Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PepijnOV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 jun 2021, 17:57

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PepijnOV »

huibf schreef: ma 15 mei 2023, 17:17 Of het ziekteverzuim is nu veel hoger?
Dat speelt een grote rol. 2% erbij zijn al 10 chauffeurs minder.. Ik hoorde vandaag 19,5% op een niet nader te noemen vestiging in het Limburgse. Dat zijn extreme aantallen. Gelukkig valt het dan in ZOB mee.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De Arriva 8981 maakte vandaag een proefrit in Nuenen
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Volgens mij is dat vrij standaard na onderhoud, niet heel spannend.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Je bedoeld schadeherstel neem ik aan. Voor onderhoud gaan ze namelijk niet helemaal naar Nuenen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

In Nuenen zit VDV Autobusprojecten, die doen van alles aan modificaties en reparaties aan bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Ik zie wekeklijks Qliners en elektrische volvo's uit Leiden over de sterren- / Europalaan naar of van Nuenen gaan, ja. Wat wel opvallend is, ik zie bijna alleen maar bussen van Arriva ZHN, lijkt net alsof dat de enige concessie is waarvan ze bussen naar Nuenen sturen
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Vanuit de andere concessies van Arriva gaan schadebussen inderdaad naar elders. Vanuit Brabant en ZHN (wellicht Limburg ook?) bij Van der Velden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

De pendelbussen naar de Efteling hebben een eigen thematische huisstijl gekregen: Het Sprookjesbos & Joris en de Draak.
Ik vind dit echt prachtig *bus*
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wYlqGLH ... e=emb_logo[/youtube]
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door VIRM »

Leuk idee!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Dat is mooi gedaan inderdaad.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Vind het wel een minpuntje dat zoveel van de bestickering over de ramen is geplakt. Als reiziger ben ik daar niet echt fan van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Ik vroeg me af hoe lang het zou duren voor ze ergens anders op zouden duiken. Hoefde niet lang te wachten op het antwoord, want vanochtend zit er al een Eftelingbus op een van de Prinsentuin-lijnen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Logisch, als de eftelinglijnen niet rijden kun je ze net zo goed ergens anders inzetten. Stilstaan is voor geen enkele bus efficiënt.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Suus schreef: ma 22 mei 2023, 23:08 Vind het wel een minpuntje dat zoveel van de bestickering over de ramen is geplakt. Als reiziger ben ik daar niet echt fan van.
Van binnenuit kun je goed door die bestickering heen kijkren is mijn ervaring met dergelijke bestickering. Valt nauwelijks op.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Suus schreef: ma 22 mei 2023, 23:08 Vind het wel een minpuntje dat zoveel van de bestickering over de ramen is geplakt. Als reiziger ben ik daar niet echt fan van.
Niet zo zeuren ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

de 2151 is terug geweest bij VDL, de bus heeft een andere luchtbalg gekregen. Ze worden allemaal aangepast, omdat de bus te laag is. Ze kunnen niet over stoepranden heen rijden. Inmiddels ie de 2151 weer terug bij Hermes en zijn de instructie ritten weer begonnen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Dat de bus een andere luchtbalg heeft gekregen is niet waar. Dat de bus laag ligt is wel waar en dat is niet veranderd. Er was wel een nieuwe constructie toegepast en daar bleken problemen mee te zijn. Daar is een kleine wijziging voor gedaan en het door VDL ondervonden probleem is daarmee verholpen. Het hoe en wat in detail is daarbij verder niet aan mij. Instructie ritten zijn inderdaad weer opgepakt. Wanneer de volgende bus geleverd wordt is mij niet bekend.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ men kan de rijhoogte toch iets aanpassen in de computer?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Bij Hermes zijn er weer twee nieuwe Citea's bij gekomen het gaat om de 2152 en de 2153 :pos: :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Arme reizigers van lijn 3 in Eindhoven vandaag. Lijn 3 van station naar blixembosch west om 11:24 rijdt. Daarna pas de volgende om 15:24. Waarom vindt er vanuit Hermes geen bijsturing plaats?
Dionysusnu
Berichten: 481
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

En ook die 15:24 lijkt wat problemen gehad te hebben: Geen realtime info op de heenrit, +23 op de terugrit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Die hadden tenminste na 4 uur een bus. Gisteren konden reizigersnvoor lijn 23 6 ur wachten :') 11:09 en dan weer 17:09. De twee ritten ertussen vielen uit.

:')
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Vanmorgen heb ik instructie gehad op de nieuwe bus. We hebben gereden met de 3153.

Wat een fijne wagen om mee te rijden. Zeer goede vering, voorbeeldje: route lijn 15/16 door Gestel als een zonnetje, zonder dat je eigenlijk een kuiltje/hobbel voelt. Ook als passagier. Drempels met gemak, ook dan een prima vering.

Het rijden met camera spiegels is erg wennen. Vooral ook vanwege de positie van de rechterspiegel (zeg maar ter hoogte van de vroegere betaaltafel). Maar het zicht is zoveel beter!! In de stalling zie je alles perfect en uiteraard ook buiten. Veelal overzie je aan de rechterkant het hele fietspad EN het voetpad.

Diverse indicatie streepjes in de spiegel geven de plek aan het achterwiel en het einde van de bus. Zeker die laatste erg handig op het moment dat je van rijstrook wil wisselen. Afstand tot andere voertuigen is hierdoor veel beter in te zien/in te schatten.

De bus stuurt wel wat zwaarder dan we gewend zijn, maar ook daar wennen we wel weer aan.
De derde deur is middels een camera die weergegeven wordt op het display voor je te controleren. Uiteraard alleen als de bus stil staat.

Cabine is mooi compact, knoppen binnen handbereik. En een mooi koel/verwamingssysteem voor de cabine.
De temperatuur van het interieur is verder niet te beïnvloeden, die staat standaard ingesteld.

Binnenverlichting ook zeer mooi en traploos dimbaar.

Kortom, voor zover ik nu kan beoordelen een prachtige bus, mooi werkpaard voor de chauffeur en comfortabel en prettig voor de reiziger!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ben benieuwd. Wanneer ze vast op de dienst komen en jij een keer geen vakantie hebt, dan wil ik wel een paar rondjes meerijden.
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik zag op busposities dat er een aantal al een paar slagen had gemaakt. Was dat met passagiers of alleen proefritten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten