Als je lijn 305 via de kern van Nistelrode en via Mariaheide laat rijden, zou dat inderdaad best kunnen.
Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat waag ik te betwijfelen, misschien tot Eersel ofzo. Helemaal tot Eindhoven is denk ik te ver weg en wat misschien nog wel een groter probleem is, de OV Chipkaart is niet geldig.regenmaker schreef: ↑do 06 jul 2023, 23:11 Zou een doorgaande lijn Turnhout - Reusel - Eindhoven een succes zijn?
Of misschien juist een enorm succes omdat je dan met die bus voor € 2,50 van Eindhoven naar Reusel (en verder(!!)) kunt. En no way dat de provincie andere tarieven van De Lijn kunnen eisen op het Nederlandse deel. Ja misschien dat en OVC én het eigen tarievenhuis van De Lijn bruikbaar zijn, maar d'n 'Ollander kiest dan natuurlijk voor de Belgische tarieven zodra die dat door heeft. M.a.w. drama en gedoe. (I'm here for it tho. *popcorn pakt*) /rant
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Nouja, Mariaheide levert amper reizigers op. Ik ben het met Mr-W eens dat de kern van Nistelrode meer potentie oplevert. Maar ze hebben met de halte Noorderbaan een prima alternatief. Dus kunnen ze beter een Bravo-fietspunt in het centrum en bij de Noorderbaan aanleggen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is de provincie Zeeland prima gelukt voor lijn 42 Brugge - Breskens anders
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gemert-Bakel wil van burgemeester Dijsselbloem weten: waarom betalen voor een busstation in jouw stad?
GEMERT-BAKEL - Eindhovens burgemeester Jeroen Dijsselbloem wordt in Gemert-Bakel op het matje geroepen. De politiek wil van hem weten waarom de gemeente 1,5 miljoen euro moet meebetalen aan een busstation in zijn stad, terwijl inwoners op weg daarheen vaak in de file staan.
Het steekt Gemert-Bakel behoorlijk dat er wel veel geld wordt uitgetrokken om de mobiliteitsproblemen in het hart van de regio-Brainport op te lossen. Het gaat dan om 1,6 miljard euro, waar de plattelandsgemeenten ook nog eens fors aan moeten bijdragen. Daarentegen gebeurt er vrijwel niets aan de verkeers- en vervoersproblemen waar de dorpsinwoners al sinds jaren vrijwel dagelijks mee worden geconfronteerd. (oa Beekse Brug en N279)
https://www.ed.nl/gemert-bakel/gemert-b ... ~a9ed15d8/
Het steekt Gemert-Bakel behoorlijk dat er wel veel geld wordt uitgetrokken om de mobiliteitsproblemen in het hart van de regio-Brainport op te lossen. Het gaat dan om 1,6 miljard euro, waar de plattelandsgemeenten ook nog eens fors aan moeten bijdragen. Daarentegen gebeurt er vrijwel niets aan de verkeers- en vervoersproblemen waar de dorpsinwoners al sinds jaren vrijwel dagelijks mee worden geconfronteerd. (oa Beekse Brug en N279)
https://www.ed.nl/gemert-bakel/gemert-b ... ~a9ed15d8/
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Als meer inwoners uit Gemert-Bakel met de bus naar het nieuwe busstation gaan, staan ze ook minder lang in de file.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 23 rijdt ook niet erg frequent meer sinds corona, 1x per uur doordeweeks en in het weekend 1x per 2 uur, met soms nog steeds extra rituitval
Tja, maar het is de vraag of de gemeente Gemert/Bakel mee moet betalen aan zo'n busstation
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Je kan het ook omdraaien. Waarom zou dan de regio moeten betalen om het fileprobleem van/naar Gemert op te lossen.
Het verhaal in het ED zal niet zo zwart/wit zijn.
Feit is dat Brainport Eindhoven een grote vervoersuitdaging heeft waar elke gemeente, indirect, aan zal mee betalen.
Een goed busstation, meer buslijnen, meer wegen.
Het helpt inderdaad niet dat vervoerders een zeer onbetrouwbare dienstregeling uitvoeren tegen steeds hogere tarieven. Halten worden opgeheven onder het mom dat ze sneller zijn (voor de vervoerder klopt dat, voor de reiziger vaak niet).
Extra personeel wordt op korte termijn lastig. Het drastisch verlagen van de ritprijs, ook in de spits, kan, maar dat is een puur politiek spel. En het behouden van de halte dichtheid is puur een beleidskwestie wat je kan ombuigen.
Wil je spitsmijden zal de vervoerder ook eerder moeten opstarten en ruim voor 6.30 op station Deurne, Weert, Helmond en Eindhoven moeten aankomen. En ook na 18.30 iig een rit moeten aanbieden op elke ZOB-lijn. Zeker als er spitstarieven gaan gelden.
Ik voorzie dat straks spitstarieven worden ingevoerd maar vroege en late titten niet worden ingelegd.
Dus bijvoorbeeld meer halten in de omliggende dorpen is al eeen goede start. Maar ook in de stad Eindhoven. HOV4 is wel het meeste foute idee m.i.
Maar ook Gemert, Someren, Valkenswaard en Helmond kan het sukken beter met de haltedichtheid.
Wat betreft Helmond. Halte BZOB komt eraan, na 10 jaar !
Resume:
- Stop met verstakken en opheffen van halten.
- Betrouwbare OV
- iig geen prijsstijging in het OV. Eerder verlaging invdecrustige uren.
- meer ov aankomend om een NSstation voor 6.25 en na 19.00 vertrekkend na 19.00 uur. Op elke lijn vanaf een station.
Het verhaal in het ED zal niet zo zwart/wit zijn.
Feit is dat Brainport Eindhoven een grote vervoersuitdaging heeft waar elke gemeente, indirect, aan zal mee betalen.
Een goed busstation, meer buslijnen, meer wegen.
Het helpt inderdaad niet dat vervoerders een zeer onbetrouwbare dienstregeling uitvoeren tegen steeds hogere tarieven. Halten worden opgeheven onder het mom dat ze sneller zijn (voor de vervoerder klopt dat, voor de reiziger vaak niet).
Extra personeel wordt op korte termijn lastig. Het drastisch verlagen van de ritprijs, ook in de spits, kan, maar dat is een puur politiek spel. En het behouden van de halte dichtheid is puur een beleidskwestie wat je kan ombuigen.
Wil je spitsmijden zal de vervoerder ook eerder moeten opstarten en ruim voor 6.30 op station Deurne, Weert, Helmond en Eindhoven moeten aankomen. En ook na 18.30 iig een rit moeten aanbieden op elke ZOB-lijn. Zeker als er spitstarieven gaan gelden.
Ik voorzie dat straks spitstarieven worden ingevoerd maar vroege en late titten niet worden ingelegd.
Dus bijvoorbeeld meer halten in de omliggende dorpen is al eeen goede start. Maar ook in de stad Eindhoven. HOV4 is wel het meeste foute idee m.i.
Maar ook Gemert, Someren, Valkenswaard en Helmond kan het sukken beter met de haltedichtheid.
Wat betreft Helmond. Halte BZOB komt eraan, na 10 jaar !
Resume:
- Stop met verstakken en opheffen van halten.
- Betrouwbare OV
- iig geen prijsstijging in het OV. Eerder verlaging invdecrustige uren.
- meer ov aankomend om een NSstation voor 6.25 en na 19.00 vertrekkend na 19.00 uur. Op elke lijn vanaf een station.
Laatst gewijzigd door huibf op za 15 jul 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben niet tegen het strekken van buslijnen, mits de bespaarde kosten worden ingezet voor een hogere frequentie of ruimere bedieningstijden.
Ik ben wel tegen het opheffen van haltes waar de bus toch gewoon langs komt.
Ik ben wel tegen het opheffen van haltes waar de bus toch gewoon langs komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Kennelijk is er dusdanige irritatie bij de plattelandsgemeentes dat mogelijk 6 gemeentes niet met de huidige verdeelsleutel akkoord gaan
Waarschijnlijk is er ook irritatie dat een hoop budget gebruikt wordt om de groei van ASML te faciliteren, terwijl de belastingafdracht lager is door de expatregeling.
Gemert heeft zelf niet eens een fatsoenlijk busstation voor zijn eigen knooppunt
Lijn 321 is inmiddels opgeheven in de vakantieperiodes en lijn 23, 25, 26 zijn de afgelopen jaren ook flink versoberd, dus ik snap de irritatie wel bij Gemert-Bakel.
Qua bedieningstijden blijft 00:09 de eindtijd in Zuid Oost Brabant, een uitbreiding met (nog) latere ritten zie ik niet gebeuren.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb het over lijnen die nu stoppen om 18.00 uur dat moet naar 19.00 uur.
Dex expatsvoordelen moet idd van de baan. Waarom die groep bevoordelen. Ik deel je mening over ASML.
Maar zowel exparts als ASML dragen natuurlijk wel bij als ecnomische ootor voor de regio (denk aan de tal van bedrijven die in heel ZOB actief zijn).
Als het fout gaat met ASML hebben we een dik probleem. Net zoals tond de jaren toen het slecht ging met DAF, Philps, AML, Toolex met veel faillissementen tot gevolg.
Dex expatsvoordelen moet idd van de baan. Waarom die groep bevoordelen. Ik deel je mening over ASML.
Maar zowel exparts als ASML dragen natuurlijk wel bij als ecnomische ootor voor de regio (denk aan de tal van bedrijven die in heel ZOB actief zijn).
Als het fout gaat met ASML hebben we een dik probleem. Net zoals tond de jaren toen het slecht ging met DAF, Philps, AML, Toolex met veel faillissementen tot gevolg.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zou inderdaad tussen 19:00 en 20:00 moeten zijn, die naar Stiphout stopt zelfs al om 17:40
Ik vind dat de werkgever dan maar een (nog) hoger salaris moet aanbieden
Het probleem is dat er eigenlijk in het onderwijs, zorg, OV, kinderopvang, woningmarkt onvoldoende ruimte is om de groei op te vangen.huibf schreef: ↑za 15 jul 2023, 10:45Maar zowel exparts als ASML dragen natuurlijk wel bij als ecnomische ootor voor de regio (denk aan de tal van bedrijven die in heel ZOB actief zijn).
Als het fout gaat met ASML hebben we een dik probleem
Net zoals tond de jaren toen het slecht ging met DAF, Philps, AML, Toolex met veel faillissementen tot gevolg.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De Hermes 2165 gaat nu de dienst op, omloop 60!
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Onloop zegt me niets
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Even op www.ovzoeker.nl zoeken op het busnummer doet wonderen:
https://www.ovzoeker.nl/voertuig/CXX:2165
https://www.ovzoeker.nl/voertuig/CXX:2165
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Of op Busposities de omloop opvragen (zie de omloop van gisteren voor de verdere ritten)
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Weet hier wellicht iemand of we morgen tevens een nieuwe Citea in dienst mogen verwachten?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Onbekend of er morgen de dienst opgaan. Er zijn er nog niet veel inzetbaar.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik sprak de chauffeur die vandaag ermee op pad is geweest in de kantine. De ritten van vandaag waren bedoeld als test met reizigers, dus of de bus nog steeds werkt zoals hij zou moeten als hij om de paar haltes moet stoppen om er mensen in en uit te laten en als het gewicht in de bus continue verandert. Daaruit is gebleken dat er weinig onverwachte dingen waren, grootste punt is het feit dat de chauffeur geen controle heeft over de klimaatbeheersing van de passagiers, waarbij vandaag de buitentemperatuur een graad boven de ingestelde temperatuur was, en dus de blazers continue koude lucht bliezen terwijl de passagiers het wel fris genoeg vonden zonder de koude lucht. Of deze bus of een van zijn broertjes morgen ook weer een testrondje gaat maken is mij niet bekend.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De 2165 is zojuist gespotop station Ehv en vertrekt om 7.10 op lijn 6 naar Nuenen.
Daarvoor stond hij op de buffer. 1 chauffeur met 2 man met hesjes.
Uiteraard gaat deze weer retour als lijn 6.
Ik zie daarna 2 retourritten op lijn 12 vervolgens weer 1 retourrit op lijn 6, vervolgens 2 retourrittem lijn 8. Dan is het 10:03.
Daarvoor stond hij op de buffer. 1 chauffeur met 2 man met hesjes.
Uiteraard gaat deze weer retour als lijn 6.
Ik zie daarna 2 retourritten op lijn 12 vervolgens weer 1 retourrit op lijn 6, vervolgens 2 retourrittem lijn 8. Dan is het 10:03.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag hem net op de door Huib gemelde lijn 6 rijde!.
De inzet lijkt dus structureel gestart te zijn.
Geen idee of hij na een laadmoment weer de weg op gaat. Wij chauffeurs moeten er uiteraard ff aan wennen om te kijken of er een e-bus op de omloop zit of nog een MAN.
De inzet lijkt dus structureel gestart te zijn.
Geen idee of hij na een laadmoment weer de weg op gaat. Wij chauffeurs moeten er uiteraard ff aan wennen om te kijken of er een e-bus op de omloop zit of nog een MAN.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De instroom en werkelijke afname door Hermes komt dan nu eindelijk op gang. Vanaf komende week zullen er steeds meer voertuigen de dienst op gaan waarschijnlijk!
Voor mij zal het nog wel even duren. Zondag een dienst met alleen maar 18 meter. En dan.... ff een weekje vrij
Voor mij zal het nog wel even duren. Zondag een dienst met alleen maar 18 meter. En dan.... ff een weekje vrij
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Na de rit van 17.10 vanaf Eindhoven met de nieuwe citea op lijn 6 (2165), ook de rit van 17.40, met de 2157, die dus ook in dienst is!
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Zat net op busposities te kijken of de 2157 al aan het rijden is. Die rit van lijn 6 die maurits-07 noemt was zijn eerste rit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten