Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Voor de nummertjesfappers onder ons:

In de nieuwsbrief staat dat de bussen 8126 t/m 8140 zullen worden omgebouwd naar streekbus. Er wordt cruise control ingebouwd en een aantal passagiersstoelen toegevoegd. Het waarom wordt echter niet vermeld, als ik daar meer over weet dan meld ik dat hier.
Mr-W schreef: vr 08 dec 2023, 22:04 [..]de stalling Reusel die niet (meer?) gebruikt wordt door Arriva.
Sinds het vertrek van BBA wordt de stalling in Reusel enkel door Hermes gebruikt.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Ter vervanging van de 84xx'ers.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ontstaat er dan niet een tekort aan stadswagens?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef: za 09 dec 2023, 08:40 Ter vervanging van de 84xx'ers.
Dacht dat daar die Berlijners voor waren aangeschaft.
🍉
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door The Greyhound »

De Berlijnse bussen zijn qua interieur ook prima geschikt als stadsbus.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Lijn 45 schreef: za 09 dec 2023, 09:35 Ontstaat er dan niet een tekort aan stadswagens?
Er stromen (ooit) nog elektrische VDL's in, waardoor de stadsdienst Tilburg elektrisch gaat rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik krijg niet de indruk dat die nog voor de zomer gaan komen. Dan lijkt het ombouwen van vijftien stadswagens voor de streekdienst mij wat voorbarig als die voorlopig alleen nog maar op de stadsdienst (kunnen) rijden omdat ze daar nodig zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Mr-W schreef: vr 08 dec 2023, 22:04Inderdaad, vreemde keuze om iemand van Transdev dan uit te nodigen.
Dat is niet raar: een aantal fracties in de Brabantse Provinciale Staten (GL, PvdA, BBB) had aangedrongen op een rondetafelgesprek om inzicht te krijgen in de arbeidsomstandigheden in het openbaar vervoer. Dan doet het er op zich niet toe of de sprekers van Arriva- of Hermeshuize zijn, want ze verrichten allemaal werk voor de provincie.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef: za 09 dec 2023, 11:08
Tom024 schreef: za 09 dec 2023, 08:40 Ter vervanging van de 84xx'ers.
Dacht dat daar die Berlijners voor waren aangeschaft.
Klopt helemaal, die ex-Berlijners zijn gekomen om de 84** te vervangen de meeste in Uden en paar in Den Bosch.
Verder weet ik dat als Tilburg de nieuwe generatie Citea's gaat krijgen dat de ex-Limburg Citea's naar Den Bosch komen en dat onze 81** serie stadswagen idd worden omgebouwd naar streek. Ook heb ik gehoord van iemand die daar over gaat dat er nog 9 ex-Twents Citea's zullen komen naar Brabant die worden gewrapt in het Bravo jasje zijn leenbussen naast die 15 bussen uit Berlijn.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Ja ik begreep inderdaad van een leidinggevende dat het om verjonging van het materieel ging. Maar verder vond ik het maar een vaag verhaal wat hij vertelde. Dan is jouw verhaal toch wel wat duidelijker beschreven. Waren die Twents Citeas dan van Keolis overgekocht? Want voor zover ik het weet heeft Arriva helemaal niets in de Twents huisstijl.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef: do 14 dec 2023, 20:13 Ja ik begreep inderdaad van een leidinggevende dat het om verjonging van het materieel ging. Maar verder vond ik het maar een vaag verhaal wat hij vertelde. Dan is jouw verhaal toch wel wat duidelijker beschreven. Waren die Twents Citeas dan van Keolis overgekocht? Want voor zover ik het weet heeft Arriva helemaal niets in de Twents huisstijl.
De rode Twents Citea bussen zijn denk overgenomen door VDL zelf en Arriva gaat er 9 stuks van lenen en die worden dus in het Bravo huisstijl gedaan tijdelijk.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Vandaag van de klantendienst van De Lijn bericht gehad dat buslijn 430 sinds gister weer naar Reusel rijdt *bus*
Hainje schreef: vr 08 dec 2023, 22:52 Sinds het vertrek van BBA wordt de stalling in Reusel enkel door Hermes gebruikt.
Wist ik niet helemaal zeker :pos:
The Greyhound schreef: za 09 dec 2023, 12:01 De Berlijnse bussen zijn qua interieur ook prima geschikt als stadsbus.
Maar als streekbus is het wel erg karig -0-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Maar als tijdelijke bus is het prima te doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9171
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Mr-W schreef: do 21 dec 2023, 21:52 Vandaag van de klantendienst van De Lijn bericht gehad dat buslijn 430 sinds gister weer naar Reusel rijdt *bus*
Klopt.
https://www.delijn.be/nl/lijnen/1430/?r ... 2023-12-20
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Tja. Ik denk dat de lijn hele kapot is gemaakt.
Daarnaast gaat Reusel binnenkort het centrum herinrichten.
Buslijn van De Lijn zal daarmee (voor altijd) los komen te liggen van de Nederlandse lijnen.
Er zit dadelijk een afstand tussen van ruim 400 meter.
Stimuleren van OV...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

De Lijn kan toch prima naar dat nieuwe busstation rijden? Staat iets van een kwartier stil.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Volgens de gemeente kunnen ook na de herinrichting de bussen over de Markt naar het busstation blijven rijden, behalve op marktdagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
NBus073
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

Milco schreef: do 21 dec 2023, 22:16 Maar als tijdelijke bus is het prima te doen.
Nee.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Ook vandaag weer de nodige rituitval oa op lijn 18,24,320 en stadsdienst Helmond en de laatst 25 :') nu ook juist de ritten die met een kleine bus worden gereden.

