Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Voor de zondagdienst kan men blijkbaar zonder de ambassadors, 8 januari zou ik niet denken dat dat lukt.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Ik vrees er voor inderdaad. Sowieso voor morgen al, vakantiedienst. We gaan het zien de komende tijd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Hans schreef: ma 01 jan 2024, 13:31 De 3333 lijkt er al afgehaald te zijn. Op de omloop waarmee die vanmorgen in Reusel is begonnen zit nu een Iveco.
Wellicht een gevalletje van "De Amba stond nog in Reusel en het is zonde om die met twee lege matritten om te wisselen met een IVECO"?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Dat zou zo maar kunnen. Vanmorgen zijn er in dat kader ook 2 vanuit Valkenswaard op de dienst naar Eindhoven gekomen.

Inzet Amba’s is verder niet meer aan de orde. Er ligt een briefje in de kantine dat Ambas niet meer ingezet mogen worden.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Vandaag inderdaad alleen bij TCR nog een Amba naar buiten om de 28 te rijden, de Zweedse Citeas zullen nog wel niet volledig klaar zijn.

De streek is nu erg afhankelijk van HOV wagens, er zijn vandaag 15 Ivecos en 14 Citeas (eentje daarvan is afgelost door een Iveco) op omlopen voor de streek.

Zelfs nu trouwens staan er nog steeds 15 Citeas en 4 Ivecos stil dus misschien gaat het allemaal wel net passen, al dan niet met een krappe reserve…
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Vanochtend reed er nog veel diesel op de stad, dit is inmiddels bijna allemaal afgelost voor elektrisch. Maar dat wordt volgende week vooral voor de ochtendspits spannend aangezien Citea NG's op dit moment nog regelmatig niet opgeladen zijn 's ochtends. Wat ik begreep wordt er uiteraard hard naar de oorzaak en bijbehorende oplossing gezocht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ik zag vanochtend een Citea (HOV) door het dorp zoeven *bus* Het zal wennen zijn om de Ambas niet meer te zien, die hebben het straatbeeld vanaf circa 2003/2004 toch redelijk bepaald in de regio (iig streek), zowel bij Hermes als Arriva.
"Een touringcar is geen bus"
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

VDL Amba's zijn nog tot 15 januari te zien op lijn 28 en 123. Daarna zouden ze afgelost moeten worden door de Zweedse Citea's. Althans dat is het plan vanuit Oude Tonge. We zullen zien...Vandaag en morgen in ieder geval nog een dienst op een Amba (3372). 😀
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Ik zag op busposities een Zweedse Citea staan ergens zag er heel vreemd uit met maar 1 uitstapdeur in het midden :s
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Is vrij normaal in Scandinavië. Voor de rest zijn ze qua basis hetzelfde als de bestaande Eindhovense wagens, Citea SLE129
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Suus schreef: vr 22 dec 2023, 10:15 Volgens de gemeente kunnen ook na de herinrichting de bussen over de Markt naar het busstation blijven rijden, behalve op marktdagen.
De lijn heeft al aangegeven dat niet te doen. Als je de kaartjes ziet gaat dat niet lukken.
De markt zijn parkeerplaatsen ongetekend en het is schier onmogelijk om daar fatsoenlijk te rijden, zeker met geleed. Wat daar ook op rijdt op gezette tijden.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

bartjemestrom schreef: di 02 jan 2024, 20:53 Is vrij normaal in Scandinavië. Voor de rest zijn ze qua basis hetzelfde als de bestaande Eindhovense wagens, Citea SLE129
Ahaa oke :)
Toch blijft het wel raar gezicht haha we zijn zo gewent aan 2 deuren in het midden en niet 1 :lol:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

In de regio Utrecht rijdt Syntus al jaren met een aantal Setra’s met een grote achterdeur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Waar zou men van De Lijn dan graag halteren?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Daar waar ze dds nu ook doen met de Kermis.
Bij de rotonde en dan in de richting van Arendonk.
De retonde blijft wel....
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Is toch prima om slechts tot de rotonde te rijden, aantal overstappende reizigers is op lijn 430 laag, net zoals overigens het aantal reizigers tussen Arendonk Opvangcentrum en Reusel
Milco schreef: di 02 jan 2024, 22:58 In de regio Utrecht rijdt Syntus al jaren met een aantal Setra’s met een grote achterdeur.
Zelfs bussen met 3 assen rijden ook al rond in Nederland.
Een derde uitstapdeur in het hogevloersgedeelte ben ik nog niet tegengekomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Mr-W schreef: wo 03 jan 2024, 08:18 Een derde uitstapdeur in het hogevloersgedeelte ben ik nog niet tegengekomen.
Ligt er een beetje aan wat je onder hogevloergedeelte verstaat. De Volvo 7700s in Dordrecht hadden een derde deur waar eigenlijk alleen het gangpad laagvloers was.
Zelfde gold voor de Berkhof Premier (heeft dat type niet ook ooit in Eindhoven gereden?) en driedeurs Citaro's idem. Low entry bussen met hoge vloer achterin en een trappetje naar de 3e uitstapdeur ken ik in Nederland zogauw ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Mr-W schreef: wo 03 jan 2024, 08:18 Is toch prima om slechts tot de rotonde te rijden, aantal overstappende reizigers is op lijn 430 laag, net zoals overigens het aantal reizigers tussen Arendonk Opvangcentrum en Reusel
Toch heb ik vrijwel altijd overstappers op de 319 op de tijd dat de 430 aankomt. Zeker in het weekend is het een populaire overstap. Het zou me niks verbazen als je toch op ongeveer 100 overstappers vanuit België uitkomt op een zaterdag.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: wo 03 jan 2024, 09:16
Mr-W schreef: wo 03 jan 2024, 08:18 Een derde uitstapdeur in het hogevloersgedeelte ben ik nog niet tegengekomen.
Ligt er een beetje aan wat je onder hogevloergedeelte verstaat. De Volvo 7700s in Dordrecht hadden een derde deur waar eigenlijk alleen het gangpad laagvloers was.
Zelfde gold voor de Berkhof Premier (heeft dat type niet ook ooit in Eindhoven gereden?) en driedeurs Citaro's idem. Low entry bussen met hoge vloer achterin en een trappetje naar de 3e uitstapdeur ken ik in Nederland zogauw ook niet.
Ik ken er één. :)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

RnBn schreef: wo 03 jan 2024, 09:49
Mr-W schreef: wo 03 jan 2024, 08:18 Is toch prima om slechts tot de rotonde te rijden, aantal overstappende reizigers is op lijn 430 laag, net zoals overigens het aantal reizigers tussen Arendonk Opvangcentrum en Reusel
Toch heb ik vrijwel altijd overstappers op de 319 op de tijd dat de 430 aankomt. Zeker in het weekend is het een populaire overstap. Het zou me niks verbazen als je toch op ongeveer 100 overstappers vanuit België uitkomt op een zaterdag.
Maar kan 319 niet tot de rotonde rijden? Het is vanuit Eindhoven erg onhandig om in België met het ov te geraken. Wanneer je vanaf Valkenswaard de 276 naar Achel neemt kun je in het eerste dorp overstappen. Lommel is alleen bereikbaar met een omweg via Luyksgestel en dan de buurtbus. En in het weekend helemaal niks.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Wat ik van zo'n gemeente niet snap: als je dan toch het centrum op de schop gooit, regel het dan zo dat je het busverkeer meteen fatsoenlijk af kunt wikkelen. Nu zit je alsnog met elke vrijdag gedoe, en mogelijk daarbuiten ook omdat je de bus dwars over een parkeerplaats stuurt. Zelfs al zou het passen, dan sta je nog elke keer te wachten als iemand z'n Kia SBS6 met de grootste moeite in het vak worstelt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar is dat niet ambtelijke logica?
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het is uiteindelijk een kwestie van prioriteiten.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef: wo 03 jan 2024, 11:00
RnBn schreef: wo 03 jan 2024, 09:49
Mr-W schreef: wo 03 jan 2024, 08:18 Is toch prima om slechts tot de rotonde te rijden, aantal overstappende reizigers is op lijn 430 laag, net zoals overigens het aantal reizigers tussen Arendonk Opvangcentrum en Reusel
Toch heb ik vrijwel altijd overstappers op de 319 op de tijd dat de 430 aankomt. Zeker in het weekend is het een populaire overstap. Het zou me niks verbazen als je toch op ongeveer 100 overstappers vanuit België uitkomt op een zaterdag.
Maar kan 319 niet tot de rotonde rijden? Het is vanuit Eindhoven erg onhandig om in België met het ov te geraken. Wanneer je vanaf Valkenswaard de 276 naar Achel neemt kun je in het eerste dorp overstappen. Lommel is alleen bereikbaar met een omweg via Luyksgestel en dan de buurtbus. En in het weekend helemaal niks.
Nee. Daar is het busstation niet.
Kost ook weer 15 minuten omrijden per retourrit.
Kostentechnisch is het goedkoper om De Lijn te laten omrijden. De komst de lijn in Reusel langs veel meer halten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

nvdw schreef: wo 03 jan 2024, 11:52 Wat ik van zo'n gemeente niet snap: als je dan toch het centrum op de schop gooit, regel het dan zo dat je het busverkeer meteen fatsoenlijk af kunt wikkelen. Nu zit je alsnog met elke vrijdag gedoe, en mogelijk daarbuiten ook omdat je de bus dwars over een parkeerplaats stuurt. Zelfs al zou het passen, dan sta je nog elke keer te wachten als iemand z'n Kia SBS6 met de grootste moeite in het vak worstelt.
Het klinkt meer alsof de gemeente Reusel-de Mierden de OV-lijndiensten niet, of alleen voor de uitvoeringsfase waarin openbaar vervoer er hinder van heeft, van tevoren heeft betrokken bij de planning en de inhoud van het project en daarbij vergeten is dat ook De Lijn naar Reusel rijdt. Nou snap ik het als zo'n kleine gemeente niet op regelmatige basis een bereikbaarheidsoverleg organiseert, en zeker voor De Lijn heeft het vaak beperkt toegevoegde waarde om elke keer aan te schuiven als het hele grondgebied besproken wordt en zij slechts beperkt in de gemeente Reusel-de Mierden rijden. Maar in dit geval had De Lijn zijn route niet hoeven wijzigen als zij aan de voorkant zijn meegenomen in de afstemming, net als Hermes en Arriva dat naar alle waarschijnlijkheid wel zijn geweest.

In Tilburg zou ik in ieder geval stevig op mijn donder krijgen als ik onze contactpersoon van Arriva (zelfde persoon en beheersgebied als Reusel) niet meeneem in de afstemming van een verkeersproject als daar een busroute bij betrokken is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten