Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Frank93 »

En de omgeving want anders kunnen we ook zien waar het gebeurd is.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Mag de schade wel gewoon getoond worden dan. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door isadora »

ZO6176 schreef:Dan had ik het hele busje de reclame moeten weghalen. Zou dan ook de tekst bravo moeten wegpoetsen.
Als ik met Google "streets view", kom ik altijd weg-geblurde nummerborden tegen. Reclames worden wel getoond.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
fwgsmidt
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fwgsmidt »

Zag vandaag onderweg naar huis de 7787 op de 326. Volgens mij een nieuwe bus. Al zal hij wel uit een andere regio gekomen zijn.

Lijkt wel een blijvertje. Mooi. De nieuwe bravo direct uitdossing. Valt niet op tussen de andere 7200en
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Waarom zou je überhaupt foto's nemen van een dergelijk iets? (Refererend naar de foto van ZO6176).
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

fwgsmidt schreef:Zag vandaag onderweg naar huis de 7787 op de 326. Volgens mij een nieuwe bus. Al zal hij wel uit een andere regio gekomen zijn.
Klopt: uit het DAV-gebied. Toch zit er wel wat verschil tussen deze 7787 en de 7200’s: let maar eens op de hoogte van de zijruiten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Hainje schreef:Waarom zou je überhaupt foto's nemen van een dergelijk iets? (Refererend naar de foto van ZO6176).
Deze rubriek heet alledaagse gebeurtenissen in Brabant. Had ook kunnen melden dat dit heeft plaatsgevonden. Met foto maakte het iets duidelijker. Maar als men liever heeft dat zoiets niet geplaatst wordt mij ook prima.
Vind het alleen vreemd dat ik hierop zoveel wat negatieve getinde reacties krijg. Ik probeer als hobbyist een beetje bij te houden van wat er bij mij in de buurt afspeelt. Wanneer een foto is met wat geschiedkundige beschrijving is het geen probleem.
Afwijkend materieelinzet is geen probleem.
Maar is het een klein ongelukje dan is het wel een probleem. Terwijl dit ook gewoon een feit is. Heb me niet uitgelaten wie schuld heeft. Heb geen sensatie opgezocht. Kijk je op een site van een regionale krant staat het er vol mee.
Maar als jullie liever hebben dat ik dit niet meer plaats mij ook best. Tijdje geleden stond er een foto uit de oude doos van 2 Amsterdamse trams die elkaar geraakt hadden. Nul negatieve reacties. Nu ben ik een autist maar zie geen verschil tussen die foto en wat ik gepost heb. Hoor het graag van jullie want indien geen verschil moet er ook commentaar op die foto komen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

nvdw schreef:
fwgsmidt schreef:Zag vandaag onderweg naar huis de 7787 op de 326. Volgens mij een nieuwe bus. Al zal hij wel uit een andere regio gekomen zijn.
Klopt: uit het DAV-gebied. Toch zit er wel wat verschil tussen deze 7787 en de 7200’s: let maar eens op de hoogte van de zijruiten.
Rijdt sinds gisteren vanuit vestiging Oosterhout. De 7279 is naar Oost-Brabant (Waalwijk) gegaan
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef:
Hainje schreef:Waarom zou je überhaupt foto's nemen van een dergelijk iets? (Refererend naar de foto van ZO6176).
Deze rubriek heet alledaagse gebeurtenissen in Brabant. Had ook kunnen melden dat dit heeft plaatsgevonden. Met foto maakte het iets duidelijker. Maar als men liever heeft dat zoiets niet geplaatst wordt mij ook prima.
Vind het alleen vreemd dat ik hierop zoveel wat negatieve getinde reacties krijg. Ik probeer als hobbyist een beetje bij te houden van wat er bij mij in de buurt afspeelt. Wanneer een foto is met wat geschiedkundige beschrijving is het geen probleem.
Afwijkend materieelinzet is geen probleem.
Maar is het een klein ongelukje dan is het wel een probleem. Terwijl dit ook gewoon een feit is. Heb me niet uitgelaten wie schuld heeft. Heb geen sensatie opgezocht. Kijk je op een site van een regionale krant staat het er vol mee.
Maar als jullie liever hebben dat ik dit niet meer plaats mij ook best. Tijdje geleden stond er een foto uit de oude doos van 2 Amsterdamse trams die elkaar geraakt hadden. Nul negatieve reacties. Nu ben ik een autist maar zie geen verschil tussen die foto en wat ik gepost heb. Hoor het graag van jullie want indien geen verschil moet er ook commentaar op die foto komen.
Gewoon plaatsen hoor. Niets mis mee.
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door erjeebee »

Gewoon plaatsen indien foto's van voldoende kwaliteit (1 van de 2 was nu niet bepaald daverend :P)
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

ZO6176 schreef:
Hainje schreef:Waarom zou je überhaupt foto's nemen van een dergelijk iets? (Refererend naar de foto van ZO6176).
Deze rubriek heet alledaagse gebeurtenissen in Brabant. Had ook kunnen melden dat dit heeft plaatsgevonden. Met foto maakte het iets duidelijker. Maar als men liever heeft dat zoiets niet geplaatst wordt mij ook prima.
Vind het alleen vreemd dat ik hierop zoveel wat negatieve getinde reacties krijg. Ik probeer als hobbyist een beetje bij te houden van wat er bij mij in de buurt afspeelt. Wanneer een foto is met wat geschiedkundige beschrijving is het geen probleem.
Afwijkend materieelinzet is geen probleem.
Maar is het een klein ongelukje dan is het wel een probleem. Terwijl dit ook gewoon een feit is. Heb me niet uitgelaten wie schuld heeft. Heb geen sensatie opgezocht. Kijk je op een site van een regionale krant staat het er vol mee.
Maar als jullie liever hebben dat ik dit niet meer plaats mij ook best. Tijdje geleden stond er een foto uit de oude doos van 2 Amsterdamse trams die elkaar geraakt hadden. Nul negatieve reacties. Nu ben ik een autist maar zie geen verschil tussen die foto en wat ik gepost heb. Hoor het graag van jullie want indien geen verschil moet er ook commentaar op die foto komen.
Gewoon plaatsen, daar is dit topic voor!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Gewoon plaatsen die foto's daar is dit topic voor. Mijn reacties waren ook gewoon cynisch en gericht naar de persoon die aan een azijn en citroen dieet doet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fwgsmidt
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fwgsmidt »

Michael schreef:
nvdw schreef:
fwgsmidt schreef:Zag vandaag onderweg naar huis de 7787 op de 326. Volgens mij een nieuwe bus. Al zal hij wel uit een andere regio gekomen zijn.
Klopt: uit het DAV-gebied. Toch zit er wel wat verschil tussen deze 7787 en de 7200’s: let maar eens op de hoogte van de zijruiten.
Rijdt sinds gisteren vanuit vestiging Oosterhout. De 7279 is naar Oost-Brabant (Waalwijk) gegaan

Ga ik doen ! geinig dat een paar bussen ergens anders rijden nu. de 7278 in Bergen op zoom en 7279 in Waalwijk.

p.s. iemand een idee wat er met de 7272 aan de hand is. Deze zag ik vlak voor kerst verhuist van Oosterhout(32x) naar Breda/Roosendaal(31X). maar al vrij snel daarna compleet van de ovzoeker verdwenen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er word regelmatig geschoven met de Volvo's in West Brabant. Dus het kan zomaar zijn dat een Volvo ineens vanuit een andere vestging rijdt. 7270 rijd nu bijvoorbeeld ook vanuit Roosendaal. en de 7268 dacht ik ook. En andersom rijden de 7253, 7282 en 7284 nu vanuit Oosterhout.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

fwgsmidt schreef:p.s. iemand een idee wat er met de 7272 aan de hand is. Deze zag ik vlak voor kerst verhuist van Oosterhout(32x) naar Breda/Roosendaal(31X). maar al vrij snel daarna compleet van de ovzoeker verdwenen.
7272 rijd gewoon rond. Momenteel op lijn 312 aldus OVzoeker. Niks mis mee dus. Maar de afgelopen 2 weken was het vakantiedienstregeling dus zijn niet alle bussen nodig. Wellicht heeft ie die 2 weken gewoon stil gestaan op de stalling in Roosendaal
fwgsmidt
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fwgsmidt »


7272 rijd gewoon rond. Momenteel op lijn 312 aldus OVzoeker. Niks mis mee dus. Maar de afgelopen 2 weken was het vakantiedienstregeling dus zijn niet alle bussen nodig. Wellicht heeft ie die 2 weken gewoon stil gestaan op de stalling in Roosendaal
Ik zie het inderdaad. Weer te vroeg geroepen. Dat het rustiger is met de vakantiedienstregeling is helder, maar die was al weer wat dagen voorbij.
Niet terug in Oosterhout dus, maar wel weer on the road.

Thanks Michael
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Aking »

"Check pas uit, wanneer u uw uitstaphalte nadert. Anders riskeert u een boete"

:') _O-
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door erjeebee »

Of je riskeert uit de bus gezet te worden als je chauffeur erjeebee heet..
Diverse malen meegemaakt dat ik stopte bij een halte en dat ik na het sluiten van de deuren iemand meteen zag en hoorde uitchecken.... Deurtje weer open en stapt u maar uit *bus*
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door quakkerillo »

Zolang je vóór het uitchecken kijkt op het schermpje of de halte die je wilt er staat is het toch prima? Want op de bussen die ik gebruik is dat soms al binnen 10 seconden na vertrek bij de halte veranderd naar de komende.
Of is er een specifieke regel dat je pas mag uitchecken vanaf een bepaald moment?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Aking »

erjeebee schreef:Of je riskeert uit de bus gezet te worden als je chauffeur erjeebee heet..
Diverse malen meegemaakt dat ik stopte bij een halte en dat ik na het sluiten van de deuren iemand meteen zag en hoorde uitchecken.... Deurtje weer open en stapt u maar uit *bus*
Hier in Utca030 werd mij ergens rond de invoering van dat blieppasje (of de nieuwe kaartlezers) verteld dat ik direct na het wegrijden bij de vorige halte al kon uitchecken, dat doe ik tegenwoordig dus braaf :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door trolly »

Dat zal best, maar is toch nèt weer wat anders dan meteen na het inchecken weer uitchecken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Aking »

Daar heeft ie het dan ook niet over, hij heeft het over wegrijden bij een eerdere halte. Sterker nog, direct na het inchecken kun je niet eens uitchecken (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Aking schreef:
erjeebee schreef:Of je riskeert uit de bus gezet te worden als je chauffeur erjeebee heet..
Diverse malen meegemaakt dat ik stopte bij een halte en dat ik na het sluiten van de deuren iemand meteen zag en hoorde uitchecken.... Deurtje weer open en stapt u maar uit *bus*
Hier in Utca030 werd mij ergens rond de invoering van dat blieppasje (of de nieuwe kaartlezers) verteld dat ik direct na het wegrijden bij de vorige halte al kon uitchecken, dat doe ik tegenwoordig dus braaf :Y
Uh nee, de regel is dat je pas mag uitchecken als je halte is afgekondigd door het systeem. Dat is ook wat er al jarenlang met omroepen wordt ingedramd in andere steden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door erjeebee »

Waar ik het over heb is dat de deuren al dicht zijn maar ik nog stilsta bij de halte. Dan gaan ze weer open en wieberen aub.
Bij Veolia sprong de halte naar de volgende zodra ik ging rijden.. Dus dan uitchecken deed ik nooit zo moeilijk over.

Wat ik overigens ook deed: ik nader een halte.. Er is niet op de knop gedrukt en er wordt uitgecheckt -> stoppen, deuren openen en wieberen.
"Maar chauffeur, ik moet er bij de volgende halte uit".
Tja, lullig voor je.. Kaartje kopen of uitstappen. Ik ga niet wachten tot je weer kunt inchecken.
1 keer gebeurde dat bij MAAirport met een jongeman die er in Meerssen uit wilde. Die is tandenknarsend uitgestapt. *bus*
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Suus schreef:
Aking schreef:
erjeebee schreef:Of je riskeert uit de bus gezet te worden als je chauffeur erjeebee heet..
Diverse malen meegemaakt dat ik stopte bij een halte en dat ik na het sluiten van de deuren iemand meteen zag en hoorde uitchecken.... Deurtje weer open en stapt u maar uit *bus*
Hier in Utca030 werd mij ergens rond de invoering van dat blieppasje (of de nieuwe kaartlezers) verteld dat ik direct na het wegrijden bij de vorige halte al kon uitchecken, dat doe ik tegenwoordig dus braaf :Y
Uh nee, de regel is dat je pas mag uitchecken als je halte is afgekondigd door het systeem. Dat is ook wat er al jarenlang met omroepen wordt ingedramd in andere steden.
De regel is...

Volgens mij heb je pas een probleem als je bij halte X uitcheckt en bij halte Y wordt gecontroleerd. Als je betaald hebt voor de reis, kunnen ze je niks maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten