Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Het was trouwens een lekkage van diesel en niet olie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Dus er schijnen stenen van het nieuwe stationsgebouw van Breda te vallen en mensen die naar de fietsenstalling willen, moeten een valhelm gaan dragen onder begeleiding.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Zugführer »

Een linkje naar een nieuwsartikel is dan altijd wel handig.
Het gaat dus serieus over mensen die een helm kregen om hun fiets te kunnen pakken :p
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Studenten met helm zien er toch mooier uit. Ze lachen er dan wel om, maar eigenlijk is het (diep) treurig.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Datzelfde gebouw is genomineerd als beste gebouw van het jaar...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Beste gebouw van het jaar voor die bakstenen trein- en busbunker? Laat mij niet lachen. Ik kan zoveel fouten aan het ontwerp aanwijzen, best treurig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

Ik ben eigenlijk benieuwd naar wat dan het slechtste gebouw geweest moet zijn. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mr-W
Berichten: 3070
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Op de stadsdienst in Helmond rijden voor het eerst in jaren weer versterkingsbussen *bus*
Lijn 52 is te druk voor een 8 persoonsbus en nu rijdt er in de spits een taxibus achteraan. Bij een volle bus moeten reizigers nog steeds in en uitchecken bij het gewone voertuig, maar moeten daarna in de taxibus gaan zitten vanwege het ontbreken van chipkaartlezers of handhelds :')
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dit klopt niet helemaal. Op de Volanslijnen naar Etten-Leur gebeurd het regelmatig dat er een Citea op rijdt maar dit is toch wel uniek aangezien stalling Oosterhout geen Citea's heeft.Afbeelding
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Mr-W schreef:Op de stadsdienst in Helmond rijden voor het eerst in jaren weer versterkingsbussen *bus*
Lijn 52 is te druk voor een 8 persoonsbus en nu rijdt er in de spits een taxibus achteraan. Bij een volle bus moeten reizigers nog steeds in en uitchecken bij het gewone voertuig, maar moeten daarna in de taxibus gaan zitten vanwege het ontbreken van chipkaartlezers of handhelds :')
Als je er dan uit wil? Moeten dan beide busjes stoppen, je uit het extra busjes stappen en in het normale busje weer uitchecken. Beetje omslachtig lijkt mij.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

@Michael, Misschien is er iets bijgestuurd/uitgewisseld op de Bijster.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat zou kunnen. Maar dan zal er een Volvo kapot gegaan zijn. Want voor regulier onderhoud word er vanuit de Bluekens garage gewoon een bus van hetzelfde type meegenomen om om te ruilen (in dit geval dus een Volvo 8900)
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik zag hem ook al rijden op de 326 ja. Is er verder geen reserve aanwezig?
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat zou best eens kunnen. In de spits zit alles op de weg. En als er al bussen weg zijn voor regulier onderhoud heb je al helemaal niks meer over.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

8955 zit nog steeds op de 327.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Zo 's avonds laat zou je toch wel een busje uit kunnen wisselen...
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hoe? Moet er nog wel ergens een reservechauffeur aanwezig zijn en 's avonds is dat meestal niet het geval. En in Oosterhout gaan er bussen 's morgens om 6:00 de dienst op en komen dan pas om een uur of 1:00 weer binnen. Die komen dan tussendoor ook niet op de stalling. De 8955 zat waarschijnlijk dus om een omloop die dus letterlijk de hele dag rijdt. En waarom zou je voor die paar uurtjes überhaupt nog een bus uit gaan wisselen?
Mr-W
Berichten: 3070
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Lijkt me ook vervelend, moeten wachten op de volgende bus (60 min) omdat een aantal demonstranten moet worden vervoerd :')
ED.nl
Politie vordert streekbussen om 50 Eritrese arrestanten te vervoeren in Veldhoven.

VELDHOVEN - Zeker 50 Eritrese demonstranten zijn inmiddels aangehouden bij de Koningshof in Veldhoven. Tientallen mensen demonstreerden daar sinds donderdagmiddag 14.30 uur tegen het regime in Eritrea. De conferentie die er donderdagavond zou worden gehouden is afgelast.
Om 19.40 uur begon de politie met de aanhoudingen. Twee voorbijkomende streekbussen zijn gevorderd om alle arrestanten 'makkelijk weg te kunnen brengen'. De mensen die in die bussen zaten moesten er dus uit.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Heeft de politie daar wel uberhaupt recht op? Lijkt mij namelijk geen aangename situatie voor zowel passagiers als voor de chauffeur.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ik had denk ik toch gezegd dat ze beter even contact op konden nemen met de centrale zodat de MER evt. voor kan komen rijden. Voor zoiets vind ik een OV bus vorderen wel erg ver gaan.
🍉
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dennistd postte dit al in het reiservaringentopic: https://twitter.com/jwnavis/status/852581545546305539

Schijnbaar heeft de politie mensen thuisgebracht, toch een stuk specialer dan zo'n bus.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Ja, de politie kan dit vorderen. Maar meestal gebeurt dit niet met bussen die rond rijden, maar wordt het busbedrijf vriendelijk verzocht om een chauffeur met bus te leveren.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Tijdens de vluchtelingencrisis kwamen er in de avonduren veel vluchtelingen aan op Amsterdam Centraal. Meerdere keren heeft de politie toen bij GVB een bus met chauffeur gevraagd die al die mensen naar Ter Apel mocht gaan wegbrengen. Rit van drie uur heen en drie uur terug, maar goed :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

huibe schreef:Ja, de politie kan dit vorderen. Maar meestal gebeurt dit niet met bussen die rond rijden, maar wordt het busbedrijf vriendelijk verzocht om een chauffeur met bus te leveren.
Dat de politie een voertuig mag "vorderen" wist ik wel. Maar mij ging het meer om of dit ook mag gebeuren op een bus die een normale dienstregeling rijdt. In dit geval had Hermes allereerst de plicht richting de provincie om de reizigers een verbinding aan te bieden en de plicht richting de reizigers om hun veilig op hun bestemming (dichtstbijzijnde bushalte van hun bestemming) te brengen. Dit werd te niet gedaan door deze vordering. Dat de politie de vier passagiers die al in de bus zaten naar huis bracht is dan allemaal prima, maar hoe zit het met passagiers in de tweede bus en verderop de lijn(en) en zelfs passagiers die graag met de diensten mee wouden reizen die volgden op deze dienst. Volgens mij kan in dit geval de politie dus niet zomaar een bus gaan vorderen. Deze had dan eerder een (reserve)bus kunnen vragen aan een vervoersbedrijf (ik zeg expres een omdat het ook een touringcarbedrijf had kunnen zijn).
Raymond
Berichten: 1192
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Die verplichtingen van Hermes richting provincie richting reiziger en provincie gelden vermoedelijk niet in het geval van overmacht. Het vorderen van een bus door de politie is wel onder overmacht te scharen Je kan je vervolgens nog wel afvragen hoe snel Hermes dan de normale dienst weer moet oppakken met reservematerieel en chauffeur, voordat geen sprake meer is van overmacht maar wat dat betreft zijn de gevolgen voor Hermes eigenlijk nog het minst groot (mits de bus weer heel en schoon terugkomt).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten