op en maak je het centrum beter bereikbaar, maar dat wil men niet.

P&R Noord doet het best goed, P&R Zuid (bij de Randwycksingel) werd een flop. Geen idee wat daar wijsheid is. Het lijkt me eerder verstandig om autoverkeer (van ver) te ontmoedigen dan om een hoop P&Rs te bouwen en de doorstroming over de singels nog slechter te maken. Zoveel dubbele stroken zijn er niet, vaak gaat het om voorsorteerstroken of ligt er al een busstrook.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 11:35
door Seat Ibiza
Falcon schreef: ↑di 01 nov 2022, 23:12 Mogelijke plekken voor P+R in mijn ogen:
- Tongerseweg bij Wolder, lijn 3 doorverbinden, net als lijn 5/6/toekomstige 15 (vervalt enkel huidige eindhalte)
Absoluut onrealistische locatie. Niet alleen vanwege het landschappelijk belangrijke droogdal ter plaatse, maar ook het ontbreken van een geschikte weg van Daalhof naar Wolder.
Falcon schreef: ↑di 01 nov 2022, 23:12 - Knooppunt Brusselse Poort (haast alle stadslijnen)
Ja, dat is een prima plek met voldoende OV.
Falcon schreef: ↑di 01 nov 2022, 23:12 - Molensingel/Kobbesweg, lijn 15, lijn 5 doortrekken, net als lijn 1/2 (is wel om) of lijn 57 verleggen.
Slechts een zeer klein deel van de toestroom aan bezoekers komt uit zuidoostelijke richting. Via de A2-tunnel kun je die ook probleemloos naar de al bestaande P&R-Noord leiden.
huibf schreef: ↑wo 02 nov 2022, 07:08 Ik zou een tramverbinding aanleggen vanuit hasselt kan over bestaand spoor. Weet alleen niet of de brug over de Maas sterk genoeg is en wat het trillingseffect is. Men zou dan eventeel een tram op luchtbanden, soort veredelde bus kunnen laten rijden over de bedding vd oude spoorbaan. 😀
Wellicht een onderzoek starten en de Belgen erin betrekken, misschien dat ze ook wel heil erin zien en meebetalen. Proberen waard toch?
Grapje zeker? Zo nee, lees eens het dossier over de onlangs geflopte tramplannen...
umbusko schreef: ↑wo 02 nov 2022, 09:38 Het wreekt zich op dit soort momenten dat alle lijnen per se over de singels moesten gaan rijden. Met meer bussen door de binnenstad los je een deel van het probleem voor de bussen al op en maak je het centrum beter bereikbaar, maar dat wil men niet.
Het probleem ligt niet zo zeer op de Statensingel, want daar zijn al busstroken. De route via de Calvariestraat is juist extreem gevoelig voor oponthoud, door de files voor de Vrijthofgarage.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 11:51
door Stefan
Seat Ibiza schreef: ↑wo 02 nov 2022, 11:35 Grapje zeker? Zo nee, lees eens het dossier over de onlangs geflopte tramplannen...
Ik denk dat je sarcasmemeter een beetje kapot is. (A)

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 12:03
door umbusko
Seat Ibiza schreef: ↑wo 02 nov 2022, 11:35
umbusko schreef: ↑wo 02 nov 2022, 09:38 Het wreekt zich op dit soort momenten dat alle lijnen per se over de singels moesten gaan rijden. Met meer bussen door de binnenstad los je een deel van het probleem voor de bussen al op en maak je het centrum beter bereikbaar, maar dat wil men niet.
Het probleem ligt niet zo zeer op de Statensingel, want daar zijn al busstroken. De route via de Calvariestraat is juist extreem gevoelig voor oponthoud, door de files voor de Vrijthofgarage.
Goed punt, Falcon had het over drukte op de Statensingel, maar die files voor de Vrijthofgarage herken ik inderdaad ook wel. Ik ben het ook met je eens dat van de genoemde opties de Brusselse Poort het meest kansrijk lijkt.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 17:01
door huibf
Stefan schreef: ↑wo 02 nov 2022, 11:51
Seat Ibiza schreef: ↑wo 02 nov 2022, 11:35 Grapje zeker? Zo nee, lees eens het dossier over de onlangs geflopte tramplannen...
Ik denk dat je sarcasmemeter een beetje kapot is. (A)
*O*

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 16:10
door BusFreakRotterdam
Welk voertuig wordt er op lijn 59 Vaals-Vijlen-Mamelis ingezet? Extern taxibedrijf of TCR?

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 17:18
door Meltrain
TCR wás toch ook een extern taxibedrijf (en is nu failliet)?

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 18:09
door BusFreakRotterdam
Welke vervoerder met welk voertuig rijdt er nu op lijn 59? TCR had nog wel actuele reisinfo maar de lijn is niet zichtbaar. Vorige week heb ik nl voor niks staan wachten op het busstation in Vaals. Chauffeur op lijn 43 wist het ook niet. Vandaar mijn vraag.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 19:26
door waldo79
Meltrain schreef: ↑ma 07 nov 2022, 17:18 TCR wás toch ook een extern taxibedrijf (en is nu failliet)?
TCR is een van de handelsnamen waarmee Businext actief is, o.a. de KvK bevestigt me dat.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 20:43
door Fleur2011
Taxi bedrijf Van Loo rijdt er nu op met een Sprinter.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 21:50
door Busfanaat
Sinds gisteren rijdt de TCR 535 in Limburg rond op scholierenlijnen (lijn 643 en vandaag lijn 616). Ben benieuwd of er nog meer bij gaan komen voor Limburg...

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 22:01
door umbusko
En dat is een Mercedes-Benz Integro, zie ik na wat speuren op busposities.
Verzoek om dat erbij te vermelden, niet iedereen heeft de volledige busnummering van het land in zijn hoofd. ;)

En blijkbaar ook al in Limburgse kleuren, aldus datzelfde busposities.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 22:12
door omaylie
En ook met de oude Arriva logo's, al snap ik niet echt waarom ze die nog gebruiken. Ik had namelijk de huidige logo verwacht bij bussen die daar na 2018 in dienst zijn.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 09 nov 2022, 23:27
door Lijn 45
Hij heeft anders wel het BusiNext logo. :p

Er komen 12 van deze Integro's, vier daarvan zijn al geleverd. Deze 799 is de eerste. Ik weet niet of ze alle 12 voor Limburg zijn.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 21 nov 2022, 11:30
door umbusko
In de Akertunnel (verlengde van de Scharnerweg) in Maastricht, doorrijhoogte 3,5 meter, heeft een vrachtwagen richting Scharn zich helemaal vastgereden met een flinke deuk en scheur in het dak van de vrachtwagen. :X

Bussen worden omgeleid via de Meerssenerweg en Spoorweglaan richting Station (slaan de halte Wilhelminasingel over) en via de Avenue Céramique, Sphinxlunet, Heerderweg en Prinsesselaan richting Scharn. Althans, ik had het gevoel dat de chauffeurs nogal verrast waren door de verkeersregelaars, wellicht doet iedere chauffeur wat anders. :mrgreen:

Hier twee foto's.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 21 nov 2022, 23:27
door Durashift
ArrivaBas schreef: ↑wo 02 nov 2022, 06:44 (..) ik ben bang dat je dan protest bij de chauffeur oppookt, omdat het zeker voor chauffeurs met alleen stadsdienst meer een rondje om de kerk gaat lijken.
Ontkoppelen voor die paar feestdagen lijkt mij toch niet zo'n opgave voor de chauffeurs? Beetje inschikken voor die paar dagen. :')

Of de reizigers zo'n afwijkende route/lijnvoering begrijpen.. dát vraag ik mij dan wel af.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:17
door MaartenD
Deze morgen Arriva Zuid-Holland 8235 op lijn 370.

Afbeelding

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 01 dec 2022, 23:51
door umbusko
Mocht iemand zich afvragen waarom één van de twee busjes op de 791/793 geen info uitzendt: daarop rijdt de 6410, een Mercedes-Benz Sprinter in Brabantse kleuren. Deze heeft geen OV-chipkaartapparatuur, dus iedereen mag gratis mee.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 05:53
door bartjemestrom
Dat komt omdat een van de vaste busjes tijdelijk bij de onderhoudspartij staat en de 6410 een pod busje van Maastricht is ;)

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 21:11
door ICE11
Op avv.de (https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... er-1327777) kwam ik juist de informatie tegen, dat de RE18 vanaf zondag "tot nader order" niet tussen Heerlen en Maastricht rijdt omdat vanwege ombouw voor een nieuw veiligheidssysteem (ETCS?) minder treinstellen beschikbaar zijn.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 21:55
door umbusko
Hmm... ik kwam de afgelopen tijd al meerdere RE18'en tegen met tweedelige FLIRTs (die dus Duitsland niet in kunnen) op de ritten van/naar Aachen, waarbij ik aanneem dat er in Heerlen een overstap op vervangend materieel was. Maar blijkbaar worden ze voortaan dus gewoon geschrapt. Arriva meldt er zelf nog niks over.

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 08 dec 2022, 16:01
door CamilleKreemers
Zijn er niet 8 drielandentrein stellen? Ik kan me niet voorstellen dat er een tekort is. Er zijn geloof ik maar 5 omlopen naar Duitsland

Re: Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 08 dec 2022, 18:26
door DDietzen
Als ik goed tel, zijn er zelfs maar vier omlopen nodig voor de uursdiensten Mt-Ahbf en Mt-Hrl samen. Ze keren immers op elkaar in Mt.