Voor de langere streeklijnen zijn ze inderdaad niet goed :')
huibf schreef: vr 22 dec 2023, 07:31 Tja. Ik denk dat de lijn hele kapot is gemaakt.
Inderdaad, samenwerking tussen De Lijn en Brabant is niet geweldig. 430 rijdt volgens mij alleen nog door naar Reusel vanwege het FedAsiel Centrum op de grens.
huibf schreef: vr 22 dec 2023, 07:31 Daarnaast gaat Reusel binnenkort het centrum herinrichten.
Buslijn van De Lijn zal daarmee (voor altijd) los komen te liggen van de Nederlandse lijnen.
Er zit dadelijk een afstand tussen van ruim 400 meter.
Stimuleren van OV...
-0-
HELMOND/LAARBEEK - In Eindhoven, Middelburg en Hulst bestaat het al: gratis openbaar vervoer voor mensen met een laag inkomen. Cliëntenraden in de Peelregio zien graag dat Helmond, Geldrop-Mierlo en de Peelgemeenten onderzoeken of dat hier ook mogelijk is.

1,2 miljoen voor 9000 reizigers
Eindhovenaren die in de bijstand zitten of een laag inkomen hebben kunnen middels de meedoenregeling buiten spitstijden gratis met de bus. In 2014 betaalde Eindhoven 1,2 miljoen euro aan busvervoerder Hermes om ongeveer negenduizend mensen te kunnen vervoeren.

Gratis openbaar vervoer zou volgens de cliëntenraad onderdeel kunnen zijn van een bredere ‘meedoenregeling’ zoals in Eindhoven. ‘Of losstaand, in de vorm van bijvoorbeeld een (gratis) OV-chipkaart’, schrijft zij. ‘Het zou, mits makkelijk aan te vragen, een verder middel kunnen zijn voor het kunnen deelnemen aan de maatschappij. En het gebruik van openbaar vervoer in plaats van de (eigen) auto is ook goed voor het milieu.’
https://www.ed.nl/laarbeek/warm-pleidoo ... ~a14846b3/


Meer inwoners, maar niet meer asfalt erbij: openbaar vervoer versterken is van levensbelang, aldus Veldhovense politiek
VELDHOVEN - De Veldhovense politiek wil in de komende zeventien jaar de focus leggen op duurzame vormen van vervoersmiddelen: dat betekent meer aandacht voor voetgangers, fietsers en het openbaar vervoer. Maar dan moet Veldhoven wel werk gaan maken van het versterken van dat ov, stellen de fracties.
https://www.ed.nl/veldhoven/meer-inwone ... ~a2a0ddac/


Met je neus in de oksel van een medepassagier, Eindhovense bussen ramvol door chauffeurstekort
EINDHOVEN - Wie in de ochtend- of avondspits in Eindhoven de bus pakt, kan maar beter niet claustrofobisch zijn. Op sommige lijnen zitten de bussen zo vol dat passagiers letterlijk tegen de deuren zitten geplakt. Hoe veilig is dat eigenlijk?
https://www.ed.nl/eindhoven/met-je-neus ... ~a7b31ee4/
Milco schreef: do 21 dec 2023, 22:16 Maar als tijdelijke bus is het prima te doen.
Nee, en ook die stadsgelede bussen op HOV streeklijnen bij Hermes zijn ook niet ideaal qua comfort, maarja zorgt wel voor meer capaciteit ;)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Qua veiligheid is al jaren zo. Vroeger toen de csa-2 wagens reden pasten 9 personen op de trap bij de middendeur. 2 personen op elk een beugel van de deuren. Wanneer die open gingen wel op tijd er af springen. Van de Den Oudsten wagens ging dat toch niet altijd goed. Niet dat er iemand op straat belandde maar toch regelmatig dat 1 blad van de middendeur het gewicht niet aankon en dus een stukje open stond bij het rijden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vandaag toch nog 2 VDL Ambassadors op pad: 3333 en 3375. Allebei op lijn naar Eindhoven. Dat mocht toch niet meer per vandaag?
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Inderdaad niet, we gaan zien of de provincie het daadwerkelijk beboeten gaat of dat Hermes een waarschuwing krijgt en moet beloven dat ze voortaan écht hun best gaan doen om realistische doelen te stellen. :X
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar wanneer ik de inzet bekijk op busposities, zijn er dan wel genoeg Iveco 's gekomen?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

De 3333 lijkt er al afgehaald te zijn. Op de omloop waarmee die vanmorgen in Reusel is begonnen zit nu een Iveco.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Ook de 3375 is ondertussen ingeruild voor een Iveco.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten