Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Gisteren (9 november) kwam ik in Nuenen de Arriva 8506 tegen op weg naar de schadeherstel op het Eeneind. Van 1 van de middendeuren was het glas er uit. Verder kon verdere schade niet zo vlug zien
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Moeten we in Eindhoven interpreteren als strikt op lijnen door Eindhoven? Of gaan de ambas er in heel ZOB uit per 1-1?
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Alle Amba's van Hermes gaan eruit.
Alleen die Amba's de naar businext zijn gegaan voor lijn 28 en 123 blijven op die lijnen rijden.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Ze mogen inderdaad de milieuzone van Eindhoven niet in, maar om te voorkomen dat er per ongeluk een bus op de verkeerde lijn uitkomt worden alle bussen die bij Hermes zelf rijden vervangen.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Betekend dat dan ook op korte termijn laadvoorzieningen in Helmond/Valkenswaard/Reusel of gaat het elektrisch materieel eerst naar Eindhoven?
En is de planning nog steeds om per 1-1-2025 volledig ZE te zijn of ziet de provincie daar vanaf?
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Reusel en Valkenswaard krijgen vooralsnog geen laad mogelijkheden.
Momenteel wordt er hard gewerkt aan de laadlocatie bij de stalling Helmond.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Lijn 122 van 17:07 op Breda vertrok met maar liefst 20 minuten vertraging. De buschauffeuse zei sorry, maar ik kwam pas een kwartier na vertrektijd aankakken en ging ervanuit dat ik hem al gemist had. Wat een geluk. *O*
Laatst gewijzigd door Chrysa op za 18 nov 2023, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1030
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

De 0915 is de eerste ex-Berlijnse Citea die (tijdelijk) in dienst komt in Uden.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Kort vraagje: nu de 12m MAN's en binnenkort ook de Ambassadors uit dienst zijn; is het voor de twee gelede MAN bussen 9246 en 9247 ook definitief klaar?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8705
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Goeie vraag! De 9247 is momenteel nog gewoon actief (net als de 9241 in Nijmegen overigens; andere concessie maar wel dezelfde serie).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5277
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De A23's zijn even oud als de Amba's en zijn waarschijnlijk ook niet meer toegestaan in de Eindhovense milieuzone per 1 januari.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

De 9246 is al een tijdje weg.
De 9247 reed vandaag inderdaad nog volop rondjes, alleen dat zal eind van het jaar ook over zijn, gezien de milieunorm.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Is het al bekend wanneer de nieuwe streekwagens komen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Binnen een maand neem ik aan. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Mij nog niets bekend omtrent de nieuwe streekwagens. We wachten maar af.
Mr-W
Berichten: 3068
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Lange ritten zonder pauze, een hoog ziekteverzuim, vaak sprake van intimidatie en een werkgever die constant de randen van de cao opzoekt. Het is geen nieuws dat de arbeidsomstandigheden van buschauffeurs al lang ondermaats zijn. De oorzaak is volgens hen duidelijk: 'Het openbaar vervoer is te veel onderworpen aan de grillen van de markt'.
In de hoop positieve verandering te weeg te brengen, deden chauffeurs Sooi van Weeberg en Robin Aarts hun verhaal op het provinciehuis in Den Bosch.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/437 ... -plaspauze
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Ik snap niet hoe die Sooi erop komt dat hij bij een gebroken dienst veertien uur op het werk zit. Een gebroken dienst moet namelijk binnen een blok van 12 uur vallen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Waarschijnlijk bedoelde hij ‘veertien uur van huis’. Hij woont overigens in Bladel (zegt z’n LinkedIn).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
maurits-07
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Transfer staat zowat synoniem voor 'we herkennen ons niet in de geschetste problemen'.
Met zo'n instelling veranderd er dus niets.
NBus073
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

Ik heb in het verleden wel eens geklaagd over het comfort de Citea SLF van Arriva. Echter had ik vanmorgen voor het eerst een ex-BVG Citea mee op mijn gebruikelijke streeklijn en dit is toch wel een nieuw dieptepunt als we over comfort gaan praten. Het zijn plastic kuipstoeltjes (of banken..) met een minuscuul laagje bekleding wat verschrikkelijk hard zit. Daarnaast staan te stoelen net wat te recht en is de beenruimte minimaal. Totaal ongeschikt dus voor de streeklijnen hier in Brabant. Ik ben er bang voor maar ik hoop dat Arriva de bussen nog een comfortinjectie gaat geven, want na ruim een kwartier in deze tweedehandsjes verlaat ik bijna kruipend de bus....
jv0088
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 11 jun 2023, 19:29

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jv0088 »

Die ex-BVG Citea’s rijden hier (HWGO) ook rond, zowel op de streeklijnen als R-net, 1,5 uur in zo’n bus is geen pretje nee, dan valt een kwartier nog mee.

Misschien dat Arriva dit soort dingen sneller oppakt, maar Businext heeft hier de plastic stoeltjes erin gelaten en het ziet er ook niet naar uit dat dat voor einde concessie gaat veranderen. Misschien is dat in Brabant niet zo, maar hoort de Provincie hier niet op te letten? Ik neem aan dat deze stadsbussen met plastic stoeltjes eigenlijk niet in mogen worden gezet op bepaalde HOV-lijnen..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

maurits-07 schreef: za 02 dec 2023, 23:20 Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
Niet vreemd toch? Zij hoort namens Transdev de problemen bij Arriva en zegt dat ze die specifieke problemen die nu van Arriva gemeld worden bij Transdev niet herkend, maar dat ook bij Transdev niet alles vlekkeloos loopt.
"Een touringcar is geen bus"
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

Wel is het zo dat Arriva een beroerde reputatie heeft vwb het naleven van de CAO. Zie de problemen met de concessie Twente bijvoorbeeld. De helft van het personeel daar blijft liever bij Keolis of stapt over naar NS. Vanaf maandag valt de helft van de treindiensten uit.
Hettinga heeft een ongezonde obsessie voor concurrenten en NS met name. Daar denkt het personeel kennelijk heel anders over!
Mr-W
Berichten: 3068
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

NS heeft een CAO die wat royaler is dan de overige OV bedrijven.
nvdw schreef: za 02 dec 2023, 12:20 Waarschijnlijk bedoelde hij ‘veertien uur van huis’. Hij woont overigens in Bladel (zegt z’n LinkedIn).
Vermoedelijk zijn loopbaan begonnen in de stalling Reusel die niet (meer?) gebruikt wordt door Arriva.
fogeltje schreef: vr 08 dec 2023, 19:57
maurits-07 schreef: za 02 dec 2023, 23:20 Er ging bij mij sowieso een lampje branden dat er in dit artikel het een en ander niet helemaal juist verwoord staat? Het betreft chauffeurs met standplaatsen Tilburg en Den Bosch, vervolgens wordt er geschreven dat de HR directeur de verhalen van de chauffeurs niet herkent binnen haar bedrijf. Terwijl zij helemaal niet voor hermes rijden, maar voor Arriva? Vreemd....
Niet vreemd toch? Zij hoort namens Transdev de problemen bij Arriva en zegt dat ze die specifieke problemen die nu van Arriva gemeld worden bij Transdev niet herkend, maar dat ook bij Transdev niet alles vlekkeloos loopt.
Inderdaad, vreemde keuze om iemand van Transdev dan uit te nodigen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten